הרעיון שהבנתי מהרביכול להיות שאתה צודק שוב לא בדקתי וזה סתם רעיון
אבל את ההבדל מגמ"ח לא הנתי זה די סותר את עצמו
לגמח אני מלווה את הכסף ואם כך יוצא שלא נתתי אותו מעשרות כדין מייד
מה ההבדל?
זה שאסור שהכסף ישב סתם בטל
והוא צריך לשמש את מי שזקוק לו.
הרעיון שהבנתי מהרביכול להיות שאתה צודק שוב לא בדקתי וזה סתם רעיון
אבל את ההבדל מגמ"ח לא הנתי זה די סותר את עצמו
לגמח אני מלווה את הכסף ואם כך יוצא שלא נתתי אותו מעשרות כדין מייד
מה ההבדל?
אני לא הייתי משתמש במילה שקר לגבי סתם רעיון שמישהו כתב תוך כדי שהוא חושב עליואני בכ"א חושבת שזה שקר!
מעשר תתן לעניים, בלי לדאוג למחר.
במיוחד שראיתי בחוש את הנאמר "עשר תעשר בשביל שתתעשר"
מניסיון, נותנת חומש כמעשרות ורואה ברכה עצומה בכסף
לדבריך יוצא שחל על זה מעין ביומו תתן שכרו ואם מצאתי שקל ברחוב אני צריך לרוץ ולשים עשר אגורות בצדקה כי הרי אסור שהכסף ישב בטלהרעיון שהבנתי מהרב
זה שאסור שהכסף ישב סתם בטל
והוא צריך לשמש את מי שזקוק לו.
לא יודע למה צריך להתפלפל על זה.לדבריך יוצא שחל על זה מעין ביומו תתן שכרו ואם מצאתי שקל ברחוב אני צריך לרוץ ולשים עשר אגורות בצדקה כי הרי אסור שהכסף ישב בטל
אוקיי אמרת ששאלת רב והוא אמר משהו מסוים אז אמרתי שלדבריך יוצא...לא יודע למה צריך להתפלפל על זה.
צריך לשאול פשוט רב.
נראה לי די מובן אינטואטיבית שיש הבדל ברור בין להחזיק את הכסף בחשבון בנק ולקבל על זה ריבית או לחילופין לשים את זה בשוק ההון
לבין לשים את הכסף בגמח (שזה בוודאי צדקה לכל דבר)
ולאחר מיכן לתת אותו צדקה לילדים
גם העולם יכול להיחרב.אוקיי אמרת ששאלת רב והוא אמר משהו מסוים אז אמרתי שלדבריך יוצא...
על שוק ההון אני לא מדבר כי שם הכסף יכול להאבד
ההבדל ברור כי בגמח המרכזי הם מלווים לפחות אחוז ניכר מהכסף הזה לאנשים אחריםאבל אם אני שם את הכסף בגמח המרכזי לדוגמא (שדרך אגב ברור שהם משקיעים את זה בדרך כזאת או אחרת) ובסוף אני מוציא את זה לילדים אז למה שאני לא יעשה את זה בעצמי הרי ברור שמה שאני יעשה עם הרביות שיצטברו זה לחתן ילדים
יש הגיון בדברייך אם כי אני לא מסכים עם הכול אבל בהחלט זה נושא מעניין שאני אשתדל לבדוק אותוגם העולם יכול להיחרב.
אם יודעים להשקיע נכון
זה לא נקרא רמת סיכון שאמורה לאבד את הכסף לטווח ארוך(בלשון המעטה)
ההבדל ברור כי בגמח המרכזי הם מלווים לפחות אחוז ניכר מהכסף הזה לאנשים אחרים
והכסף שלך "עושה מצוות בינתיים"
ואם זה בבנק אז הכסף שלך פשוט יוצא לעבוד
שזה משהו אחר
אצל גמ"ח מתקיימת מצוות הלוואה בכסף בינתיים, וכמדומני שהח"ח כותב באהבת חסד שעד שליש מהמעשרות מותר לייעד להלוואות כמובן ללא ריבית. (אינני יודע אם זה מוסכם שהגמ"ח המרכזי עונה על הקריטריון הזה, כי שם זה ריבית שלא באה ממלווה ללווה, ויכול להיות שלא מקיימים בזה מצוות הלוואה, וצ"ע)יכול להיות שאתה צודק שוב לא בדקתי וזה סתם רעיון
אבל את ההבדל מגמ"ח לא הנתי זה די סותר את עצמו
לגמח אני מלווה את הכסף ואם כך יוצא שלא נתתי אותו מעשרות כדין מייד
מה ההבדל?
זה דיון הלכתי ידוע ונחלקו בזה האחרונים יש הרבה דעות לכאן ולשםואם למשל אני שם את כספי המעשרות בפיקדון בבנק (סתם דוגמא הכי סולידי) וכל כמה זמן מוסיף את הסכום שהצטבר. ובנתיים זה צובר רביות (לא הרבה אבל סכומים גדולים ולטווח ארוך...) לדעתי זה השאלה המענינת שצריך לבדוק
הרי לכאורה אין בעיה שהרביות ילכו אלי (או שכן לא יודע)
ולא שמעתי שצריך לתת את המעשרות מייד (אם כי ראוי לעשות כך) אפשר לתת בסוף אחרי שמושכים את הפיקדון מה זה משנה אם עכשיו אני נותן את המעשרות או עוד 10 שנים
ברצינות אני מתחיל לחשוב על זה תתקנו אותי
דרך אגב "כל ישראל ערבים"
- ערבים
- ערבים בשלמות
- למחייתם
אז זהו שבכל ישראל ערבים לפי מה שהבנתי היום מדיבור עם הנציגאכן ישנם קריטריונים,
הרי ברור שאם יפטר גביר
שהיה חבר ב'ערבים'
ילדיו לא יקבלו א כספי התמיכה.
פעם נראה לי שהעלו כאן
את החוזה שלהם,
ובו מפורטים התנאים הללו.
לתת חומש זה מעורר התפעלות!אני בכ"א חושבת שזה שקר!
מעשר תתן לעניים, בלי לדאוג למחר.
במיוחד שראיתי בחוש את הנאמר "עשר תעשר בשביל שתתעשר"
מניסיון, נותנת חומש כמעשרות ורואה ברכה עצומה בכסף
כל בוקר אומרים את המשנה "ואלו דברים שאדם אוכל מפירותיהן בעולם הזה, והקרן קיימת לו לעולם הבא כבוד אב ואם, וגמילות חסדים וכו' "
יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.לתת חומש זה מעורר התפעלות!
====
בלי להיכנס לעומק הנושא ההלכתי.
גם אם בחלק מהמעשרות, אפשר לעשות כל מיני 'היתירים'.
ברור שצריך גם לתת צדקה כפשוטו.
לתת לאחר בלי חשבונות.
כמובן הרבה פעמים ההורים ו/או האחים הם נצרכים.
איני יודע האם את הברכה של נתינת צדקה, היא קיימת בכל ה'היתירים' האלו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: