הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי...

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
צבאות ארה"ב ובריטניה בהודעה רישמית.
תקפנו בתימן, בתמיכת הולנד, אוסטרליה, קנדה, בחריין, דנמרק וניו זילנד.
התקיפות הנרחבות בוצעו באמצעות מטוסי קרב וספינות מלחמה.
סה"כ, 36 מטרות הותקפו ב 13 יעדים בתימן. רובם כוונו לעבר מצבורי נשק עמוקים במיוחד, מערכות טילים ומשגרים, מערכות הגנה אווירית ומכ"ם.
 
נערך לאחרונה ב:

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ישראל בוחנת את האפשרות להעביר את מעבר רפיח למשולש הגבולות ישראל-עזה-מצרים, במטרה לאפשר מעורבות מצרית במעבר, ולא להיכנס לעימות עם המצרים. בקהיר טרם השיבו

בצל המתיחות מול מצרים, ישראל בוחנת מול מצרים את האפשרות להזיז את מעבר רפיח למשולש הגבולות, ישראל, עזה, מצרים, לאזור כרם שלום. המטרה היא לאפשר מצד אחד מעורבות מצרית במעבר, ולא להיכנס איתם לעימות סביב הנושא, ומהצד השני לדאוג שהמעבר יהיה גם בגבול עם ישראל, ויאפשר בידוק ביטחוני ישראל. למעשה המהלך יאפשר גישה ישראלית לוודא את מניעת ההברחות בציר, כך דיווחה מוריה אסרף וולברג בחדשות 13.
על פי הדיווח, ישראל העלתה את הנושא בפני המצרים שטרם השיבו, וגם מול ארצות הברית, שם אהבו את הרעיון. בחדשות 13 דווח, כי במידה והדבר יצא לפועל, זאת תהיה השקעה כלכלית לא מבוטלת. אך יש לציין כי מהלך כזה לא יפתור את סוגיית ההברחות באופן כללי, והשיח בין ישראל למצרים סביב ציר פלדפלי נמשך.
בשל חילוקי הדעות, הוחלט על הקמת צוותי עבודה משותפים לישראל ומצרים. מערכת היחסים בין המדינות בשבועות האחרונים "מתוחה למדי".
 

הכריש!

משתמש מקצוען
הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו:💔

רס״ל (מיל׳) שמעון יהושע אסולין (Shimon Yehoshua Asulin), בן 24, מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924, חטיבת הראל (10), נפל אתמול (ש') בקרב בדרום רצועת עזה.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
דורון קדוש: בצה״ל מזהים שיטת פעולה אחרת של המחבלים באזור - פחות מסתתרים במנהרות, ויותר במחסות ההומניטריים וריכוזי האוכלוסייה באזור - ומשם יוצאים להתקפות נגד כוחותינו.
מספר האזרחים בצפון הרצועה - כ200,000, רובם מרוכזים במחסות כאלה. צה״ל נוקט שיטת פעולה אחרת כדי לתפוס את המחבלים - מכתר את המחסה, ומפנה ממנו את כל האוכלוסיה במסדרון הומניטרי - וכך שם את היד על המחבלים שמסתתרים בו.
באופן הזה נתפסו בשבוע האחרון כ-70 מחבלים, בהם מפקדים בדרג מ״פ ומג״ד בחמאס ובג׳יהאד האסלאמי, שמוסרים מודיעין יקר ערך בחקירות.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
‏ראש המוסד לשעבר יוסי כהן קורא ב׳גל״צ׳ ⁩ לעסקת חטופים בפעימה אחת: ״אנחנו נשלם ממילא כפי שמוצע את כל המחירים המבוקשים - אז בואו נשלם אותם היום מראש עבור כולם, ונקצר את זמן השהות הבלתי אנושי של החטופים ברצועה״.

(כל רגע)
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עוד מדורון קדוש:
יעד מרכזי של צה"ל בצפון הרצועה, הוא מח"ט העיר עזה. הוא נתפס כגורם מרכזי מאוד במאמצי השיקום של חמאס באזור. בעבר הותקף פעם אחת, אך לא נפגע בתקיפה. ההערכה שהוא נמצא במנוסה, ומנותק מתקשורת. להקשות על צה"ל באיתורו.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
השר בן גביר בראיון לוול סטריט ג'ורנל: "במקום לתת לנו תמיכה מלאה, ביידן עסוק בלהעניק לעזה סיוע הומניטרי ודלק שהולכים לחמאס. אם טראמפ היה בשלטון - ההתנהלות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין" (ירון אברהם).
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
רוסיה ביקשה ישיבה דחופה של מועצת הביטחון של האו"ם על התקיפות האמריקניות בעיראק ובסוריה, כך מסרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה לסוכנות הידיעות הרוסית TASS.
לבקשת רוסיה, מועצת הביטחון של האו"ם תדון היום בתקיחפות האמריקאיות נגד המיליציות הפרו איראניות.

לא לשכוח שלארה"ב יש זכות להטיל וטו על כל החלטה של מועצת הביטחון...
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מהדורת הבוקר ב׳קול חי׳ - דוד חכם: ״חייבים לשחרר את החטופים גם תמורת שחרור מחבלים, אבל אסור להפסיק את המלחמה. עוד לא ניצחנו את החמאס, עוד לא השתנה כלום״. בצלאל קאהן: ״הלחימה בחאן יונס נשמעת כמו שכונה בעזה, בפועל זאת עיר בגודל תל אביב. מחכים לשמוע שסינוואר תולה על עץ אבל יש הרבה הישגים״.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בדרך לעסקת חטופים - השר חילי טרופר לאדמקר וישראל כהן ב׳קול ברמה׳: ״סיום המלחמה זה קו אדום מצד ישראל שאסור להסכים לו בעסקה לשחרור חטופים. טרם עלתה על השולחן הצעה מסודרת לשחרור מחבלים. לדעתי טעות לדבר על הנושאים האלה, יש צוות שדן בכך ועלינו לזכור שלפדיון שבויים יש מחיר כבד״.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הודעת דו"צ.
כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים מהאוויר, מהים ומהיבשה ברחבי רצועת עזה; לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים פשטו על מבנה ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול הלחימהבמערב חאן יונס, לוחמי צוות קרב חטיבת הצנחנים חיסלו מחבלים שהיו בקרבת הכוחות בירי מטווח קצר
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דורון קדוש:

מיומן הבוקר בגל״צ:

המבצע האוגדתי בצפון הרצועה - תמונת מצב ופרטים חדשים:

1) בצה״ל מזהים שיטת פעולה אחרת של המחבלים באזור - פחות מסתתרים במנהרות, ויותר במחסות ההומניטריים וריכוזי האוכלוסייה באזור - ומשם יוצאים להתקפות נגד כוחותינו.
מספר האזרחים בצפון הרצועה - כ200,000, רובם מרוכזים במחסות כאלה.

2) צה״ל נוקט שיטת פעולה אחרת כדי לתפוס את המחבלים - מכתר את המחסה, ומפנה ממנו את כל האוכלוסיה במסדרון הומניטרי - וכך שם את היד על המחבלים שמסתתרים בו.
באופן הזה נתפסו בשבוע האחרון כ-70 מחבלים, בהם מפקדים בדרג מ״פ ומג״ד בחמאס ובג׳יהאד האסלאמי, שמוסרים מודיעין יקר ערך בחקירות.

3) המבצע האוגדתי שמנהלת אוגדה 162 מאז יום ראשון מתנהל עם 2 חטיבות (401 והנח״ל), על שני יעדים תת קרקעיים אסטרטגיים וחשובים לחמאס. יש התנגדות רבה של חמאס באזור בניסיון להגן על היעדים האלה. ההערכה בצה״ל: יידרשו עוד כשבועיים למבצע. בהמשך יתקיימו מבצעים דומים בהיקפם בצפון הרצועה.

4) עוד יעד מרכזי של צה״ל בצפון הרצועה: מח״ט העיר עזה, עז א-דין אלחדאד. הוא נתפס כגורם מרכזי מאוד במאמצי השיקום של חמאס באזור. בעבר הותקף פעם אחת - אך לא נפגע בתקיפה. ההערכה שהוא נמצא במנוסה ומנותק מתקשורת כדי להקשות על צה״ל באיתורו.

5) צה״ל מרכז מאמץ גם בניסיונות חמאס לשקם את עצמו אזרחית. כל תחנות המשטרה הותקפו. מחוסלים שוטרי חמאס - שכ-50% מהם הם גם פעילי הזרוע הצבאית ושותפים בהתקפות על כוחות צה״ל.
בימים האחרונים הותקפה חולייה של כ-7 מחבלים שניסו להשתלט על משאית סיוע הומניטרי. הם חוסלו והמשאית שוחררה לדרכה.
 

05 תקשורת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא: "יש משבר אמון עמוק עם תושבי העוטף. כשלנו ב-7.10, אנחנו נושאים באחריות, זה עובר לנו יום יום במחשבות. לכולנו ברור שיגיע הרגע בו נעצור לתחקר, אבל - בלי חזרת התושבים לבתיהם לא יהיה ניצחון"
 

05 תקשורת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
אבו עלי:

מקורות לבנוניים מדווחים כי שני ההרוגים בתקיפת צה"ל בכפר טיבה בדרום לבנון אמש הם עבאס מבארכ ומחמד יחיא, תושבי הכפר.

מקורות לא רשמיים טוענים לקשר של השניים לחזבאללה ול"התנגדות האסלאמית", אולם עד כה חזבאללה לא הכריז עליהם הרוגים בשורותיו (בד"כ חזבאללה מכריז על הרוגיו בטווח של שעות בודדות)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה