חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 19

האם את/ה סומך/ת על החלטות הקבינט המצומצם?

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רק מזכירה שאת עסקת התרופות הכושלת תיווכו הצרפתים יחד עם הקטארים תוך ששהם אמרו שבמידה ויגלו שהתרופות לא הועברו לחטופים אז יהיו לכך השלכות חמורות על חמאס.
וכעת המחולצים פרננדו ולואיס סיפקו עדות שלא קיבלו תרופות שתואמות למצב הרפואי שלהם, ראיתם איזה שהיא פעולת תגובה של הצרפתים? אפילו תגובה מילולית לא הייתה
לא מבין למה לא מסכימים לעיסקת חטופים תמורת הכל הכל כולל הכל עם הבטחות ברורות להפסקת הלחימה ולהצהרה ברורה שישראל לא תתנקם במנהיגי החמאס.
כמובן עם ערבויות של מדינות רק שישראל תדרוש שזה יהיה הערבויות של צרפת.
הם מתמחים בערבויות, הם היו הערבים לחלוקת התרופות לחטופים...
 

דיני

משתמש מקצוען
  • בצה"ל חוקרים:​

    "האזעקה בצפת פעלה באיחור, הכיפה לא עבדה"​

    הירי לא כוון לפיקוד צפון, אולם בצבא בודקים מדוע המיירטים של כיפת ברזל לא סייעו, וגם אם האזעקה פעלה באיחור • בצבא מדגישים כי יירוט של הגראדים היה לא רק מונע את האובדן הנורא בנפש אלא גם מפחית משמעותית את תגובת צה"ל לאירוע
    אמש, בשעה 9:04 נורו 11 גראדים מאזור הכפר ראמיש בדרום לבנון, ארבעה מהם נפלו בשטחים פתוחים ליד נטועה, אחד ליד חניון בית החולים זיו בצפת ורקטה נוספת פגעה בבסיס פיקוד הצפון והביאה למותה של סמ"ר בנג'ו ז"ל. הכתב יוסי יהושוע מפרסם כי בניגוד לטענות, הירי לא כוון לפיקוד צפון, אולם בצבא בודקים מדוע המיירטים של כיפת ברזל לא סייעו, וגם אם האזעקה פעלה באיחור.

    בצבא מדגישים כי יירוט של הגראדים היה לא רק מונע את האובדן הנורא בנפש אלא גם מפחית משמעותית את תגובת צה"ל לאירוע, שכללה גלי תקיפות נרחבים בשטח לבנון, ופגיעה בין היתר במטרות ששייכות לכוח רדואן של חיזבאללה: מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור במרחבים ג'בל אל-בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. בלבנון דיווחו על 11 הרוגים לפחות, בהם גם אישה ושני ילדים.
זו הרעה החולה של כיפת ברזל שהביאה אותנו למצב המדהים של היום -
שהתגובה היא בהתאם לנזק, ולא בהתאם לתוכנית.
אם היינו מגיבים על כל טיל שנורה כאילו הוא פגע בלי להתחשב ביירוט - חמאס לא היה מגיע לאן שהגיע.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
קיבוץ ניר עוז מודיע באבל כבד על הרצחו של יאיר (יאיא) יעקב. יאיר היה בן 59, חבר קיבוץ ניר עוז. נחטף יחד עם בת זוגו מירב טל ששוחררה. יאיר הותיר אחריו שלושה ילדים: שיר (21), אור (17) ויגיל (13). שני בניו הצעירים, נחטפו גם הם ב-7.10 ושוחררו.
יאיר עבד במוסך של קיבוץ עלומים. היה איש צנוע, פשוט, אוהב משפחה, אדמה ומוזיקה.
יאיר נרצח בשבת ה-7.10 וגופתו מוחזקת בעזה.
יהי זכרו ברוך.

החטוף ה-32 שגופתו מוחזקת ברצועה
איכשהו זכור לי שהבנים שלו היו ביחד איתו בשבי, זה לא נכון?? או שהיה מדובר במישהו אחר?
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
עמית סגל:

על חולצתו של לוטננט גנרל ג'יימס גלין (דרגה מקבילה לרב אלוף) לא נותר כמעט מקום: היא מעוטרת בעשרים ושלושה עיטורים שונים, מכוכב הארד דרך לב הארגמן וכל מה שבאמצע. הוא לחם בשלוש יבשות, שחרר את כוויית, תמרן קרקעית בעיראק. זה האיש ששלח הנשיא ביידן לישראל באמצע אוקטובר כדי "לעזור למפקדי צה"ל לחשוב על השאלות הקשות שלפניהם".

היום כבר אפשר לספר יותר. הגנרל הגיע יחד עם עוד שני קצינים בכירים כדי לומר שלוש מילים: אין סיכוי לתמרון.
גלין נפגש עם גנץ, איזנקוט, גלנט, הלוי ונתניהו, ושפעו אזהרות שמבוססות על ניסיונו בלחימה בעיראק. האמריקנים הציגו נתונים, ניתחו ניתוחים, סיפרו סיפורים, ומסקנתם אחת: מטרות המלחמה לא יושגו בתמרון קרקעי, שיהיה כבד ימים וכבד דמים.

ההערכה האמריקנית דיברה על עד עשרים הרוגים ליום לכוחות צה"ל. המחיר ששילמנו מאז כבד, אבל עומד בערך על עשירית מכך. האמריקנים הציעו מבצע ממוקד, עם יעדים יותר מינוריים. באחד הדיונים אמר להם גנץ: התכנית שלכם אפשרית אם היעד הוא אלפי קילומטר מהמדינה, לא כשהיעד יושב 500 מטר מאזרחים שלכם.

אבל הביטחון האמריקני, או יותר נכון: חוסר הביטחון, עשה את שלו. באותם ימים, ימי התהילה של האלוף במיל' בריק, מלאה הקריה בנביאי זעם שהזהירו את ראש הממשלה ואת קבינט המלחמה מתמרון. באקלים ההוא, שבו האמון בצה"ל עוד היה מפוזר לרסיסים בחדר הקבינט, דבריהם נפלו על אזניים קשובות.

הסוף ידוע: החמאס טרם הוכרע, אבל כבר כעת אין עוד דוגמה בלוחמה המודרנית למה שעושה צה"ל ברצועת עזה. הוא נלחם במערך מנהרות מפלצתי ומפרק אותו חתיכה אחר חתיכה, מחסל ומשתק מחצית מהכוח הלוחם היריב, כובש יעדים שנתפסו בלתי ניתנים לכיבוש. במבצע החטיבתי האחרון בצפון הרצועה לקח שעה בלבד להגיע מהגבול אל אזור בית החולים שיפא. צבאות זרים מתעניינים בשילוב אוויר-יבשה-ים שמופעל על ידי צה"ל.

בשבוע שעבר רמזו לאזהרות הזעם האמריקניות גם נתניהו וגם גנץ. "היו מי שהזהירו אותנו מלהיכנס לעזה", אמר יושב-ראש המחנה הממלכתי, "אך לוחמינו מוכיחים נחישות יוצאת דופן ויכולות פורצות דרך בלחימה מול צבא טרור שעוד יילמדו בעולם". הוא לא הגזים.
בסייעתא דשמיא!
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
איכשהו זכור לי שהבנים שלו היו ביחד איתו בשבי, זה לא נכון?? או שהיה מדובר במישהו אחר?
נכון. היו ושוחררו. זה מופיע גם בטקסט.
אור ויגיל (שהופיע בסרטון של גא״פ)
 

רינתי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איכשהו זכור לי שהבנים שלו היו ביחד איתו בשבי, זה לא נכון?? או שהיה מדובר במישהו אחר?

אני חושבת שהיא התכוונה הם היו ביחד עם האבא בשבי
לא הם לא היו איתו בשבי
הם לא נחטפו מאותו בית

היה בזמנו סרטון של האבא שהוא נחטף פצוע ובקושי עומד על רגליו, למעשה מאז לא היה שום אות חיים ממנו, גם לא מהחטופים שחזרו.
למעשה כל הזמן היה חשש כבד לחייו :(
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה