תח"צ שערוריה!!!

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
מפורש בתקנות. שלא יעצור נהג שלא בתחנה אלא.... או כדי להעלות גובה תשלום !!!
ניסיתי לחפש לבד
לע"ע מה שמצאתי:
428. (א) לא יעצור נהג אוטובוס אלא בתחנות שצויינו ברשיון קו השירות. אולם מותר לנהג אוטובוס לעצור במקום שבו עצירת רכב מותרת, כדי לאפשר למבקר כרטיסים לעלות או לרדת מהאוטובוס, גם מחוץ לתחנות שצויינו ברשיון קו השירות.
כמובן שההבדל בין גובה תשלום למבקר - הבדל קטן אך משמעותי מאוד לנושא שלנו...

(אגב, היה לי שם חידוש, שאין חובה לצלצל בפעמון, מותר גם לבקש מהנהג עצמו לעצור!)
 
זה לא כתוב ב'שולחן ערוך' וזה לא חנות נעליים
אין צורך להיבהל מסתירה בחוק, הכלל הוא תמיד לטובת האזרח/הנוסע, והוא שוב לא מחויב לשלם
לא ראיתי את מה שכתבת לפני שכתבתי את ההודעה הקודמת,
בכל אופן גם אני מצטרף לדבריך
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
זה לא כתוב ב'שולחן ערוך' וזה לא חנות נעליים
אין צורך להיבהל מסתירה בחוק, הכלל הוא תמיד לטובת האזרח/הנוסע, והוא שוב לא מחויב לשלם
לא הוצגה שום סתירה בין החוקים או התקנות אלא בין רצונך לבין מה שכתוב.

אני אעצבן אם אגיד שקצת קצת הגזמתם?
פשוט כי זה קצת מוזר לי כל ההתפלפלות סביב החוקים שישבו לכתוב
כל מיני אנשים שלא ראו צעד קדימה......
לא. בדרך כלל כותבי החוקים הם אנשים שבקיאים בלשון וכותבים בלשון שקשה להבנה למי שאינם רגילים בה אבל מנסים לחשוב על האפשרויות.
הבעייה שישנם שינויים כגון חוקים שנתקנו טרם היה אפשרות תשלום שלא על ידי הנהג, או כיוצא בהם, וכשתיקנו תקנות וחוקים אחרי השינויים לא תמיד התייחסו לכל מה שכבר לא רלוונטי או לא מתאים.
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
לא הוצגה שום סתירה בין החוקים או התקנות אלא בין רצונך לבין מה שכתוב.


לא. בדרך כלל כותבי החוקים הם אנשים שבקיאים בלשון וכותבים בלשון שקשה להבנה למי שאינם רגילים בה אבל מנסים לחשוב על האפשרויות.
הבעייה שישנם שינויים כגון חוקים שנתקנו טרם היה אפשרות תשלום שלא על ידי הנהג, או כיוצא בהם, וכשתיקנו תקנות וחוקים אחרי השינויים לא תמיד התייחסו לכל מה שכבר לא רלוונטי או לא מתאים.
אני מחכה עדיין למקור לציטוט שהבאתם למעלה.
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
אגב ע"פ ההלכה במקרה כזה צריך לשלם?
מידע של הלכה צריך לחפש במקום המתאים לא בחוקי הציונים או הבריטים!! ולא בתקנות משרד התחבורה וכדו'.
כמובן שמה שרשום שם יכול או עשוי או עלול להשפיע על קביעת ההלכה.

מזוית הלכתית. יש הנוקטים שאין בעלות ל"מדינה" או לחברה בע"מ ואין למדינה סמכות כל שהי ואף לא לכל גוף הקשור או ניזון או מתוקצב או נהנה או מושפע בדרך זו או אחרת מהמדינה ו/או מאחד או יותר ממשרדיה ו/או מרשויות הכפופות לה. (יש שנוקטים פשרות כל שהם בהנ"ל).

נסיעה ללא תשלום בהנחה והמדינה / החברה / אחר הם גוף המחייב תשלום. האם זה גזל (מה הוא גזל ?) האם זה תשלום שכירות (שטח, רכב או שכר עבודה נהג) והאם יש חילוק אם עלה מתחילה על דעת שלא לשלם או על דעת לשלם.

זה יותר מורכב. מה שברור שבמקרה שעל פי חוק ותקנה פטורים מלשלם גם על פי הלכה פטורים.

בנוסף ההלכה היהודית נוטה להקל יותר מחוקי הגויים (וגם הציונים) בנוגע לתשלומים בין ברמת ההוכחה המוטלת על התובע והן בחיובי "גרמא" ועוד.

כל מה שנכתב אינו יעוץ הלכתי ו/או משפטי ו/או אחר ואינו מהווה תחליף או דמוי תחליף לחאד מהנ"ל. והמשתמש במידע עושה זאת ע דעתו ועל פי שיקוליו האישיים ובניגוד מוחלט ומוצהר לדעת הכותב.

ט.ל.ח. כל האמור מעלה ככל שנכתב
(אין לי כח להמשיך)
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
קשה ללחוץ על כפתור וקל לצעוק? נו, נו,
בן אדם לא נוסע מאירופה לאמריקה כדי 'לפתור' כפתורים............
רוצים לדעת למה מידי פעם אני לא לוחץ על כפתורים? נו, נו,
באמת אכפת לכם מה קרה שאני מבקש מנהג לעצור את האוטובוס?

הסיפור המלא למתעניינים לדעת למה יעקב הרמתי מעדיף לא ללחוץ על פעמון עצירה, אלא דווקא התעקש לבקש בקולו מהנהג לעצור בטובו על אף שלא לחצתי על הפעמון-
זה קרה באמצע החורף...
ומצאתי את עצמי נוסע אם אוטובוסים ממקום למקום הייתי צריך להגיע לחתונה ולהספיק בר מצווה בעיר אחרת ובטעות לקחתי אוטובוס לכיוון ההפוך מיהרתי לתפוס טרמפ כדי לתפוס את האוטובוס השלישי, ובנס מצאתי על האוטובוס הזה מקום, כי בדיוק היה מן דהוא שריחם עלי וויתר לי על מקומו באוטובוס וככה התיישבתי ואז גם השני בספסל ירד מהאוטובוס ואז הראשון שהחליט להתיישב לידי, כך שאני ישבתי ליד החלון והוא במושב החיצוני.
ואז אני שם לב (על אף שחלונות האוטובוס היו כהות (ככה זה אצלנו בלילה!, גם אצלכם?)
בחסדי שמים הצלחתי לזהות את המתרחש מחוץ לכרכרה.. (בלשוננו-אוטובוס), כן! ראיתי שאני נוסע בעצם לכיוון ההפוך! והאוטובוס שאני צריך כדי להגיע לאשדוד נוסע בנתיב ממול!!!.....
ואז האוטובוס כמעט נכנס לתחנה קרובה, ואשר יגורתי כי אף אחד עוד לא צלצל ואני, ואני, צריך עכשיו להחליף כיוון-אוטובוס לחצות כביש לחטוף עוד כמה טיפות גשם, אבל מה עושים הלחצן המצוקה לא עובד! (סליחה, באמת סליחה! לחצן הפעמון שמקנה זכות לעצור אוטובוס בתחנה תקנית)
נהג! נהג! עצור לי כן, עכשיו אני חייב להגיע לאשד.. סליחה לרדת מהאוטובוס!! ככה בלי לחסוך נשמעו זעקותיי באוטובוס הנהג, שברחמיו יתברך מכיר את החוק עצר לי באדיבות את האוטובוס ירדתי (ואז גליתי שהאוטובוס שחלף ממול לא נוסע לאשדוד אלא לעמנואל.. באמת היה לא נעים למה לא התאמצתי ללחוץ על פעמון, אבל אני מבקש תסלחו לי על הסיטואציה! תודה
עד כאן החשיפה.
 

קבצים מצורפים

  • voiceNote.mp3
    KB 66.4

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
מידע של הלכה צריך לחפש במקום המתאים לא בחוקי הציונים או הבריטים!! ולא בתקנות משרד התחבורה וכדו'.
כמובן שמה שרשום שם יכול או עשוי או עלול להשפיע על קביעת ההלכה.

מזוית הלכתית. יש הנוקטים שאין בעלות ל"מדינה" או לחברה בע"מ ואין למדינה סמכות כל שהי ואף לא לכל גוף הקשור או ניזון או מתוקצב או נהנה או מושפע בדרך זו או אחרת מהמדינה ו/או מאחד או יותר ממשרדיה ו/או מרשויות הכפופות לה. (יש שנוקטים פשרות כל שהם בהנ"ל).

נסיעה ללא תשלום בהנחה והמדינה / החברה / אחר הם גוף המחייב תשלום. האם זה גזל (מה הוא גזל ?) האם זה תשלום שכירות (שטח, רכב או שכר עבודה נהג) והאם יש חילוק אם עלה מתחילה על דעת שלא לשלם או על דעת לשלם.

זה יותר מורכב. מה שברור שבמקרה שעל פי חוק ותקנה פטורים מלשלם גם על פי הלכה פטורים.

בנוסף ההלכה היהודית נוטה להקל יותר מחוקי הגויים (וגם הציונים) בנוגע לתשלומים בין ברמת ההוכחה המוטלת על התובע והן בחיובי "גרמא" ועוד.

כל מה שנכתב אינו יעוץ הלכתי ו/או משפטי ו/או אחר ואינו מהווה תחליף או דמוי תחליף לחאד מהנ"ל. והמשתמש במידע עושה זאת ע דעתו ועל פי שיקוליו האישיים ובניגוד מוחלט ומוצהר לדעת הכותב.

ט.ל.ח. כל האמור מעלה ככל שנכתב
(אין לי כח להמשיך)
זה ברור שאי אפשר לפרסם ברבים פסקי הלכות נגד החוק זה גובל בסיכון מיותר מול הרשויות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה