דיון מעשרות-באופן כלכלי

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.
לפעמים יש דברים שהם צורך הדור ממש
ומי שלא ברמת אמונה גבוהה
קשה מאוד לצטט ולספר סיפורים
אחרי שרואים בחוש גם סיפורים הפוכים
ולא כל מי שנתן גם קיבל בחזרה

בכל אופן זה לא הנושא פה באשכול האם יש ברכה בכסף או לא
ואבקש שלא להיכנס לעניין הזה
כי זה עניין אישי של כל אחד.
בפוסקים מובא שמותר לתת לקרובי משפחה רק חצי מהמעשר.
לכן כל הרעיון של לחסוך לחתונת הילדים וכדומה הוא מתאים לחצי מהמעשרות.
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.
לפעמים יש דברים שהם צורך הדור ממש
ומי שלא ברמת אמונה גבוהה
קשה מאוד לצטט ולספר סיפורים
אחרי שרואים בחוש גם סיפורים הפוכים
ולא כל מי שנתן גם קיבל בחזרה

בכל אופן זה לא הנושא פה באשכול האם יש ברכה בכסף או לא
ואבקש שלא להיכנס לעניין הזה
כי זה עניין אישי של כל אחד.
לא עניין של רמת אמונה,
לא סיפורים מרגשים מעלונים של צדקה

זה דרך הטבע, שרואים ברכה בכסף...
וראיתי את זה באופן אישי!!
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
לא עניין של רמת אמונה,
לא סיפורים מרגשים מעלונים של צדקה

זה דרך הטבע, שרואים ברכה בכסף...
וראיתי את זה באופן אישי!!
כל העניין של הדיור בציבור החרדי לעניות דעתי הדלה
זה ממש לא מראה על אמונה גבוהה....

לתפסתי הדלה-יש דברים שהם צורך הדור בדיוק כמו היתר עיסקא למשל
שהיה בדיעבד ולאט לאט נהפך לכתחילה עד שהחת"ס כתב על זה שזה לכתחילה

בקיצור בסוף יש את הפן ההלכתי ויש את הפן הכלכלי ויש את הפן האמוני
ולכל אחד יש את המקום שלו
 

ברוך 2

משתמש פעיל
ואם למשל אני שם את כספי המעשרות בפיקדון בבנק (סתם דוגמא הכי סולידי) וכל כמה זמן מוסיף את הסכום שהצטבר. ובנתיים זה צובר רביות (לא הרבה אבל סכומים גדולים ולטווח ארוך...) לדעתי זה השאלה המענינת שצריך לבדוק
הרי לכאורה אין בעיה שהרביות ילכו אלי (או שכן לא יודע)
ולא שמעתי שצריך לתת את המעשרות מייד (אם כי ראוי לעשות כך) אפשר לתת בסוף אחרי שמושכים את הפיקדון מה זה משנה אם עכשיו אני נותן את המעשרות או עוד 10 שנים
ברצינות אני מתחיל לחשוב על זה תתקנו אותי
בפשטות הריבית תהיה שייכת למעשר כי זה רווח שלו
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
בפשטות הריבית תהיה שייכת למעשר כי זה רווח שלו
בפשטות יש שני חלקים
לפני שהוא הפריש ולאחר מיכן
אם זה לפני שהוא הפריש
אז ברור שהרווח שייך לו
אבל מהרווח הוא יצטרך לתת מעשר

ואם זה לאחר שהוא הפריש כבר ובעצם "עושה סחורה במעותיהם של העניים"
אז יש לעיין בזה
ובפשטות בזה אתה צודק
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
בפשטות יש שני חלקים
לפני שהוא הפריש ולאחר מיכן
אם זה לפני שהוא הפריש
אז ברור שהרווח שייך לו
אבל מהרווח הוא יצטרך לתת מעשר

ואם זה לאחר שהוא הפריש כבר ובעצם "עושה סחורה במעותיהם של העניים"
אז יש לעיין בזה
ובפשטות בזה אתה צודק
לי זה מרגיש קצת רמאות כאילו בן אדם רוצה לשחק, ולא לתת.

אני לא מתיחסת למעשרות כתרומה או כהוצאה, וכו וכו
אלא זה פשוט לא חלק מההכנסה שלי
אני יודעת,
המשכורת נטו היא XXX ההכנסה החודשית היא 4/5 מתוך XXX

כל כסף ששמתי בגמ"ח וכו', זאת ממש ממש לא תרומה!!! ברגע שאני רוצה אני נגשת למלוים

והאמת, פעמיים קרא לי בשנתיים האחרונות שהמשכורת עלתה,
ואחרי מעשרות (חומש) נשארתי עם יתרה בדיוק!!! אבל על השקל, כמו השכר נטו, לפני העלאה (שכר לפני מעשרות) (וזה היה ארבע ספרות שונות!!!
ראיתי את זה בחוש!!

המשכורת קבוע-גלובלית


ובאמת אני מקווה שכל החיים תהיה לי האפשרות לתת חומש למעשר ועוד הרבה צדקה, ולא להיות מהנזקקים לבשר ודם.
 

גרעין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יש גמחים שמפקדים בהם סכום מסויים, ואחרי תקופה אפשר ללוות מהם יותר.
 

ברוך 2

משתמש פעיל
האם יש מישהו שאומר שלכתחילה מותר לתת לגמ"ח כמו המרכזי או אושר בכבוד?

מתוך האתר של הגמ"ח המרכזי:

על פי פסיקת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ומרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל ויבלחט"א גדולי הפוסקים שליט"א, ניתן להצטרף לגמ"ח מכספי מעשר ללא כל חשש. הסיבה לכך, כיוון שהתרומה היא תרומה לכל דבר ככל תרומה למפעל חסד ואינה מותנית בקבלת ההלוואה. המענק איננו החזר התרומה, אלא תמיכה שהגמ"ח כארגון חסד נותן לראויים לכך אשר יבקשו זאת ואין התחייבות מוחלטת של הגמ"ח לתת את המענק.
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
מתוך האתר של הגמ"ח המרכזי:

על פי פסיקת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ומרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל ויבלחט"א גדולי הפוסקים שליט"א, ניתן להצטרף לגמ"ח מכספי מעשר ללא כל חשש. הסיבה לכך, כיוון שהתרומה היא תרומה לכל דבר ככל תרומה למפעל חסד ואינה מותנית בקבלת ההלוואה. המענק איננו החזר התרומה, אלא תמיכה שהגמ"ח כארגון חסד נותן לראויים לכך אשר יבקשו זאת ואין התחייבות מוחלטת של הגמ"ח לתת את המענק.
ואני חושבת שכל הגמחים למיהם וההיתר לתת להם כספי מעשרות תמורת הלוואה בהמשך
הם אילה שהופכים הרבה מן הציבור לעני
ולהתחייבויות מטורפות לפני חתונות הילדים

וההיתר הנ"ל אני מטילה בו ספק, הרי למנהליו יש אינטרס לקדם אותו ושיפקידו בו כמה שיותר כספים- אז לא בטוח שההיתר הינו לכולם

חוץ העניין שקופות הצדקה נהיות עמוסות בגלל חייבים ואף אחד לא תורם להם, אם יכול לתרום לעצמו עי תרומה לגמח כולם יוצאים כאן מופסדים גם העניים האמיתיים
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
וההיתר הנ"ל אני מטילה בו ספק, הרי למנהליו יש אינטרס לקדם אותו ושיפקידו בו כמה שיותר כספים- אז לא בטוח שההיתר הינו לכולם
לא הבנתי את מטילה ספק ברב אלישיב והרב קרליץ?
הרב אלישיב והרב קרליץ הושפעו מהאינטרס של מנהלי הגמח?

משהו לא ברור לי בדעה שלך
 

ר.א.א

משתמש פעיל
לא הבנתי את מטילה ספק ברב אלישיב והרב קרליץ?
הרב אלישיב והרב קרליץ הושפעו מהאינטרס של מנהלי הגמח?

משהו לא ברור לי בדעה שלך
גם אם היא לא צודקת (יכול להיות)
לדעתי היא התכוונה שהאנשים האחרונים שאני יכול לסמוך עליהם בנושא הזה זה הם שמעידים על עצמם
וזה כמו האלה שמגיעים לישיבות למסור הרצאות למה אסור להשתמש במכונת גילוח הזאת והזאת והזאת ואז בסוף הם מציעים לך במבצע את המכונה שלהם
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
ח"ו, הם בטח התירו אבל לא חושבת שההיתר הזה הוא לכולם,
מי אמר לך ? יש לך הוכחות?
כי מלכתחילה צדקה צריך לתת לעניים ולא כחיסכון ש"בטוח בעוד X שנים אני יהיה עני.
בדיוק בגלל זה ההסבר היה שהגמח לא בהכרח יתן את הלוואה
ודרך אגב הלוואה צריך להחזיר -ככה שיוצא שבסוף הכל חזר לקופה
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
מי אמר לך ? יש לך הוכחות?

בדיוק בגלל זה ההסבר היה שהגמח לא בהכרח יתן את הלוואה
ודרך אגב הלוואה צריך להחזיר -ככה שיוצא שבסוף הכל חזר לקופה
טוב,
אני פחות מתחברת.
אנ לא נהנית ממעשרות
כמו שמכספי מעשרות אני לא "קונה" תפילות
רק מכסף אחר אותו אני משלמת כדאי ששליח של קופה X יתפלל עלי וכו

הכל זה טריקים כדי שניתן להם כסף, אני לא אוהבת את זה
 

ר.א.א

משתמש פעיל
עולות לי כרגע עוד כמה שאלות על הגמחים הנ"ל
1.) בתקנון רשום שאין התחייבות לקבל את ההלוואה: אם היה לי צד שאני לא יקבל את ההלוואה הייתי נותן את המעשרות למישהו אחר נכון? ולכן יכול להיות שיש פה חשש של אסמכתא (לא של בנק- הלכתי) כי אני נותן את זה ררררקקקק על דעת שאני יקבל את ההלוואה
ומכאן לשאלה הבאה:
2.) ריבית מוקדמת. מישהו שמע על המושג???
שורה תחתונה מי שלא יודע את המושגים האלה אסמכתא. ריבית מוקדמת.היתר עיסקא. טוב טוב יכול להיות שפשוט אסור לו להשתתף בתוכניות האלה
דרך אגב אני לא נגד שום תוכנית אני בסך הכל בשלב החקירה והבירור
 

אפיפית

משתמש מקצוען
מתוך האתר של הגמ"ח המרכזי:

על פי פסיקת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ומרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל ויבלחט"א גדולי הפוסקים שליט"א, ניתן להצטרף לגמ"ח מכספי מעשר ללא כל חשש. הסיבה לכך, כיוון שהתרומה היא תרומה לכל דבר ככל תרומה למפעל חסד ואינה מותנית בקבלת ההלוואה. המענק איננו החזר התרומה, אלא תמיכה שהגמ"ח כארגון חסד נותן לראויים לכך אשר יבקשו זאת ואין התחייבות מוחלטת של הגמ"ח לתת את המענק.
דווקא אני שמעתי שהרב אליישיב אחז שא"א לתת ממעשר
אשאל את בעלע בערב בעז"ה יותר מדוייק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה