הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק...

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

שלטון חמאס ספג מכה אסטרטגית ברפיח, זה הזמן להציב לסינוואר אולטימטום פומבי​



שלטון חמאס ספג מכה אסטרטגית ברפיח, זה הזמן להציב לסינוואר אולטימטום פומבי
השתלטות צה"ל על המעבר למצרים וחסימת ציר סלאח א-דין פוגעות בשלטון האזרחי של הארגון ויגבירו את הלחץ עליו להתגמש בתנאי עסקת החטופים. לא יתגמש? הלחץ יגבר. אולם בלי קידום שלטון חלופי ברצועה, ההישגים עלולים להתמוסס. זה הזמן להציב לסינוואר אולטימטום פומבי: היכנע, שחרר את החטופים, וניתן לך, לבכיריך ולאסיריך מעבר חופשי למדינה אחרת | פרשנות
רון בן ישי | פורסם:12:40
ההשתלטות הלילה (בין שני לשלישי) על הצד העזתי של מעבר רפיח ועל קצהו הדרומי של כביש סלאח א-דין - שמהווה את עורק התחבורה המרכזי ברצועה ובצה"ל נקרא "ציר טנצ'ר - מהווה מכה קשה לשלטון חמאס בעזה, וזה מלכתחילה היה היעד של הפעולה: יצירת לחץ נוסף על הארגון להתגמש בעסקת החטופים.
עם זאת, מעבר למשמעויות האסטרטגיות של המהלך (ראו להלן), ישראל חייבת לבצע שני צעדים נוספים. האחד: להתחיל מהר לקדם שלטון אזרחי חלופי לחמאס, אחרת כל הישגי צה"ל בכניסה לרפיח יתמוססו. המהלך השני, שיכול לשנות את המשוואה וגם לטעון את מצבר הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל, הוא להציג בפומבי אולטימטום לחמאס ולמנהיגו יחיא סינוואר: היכנעו, שחררו את החטופים, ואז ניתן לכם מעבר חופשי לכל מקום שאתם והאסירים שישוחררו תרצו לגלות אליו, או לכל מקום שיהיה מוכן לקלוט אתכם.
אבל עוד קודם, אלה המשמעויות של הפעולה המוצלחת. מעבר רפיח הוא אחד הנכסים החשובים ביותר של חמאס כשלטון אזרחי וצבאי, מאחר שהוא המוצא היחיד של העזתים אל העולם החיצון, כלומר למצרים. ישנן אמנם עוד כמה מנהרות הברחה מתחת לציר פילדלפי, אבל אלו עומדות רק לרשות בודדים מבין אנשי הארגון, ובעיקר לרשות מבריחים המפעילים אותן כעסק כלכלי. כך שמבחינת 99 אחוז מאזרחי הרצועה, מעבר רפיח הוא צורך חיוני.
בנוסף, מעבר רפיח משמש גם היום מקור הכנסה כספית עיקרי לחמאס, שגובה 5,000 דולר מכל עזתי מבוגר שרוצה ויכול לשלם כדי לעבור למצרים, ו-2,500 דולר על כל ילד. לצד מעבר רפיח המיועד לתושבים, פועל מעבר הסחורות סלאח א-דין שדרכו הרצועה מקבלת את רוב הייבוא שלה ממצרים, כולל סיוע הומניטרי. דרכו חמאס קיבל לאורך השנים גם את רוב ה"מוצרים הדו-שימושיים", שאותם ניצל לייצור אמצעי לחימה ואמצעי החפירה הממוכנים של המנהרות.
מעבר רפיח תוכנן להיות חיוני עוד יותר לאנשי חמאס בדרג הבכיר למקרה ישראל לא תצא מהר מהרצועה כפי שדורש הארגון. הם ובני משפחותיהם הקימו בסמוך מעין מחנה זמני כדי שיוכלו לצאת דרך המעבר בשעת הצורך. אלא שכעת הם נאלצים לברוח לאזורי המקלט שליד חאן יונס ומצפון למתחם המוואסי יחד עם שאר העקורים ששהו במזרח רפיח.
על חשיבות מעבר רפיח לחמאס ניתן ללמוד מההצעה שלה "הסכים" אתמול, וכללה מתן אישור ל-50 אנשי הארגון לצאת למצרים לטובת טיפול רפואי כבר ביומה הראשון של ההפוגה. חסימת המעבר פירושה שפצועי חמאס ייאלצו לחכות.
מעבר לכך, ההשתלטות על חלקו הדרומי של ציר סלאח א-דין משתקת דה-פקטו את התנועה לאורך הרצועה. צירי תנועה הם קריטיים למרקם החיים, ולכן גם אם צה"ל לא נמצא פיזית בצפון הרצועה – משמעות העובדה שהוא אוחז בשני קצוות הכביש הזה היא שליטה כמט מוחלטת.
למה כמעט לא הייתה התנגדות?
באזור רפיח יש לצה"ל שני יעדים אסטרטגיים ושני מכשולים אסטרטגיים. היעד הראשון הוא שליטה וחסימה של ציר פילדלפי מפני הברחות ומפני בריחת אנשי חמאס מהרצועה. השני הוא פירוק שלושת גדודי חמאס שעדיין מתפקדים במקום. המכשול הראשון נעוץ בהתמודדות עם העקורים והפליטים, ועם דעת הקהל הבינלאומית הגורסת שפגיעה בהם תהווה קטסטרופה הומניטרית ופשע מלחמה. המכשול האסטרטגי השני קשור בחשש המצרי שאלפי עזתים – ובעיקר אנשי חמאס - ינוסו מפני צה"ל, יפרצו את גדר הגבול וירוצו לתוך רפיח המצרית ולסיני.
הכניסה לאזור המזרחי של רפיח, לאורך ציר פילדלפי ולעומק 3.5 ק"מ, וההשתלטות על מעבר רפיח ואזור רכס דהנייה הצמוד לו, נועדו להשיג פגיעה ממשית בשלטון האזרחי של חמאס בלי לגרום נזק לעקורים ולתושבים לא מעורבים, ובמקביל למנוע ניסיון פריצה המוני של עזתים לשטח מצרים. יש להניח שישראל הודיעה מראש לקהיר שכך היא מתכוננת לפעול, ולכן התגובה המצרית לפעולה עד כה היא מתונה למדי. באופן יחסי אין במזרח רפיח הרבה עקורים – מדובר על כ-100 אלף איש על שטח שהוא בעיקרו חקלאי - ולכן גם הפגיעה באזרחים כתוצאה מהפעולה היא מינימלית.
נראה שחמאס לא נערך להילחם על האזור שאוגדה 162 השתלטה עליו תוך שעות ספורות, אולם לא ברור אם החליט מראש לוותר על עימות. כך או כך, לפי דובר צה"ל, ההתנגדות שבה נתקלו הכוחות הובילה ל-20 אנשי חמאס שנהרגו (רובם שייכים ליחידת המשטרה או המשמר במעבר רפיח) ולמכונית תופת אחת.
אפשרות אחרת שמסבירה את ההתנגדות המועטה היא שאנשי חמאס פשוט נמלטו מפני שהבינו שכאשר צה"ל ייכנס לרפיח - ציר פילדלפי יהיה היעד שלו. הם העדיפו לברוח למקומות צפופים יותר, בעיקר בצפון העיר, שם הם יכולים להיטמע במאהלים הצפופים של העקורים. האוכלוסייה הדלילה במזרח רפיח לא אפשרה להם להסתתר ביניהם, ולכן לפחות בשלב ההתחלתי - למודי ניסיון מחאן יונס - הם ויתרו מראש על ההתנגדות.
ההשתלטות על ציר פילדלפי ברובע הדרומי שלו שסמוך לגבול ישראל, וחסימת ציר סלאח א-דין לתנועה דרומה, הן ללא ספק מכה אנושה לחמאס, אבל גדודי הזרוע הצבאית באזור רפיח עדיין לא פורקו, וההישג הזה יהיה הפיך אם חמאס יחליט לגלות גמישות אמיתית בתנאים שהוא מציב לעסקת חטופים. כך שמדובר רק בשלב הראשון של פעולה מדורגת שמראש יועדה להיות מודולרית, כדי שאפשר יהיה להפסיקה במקרה של התקדמות במו"מ, לחץ אמריקני כבד מנשוא או חלילה אסון הומניטרי.
לעת עתה נראה שגם מצרים וגם ארה"ב מבינות שפעולת צה"ל תוכננה בקפדנות ובזהירות, ולא מדובר בחזרה על מכות "ההלם ומורא" שצה"ל הנחית באש על צפון רצועת עזה לפני שנכנס לאזור (את המונח "הלם ומורא" טבעו האמריקנים במלחמת המפרץ השנייה ב-2003, כשהנחיתו מכות אש על בגדד וסביבתה לפני שהתחילו בתמרון הקרקעי לתוך עיראק).
הפעולה החזירה את הכדור לסינוואר, שאתמול ניסה לגלגל אותו למגרש הישראלי. קבינט המלחמה דחה את "ההסכמה" של חמאס למתווה שהגישו לו מצרים וקטאר בלי להתייעץ עם ישראל. הדחייה הייתה מוצדקת: בקבינט הבינו שחמאס מנסה להשיג הפסקה של המלחמה, בערבות של ממשל ביידן, מבלי שהארגון יתחייב להחזיר את כל החטופים, ויוכל להמשיך לשמור על עמימות ביחס למספר הישראלים החיים שבידו, מה שיאפשר לו להחזיק בכמה מהם לתקופה בלתי ידועה כערובה להמשך שלטונו ברצועה. זו הסיבה שבגינה החליט קבינט המלחמה פה אחד להורות לצה"ל להיכנס לרפיח, להנחית מכה אסטרטגית על השלטון האזרחי של חמאס, לחכות לתוצאות - ועל פי זה לנהל את המשך הלחימה.
אם תוצאות לא יגיעו בקרוב, צה"ל ימשיך עד לפירוק מלא של הכוח הצבאי של חמאס ברפיח ובהמשך יעבור לטפל גם בשני הגדודים שנשארו באזור דיר אל-בלח ובנוסייראת. בשורה התחתונה: הפעולה הלילה יצרה מצב חדש של לחץ על חמאס, שאולי יביא לשיפור העסקה. ואם לא, הלחץ יימשך.
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
זה לא נורמלי מה שהולך כאן בעוטף, פיצוצים שלא נשמעו כמותם כבר כמה חודשים, ועכשיו הייתה תקיפה שהרעידה את אמות הסיפים, לא זכורה לי עוצמה כזו
 

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
בכיר בממשל ביידן אישר כי ארה"ב עיכבה בשבוע שעבר משלוח נשק לישראל, שמכיל בין היתר אלפי פצצות כבדות, והסביר כי ההחלטה נועדה להעביר מסר ברור בנוגע לרפיח. לדבריו, בארה"ב חוששים מהאופן שבו ישראל תשתמש בפצצות הכבדות בסביבה צפופה, שבה מאות אלפי עקורים.
בכיר בממשל האמריקני אישר הלילה (בין שלישי לרביעי) את הדיווחים על כך שארה"ב עיכבה משלוח נשק לישראל, ואמר כי "משלוח הפצצות נעצר כדי לאותת לישראל על ההתנגדות האמריקנית לפעולה ברפיח". לדבריו, המשלוח אמור להכיל, בין היתר, 1,800 פצצות של 900 קילוגרמים ו-1,700 פצצות של 225 קילוגרמים - אך בארה"ב חוששים מהאופן שבו ישראל תבחר להשתמש בחומרי הנפץ הכבדים האלה בסביבה צפופה כמו רפיח, שבה שוהים מאות אלפי עקורים.
 

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
ככל הנראה מדובר באיש עסקים יהודי שנרצח על רקע לאומני :(
משרד החוץ של מצרים הודיע כי רצח איש העסקים הישראלי אתמול בעיר אלכסנדריה במדינה התבצע על רקע פלילי. לפי הודעת המשרד, "בתאריך 7 במאי איש עסקים קנדי, השוהה במדינה בצורה קבועה, נחשף לאירוע ירי פלילי באלכסנדריה. ננקטו הצעדים המשפטיים והורכב צוות כדי לחשוף את נסיבות האירוע". (ליאור בן ארי)
 

nsh

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הלילה בכל הזירות: 1. בעזה - יותר מ20 הרוגים פלסטינים בתקיפות חיל האוויר ברפיח, החל פינוי האזרחים מהאזור
2. ⁠בלבנון - ישראל תקפה סמוך לבעלבק, במרחק 80 ק״מ מהגבול, אחרי שיגור יותר מ-60 רקטות לצפון אתמול
3. ⁠בסוריה - תקיפות טנק לאחר שתי רקטות ששוגרו לעבר רמת הגולן
4. ⁠בעיראק - שוגר כטב״ם לשטח ישראל שיורט ע״י חיל האוויר בהצלחה
5. ⁠ביו״ש - מבצע לסיכול תשתיות טרור בעיר טול כרם. מלחמה רב זירתית.

דורון קדוש
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מציע לשים לב שגם הבוקר צהל לא נכנס לרפיח אלא רק למעבר שנמצא ליד רפיח. למעשה הלחימה הקרקעית באזור נעצרה כמעט לחלוטין. כלומר ישראל ממשיכה לחכות לסינוואר וללחצים נוספים. וזו טעות.
שמעון ריקלין
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הנחייה חריגה הבוקר לחקלאים בעוטף: לא לצאת לעבודה בשטחים החקלאים הסמוכים לגדר הגבול ברצועת עזה. ברקע: פעילות רחבה של צהל גם בצפון הרצועה ופיצוצים עזים שנשמעים באזור. אלמוג בוקר
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
יוסי יהושוע: עד כמה ישראל לא בנתה את כוחה למלחמה איזורית והתלות כל כך גדולה באמריקאים: הנתון העדכני שאנחנו מפרסים כעת הוא שיותר מ-370 מטוסים ו-65 אוניות סיוע הגיעו לישראל, רובם עם דגל אמריקאי. מהנושאים הראשונים לועדת חקירה
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען

פעילות צה”ל ברצועה:​

במהלך הלילה והבוקר נמשכו מדי פעם בפעם תקיפות צה”ל ברפיח אולם כמעט ולא נרשמו נפגעים.
התקיפה “המשמעותית” ביותר מבחינת נפגעים הלילה היתה בכלל בשכונת זיתון בעיר עזה עצמה בה נהרגו 7 מבני משפחת א-לוח.
בגזרת רפיח דווח על 2 הרוגים הלילה מתקיפה ישראלית (זה פחות מהרגיל גם בתקופה שאין פעולה ממוקדת ברפיח).

אין דיווחים פלסטינים על תנועה קרקעית של הכוחות המתמרנים ברפיח.
###
ניכרת השפעה אמריקאית… נכון לעכשיו, ע”פ הדיווחים הפלסטינים על הפעילות הצה”לית בגזרת רפיח, לא נראה שיש מומנטום של פעולה מתגלגלת בגזרה זו.
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
משרד החוץ של מצרים הודיע כי רצח איש העסקים הישראלי אתמול בעיר אלכסנדריה במדינה התבצע על רקע פלילי. לפי הודעת המשרד, "בתאריך 7 במאי איש עסקים קנדי, השוהה במדינה בצורה קבועה, נחשף לאירוע ירי פלילי באלכסנדריה. ננקטו הצעדים המשפטיים והורכב צוות כדי לחשוף את נסיבות האירוע". (ליאור בן ארי)
ערוץ אל-מיאדין הלבנוני ציטט הודעה שמופצת ברשתות החברתיות ומהימנותה לא ברורה, אך נטען בה כי התארגנות לא מוכרת בשם “חלוצי השחרור חוליית מוחמד סלאח” קיבלה אחריות על הרצח. עוד נטען בהודעה כי והא בוצע “בתגובה לפשעיה ומעשי הטבח של ישראל בעזה
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
רובי המרשלג כתב הצפון של כאן 11 בקול ברמה: ״זו הפעם השלישית שחיזבאללה תוקף בכטב״מים ומצליח להשיג אבידות לישראל. חיזבאללה מעלה כטב״מי ריגול בדרך הזו הוא מאתר את מיקום כוחות צה״ל ולאחר מכן מכוון את כטב״מי הנפץ״.
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען

jdn:​

החוקרים מסבירים: מהן הסיבות להגברת עוצמת תקיפות חיזבאללה כנגד ישראל?​

דנה פולק קנריק וטל בארי מ’עלמא – מרכז חינוכי מחקרי ישראלי לחקר האתגרים הביטחוניים על גבול הצפון’ מציינים כי בשבועות האחרונים חיזבאללה מגביר את עצימות תקיפותיו כתגובה על תקיפות צה”ל בדרום לבנון. זה בא לידי ביטוי באופן משמעותי במהלך השבוע, כאשר חיזבאללה פתח בקמפיין תגובה לתקיפת צה”ל במיס אל-ג’בל, שם לטענת חיזבאללה נפגעו אזרחים.

התגובה של חזבאללה שלשום על התקיפה במיס אל ג’בל כללה 7 התקפות נגד ישראל:

  1. ירי של עשרות רקטות מסוג פלק וגראד לעבר העיר קריית שמונה. הרקטות פגעו במעל 10 בתים, כלי רכב ואמבולנס. בנוסף נגרם נזק לתשתיות ו-3 אזרחים נפצעו.
  2. ירי עשרות רקטות מסוג גראד לעבר בסיס צבאי באזור יישובי הגליל העליון ומבואות חרמון.
  3. ירי טיל נ”ט לעבר בניין אזרחי ביישוב אביבים.
  4. ירי טיל נ”ט לעבר בניין אזרחי ביישוב שתולה.
  5. ירי רקטות ליישוב כפר יובל.
  6. ירי רקטות ליישוב כפר גלעדי.
  7. ירי רקטות ליישוב מרגליות.
תגובת חזבאללה על הפגיעה באזרחים במיס אל ג’בל הינה חריגה מאוד ואינה תואמת לתגובותיו בעבר במקרים דומים בהם נפגעו אזרחים בדרום לבנון. היא מגיעה בהמשך לדפוס התגובה של חזבאללה בשבועות האחרונים על פיו, גם במקרים בהם לא נפגעו אזרחים, חזבאללה הגיב בעוצמה כנגד מטרות אזרחיות בשטח ישראל.

אחרי שהחוקרים מפרטים כמה דוגמאות, הם מציינים כי להגברת עוצמת התגובות של חזבאללה יכולות להיות מספר סיבות מרכזיות. ראשית, המבצע הצבאי ברפיח. בימים אלו המלחמה בעזה נמצאת בשלבים מכריעים של צומת דרכים: המשך לחימה ופתיחת מבצע צבאי ברפיח, או הסכם לשחרור החטופים הישראלים. לאור זאת, יתכן כי הסיבה לשינוי בדרכי הפעולה של חזבאללה היא ניסיון להגביר את הלחץ על ישראל ולנסות להסית את הקשב והמשאבים ממבצע צבאי ברפיח.

דנה פולק קנריק וטל בארי מ’עלמא’ מציינים כי נכון לכתיבת שורות אלה, החל מבצע מוגבל של צה”ל בפאתיה המזרחיים של רפיח ובמעבר רפיח. כוחות צה”ל השתלטו על שטחים שולטים ועל מעבר רפיח עצמו.

בהתאם לכך, גם ההתנגדות האסלאמית בעיראק הגבירה את עוצמת התקיפות לטענתה. מתחילת חודש מאי 2024 לקחו אחריות על 12 תקיפות נגד יעדים בישראל באמצעות כטב”מים וטילי שיוט. פרט ליירוט של שני כטב”מים על ידי מטוס חיל האוויר לא דווח על אינדיקציות נוספות לתקיפות אלו.

גם הכוחות החות’ים בתימן פרסמו הודעה רשמית בה הם מאיימים על שלב חדש בהסלמה במקרה וייפתח מבצע ברפיח. לפיו כל חברת ספנות המעורבת באספקה ובכניסה לנמלים בישראל, מכל לאום, תהפוך למטרה תקיפותיהם.

התגייסות הציר השיעי נועדה להפעיל מנוף לחצים, כלכלי ובינלאומי על ישראל בשלבים מכריעים אלו.

סיבה שניה להגברת עוצמת התגובה של חזבאללה, היא הניסיון להצדיק את תקיפות חזבאללה נגד ישראל בזירה הפנים לבנונית. בראיית חזבאללה תגובתו על תקיפות צה”ל מחזקת את הדימוי של “מגן העם הלבנוני” ומעניקה לגיטימציה לפעולותיו הצבאיות. כמובן תוך התעלמות מן העובדה, כי הוא זה שפתח בלחימה נגד ישראל.

לבסוף, סיבה נוספת היא שככל שנראה כי המלחמה ברצועת עזה נמצאת ברגעי הכרעה שיתכן ויובילו לסיומה דה – פקטו (גם אם לזמן מוגבל), חזבאללה ישאף לחפש “תמונת ניצחון” מול ישראל ולייצר אפקט תודעתי. לכן, עוצמת תגובותיו גוברת.

חזבאללה לוקח סיכון מחושב. עוצמת תגובותיו מגבירה את הפוטנציאל להסלמה והתלקחות למלחמה מלאה מול ישראל. אבל, יתכן מאוד כי זה מה שהוא רוצה בסופו של דבר…
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
פרופ' עופר מרין, מנהל שערי צדק וחבר הוועדה לבחינת מצב החטופים, סיפר הבוקר בכאן רשת ב׳ כי ההודעה על הירצחו של החטוף ליאור רודאיף היא בעקבות סרטון חדש שהגיע בסוף השבוע האחרון. "מדובר בחומרים חדשים לגמרי. לא מעט חומרים מצולמים שהגיעו בשבוע הזה, סרטון שלא היה קודם. אנשי חמאס עסקו מאוד בתיעוד - הצטלמו עם מצלמות גו פרו ומצלמות אחרות
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
משרד הביטחון: "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הבוקר נפתח מעבר כרם שלום לכניסת סיוע הומניטארי לרצועת עזה. נדגיש כי כלל הסיוע ההומניטארי נכנס לאחר בידוק ביטחוני מוקפד של מאבטחי רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון".
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  33  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה