סיפור משותף בהמשכים - נספח

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מתנגדת לזה נחרצות!
אם אני אחליט לעשות את שימי בכייני ותינוק, ולא אסכים לקבל ביקורת?
חייב שתהיה אפשרות להביע דעה בצורה חופשית.
חלק מהעניין של הסיפור המשותף הוא שלכל אחד יש אפשרות חופשית להביע דעה בפרק שלו בלבד.
בשביל זה חייבים לסמוך על כותבי הפרקים שהם יודעים לכתוב ולבנות דמויות (ואם לא- הם יבקשו עזרה בעניין).
ואם הייתה לך אפשרות לעשות את שימי בכייני ותינוק על הכותבים הבאים אחרייך היה מוטל להמשיך עם זה, ולהפוך את התהליך שעובר שימי בסיפור לתהליך שיעשה אותו בוגר יותר.
זוהי אחת המטרות של המיזם:
1. לכתוב על פי תכתיבים קודמים. כאשר הפרק שעליך לכתוב נשען על פרקים קודמים שלא את/ה כתבת, האתגר גדול יותר ומתוך זה מלמד הן לכתיבה והן לחיים.
מסכימה איתך שאחת הקשות מביניהן.
אבל המטרה הזאת גם תמנע אותך או כל כותב אחר מלעשות את שימי בכייני ותינוק, מכיוון שכבר נבנה לו אופי בסיסי בפרקים הקודמים וניתן רק להוסיף עליו, לא לשנות אותו.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני חוזרת.
מותר לבקר חופשי את מה שכותבים. אין על מה להתווכח.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני חוזרת.
מותר לבקר חופשי את מה שכותבים. אין על מה להתווכח.
אם זה כל כך חשוב לך, אז בסדר.
וכמובן שהסופר/ת לא חייב/ת לקבל את הביקורת ולשנות את הפרק לפיה. הדבר תלוי ברצונו/ה והביקורת ניתנת כדי להעיר את תשומת ליבו/ה בלבד.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם זה כל כך חשוב לך, אז בסדר.
וכמובן שהסופר/ת לא חייב/ת לקבל את הביקורת ולשנות את הפרק לפיה. הדבר תלוי ברצונו/ה והביקורת ניתנת כדי להעיר את תשומת ליבו/ה בלבד.
זה הדימוקרטיה: חופש הדיבור המחשבה וההבעה.
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
זה הדימוקרטיה: חופש הדיבור המחשבה וההבעה.
ובכן,
מורי ורבותי היכונו היכונו---
הנה אני מממשת את זכותי הדמוקרטית:
כותבים דמוקרטיה ולא דימוקרטיה.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
זה הדימוקרטיה: חופש הדיבור המחשבה וההבעה.
בסדר, בסדר, מקבלת. שלא יאשימו אותי שאני דיקטטורית...
יחד עם השינוי הזה, כל הסיכום מקובל על כולם?

מעלה אותו יחד עם השינוי:
סיכום קצר:
"חבילה עוברת" זהו מיזם קהילתי של קהילת הכתיבה, שמטרתו העיקרית הינה לתת הזדמנות גם לכאלה שאינם כותבים כעת סיפור ארוך משלהם להתנסות בכתיבת פרק מתוך סיפור בעל פרקים מרובים.
למיזם ישנן מספר מטרות משנה:
1. לכתוב על פי תכתיבים קודמים. כאשר הפרק שעליך לכתוב נשען על פרקים קודמים שלא את/ה כתבת, האתגר גדול יותר ומתוך זה מלמד הן לכתיבה והן לחיים.
2. להתגמש. העובדה שלאחר פרק שכתבת מתוך כוונות מסוימות להמשך העלילה ולאופי הגיבורים- יבוא פרק אחר שעלול להפר את כל כוונותיך, מלמדת להתגמש ולקבל את דעת השונה. הן בדעות, והן בכיוון מחשבה. כנ"ל, לימוד לכתיבה ולחיים.
3. עמידה בזמנים ובהסכמים. כאשר לקחת על עצמך כתיבת פרק עליך לזכור זאת ולהעלותו בתוך זמן קצר (עד יומיים, ניתן להתגמש בדיעבד לעד שלושה ימים). התנסות זאת תועיל בעיקר לחברי/ות הקהילה המעוניינים/ות לכתוב בעלון כל שהוא, דד ליין ומחויבות- הן כמעט או לא כמעט בסיס לכתיבה על במה ציבורית כל שהיא.
4. הכלת סגנונות ומשלבים השונים משלך. לכל סופר/ת סגנון משלו/ה ומשלב בו הוא/ היא בוחר/ת לכתוב בו את הפרק שלקח/ה על עצמו/ה. עליך להכיל ולקבל את הסגנון הזה, גם אם הוא שונה משלך מאד. זהו בעיקר לימוד לחיים.

מהלך המיזם:
כל סופר/ת, בהגיע התור, מעלה את הפרק שלקח/ה על עצמה לאשכול פרקי הסיפור.
אם ברצון הסופר/ת לקבל ביקורת על הפרק או תשובות לשאלות בנוגע לכתיבה ולסדר העלילה- ניתן להעלות את הפרק תחילה לאשכול הנספח (האשכול הזה) על מנת לקבל ביקורת ותשובות. ההעלאה לנספח אינה חובה. אם ברצון הסופר/ת להעלות מיד לאשכול הפרקים, זה אפשרי בהחלט ונתון לבחירה אישית בלבד.
הביקורת הניתנת תהיה חופשית, אם כי לא מוטלת חובה על הסופר/ת לקבל אותה. הביקורת מיועדת לעורר את תשומת ליבו/ה ולא יותר.

המלצה לכותבים/ות: בטרם העלאת הפרק, עברו עליו וחפשו בו טעויות הדורשות הגהה או עריכה לשונית.
דוגמאות נפוצות לטעויות: אני יעשה, במקום אני אעשה, מילות "סלנג" שלא מפי הדמויות, פיסוק לא תקין.

כל המשתתפים/ות, הן הכותבים/ות פרק בפועל והן הפעילים/ות לעת עתה רק בנספח (לעת עתה, עוד מעט תכתבו...) מתבקשים/ות לפעול בהתאם למהלך ולהתאים את עצמם/ן למטרות המיזם.
אם יהיה צורך, אוסיף אי"ה כללים למהלך.
בהצלחה!
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אה... הבנתי למה את מתכוונת.
אל דאגה, חשבתי על משהו.
תכף נפתח במבצע גיוס למיזם החבילה העוברת.
מתנדבת לעזור? תכף אסביר בעז"ה איך.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
היכונו, היכונו, לצאת למבצע הפרסום הגדול ביותר שידעה קהילת הכתיבה מימיה (נניח)!
אז ככה: @תמרוז וכל מי שרוצה לעזור- מהיום הסרטון המצורף הולך להתלוות אליכם לכל אשכול שהוא בקהילת הכתיבה.
החזון: שלא יהיה ולו חבר אחד בקהילה שלא ראה את הסרטון.

וזהו גם שיתוף לביקורת, תראו ותגידו מה אתם אומרים.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@שיבת ציון. ירדת מהפסים (אם עלית עליהם בכלל...) זה מחמאה, כן?
את לא חושבת שלכתוב מי כתב כל פרק זה קצת מרוח?
סרטון קצר מזמין צופים. זה יותר משתי דקות, זה ארוך.
ואיך זה אמור להתלוות אלי לכל מקום?
ושימי לב שהוא לא נותן לך אותיות באנגלית.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@שיבת ציון. ירדת מהפסים
אני לא זברה ואני גאה בזה.
את לא חושבת שלכתוב מי כתב כל פרק זה קצת מרוח?
האמת, אני כן חושבת. דמייני לעצמך כמה זמן עבדתי על זה. לא חשבתי שזה יצא כל כך ארוך, ולהוריד חלק מהכותבים זה לא בא בחשבון.
סרטון קצר מזמין צופים.
איזה צופים הוא מזמין? ברוטב צ'ילי או חרדל?
זה יותר משתי דקות, זה ארוך.
18 השניות הן אלו שעושות את הבעיה? אבל 18 זה בגימטריה "חי", בדיוק על זה לוותר?
ואיך זה אמור להתלוות אלי לכל מקום?
פשוט, את אמורה להוריד את הסרטון ולצרף אותו לכמעט (רציתי לכתוב לכל אבל אני מרחמת עלייך) כל הודעה שאת שולחת בקהילת הכתיבה, בכל אשכול שהוא.
אה, והוא מטורף לחלוטין. (שוב מחמאה, כן?)
תודה! (שומעים את המוזיקה?).
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אפשר להעלות לדרייב או גמבו?
אני לא יודעת איך עושים את זה. אולי שמישהו יוריד ויעלה לך.

רגע רגע חכו רגע
כתבתי פרק שמספר על אבא של שימי שמגיע להונגריה, ודוד שמעון חוזר לארץ (כדי שלא יהיה יותר מידי זירות בסיפור),
אבל פתאום אמרתי לעצמי שאולי זה לא הטיימינג הנכון לכזה פרק, ועצמי לא ידע מה לענות לי.
הפרק לפניכם, שפטו ואשמעה

פרק טז
דוד שמעון יישב על קצה הספסל, מגלגל עוד שערה בשפמו.

הידיעה שגיסו, אביו של שימי, מגיע עכשיו להונגריה, לא הקלה על רגשותיו.

בלב כבד הוא יצא לקבל את פניו, ותחושת המצפון העיקה עליו.

"לא הייתי צריך לסמוך עליהם. בסופו של דבר, הם ילדים בגיל העשרה. הייתי חייב לחשוב על בעיות אפשריות. יש כל כך הרבה סיפורים כאלה, על בחורים שמתפתים לבלדר חומרים. איך לא שאלתי אותו כבר בטיסה למה הוא מתוח? כבר אז הוא היה בלי מצב רוח. מה אני אגיד לגיסי? שלא חשבתי על זה? למה הוא לא חשב על זה? הוא לא היה צריך לאפשר לו לטוס בכלל! איפה האחריות שלו כהורה? מה שימי חשב בכלל כשהוא לקח את החבילה? ובסוף הכול נופל עלי! אני עוד צריך להספיק לחזור לארץ עד תחילת הסוגיא! אני מקווה שגיסי יסתדר פה ויבין אותי כשאני אחזור".

"נהג! חכה פה! עוד רגע מישהו יצטרף אלי חזרה לעיר!" מלמל דוד שמעון, תוך שהוא זורק מבטים סביב, מחפש את גיסו בהמולה.

ליבו החסיר פעימה למראה גיסו המבוהל. "מרדכי! בוא! בוא! שמרתי לנו מונית!"

"הו!" נאנח מרדכי, כאביו של שימי, שמח לראות שדוד שמעון לקח אחריות ובא לעזור לו בארץ הזרה. "מפחיד אותי כל כך להסתובב בארץ הזאת, כל אדם עם מדים נראה לי מסוכן" נכנס למונית מתנשף.

"לא נפתח פה לשטן. למיטב ידיעתי זה לא מקום מסוכן כל כך. אחרת, לא הייתי מסכים לשימי להגיע לכאן".

"שוין, זה לא הזמן לחרטות, זה הזמן למעשים! דיברתי כבר עם עורך דין שטוען שיוכל לעזור".

"אה, כבר טיפלת בזה?" הוקל לדוד שמעון נוכח תושייתו של מרדכי גיסו, "קבעתי פגישה אצל אחד המאכערים הוותיקים פה בהונגריה. הבעיה היא, שהוא רוצה הרבה כסף. מסתמא העו"ד שלך גם לא עובד בחינם, נכון?"

"אסיא דמגן, מגן שויא" ציטט מרדכי, "השאלה היא, האם עדיף ללכת למאכערים, או לעורך דין בצורה מסודרת וחוקית? ועוד שאלה, אתה כבר צריך לחזור לארץ, לא?"

"לא! מה פתאום! אנכי אערבנו מידי תבקשנו! אמרתי לך שאני שומר עליו, אז אני נשאר כאן עד הסוף הטוב".

"אתה את שלך עשית, מחכים לך בארץ!" פסק מרדכי.

"הוא לא סומך עלי" חלפה המחשבה במוחו של דוד שמעון, ספק פגוע ספק מרוצה, "אם ככה, חוזרים לשאלה הראשונה. אם תדבר עם העו"ד, אז אני יכול לחזור. אבל אם תחליט כן ללכת לפגישה שאני קבעתי, אני צריך להישאר. אתה תסתדר כאן בהונגריה?"

"אמנם נאמר 'כדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק', אבל בכל זאת נראה לי עדיף שתחזור. רק תספר לי בדיוק מה היה לפרטי פרטים, ואני אסתדר בעזרת השם".

-----------

"הנה הוא מתקשר" היסה הראש את היושבים בחדר, "אני אעביר את השיחה לרמקול".

"האבא יצא עכשיו משדה התעופה" נשמע מלמול חטוף מהעבר השני, "הוא פגש מישהו שחיכה לו, והם נכנסו יחד למונית".

"את מי הוא פגש?" בירר הראש.

"אני לא יכול לדבר עכשיו". ניתוק.

"את מי בדיוק הוא פגש בהונגריה? את מי הוא מכיר פה?" קימץ הראש את מצחו בדאגה.

"יכול להיות הרבה אפשרויות" הציע מישהו.

"אפשרויות רלוונטיות?" הפנה הראש את מבטו.

"יכול להיות שזה חבר או קרוב משפחה מהונגריה שהאבא סומך עליו שיעזור לו, יתכן שזה איש מקצוע שהוא מסתייע בו, ואולי זה בכלל אייב בעצמו, אולי הם מכירים מאיפשהו".

"מזה פחדתי. אנחנו יוצאים לשם עכשיו. אתם זוכרים מה כל אחד צריך לעשות במצב כזה, נכון?"
ולביקורת הספרות...:

כתיבה: כמו בפרק הקודם שהעלה @שימנלה , גם עכשיו הפרק כתוב בצורה מעניינת ששומרת את הקורא ערני לאורך כל הקריאה, ומסיים בנקודה מותחת. בתחילת הפרק ניתן גם אפיון בזעיר אנפין לדמותו של דוד שמעון, שנראה בתחילה כסובל מרגשות אשם ובעל הפרעת קשב, לפי קצב המחשבות המתחלפות... עד הגילוי בסוף הפסקה כי הוא בסופו של דבר- חושב על עצמו:
ובסוף הכול נופל עלי! אני עוד צריך להספיק לחזור לארץ
כמה חבל.
החלק השני של הפרק כתוב בצורה מטושטשת מאד, שמלבד העובדה שמתנהל מעקב אחר מרדכי על ידי אנשים המכירים את אייב, לא מגלה לנו דבר. הסוף משאיר אותנו עם מתח לקראת הפרק הבא ותקווה לגלות שם עוד פרטים על העוקבים האלמוניים.

המיקום: הזירה הראשונה של הפרק: שדה התעופה בבודפשט שבהונגריה.
הזירה השניה של הפרק: מיקום לא ידוע, וכפי שמובן מהפרק- לא מאד רחוק משדה התעופה.

העלילה: דוד שמעון מחכה לאחיו, מרדכי, בשדה התעופה בבודפשט. הוא חושב על כך שעליו לחזור לארץ. עם זאת, כאשר מרדכי מגיע, דוד שמעון מסרב בתוקף כלפי חוץ לחזור לארץ ורק לאחר שמרדכי מרגיע אותו שיסתדר "מסכים" לחזור. דוד שמעון מספר למרדכי כי יצר קשר עם "מאכער" באזור שטוען שיוכל לעזור, מרדכי אומר לו שכבר דבר עם עורך דין ועדיף להתעסק עם העניין בדרך חוקית.
בינתיים במקום אחר מדבר ה"ראש" עם שליח אלמוני שמדווח לו כי מרדכי נסע משדה התעופה יחד עם איש אחר.
ה"ראש" מתייעץ עם אלו שתחתיו עם מי יכול להיות שמרדכי נסע והם מגיעים למסקנה שאולי מדובר באייב. הם חוששים, מסיבה כל- שהיא, מאפשרות כזאת, וה"ראש" מחליט לצאת עם אלו שתחתיו לשדה התעופה.
לסיכום, עלילה מותחת ומעניינת, שכמו בפרק הקודם של @שימנלה - מקדמת את הסיפור הכללי ומובילה אותו בפניות חדות.

הצעה לפרק הבא: בפרק הזה התחלנו לגלות קצת על הדינמיקה שבין מרדכי לאחיו, שמעון. בנוסף, נשארנו במתח- שכדאי לשמר- בנוגע לעוקבים אחרי מרדכי.
לדעתי, כדאי בפרק הבא לחשוף קצת יותר את מערכת היחסים שבין מרדכי לשמעון. במה הם דומים? במה הם שונים? האם שמעון מתערב יתר על המידה בבחירותיו של מרדכי לגבי המהלכים שהוא רוצה לנקוט? כיצד מרדכי מגיב לכך? וכך עד שהם נפרדים ושמעון עולה אל הטיסה חזרה ארצה.
ואולי בסוף הפרק להוסיף שורה או שתיים על מיקומם ו/או מחשבותם של העוקבים.

תודה ל @שימנלה על הפרק המרתק! ובהצלחה ל @-חיה- בפרק הבא...!
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
היכונו, היכונו, לצאת למבצע הפרסום הגדול ביותר שידעה קהילת הכתיבה מימיה (נניח)!
אז ככה: @תמרוז וכל מי שרוצה לעזור- מהיום הסרטון המצורף הולך להתלוות אליכם לכל אשכול שהוא בקהילת הכתיבה.
החזון: שלא יהיה ולו חבר אחד בקהילה שלא ראה את הסרטון.

וזהו גם שיתוף לביקורת, תראו ותגידו מה אתם אומרים.
צפה בקובץ המצורף 1477826
חסום בנטפרי, נשמח אם מישהו יוכל לשלוח לבדיקה.
ו @שיבת ציון תודה על הייוזמה הברוכה.
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מקווה שאני לא אעצבן אתכם בפרק הבא, הולכת לנסות לכתוב אותו

ורגע לפני, קראתי את כל הפרקים עכשיו במרוכז ויש לי הערה קטנה לגבי המעצר של שימי
עד כמה שידוע לי קודם כל לוקחים את העצור לבית מעצר וחוקרים אותו ואז למשפט ואחר כך לבית כלא ולפעמים יש הארכות מעצר מסיבות שונות
בבית המעצר התנאים הרבה יותר נוקשים מבית הכלא (נגיד בביקורי משפחות, באיזוק וכו')
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה