הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק...

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:
בניגוד לשקרים וההפחדות שבהם הואכלנו על ידי חמאס, האמת מרימה עכשיו את ראשה המכוער:
חמאס לא ״הסכים להצעה״ אלא הציע הצעה משלו לא רק שלא התגמש אלא שמר לעצמו את האפשרות לשחרר גופות.
מה למשל מונע ממנו כעת לירות בחטוף טרם שחרורו? הרי ממילא זה נספר.
הדרישה לסיום המלחמה בעינה עומדת.
והעיקר - כל ההבהלות על משמעות הכניסה לרפיח וסגירת אל ג׳זירה התגלו כהבלים.
בלשון המעטה, מצבה של ישראל לא הורע עקב הצעדים האלה שנקטה, גם אם באיחור משווע.
ספיר ליפקין:

אלו הפערים בהצעה שחמאס אישר - לעומת ההצעה המצרית

  • חמאס לא מתחייב לשחרר בשלב הראשון 33 חטופים חיים, אלא "חיים או מתים". בהצעה שפורסמה בעיתון הלבנוני אל-אח'באר שלה הסכים חמאס, נכתב: "אם מספר החטופים הישראלים החיים לא יגיע ל-33, יושלם המספר עם גופות מאותן קטגוריות של שלב זה. בתמורה - ישראל תשחרר את כל מי שנעצר מרצועת עזה לאחר 7 באוקטובר (נשים וילדים מתחת לגיל 19)".
  • סיום המלחמה: במתווה שחמאס הסכים לו - הוא דורש הכרזה על על שקט בר-קיימא (סיום המלחמה) וכניסתה לתוקף עוד לפני "חילופי השבויים" - שחרור הגברים והחיילים. בהסכם הקודם נכתב כי בשלב בשני תתבצע תחילה "השלמת ההסכם בדבר ההסדרים הנדרשים להחזרת שקט בר-קיימא".
  • אין וטו ישראלי על שמותיהם של המחבלים הכבדים שישוחררו: בהצעה המצרית ניתנה לישראל זכות וטו על שמותיהם של עד 200 אסירים שנידונו למאסרי עולם והם אמורים היו להשתחרר לחו"ל או לעזה - לעומת זאת, בהצעה שחמאס הסכים לה הסעיף שמקנה לישראל וטו לא קיים.
  • יציאת המחבלים דרך רפיח לטיפול רפואי: בהצעה שחמאס הסכים לה ניתנת אפשרות ללפחות 50 מחבלים לצאת דרך מעבר רפיח לטיפול רפואי כבר ביום הראשון. לעומת זאת, בהצעה המצרית נקבע כי זו תתאפשר ל"מספר מוסכם" של מחבלים פצועים החל מהיום ה-14 להסכם.
  • לוח הזמנים של שחרור החטופים: בהסכם שחמאס הסכים לו, צוין כי הוא ישחרר שלושה חטופים ישראלים ביום ה-3 של ההסכם, ולאחר מכן 3 חטופים בכל שבוע (תחילה הנשים). לעומת זאת, ההצעה המצרית קובעת שחרור של 3 חטופים כבר ביום הראשון של ההסכם, ולאחר מכן שחרור של 3 חטופים כל 3 ימים.
  • נסיגה מרחוב א-רשיד: לפי ההצעה שחמאס הסכים לה, צה"ל יסוד לחלוטין מרחוב א-ראשיד מזרחה לרחוב סלאח א-דין גבר ביום ה-3, לעומת נסיגה אחרי 7 ימים בהצעה הקודמת (לאחר שחרור כל הנשים).
  • שחרור אסירי עסקת שליט: בהצעה שחמאס הסכים לה נכתב במפורש כי ביום ה-22 לשלב הראשון "ישוחררו כל אסירים עסקת שליט שנעצרו מחדש". הסעיף הזה לא נכלל בהצעה המצרית.
  • גיבוש רשימה של החטופים בידי חמאס: ההצעה המצרית מחייבת את חמאס להגיש עד ליום השביעי רשימה של כל החטופים שנותרו מהקטגוריות, ואילו בהצעה שחמאס הסכים לה נוסף צמד המילים "במידת האפשר".
  • סיוע הומניטרי: בהצעה שחמאס הסכים לה - הכנסת 600 משאיות ביום מהן 300 לצפון הרצועה - לעומת הכנסת 500 משאיות ביום מהן 250 לצפון הרצועה לפי ההצעה המצרית.
  • הפסקת הטיסות: בהצעה שחמאס הסכים לה יופסקו בשלב הראשון הטיסות הצבאיות והסיור (מודיעין) ברצועה למשך 10 שעות ביום ולמשך 12 שעות בימים של שחרור חטופים - לעומת 8 שעות ביום ו-10 שעות בימי שחרור כפי שמופיע בהצעה המצרית.
  • שיקום הרצועה: בהצעה שחמאס הסכים לה צוין כי בשלב השלישי תחל התוכנית לשיקום הרצועה שתימשך 3-5 שנים, בפיקוח של קטאר, מצרים והאו"ם. לעומת זאת, בהצעה המצרית דובר על 5 שנים ונכלל בה סעיף שהושמט - "הצד הפלסטיני ימנע משיקום תשתיות ומתקנים צבאיים ולא ייבא כל ציוד, חומרי גלם או רכיבים אחרים המשמשים לצרכים צבאיים".
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אבו עלי אקספרס
חמאס בכרוז רשמי: מטרת הפלישה (הישראלית) למעבר רפיח היא לפגוע במאמצי הפסקת האש. והם עדיין לא מודיעים על השעיית השיחות כפי שהבטיחו שיעשו אם ישראל תפלוש לרפיח
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
תא"ל במיל' אריאל כנפו לשעבר ראש מטה פיקוד מטה דרום לשעבר למשי וגדלוביץ
להגיע למעבר רפיח זה החלק הפשוט הבעיה זה רפיח עצמה ותת הקרקע שחלקו אולי עובר למצרים, החלק הראשון עובר בסדר אבל זה לא אומר כלום.
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
הודעת דובר צה"ל המעדכנת על פעילות נפרדת במרכז וצפון הרצועה:
דובר צה”ל מעדכן הצהריים (שלישי) כי אמש זוהו שלושה שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל, שניים מהם יורטו. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר, בהובלת אוגדת עזה תקפו מספר מטרות צבאיות במרחב, ביניהם מבנה צבאי ותשתיות טרור נוספות.

בעקבות זיהוי של תצפיתניות מגדוד 414, כלי טיס של חיל האוויר, בהובלת אוגדת עזה תקף וחיסל חוליית מחבלים חמושים במרחב בית חאנון.

כוחות צוות הקרב של חטיבה 679 ממשיכים לפעול במרחב המסדרון במרכז רצועת עזה. במהלך הפעילות הכוח זיהה חוליית מחבלים נכנסים למבנה צבאי במרחב, מטוסי קרב תקפו את המבנה וחיסלו את המחבלים.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען

אבו עלי אקספרס​

מה השינוי שצריכה ישראל לדרוש כעת בעסקה מול חמאס?​

אני משוכנע שכל אדם המעורה בנעשה במלחמה בעזה יודע מה דורשת חמאס בתמורה לשחרור החטופים :
בראש ובראשונה – עצירת המלחמה.
ואח”כ: נסיגת כוחות צה”ל מהרצועה, שיבת העקורים, שיקום רצועה ואז רק אז עסקת אסירים “רצינית” .

ומה ישראל רוצה?
רק שחרור חטופים ? זה לפחות מה שאני שומע השכם והערב.

למה הרשימה של חמאס כל כך ארוכה ומשווקת כל כך טוב?
הרי כל שורת דרישות כזו שמתפרסמת ללא הפסקה מחזקת את כל אחת מהדרישות בנפרד כקלפי מיקוח במו”מ. ישראל צריכה לתת משהו כדי לעמוד בכל אחת מהדרישות ברשימת הדרישות הארוכה של חמאס.

ישראל רוצה רק שחרור חטופים? זהו? למה?

לאורך החודשים האחרונים ארה”ב דחקה בישראל לקבל החלטות בעיני “היום שאחרי”. זה היה מאוד חשוב להם. ישראל חטפה נזיפות פומביות וזה אף יצר עימות פוליטי פנימי בישראל.

עכשיו הגיע הזמן שבו ישראל צריכה לפנות לאמריקאים שדוחקים בה בכל כוחם כדי להגיע להסכם ולשאול מה עם היום שאחרי?

מה יעלה בגורל בכירי חמאס? מה יעלה בגורל הנשק של חמאס?

כשם שחמאס מכריזה כמה פעמים ביום בכל כלי תקשורת אפשרי שתנאי הסף שלה לעסקה הוא הפסקת אש קבועה, ישראל צריכה מעתה לדרוש כתנאי סף לכל הסכם את הגליית בכירי חמאס מהרצועה ואת פירוק חמאס מנשקה.

זה תנאי הגיוני, בסיסי, חשוב, כזה שארה”ב תתקשה להתנגד אליו והוא באמת יכול להוביל לסיום מלא ואמיתי של המלחמה גם אם צה”ל לא יחסל 100% מפעילי חמאס ברצועה (חיסול מלא הוא כנראה יעד לא ריאלי).

תנאי כזה ימנע מחמאס תמונת ניצחון. המנצחים אף פעם אינם מוגלים.

ארה”ב יכולה וצריכה להסכים לתנאי כזה – זה יאפשר לה להצמיח בעזה הנהגה חדשה ליום שאחרי. כל עוד לא יסולקו בכירי חמאס מהרצועה וכל עוד חמאס לא תפורק מנשקה לא רלוונטי לדבר על השלטון של “היום שאחרי” ברצועה. חמאס לא תאפשר דריסת רגל לאף גורם אחר ברצועה. הגליית בכיריה הוא צעד “הומאני” ומתבקש וכאמור יכול להביא לסיום אמיתי של המלחמה.

ישראל צריכה להתחיל לדרוש: הגליית חמאס ופירוקה מנשקה הם תנאי סף לכל עסקה! כך אפשר להתחייב לסיום המלחמה. זה אפילו יעזור לביידן להספיק לסדר נורמליזציה עם סעודיה לפני הבחירות בנובמבר…
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס, זוהו מספר מטרות אוויריות חשודות, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את אחת המטרות.
מטרה חשודה נוספת נפלה במרחב יפתח, פרצה שריפה במקום. שתי מטרות נפלו בשטח פתוח, יתר המטרות נפלו וגרמו לנזק קל. אין נפגעים.
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס, זוהו מספר מטרות אוויריות חשודות, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את אחת המטרות.
מטרה חשודה נוספת נפלה במרחב יפתח, פרצה שריפה במקום. שתי מטרות נפלו בשטח פתוח, יתר המטרות נפלו וגרמו לנזק קל. אין נפגעים.
ההתרעות בגליל העליון: שישה כטב"מים חדרו לשטח ישראל, אחד יורט והיתר התפוצצו. נגרם נזק קל, לא דווח על נפגעים (גיא ורון).
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  22  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה