פוליטי החל תהליך ההדחה של עופר כסיף מכנסת ישראל

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
היעוץ המשפטי של הכנסת צפוי לקבוע כי הדחת כסיף לא עומדת בתנאים הנדרשים שכן החוק קובע כי ניתן להדיח ח״כ במקרה של תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור בעוד כסיף חתם על עצומה שתומכת בהליך בהאג המאשים את ישראל ברצח עם ואין הלימה מדויקת בין הדברים (דפנה ליאל).
 

אחג

משתמש מקצוען
אז ברשימה ישנם שלושה מענייני: השרים לשעבר דן מרידור ומאיר שטרית מהליכוד והשרה לשעבר יעל גרמן מיש עתיד.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היעוץ המשפטי של הכנסת צפוי לקבוע כי הדחת כסיף לא עומדת בתנאים הנדרשים שכן החוק קובע כי ניתן להדיח ח״כ במקרה של תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור בעוד כסיף חתם על עצומה שתומכת בהליך בהאג המאשים את ישראל ברצח עם ואין הלימה מדויקת בין הדברים (דפנה ליאל).
גם היועצת המשפטית לממשלה מיארה צפויה להתנגד להדחתו של כסיף (ווינט)
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
המשנה ליועמ"שית אביטל סומפולינסקי:

"הדחת עופר כסיף תפרוץ באופן תקדימי ומסוכן את אמות המידה של עילות ההדחה ותביא לצמצום החופש הפוליטי של חברי הכנסת ולפגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובחוסנה" :sick:
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
ועדת הכנסת החליטה להדיח את חבר הכנסת כסיף ברוב של 14 חברי כנסת שהצביעו בעד בקשת ההדחה אל מול 2 חברי כנסת שהתנגדו.

השלב הבא: הצבעה במליאה שבה יידרשו 90 אצבעות בעד.
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
למעקב אחר המצביעים אלו שלא הצביעו (ומי הח"כ היחיד בליכוד שלא חתם) לחצו כאן
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: הרוב המוחלט שהצביע בכנסת והיום בועדה בעד הדחת תומך הטרור עופר כסיף מכנסת ישראל - זו אמירה ברורה של שינוי תפיסה וגילויי אפס סובלנות כלפי מסיתים ותומכי טרור, ובטח בבית המחוקקים. נציגי יש עתיד ובראשם יאיר לפיד שחלקם נמנעו ואף התנגדו למהלך מטריד במיוחד, ומוכיח מי אלו שעדיין חיים בקונספצית ה-6-10.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יקי אדמקר: ‏גלנט לא יצביע בעד הדחת עופר כסיף בשני הקרוב. לשכתו עדכנה כי הוא לא יגיע להצבעה.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יקי אדמקר: ‏גלנט לא יצביע בעד הדחת עופר כסיף בשני הקרוב. לשכתו עדכנה כי הוא לא יגיע להצבעה.
לשכת שר הביטחון: הפרסומים לפיהם שר הביטחון יואב גלנט לא תומך בהדחתו של חבר הכנסת כסיף שקריים ומגמתיים. שר הביטחון חתם על המכתב הקורא להדיחו, ובכוונתו להגיע להצבעה.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
׳גל״צ׳: ביש עתיד פועלים לאחרונה כדי לשכנע ח״כים במחנה הממלכתי שלא יצביעו על הדחת עופר כסיף. הסיבה: במפלגה לא רוצים שנפילת ההצבעה תירשם על שמם, אז מצד אחד ההצבעה לא תעבור ומהצד השני הם לא יהיו האשמים היחידים. לפי חלק מהמקורות - במפלגה ניסו לשכנע גם כמה ח״כים בליכוד.
 

מאירלה

משתמש מקצוען
לפיד במילכוד בהתחלה תמך אולם כעת לנוכח חוו"ד היועמשי"ם משער שהדחת כסיף תיפסל בבגץ והחלטת בגץ תגרום ליותר לישראלים לתמוך ברפורמה משפטית לכן רוצה שההדחה לא תעבור בכנסת אולם אם רק הקולות של יש לפיד יחסרו הרי שתדמיתו תפגע ולכן מעוניין שיהיו חסרים הרבה קולות ל90 ופועל בעניין לשכנע את הממלכתי ועוד בינתיים ללא הצלחה
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
יועמ"שית הכנסת במכתב לח"כים לקראת ההצבעה מחר על הדחת ח"כ עופר כסיף: "התנאי להצבעה בעד ההצעה הוא שח"כ השתכנע כי התבטאויותיו של כסיף מהוות תמיכה במאבק מזוין נגד המדינה. שאט נפש או סלידה מהן לא מקיימים את העילה. עמדתי על הקושי הניכר לפרשנות בדבר קיום העילה בהתבטאויות שבבקשה".
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
WhatsApp-Image-2024-02-18-at-13.47.56-qjzmhr5ie1s2t44059jhlto54geu1aeyhxbglh9myw.jpeg
שעות דרמטיות
פרק ההדחה: הח"כים החרדים יצילו את עופר כסיף?
ארבעה חברי כנסת מיהדות התורה מסרבים לאשר את השתתפותם בהצבעה על הדחת ח״כ עופר כסיף מהכנסת • יוזמי ההצעה ל'המחדש': "אפשרות שלא תחזור. חבל שחברי הכנסת החרדיים לא מצטרפים"

לקראת הדיון הצפוי להיערך מחר במליאת הכנסת, בניסיון להביא להדחת ח"כ עופר כסיף שהתבטא נגד ישראל, נמשכים המאמצים להשיג את הרוב הדרוש של 90 חברי כנסת, לשם ההדחה.

נכון לשעה זו, חברי הליכוד תומכים בהצעה ולשם כך צפוי להשתתף גם השר גלנט, שמרבה להיעדר מדיוני המליאה. גם חברי המחנה הממלכתי צפויים לתמוך בהצעה, לצד הציונות הדתית ועוצמה יהודית. גם באופוזיציה יש מי שתומך בהצעה. מלבד חברי הכנסת של 'ישראל ביתנו' יוזמת ההצעה, גם במפלגת 'יש עתיד' מי שתומך בהצעה, אולם כפי שהודיע היו"ר לפיד, המפלגה תעניק חופש הצבעה על ההחלטה.

בקרב חברי הכנסת החרדיים, התמונה סבוכה יותר. חברי הכנסת שנוטים לשת"פ עם המפלגות הערביות, בנושאים שקשורים לערכי הדת, סירבו בתחילה לחתום על ההצעה להדיח את כסיף, אך לאחר לחץ ציבורי שהגיע בין היתר גם ממצביעי המפלגות, החליטו הח"כים להצטרף להצעה להדחת ח"כ כסיף.

עם זאת, ל'המחדש' נודע כי גורמים במפלגת ישראל ביתנו שפנו בימים האחרונים לח"כים מיהדות התורה בבקשה שיאשרו נוכחות בהצבעה המתוכננת למחר נתקלו בהיסוסים מצד כמה מחברי יהדות התורה, בהם חברי הכנסת משה גפני, יעקב אשר, סגן השר יעקב טסלר, וישראל אייכלר. מנגד, חברי הכנסת אליהו ברוכי, יצחק פנדרוס ומשה רוט אישרו את נוכחותם.

יצויין כי לא מכבר הביע ח"כ אייכלר את התנגדותו למהלך והביע חשש כי מי שייפגע מהשימוש באפשרות הזו, הם חברי כנסת מהמפלגות החרדיות. "זו טעות חמורה לתמוך ביוזמת ליברמן ופורר שרוצים לזרוק את החרדים במריצות למזבלה. ברור כי הבאים בתור לפסילה, יהיו הח"כים החרדים. את הפסילה של חרדים בג"ץ יאשר, בניגוד לכסיף שבג"צ ישאיר אותו בכנסת" הסבירו בלשכת אייכלר וציינו כי הוא חתם גם כן על הבקשה.

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, חתם אף הוא באיחור על הבקשה להביא להדחת כסיף והבהיר כי הוא תומך בעמדתו של אייכלר. גפני הסביר אז כי הוא חתם רק "בגלל הנראות הציבורית". אלא שכעת כאמור, לא ברור אם חברי הכנסת הללו יאפשרו את הדחת כסיף, או שיפילו את ההצעה.


בניגוד ליהדות התורה, בקרב חברי הכנסת של ש"ס הבהירו כי כולם צפויים להשתתף בהצבעה מחר.

גורמים בישראל ביתנו אמרו בשיחה עם 'המחדש': "מחר יש לנו אפשרות שלא תחזור ואסור לנו לפספס אותה, חבל שהח"כים החרדים לא מצטרפים למהלך שיוביל להדחת תומך טרור מכנסת ישראל".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יט

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה