בפוסקים מובא שמותר לתת לקרובי משפחה רק חצי מהמעשר.יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.
לפעמים יש דברים שהם צורך הדור ממש
ומי שלא ברמת אמונה גבוהה
קשה מאוד לצטט ולספר סיפורים
אחרי שרואים בחוש גם סיפורים הפוכים
ולא כל מי שנתן גם קיבל בחזרה
בכל אופן זה לא הנושא פה באשכול האם יש ברכה בכסף או לא
ואבקש שלא להיכנס לעניין הזה
כי זה עניין אישי של כל אחד.
יש"כ.בפוסקים מובא שמותר לתת לקרובי משפחה רק חצי מהמעשר.
לכן כל הרעיון של לחסוך לחתונת הילדים וכדומה הוא מתאים לחצי מהמעשרות.
לא עניין של רמת אמונה,יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.
לפעמים יש דברים שהם צורך הדור ממש
ומי שלא ברמת אמונה גבוהה
קשה מאוד לצטט ולספר סיפורים
אחרי שרואים בחוש גם סיפורים הפוכים
ולא כל מי שנתן גם קיבל בחזרה
בכל אופן זה לא הנושא פה באשכול האם יש ברכה בכסף או לא
ואבקש שלא להיכנס לעניין הזה
כי זה עניין אישי של כל אחד.
כל העניין של הדיור בציבור החרדי לעניות דעתי הדלהלא עניין של רמת אמונה,
לא סיפורים מרגשים מעלונים של צדקה
זה דרך הטבע, שרואים ברכה בכסף...
וראיתי את זה באופן אישי!!
בפשטות הריבית תהיה שייכת למעשר כי זה רווח שלוואם למשל אני שם את כספי המעשרות בפיקדון בבנק (סתם דוגמא הכי סולידי) וכל כמה זמן מוסיף את הסכום שהצטבר. ובנתיים זה צובר רביות (לא הרבה אבל סכומים גדולים ולטווח ארוך...) לדעתי זה השאלה המענינת שצריך לבדוק
הרי לכאורה אין בעיה שהרביות ילכו אלי (או שכן לא יודע)
ולא שמעתי שצריך לתת את המעשרות מייד (אם כי ראוי לעשות כך) אפשר לתת בסוף אחרי שמושכים את הפיקדון מה זה משנה אם עכשיו אני נותן את המעשרות או עוד 10 שנים
ברצינות אני מתחיל לחשוב על זה תתקנו אותי
בפשטות יש שני חלקיםבפשטות הריבית תהיה שייכת למעשר כי זה רווח שלו
לי זה מרגיש קצת רמאות כאילו בן אדם רוצה לשחק, ולא לתת.בפשטות יש שני חלקים
לפני שהוא הפריש ולאחר מיכן
אם זה לפני שהוא הפריש
אז ברור שהרווח שייך לו
אבל מהרווח הוא יצטרך לתת מעשר
ואם זה לאחר שהוא הפריש כבר ובעצם "עושה סחורה במעותיהם של העניים"
אז יש לעיין בזה
ובפשטות בזה אתה צודק
הח"ח כותב שלתת הלוואה זה הצדקה המהודרת ביותרכל כסף ששמתי בגמ"ח וכו', זאת ממש ממש לא תרומה!!! ברגע שאני רוצה אני נגשת למלוים
האם יש מישהו שאומר שלכתחילה מותר לתת לגמ"ח כמו המרכזי או אושר בכבוד?
ואני חושבת שכל הגמחים למיהם וההיתר לתת להם כספי מעשרות תמורת הלוואה בהמשךמתוך האתר של הגמ"ח המרכזי:
על פי פסיקת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ומרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל ויבלחט"א גדולי הפוסקים שליט"א, ניתן להצטרף לגמ"ח מכספי מעשר ללא כל חשש. הסיבה לכך, כיוון שהתרומה היא תרומה לכל דבר ככל תרומה למפעל חסד ואינה מותנית בקבלת ההלוואה. המענק איננו החזר התרומה, אלא תמיכה שהגמ"ח כארגון חסד נותן לראויים לכך אשר יבקשו זאת ואין התחייבות מוחלטת של הגמ"ח לתת את המענק.
לא הבנתי את מטילה ספק ברב אלישיב והרב קרליץ?וההיתר הנ"ל אני מטילה בו ספק, הרי למנהליו יש אינטרס לקדם אותו ושיפקידו בו כמה שיותר כספים- אז לא בטוח שההיתר הינו לכולם
גם אם היא לא צודקת (יכול להיות)לא הבנתי את מטילה ספק ברב אלישיב והרב קרליץ?
הרב אלישיב והרב קרליץ הושפעו מהאינטרס של מנהלי הגמח?
משהו לא ברור לי בדעה שלך
ח"ו, הם בטח התירו אבל לא חושבת שההיתר הזה הוא לכולם,לא הבנתי את מטילה ספק ברב אלישיב והרב קרליץ?
מי אמר לך ? יש לך הוכחות?ח"ו, הם בטח התירו אבל לא חושבת שההיתר הזה הוא לכולם,
בדיוק בגלל זה ההסבר היה שהגמח לא בהכרח יתן את הלוואהכי מלכתחילה צדקה צריך לתת לעניים ולא כחיסכון ש"בטוח בעוד X שנים אני יהיה עני.
טוב,מי אמר לך ? יש לך הוכחות?
בדיוק בגלל זה ההסבר היה שהגמח לא בהכרח יתן את הלוואה
ודרך אגב הלוואה צריך להחזיר -ככה שיוצא שבסוף הכל חזר לקופה
דווקא אני שמעתי שהרב אליישיב אחז שא"א לתת ממעשרמתוך האתר של הגמ"ח המרכזי:
על פי פסיקת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ומרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל ויבלחט"א גדולי הפוסקים שליט"א, ניתן להצטרף לגמ"ח מכספי מעשר ללא כל חשש. הסיבה לכך, כיוון שהתרומה היא תרומה לכל דבר ככל תרומה למפעל חסד ואינה מותנית בקבלת ההלוואה. המענק איננו החזר התרומה, אלא תמיכה שהגמ"ח כארגון חסד נותן לראויים לכך אשר יבקשו זאת ואין התחייבות מוחלטת של הגמ"ח לתת את המענק.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: