ספרי לימוד, עטיפות והמסתעף

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יעל;2211201:
לא יודעת אם כתבו מעלי.
ספרי החשבון מלאים מתחילתם ועד סופם.
אך ספרי כתיב, הבעה והבנת הנקרא נזרקים בעבור כמה עבודות בודדות שעוד הייתי מוחקת ומעבירה הלאה,
אבל אז אני נתקלת בכמה תשבצים שצבעו עם לורדים.. וזהו קניתי חדש.
כאן הבזבוז.

אמנם צלצלתי, אבל אני קצת מסתייגת. יש ספרי כתיב והבעה שגם בהם ממלאים הרבה. כשהייתי תלמידה לא היה לי כוח לכתוב במחברת. למה שהילדים שלי יעשו את זה?

אבל מה שכן - ספרים שרובם חומר לימודי, מן האמת והצדק שלא יהיה אפשרות לכתוב בהם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2211137:
למען השם, למה צריך להחליף את ספרי הלימוד כל שנתיים?
אין כמעט ספרים שלמדה ביתי הגדולה, וגם הקטנה לומדת...
כל מורה שרוצה להוציא B.A בהוראה, מוציאה ספר וצריכה למכור לפחות 7000 עותקים, לכן מה?
לכן אני צריכה לממן לה את הB.A שלה?
מספיק מימנתי את התואר של עצמי (עלה לי הרבה כסף...) למה אני צריכה לממן גם של עוד כמה?! (בד"כ בנות של...)
בשם הצדק והיושר, ולמען שמירה על כספינו, נעם דורש שינוי!

חני

כאמא לארבע רצופות, אבשר לך בזאת שממש לא משנה אם הספרים מתחלפים או לא.
ממילא בכולם כותבים. בסוף השנה הספר לסל וחסל.

הבעיה של ספרי הבי איי היא אחרת לטעמי: עם כל הכבוד למשתלמות היקרות, הספרים שלהן לא תמיד ברמה גבוהה. (נכתב בעדינות, כן?)
(עכשו אני רואה שכבר כתבו על זה לפניי...)
 

בתש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
לגבי ספרי החשבון, מומלץ לעטוף רק בעטיפה שקופה, כך הרבה יותר קל לוודא שמביאים לכיתה את הספר הנכון.
כאשר הכריכה המקורית לא מכוסה אפשר לראות גם כשהספר עומד במדף בברור וגם כשהוא שוכב בערימה.
או לחילופין כדאי לציין מבחוץ בצורה בולטת את מס' הספר והנושא.
 

קול דממה

משתמש פעיל
אנ עוטפת ספרים בעטיפה שקופה בלבד
יש לי בנים אז אין להם צורך בעטיפות ניקי וכד'
להם יש מקצועות עם שני ספרים ספר סיפורים וחוברת נפרדת לעבודות
אז זה ממש מתחשב וחסכוני
 

TGL

משתמש רשום
מברור מעמיק שערכתי השנה אצל גיסותי ברחבי הארץ גיליתי שנושא הספרים קשור לבית הספר בעצמו......
מרב "עצבים" שמרשימת ספרי הלימוד המלאים שאני מקבלת נשאר להשאיל ספר נביא חומש והלכה (שלעולם לא ישתנו ב"ה.........) הכל הכל היה צריך לרכוש. עשיתי ברור ברחבי הארץ וגיליתי שאת אותם ספרים שאני צריכה לרכוש הן משאילות ומדוע כיון שאצלן בבית הספר לא כותבים בספר!!! כך שאני חושבת שהמלחמה היא שלנו כהורים לדרוש שבתי הספר שלנו ילמדו בצורה כזו שלא כותבים בספרים! אפילו בספרי מסלולים החל מכיתה ה' הן משאילות ולא קונות! בעז"ה לשנה הבאה אני רוצה לארגן איזה בקשה מאורגנת מההנהלה לא יודעת בדיוק מה ואיך שתדרוש שינוי בגישה!זה הכל!
אני חושבת שבאופן כללי הגיע הזמן שבבתי הספר החרדים גם יהיה וועד הורים מסודר שישמיע את קולו! לצערי הרבה דברים דורשים שינוי!

מה שכן אני עושה היום לא להאמין אבל אני מושיבה את בנותי היקרות למחוק ספרים! :eek:המלאכה לא מאד קשה חלקם הגדול ריק :confused:ואם צבעו משהו שתסדר עם זה המורה! לא הגיוני לקנות בהפרש של שנתיים את כל ספרי הלימוד חדשים כמו "מבט למרחב" "כאן ביתי" ספרי אנגלית וכו'. יש גבול לכל תעלול!
מבחינתי הספר היחיד שאני חושבת שאכן צריך למאלא בתוכו הן ספרי דקדוק ותחביר שבהם עובדים על המשפטים עצמם בתוך הספר ומסמנים בהם ונראה לי לא ראלי לכתוב הכל במחברת.
 

גולדשטיין ש

משתמש רשום
מסלולים באמת בדרך כלל הספר האחרון לא ממולא - פשוט עוול!!
הרגע סימתי לעטוף לילד שעולה לכיתה ז':
טיב הכתיב,
פניני לשון,
חיבור וסגנון,
דקדוק בדרך הקלה,
קוראים וכותבים,
קוראים וכותבים - עבודות,
הזוי:(, כ"כ הרבה ספרי עיברית מקבילים, וכל זה בפחות משעה ביום של לימודי חול.
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י רותי קפלר;2210952:
2. הבת שלי למדה בכיתה ג' בספר מולדת חביב ששמו 'מבט למרחב'. לכיתה ד' נדרשנו לקנות ספר מולדת אחר, חביב גם כן, ושמו 'דרך ארץ'.
למרבה התדהמה, מתברר שהשניים תאומים דומים - כלומר, כל העבודות שהילדה שקדה עליהן בכיתה ג', הועתקו, פחות או יותר, לספר של כיתה ד'. אותן תמונות, אותם תשבצים, אותם סיפורי צדיקים...
לולא ראיתי בעיניי, לא האמנתי.
עכשו השאלה היא: מישהו מכיר? מישהו יודע? אולי הייתה תקלה בספר שאצלנו, והדפיסו בו חומר של שנה קודמת? או שסתם כך החליט מישהו ש'היישוב שלי' הוא נושא כל כך חשוב, עד שחייבים לחזור עליו שוב?

במקרה אני עימדתי את שני הספרים האלו. "דרך ארץ" הנוכחי, ומבט למרחב שהוא מעין מהדורה קודמת ודומה לו.
הספר מבט למרחב יצא לאור לפני כ-6 שנים, ובס"ד נחל הצלחה מרובה ונמכר למרבית בית הספר של החינוך העצמאי.
בשנים האחרונות, נהייתה דרישה ממשרד החינוך שגם בתי הספר של החינוך העצמאי יקבלו אישור ממשרד החינוך על הספרים שלהם.
הספר דרך ארץ לא עמד בדרישות משרד החינוך מכמה סיבות. אחת מהן היתה הכתיבה בתוך הספר. סיבה נוספת, שהספר יועד לכיתות ג' ד', ומשרד החינוך לא מאשר להוציא ספר ל-2 כיתות.
אי לכך, הוגדרה מחדש כל תוכנית הלימודים במולדת, ואחד השינויים היו שנושא הישוב שלי ילמד בכיתה ד', ולא בג' כמו שהיה עד היום.
באמת הילדות שנמצאות בקו התפר, בעצם צריכות לרכוש ספר שיש בו נושאים זהים, המורות יודעו כל כך, וזו אמורה להיות החלטה של הנהלת בית הספר.

דבר נוסף שחשוב לציין-
מכיון שאין כותבים בתוך הספר, ניתן לרכוש אותו דרך פרויקט סלסלה, שזהו חסכון משמעותי וחשוב.

בענין הטענה של אחת הניקיות כאן, שבנושא הישוב שלי מופיעים אך ורק ערים חרדיות, אינני יודעת לאיזה מגזר היא שייכת, אבל הספר מיועד לבנות הלומדות בחינוך העצמאי, ואין סיבה בעולם לא להביא גינה ציבורית באלעד, ולשים במקומה גינה בהרצליה.
לא כל דבר הוא מקובעות.
נעשה מאמץ גדול בספר שהילדות תרגשנה שייכות למקומות המוכרים להן.
 

גרניום

משתמש צעיר
נכתב ע"י רותי קפלר;2211217:
כאמא לארבע רצופות, אבשר לך בזאת שממש לא משנה אם הספרים מתחלפים או לא.
ממילא בכולם כותבים. בסוף השנה הספר לסל וחסל.

הבעיה של ספרי הבי איי היא אחרת לטעמי: עם כל הכבוד למשתלמות היקרות, הספרים שלהן לא תמיד ברמה גבוהה. (נכתב בעדינות, כן?)
(עכשו אני רואה שכבר כתבו על זה לפניי...)

עדינות רבה.
ואם הייתם עדים לתהליך קידום המכירות המתיש של ספרי הBA אותו עוברות רכזות המקצוע אז בכלל....
כולנו משחררות קיטור- בעיקר אחרי שהאצבעות כבר צבו מעטיפת 48 (!!) ספרי לימוד עבור ארבעה ילדים - אבל תכלס'- ננסה למקד איזה מטרות ריאליות יש לנו ואילו מהן נוכל לקדם.
אם רותי בתמונה צריך לראות איך מפנים את העסק לכיוון מעשי.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
וועד הורים חזק, זו התשובה.

תיידעו אותי אם אתם מכירים מוסד חרדי חזק (מבחינה רוחנית/ דתית/קהילתית) שיש לו וועד הורים "חזק"...
 

אסתר

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
כאמא לשורה של בנות ב"ה, הייתי קרובה ליציאה מדעתי בנושא ספרי הלימוד. ולקטר, ולעטוף עשרות ספרים בכל שנה. ולהוציא מאות שקלים שאין.
עד שעשיתי סוויצ' בחשיבה.
ברוך ה' על מה שיש, וזה חלק מההוצאות שלנו למען הילדים. שכר לימוד בחדר גם עולה, וכן הבגדים שלנו עולים יותר מבגדים שאינם צנועים, וגם הבשר שלנו יקר יותר. אלו החיים שלנו, ולמרות הקשיים וההוצאות המרובות, הם עדיפים עשרת מונים על פני חיים אחרים בלי משמעות.
וה' ישלח את המימון, זה חלק מ'מזונותיו' והם קצובים לנו מראש השנה.

מה כן, שחיתויות והשחתות אסור שיהיה. ובמידה ומוצאים, צריך להביא לידיעת ההנהלה. וכולנו שואבים השראה מהאזרחית קפלר, ובהתאם להדרכתה, אם לא השתמשו בספר כמעט, נכתוב מכתב למנהלת. ותמיד אפשר לעשות זאת בעדינות ובדרך ארץ. ואם לא אנחנו נרוויח מכך, לפחות ירוויחו התלמידות של השנים הבאות.

מהכרות קרובה, המגמה היא לעודד את המורות להשתמש ככל האפשר בספרים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י חד וחלק;2211344:
אי לכך, הוגדרה מחדש כל תוכנית הלימודים במולדת, ואחד השינויים היו שנושא הישוב שלי ילמד בכיתה ד', ולא בג' כמו שהיה עד היום.
באמת הילדות שנמצאות בקו התפר, בעצם צריכות לרכוש ספר שיש בו נושאים זהים, המורות יודעו כל כך, וזו אמורה להיות החלטה של הנהלת בית הספר.
.

קודם כל המון תודה על ההתייחסות!
דבר שני -
מההההההההההההה?
ההנהלה של בית הספר פשוט החליטה שהילדות ילמדו שוב, שנה נוספת, את אותם נושאים, מתוך אותו ספר, שרק קוראים לו בשם אחר?????
כלומר, זו לא תקלה אלא החלטה מודעת???
כלומר, בכוונה תחילה נתנו לנו לקנות (טוב, השאלנו מסלסלה), ולעטוף בעמל, ספר עם תכנים זהים לאלו של שנה שעברה???
זאת אומרת, אפשר לשמור את מחברת מולדת מכיתה ג', וכך כל שיעורי הבית יהיו מוכנים מראש?
כאילו, חשבו שאנחנו כל כך בלתי מעורבים בחיי בנותינו, עד שלא נשים לב?

נראה לי שוועד ההורים שלי נסגר עוד לפני שהוקם
התייאשתי.
 

פקאן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אם כבר מעלים לסדר היום את ענין ספרי הלימוד-
למה כל הפרויקטים של השאלת ספרים (סלסלה וכל חברותיה) לא קיימים אצל הבנים?
שילמתי על הספרים של הבן יחיד שלי כמו על ספרים לשתי בנות!

בענין העטיפות, עלו לי כל מיני תובנות בשעות הארוכות שעטפתי. אם יש כאן כאלו שמעצבות עטיפות.. אולי יצא מזה משהו:
1. למה העטיפות חייבות להגיע בכזה רוחב/גובה? הרי אין שום ספר לימוד כ"כ גבוה, למה שלא ישווקו את הנייר ברוחב של גובה ספר מקסימלי ויחסכו הרבה גזירות? זה גם יותר ידידותי לאחסון ולסחיבה.

2. הגודל של כל גליון הוא כזה שממש קשה להכניס בו אפילו 4 ספרים ברווח סביר. ואני מדברת על ספר כמו מסלולים שהוא ממש סטנדרטי. לא ילדותנו שבכלל אין מה לדבר.

3. אני עוטפת את כל ספרי הקודש בטפט שקוף. אוהבת את המראה של הכריכות קודש וככה הספר נשמר מאד, והרי אלו הספרים היחידים שאפשר להעביר מילד לילד.
יכול מאד להקל אם גם על העטיפות נייר יהיו משבצות מהצד השני- כמו בטפט, לענין הגזירה הישרה והמדויקת והחישובים של הרווח מסביב.
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י פקאן;2211377:
3. אני עוטפת את כל ספרי הקודש בטפט שקוף. אוהבת את המראה של הכריכות קודש וככה הספר נשמר מאד, והרי אלו הספרים היחידים שאפשר להעביר מילד לילד.

כאמא לבנים אני מוכרחה לציין שהדבר לא ממש מדוייק.
החיידר דורש ספרים מהוצאה מסויימת דווקא, ולא תמיד זהה למה שהיה לפני 3-4 שנים.
כך שנביא (למשל) שקניתי לפני 4 שנים, לא יכול לשמש אותי לבן הבא.
 

63388

משתמש צעיר
רותי, תודה על העלאת הנושא.
רציתי להוסיף שאצלינו דורשים למשל חומש מהוצאת בלום דווקא. כרגע יש לי חומש מהוצאה אחרת (לא זוכרת את שמה). למה בנות צריכות הוצאה מסויימת? יש הבדל בפסוקים? תמהני...
ושלא יגידו שהמורה אומרת באיזה עמוד אוחזים. ילדות בכיתה ה'/ו' יכולות למצוא במהירות את הפרק המדובר.
 

אוצרות1

משתמש רשום
הפולמוס הזה הוא מבורך מאד לדעתי
ומציף בעיה אמתית
צריך ללכת אתו צעד אחד קדימה
ולא להשאיר אותו בתוככי הפורום בלבד
רותי יקרה וכל שאר הכועסות (בצדק רב)
מוזמנות ליצור קשר עם מפקחות בית הספר
לברר מיהן מנחות המקצועות (זה לא וועדת קבלה לסמינרים, הן לא חסויות ומופיעות בכל יומן למורה)
לברר את כתובת המייל של מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב סורוצקין (גם זה לא חסוי, ומי שלא תמצא- אני מוכנה להעביר לה)
להעלות את הטיעונים, לבקש הבהרה (לגבי הספרים שחוזרים על עצמם בוודאי)
ולבקש את המגיע לנו
מלבד זאת
אני חושבת שפרויקט סלסלה שהשנה השתתפנו בו בפעם הראשונה
פותר חלק גדול מהבעיה (אם כי כמובן, לא צריך להניח לחלקים הנוספים שלה)
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י רותי קפלר;2211372:
קודם כל המון תודה על ההתייחסות!
דבר שני -
מההההההההההההה?
ההנהלה של בית הספר פשוט החליטה שהילדות ילמדו שוב, שנה נוספת, את אותם נושאים, מתוך אותו ספר, שרק קוראים לו בשם אחר?????
כלומר, זו לא תקלה אלא החלטה מודעת???
כלומר, בכוונה תחילה נתנו לנו לקנות (טוב, השאלנו מסלסלה), ולעטוף בעמל, ספר עם תכנים זהים לאלו של שנה שעברה???
זאת אומרת, אפשר לשמור את מחברת מולדת מכיתה ג', וכך כל שיעורי הבית יהיו מוכנים מראש?
כאילו, חשבו שאנחנו כל כך בלתי מעורבים בחיי בנותינו, עד שלא נשים לב?

נראה לי שוועד ההורים שלי נסגר עוד לפני שהוקם
התייאשתי.

אולי לא הבהרתי את עצמי מדוייק.
יש חלקים בספר שהם זהים לחלקים הקודמים, אך רובו אינו זהה.
גם בנושא הישוב שלי נוספו נושאים שלא היו בספר הקודם (כמו מקורות פרנסה, התושבים בישוב)
גם נושא הכרת המפה הורחב מאד בספר הזה עפ"י תוכנית הלימודים החדשה.

למעשה בשטח רב המורות לא הספיקו לגמור את הספר של כיתה ג', במיוחד בבתי הספר בהם היתה רק שעה שבועית אחת ללימודי המולדת. כך שבהחלט יש להן עוד מה ללמוד.

יכול להיות בהחלט שאם הספר היה נקנה במחיר מלא, חלק מהמנהלות לא היו מכניסות אותו לרשימת הספרים, אך מכיון שהוא נכנס לסלסלה זה עבר בקלות יותר.
 

מזג אוויר

משתמש רשום
נכתב ע"י אוצרות1;2211389:
רותי יקרה וכל שאר הכועסות (בצדק רב)
מוזמנות ליצור קשר עם מפקחות בית הספר
לברר מיהן מנחות המקצועות (זה לא וועדת קבלה לסמינרים, הן לא חסויות ומופיעות בכל יומן למורה)

אין בדיחה גדולה מזו......
במיוחד שהמנחות והמפקחות כותבות חלק מספרי הלימוד, ונראה את בית הספר שיעיז לא לקנות אותם.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י פקאן;2211377:
2. הגודל של כל גליון הוא כזה שממש קשה להכניס בו אפילו 4 ספרים ברווח סביר. ואני מדברת על ספר כמו מסלולים שהוא ממש סטנדרטי. לא ילדותנו שבכלל אין מה לדבר.

למה? אני מראש מחלקת את הגליון ל4 ועוטפת את ספרי מסלולים (ותודה על הרעיון להעביר את העטיפה מספר לספר, לאישה שעדיין לא עטפה זה נשמע רעיון עצלני ונחמד)

נכתב ע"י 63388;2211386:
רותי, תודה על העלאת הנושא.
רציתי להוסיף שאצלינו דורשים למשל חומש מהוצאת בלום דווקא. כרגע יש לי חומש מהוצאה אחרת (לא זוכרת את שמה). למה בנות צריכות הוצאה מסויימת? יש הבדל בפסוקים? תמהני...
ושלא יגידו שהמורה אומרת באיזה עמוד אוחזים. ילדות בכיתה ה'/ו' יכולות למצוא במהירות את הפרק המדובר.

לא יקרה כלום אם תביאי הוצאה אחרת
 

אוצרות1

משתמש רשום
נכתב ע"י מזג אוויר;2211394:
אין בדיחה גדולה מזו......
במיוחד שהמנחות והמפקחות כותבות חלק מספרי הלימוד, ונראה את בית הספר שיעיז לא לקנות אותם.

ניסית? דיברת פעם עם מישהו כזה? שלחת לו מכתב? ניסית ליצור אתו קשר?
את/ה באמת חושב/ת שכל הנמצאים בעמדת פיקוח וקבלת החלטות מושחתים ולא חסים על ממונם של ישראל ורק טובתם האישית לנגד עיניהם?

ואם לשיטתך כל הציבור החרדי שולח את ילדיו ללמוד במערכת שכך נראים ראשיה, אז באמת מצבנו עגום.

למען הסר ספק: זה שישנם סיפורים כאלו ואחרים (ומן הסתם יש, אף מערכת לצערנו אינה חפה), עדיין לא הופך את כולה למושחתת. אני מאמינה שיש מה לעשות, צריך ואפילו חובה לעשות, אך לצאת כך באופן גורף...
 

פקאן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י GRN;2211398:
למה? אני מראש מחלקת את הגליון ל4 ועוטפת את ספרי מסלולים (ותודה על הרעיון להעביר את העטיפה מספר לספר, לאישה שעדיין לא עטפה זה נשמע רעיון עצלני ונחמד)

גם אני כך עשיתי אבל זה ממש מדויק, ואם יש אחד מהספרים שקצת יותר עבה, זה תוקע, מה יקרה אם יתנו עוד כמה ס"מ נייר?
עושה רושם שהצמצום הוא מכוון, למה לא, שנקנה עוד גליל..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה