מה לא נכון?לא נכון!!
מה לא נכון?לא נכון!!
תגיד את הבדיחה הזאת למשנ"ב תל"א סק"ב [שם זה בקיצור למי שלא מסוגל לראות את הסוגיא.]אחת הבדיחות הטובות
לא מדובר על חצי חבילת וופלים שנשאר ולא רוצים לזרוק אלא על דברים יקרי ערך
הבד"ץ העדה החרדית טוען שאין לו כל קשר לכיתוב זה
במזכירות של הבד"ץ אמרו לי היום שהם לא מאפשרים לכתוב "נטחן לאחר הפסח/מקמח יבש", אם יש במוצר רכיבים שנמכרו במכירת חמץ.מה לא נכון?
אז זה משהו חדשבמזכירות של הבד"ץ אמרו לי היום שהם לא מאפשרים לכתוב "נטחן לאחר הפסח/מקמח יבש", אם יש במוצר רכיבים שנמכרו במכירת חמץ.
אגב, במסגרת השירות הזה [שהוא אולי חדש], הם הקימו קו מידע למוצרים ובתי עסק שבהשגחתם, שאפשר לברר שם סטטוס של כל מוצר, אם הוא נטחן/יבש, מיוצר או נמכר.אז זה משהו חדש
מחר אני אברר את זה
תודה רבה בכל אופן
במקור שהבאת מבואר שכיוון שהביטול שמועיל מהתורה הוא לא רק לומר אלא גם ובעיקר שיחשוב לבטל בלב שלם ואם לא עשה כך עובר על בל יראה מהתורה לכן חז"ל תקנו ביעור. ותגיד אתה אם אתה מכיר אנשים או בעלי חנויות שעל הצד שהחמץ לא מכור הם באמת מבטליםתגיד את הבדיחה הזאת למשנ"ב תל"א סק"ב [שם זה בקיצור למי שלא מסוגל לראות את הסוגיא.]
אגב, לכן בדיוק תקנו גם לבדוק ולבער שאולי במקרה של כמה אלפים לא יבטל בלב שלם. [אף שמעיקר הדין זה מצויין וכל זה רק תקנת חז"ל במקרה הזה של כמה אלפים, ממש לא דין דאורייתא.]
וברצינות, לפני שמדברים תמיד כדאי להכיר קצת את המקורות.
זה כבר כמה שנים ככה, עם מעקב צמוד של משגיחים שמשתפים פעולה ומדווחים על כל שינוי מההסכמות האלה.אז זה משהו חדש
מחר אני אברר את זה
תודה רבה בכל אופן
שמת לב על מה דיברנו קודם?במקור שהבאת מבואר שכיוון שהביטול שמועיל מהתורה הוא לא רק לומר אלא גם ובעיקר שיחשוב לבטל בלב שלם ואם לא עשה כך עובר על בל יראה מהתורה לכן חז"ל תקנו ביעור. ותגיד אתה אם אתה מכיר אנשים או בעלי חנויות שעל הצד שהחמץ לא מכור הם באמת מבטלים
במזכירות של הבד"ץ אמרו לי היום שהם לא מאפשרים לכתוב "נטחן לאחר הפסח/מקמח יבש", אם יש במוצר רכיבים שנמכרו במכירת חמץ.
למרות שהם עצמם סבורים שהמכירה שלהם היא פיקס, הם מכבדים את הרצון ואת הצורך של הציבור, ונותנים את השירות הזה.
אחרי שתי שאלות [שעליהן דווקא נעניתי בסבלנות] הוא נהיה קצר, והפנה אותי לקו מידע שלהם: 0733838200.שאלתם אותם מתי מגיע גלוטן חדש?
אם מתחילים לעבוד עלינו אי אפשר לדעת איפה זה יגמרמה הלחץ??
אין שום בעיה לאכול חמץ שנמכר כדין לגוי!
זה חומרה יפה וזהו!
מתחילת הדיון הנושא כאן הוא לקנות חמץ שמישהו אחר מכר כדת וכדין עם כל הקניינים שעושים לחומראלהשהות חמץ בבית בפסח זה איסור דאורייתא
אתה רוצה לחיות בסרט שאתה לא אוכל חמץ שמכור שיערב לך אני שמעתי מהגרמ סירוטה שליטא שעוסק בכשרות ומבין בזה שאין שום מצב לשמור על זה וכל אחד אוכל ויאכל חמץ מכור וחבל על הזמןעדיף להרשם במייל ולקבל את זה מסודר בכל יום בכתב במקום לשמוע שוב ושוב את כל ההודעות.
ולכל הטרחנים שמרגישים רע עם עצמם, שלא מסוגלים להתאפק, שחושבים שאי אפשר לבדוק קוד יצור של פסטה בחנוכה ושהמקפידים סתם עובדים על עצמם- תמשיכו לטרחן ותנו לאנשים שזה חשוב להם להקפיד על ההלכה.
זה אפשרי, יש היום שקיפות, הרב כץ עושה עבודה נהדרת ואם מאפיה קטנה בקצה הארץ תשקר- אלפים ידעו את זה מיד.
וכן, אנחנו בודקים קוד יצור במוצרים ארוכי טווח לאורך כל השנה. בדיוק בגלל אנשים כמוכם שחשוב להם לדחוף למקפידים חמץ מכור באדר ב' הבא ולומר- "אי אפשר"
שכחת לכתוב "בלת"ק", כי כבר ענו על זה כמה פעמים לעיל.אתה רוצה לחיות בסרט שאתה לא אוכל חמץ שמכור שיערב לך אני שמעתי מהגרמ סירוטה שליטא שעוסק בכשרות ומבין בזה שאין שום מצב לשמור על זה וכל אחד אוכל ויאכל חמץ מכור וחבל על הזמן
קודם כל בשום חומרא לא שמעתי שאם א"א להחמיר במאה אחוז הרי שאין להחמיר כלל אני משתדל ככל האפשר ושמח בכך ואם קורה ואכלתי משהו שנמכר אז לא קרה כלום
חוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].מה אתה מציע?
שאוכל במודע דבר שאני רוצה להימנע ממנו?
מה שקורה שלא בידיעתי
אין לי דרך להמנע ממנו
וזה לא ממש בשליטתי
יעויין במכתבו של הגר"י אפרתי הבוקר ביתד, שזו שאלה ענקית, לא "חומרא רחוקה".וסתם ככה נטחן זה כזו חומרא רחוקה שזה כבר נשמע ממש כמו לעשר מלח הרי כל מומחי הכשרות אומרים שקמח רגיל הוא לא חמץ והוא לא יכול להחמיץ מהתזה קלה של מים והרי אם לא היה קמח שמור למצות כתוב במ''ב שהיו משתמשים עם הקמח הזה למצות לבוא ולהחמיר על זה? פשוט נשגב מבינתי
אני התכוונתי לאנשים שמחזיקים בקבוקי וויסקי וכד' שהם יקרים. בכל אופן יש"כשמת לב על מה דיברנו קודם?
על להשהות חמץ בבית, לא על מפעל. [מפעל זה בין כה דרבנן - חמץ שעבר עליו הפסח...]
אני לא מכיר אדם שלא מבטל בלב שלם מה שיש לו בבית באם לא תחול המכירה.
ואם תעיין טוב במשנ"ב, גם אותו מקרה של כמה אלפים כתוב בצורה של חשש שבשבילו תקנו תקנה, לא במצב נורמטיבי. [אולי ירע...]
בכל מקרה טוב שכבר יצאנו מכלל בדיחה. [אפשר לחבר את זה לאשכול של פורום לתורה.]
השיבוש הגיע מאיסור חמץ שזה כרתוסתם ככה נטחן זה כזו חומרא רחוקה שזה כבר נשמע ממש כמו לעשר מלח הרי כל מומחי הכשרות אומרים שקמח רגיל הוא לא חמץ והוא לא יכול להחמיץ מהתזה קלה של מים והרי אם לא היה קמח שמור למצות כתוב במ''ב שהיו משתמשים עם הקמח הזה למצות לבוא ולהחמיר על זה? פשוט נשגב מבינתי
אותם שמחמירים בחמץ שעבר עליו הפסח, מחמירים גם בלשון הרע!הלוואי שעל לשון הרע שזה דאורייתא היו כ"כ מחמירים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: