חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צרפת

צרפת תמסור לאוקראינה טילי שיוט SCALP , שחלקם, על פי התקשורת בהתייחסות למקור דיפלומטי בפריז, כבר נמסרו לאוקראינה.

קייב מבטיחה לא להשתמש בטילים כדי לפגוע ב"שטח רוסיה המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית".
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יפן

טוקיו מתכוונת לספק לאוקראינה מערכות זיהוי לכלי טיס בלתי מאוישים קרביים (מל"טים) בסכום של 30 מיליון דולר שהוקצו מכספי נאט"ו. הצהרה כזו מסר ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, במהלך נאומו בפסגת נאט"ו בווילנה. כך מדווח הפרסום היפני 47News.

"שותפים החולקים ערכים בסיסיים ואינטרסים אסטרטגיים צריכים להמשיך לחזק את קשריהם", אמר קישידה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מפקד בכיר בצבא ארה"ב לשעבר הגנרל רוברט אברמס אומר לניו יורק פוסט כי לדעתו יבגני פריגוז'ין כנראה מת או בכלא. תיעוד הפגישה שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאחר המרד היא מזוייפת.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
דרמה במלחמה, אוקראינה הצליחה להשמיד את סוללת ההגנה המתקדמת ביותר של רוסיה,
תמונות שרצות ברשת מראות שמערכת הS400 הרוסית הושמדה כליל,
מדובר במערכת ההגנה האוירית המתקדמת בעולם, ובעבר רוסיה רצתה להעביר מערכת כזו לאיראן.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

מקרון קורא לישראל להגביר את הסיוע לאוקראינה



נשיא צרפת עמנואל מקרון היה רוצה שישראל וכמה דמוקרטיות אחרות יעשו יותר למען אוקראינה במהלך המלחמה.
הוא אמר זאת בזמן שענה לשאלות עיתונאים האם על ישראל להגדיל את הסיוע לאוקראינה, כך מדווח קול אמריקה .

"כן, היינו מקווים שישראל תיקח יותר חלק בסוגיית אוקראינה ", אמר מקרון.

לדבריו, יש "מדינות נוספות באו"ם המאמינות בערכים דמוקרטיים, אך לא סיפקו הרבה ציוד".

"אנו מקווים שבחודשים הקרובים מדינות אלו יוכלו לשנות את הגישה שלהן ולעשות יותר ", הוסיף מקרון.

במקביל, הנשיא הצרפתי הביע את אמונתו שגם מדינות נאט"ו צריכות לעשות יותר למען קייב, במיוחד במהלך מתקפת הנגד של אוקראינה. הוא גם הבטיח שהוא ימשיך "להיות קרוב" לאוקראינה, גם אם זו "מלחמת התשה".
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה

פגזי ארטילריה - החמצן של המלחמה באוקראינה​


הכתבה עוסקת בחשיבות ייצור פגזי הארטילריה ובמאמצים של ארה״ב והאיחוד האירופי להגביר את ייצור הפגזים כדי לעזור לאוקראינה במלחמתה מול רוסיה.

הכתבה מציגה כמה נקודות עיקריות:

  1. תעשיית הייצור של פגזי ארטילריה בארה״ב הייתה מוזנחת ונאלצת להתעורר מחדש כדי לענות על הצרכים של הצבא האמריקאי ושל אוקראינה. יש מאמצים להגביר את קצב הייצור במפעלים הקיימים ולבנות מפעלים חדשים.
  2. ייצור התחמושת העצמי של אוקראינה כשל בשל פרשות שחיתות שהביאו לסדרת פיצוצים במחסני תחמושת ולכך שנשאר מעט מאוד פגזי ארטילריה במלאי לפני הפלישה הרוסית.
  3. האיחוד האירופי סובל ממחסור חמור ביכולות ייצור פגזים ונאלץ להזרים חצי מיליארד אירו כדי להגביר מעט את הייצור.
  4. ייצור התחמושת בישראל לא מספיק גדול ולכן צה״ל תלוי בארה״ב בנושא הזה.


פגזי ארטילריה - החמצן של המלחמה באוקראינה​

ארה״ב רוצה להגיע לייצור 90,000 פגזי ארטילריה בחודש עד 2025 | באירופה התעשייה ישנה בעמידה | בישראל תפוקת הייצור מסווגת (אך קטנה)
עמי רוחקס דומבה | 13/07/2023



פגזי ארטילריה - החמצן של המלחמה באוקראינה

Projectiles for distribution at Scranton Army Ammunition Plant. [Image 2 of 2], by Dori Whipple, identified by DVIDS
אם אתם נמצאים בין הקוראים שלנו, אתם בטח חשופים לפיתוחים העדכניים בתחום האמל״ח. קונספטים על מלחמות עתיד מרובות טכנולוגיה, בינה מלאכותית, רובוטים ובלתי מאוישים שמזהים ותוקפים לבד מטרות. אולם, לפני כשנתיים החליטה רוסיה לפלוש לאוקראינה במהלך שיצר את אחת המלחמות הסימטריות הגדולות ביותר בעולם שארעו בעשורים האחרונים.
צבאות סדירים ומילואים, מאות אלפי חיילים, אלפי טנקים, נגמ״שים, תותחים. מאסה מטורפת של פלדה, חומר נפץ וכוח אדם נשפכים כבר 500 ימים לשדה הקרב - שדה הקטל, במלחמה שלא רואים את סופה. ואיפה כל ההבטחות על ״מלחמות העתיד״, ובכן, אלו יחכו לעתיד כנראה. בינתיים, אנחנו במלחמות עבר, כאשר הארטילריה ״מלכת הקרב״, לצד טנקים ונגמ״שים.
וכאשר הקונספטים מקדימים את שדה הקרב - התעשייה הביטחונית מוצאת את עצמה לא מוכנה. זה בערך מה שקורה בשנתיים האחרונות בארה״ב ואירופה. מקבלי החלטות שסברו כי הם מתכוננים למלחמות העתיד, סגרו פסי ייצור ומפעלים שאמורים לתמוך במלחמות העבר. התוצאה - אין מספיק פגזי ארטילריה לתמוך באוקראינה. לעומת זאת, נראה שהרוסים, שהתכוננו למלחמות העבר, הצליחו, למרות סנקציות מערביות, לשמר כושר ייצור שמאפשר לארטילריה שלהם לכתוש את הצבא האוקראיני. גם אחרי 500 ימי לחימה.
ייצור פגזים בארה״ב - מתעורר
המפעלים המייצרים פגזי ארטילריה בארה״ב נקראים GOCO facilities. הקיצור מתייחס ל-Government-Owned/Contractor-Operated. אלו מפעלים ממשלתיים המנוהלים במכרז על ידי קבלנים פרטיים, אך שייכים לצבא. אלו גם המפעלים שאחראים על ייצור ושליחת הפגזים לאוקראינה בשנתיים האחרונות מאז פלישת רוסיה לאוקראינה.
לאור הצורך לייצר יותר פגזים, וההבנה כי גם במלחמות עתידיות הארטילריה המסורתית תהיה עמוד תווך בלחימה, המשרד בצבא האמריקאי האחראי על המפעלים האלו, משרד ניהול התכנית המשותפת לחימוש ותחמושת, רוצה לשדרג את המפעלים. המטרה היא להעלות את תפוקת המפעלים ל-85-90 אלף פגזים בחודש. כלומר, קצת יותר ממליון פגזים בשנה.
ישנם כשבעה מפעלים ברחבי ארה״ב הפועלים תחת התכנית הזו ומהווים את שרשרת האספקה הלאומית של פגזי ארטילריה. לצבא ארה״ב ולצבאות ידידים. בשנתיים האחרונות, ממשלת ארה״ב הקדישה מעל מיליארד דולרים לשדרוג המפעלים והוספת קווי ייצור. מדובר בייצור של הפגזים M795 וגם M1128, XM1113 ו-XM1210.
היות וקצב הייצור בארה״ב לא מספיק עבור הצריכה באוקראינה, ארה״ב רוכשת פגזים ממדינות שונות. למשל, ארה״ב רכשה חצי מליון פגזים מדרום קוריאה. היו גם כתבות כי ארה״ב לקחה פגזים ממחסנים אמריקאים בישראל.
בתחילת הלחימה באוקראינה, ארה״ב עמדה על ייצור של כ-14,000 פגזים בחודש. נכון לחודש יוני האחרון, הייצור עוד על 24,000 בחודש. עד 2025 התכנון לעמוד על 40,000 בחודש ועד 2028 לעמוד על 85-90 אלף פגזים בחודש. כך לפי דאג בוש, עוזר המזכיר של הצבא לרכישות בפרסום של wsj.com.
לפי פרסום של defensenews, הצבא האמריקאי רוצה להשקיע 18 מיליארדי דולרים במהלך 15 שנים לשדרג את יכולות הייצור והשינוע שלו. ״הצבא מייצר פגזי ארטילריה במפעל התחמושת בסקרנטון בפנסילבניה, כמו גם מתקן ג'נרל דינמיקס ומערכות טקטיות בקרבת מקום בוילקס באר. הוא ממלא אותם במתקן ממשלתי באיווה״, לפי הפרסום. מדובר כאמור בחלק ממערך מפעלי GOCO.
״הצבא נמצא גם בחוזה לבניית מתקן נוסף עם חברה בקנדה, והוא בדיונים עם יחידת ג'נרל דינמיקס בגרלנד, טקסס, כדי ליצור גופי פגזים נוספים. איווה מרחיבה את היכולת שלה, ויש הרחבת ייצור מסוימת בקנזס.״
הייצור באוקראינה כשל בשל שחיתות
"רוסיה נמצאת צעדים לפני אוקראינה ביכולות התחמושת״, כותבת pati_marins64. ״לפי מקורות צבא וממשל אוקראינים, רוסיה יכולה לירות עד פי 10 יותר תחמושת ממה שאוקראינה יכולה במהלך לחימה בעוצמה גבוהה. בממוצע, רוסיה יורה 60,000 פגזים לעבר אוקראינה ביום. בעוד אוקראינה יורה 20,000.״ כלומר יתרון תעשייתי רוסי פי 3-10 לעומת אוקראינה (כולל הגיבוי של ארה״ב ואירופה).
לפי פרסום של kyivindependent, מלאי הפגזים של אוקראינה התרוקן עוד טרם הפלישה הרוסית, בשל סדרת פיצוצים במחסנים. חלקם קשורים לתחזוקה לקויה וחלקם לפעולות של הביון הרוסי.
״המלאי של אוקראינה התייבש עקב סדרה של פיצוצים במחסני תחמושת בין 2014 ל-2018 באוקראינה, כמו גם בצ'כיה ובבולגריה, מדינות שמהן קנתה אוקראינה תחמושת עבור אמל״ח סובייטי״, לפי הפרסום. ״אוקראינה ניסתה לבנות ייצור של תחמושת ארטילרית ב-2018, ארבע שנים לתוך המלחמה בדונבאס. ניסיון זה נכשל, עקב חשד לשחיתות.״
על פי הפרסום, באותה תקופה הוטל על Bezpeka, מפעל ממשלתי שפעל אז תחת משרד הכלכלה האוקראיני, לרכוש ציוד לייצור תחמושת למפעלי המדינה. ״החברה התבקשה לקנות ציוד עבור Ukroboronprom, יצרנית הנשק בבעלות המדינה של אוקראינה, שמותגה לאחרונה מחדש כתעשייה הביטחונית האוקראינית כחלק מהרפורמה הארגונית. הציוד יאפשר ל-Ukroboronprom להתחיל לייצר פגזי 152 מ"מ״, על פי הפרסום.
״Bezpeka הזמינה את הציוד מקבלן אמריקאי, גריי פוקס לוגיסטיקה, שמעולם לא סיפק את ההזמנה. אוקראינה זכתה בבוררות נגד החברה ב-2020 ועדיין לא קיבלה את 8.3 מיליון הדולר ששילמה מראש עבור ההזמנה - אבל היא הפסידה זמן יקר. רשויות אכיפת החוק פתחו בחקירה סביב מנהל Bezpeka, בטענה שהוא וסגן שר הכלכלה תכננו לתת את החוזה לחברה האמריקאית תוך שהם יודעים שהיא לא יכולה לספק את הציוד. מנהל Bezpeka חשוד בבגידה, שימוש לרעה בתפקיד וגניבה.
״בזמן ההמתנה לציוד האמריקאי, בשנת 2018, אוקראינה הזמינה פגזים בקוטר 152 מ"מ מחברה פרטית אוקראינית בשם רובין. היא סיפקה מוצרים באיכות נמוכה, שלא אושרו על ידי משרד הביטחון. אלו היו הניסיונות היחידים של אוקראינה להשיק ייצור המוני של תחמושת לפני הפלישה הרוסית ב-2022.״
זו הסיבה שכאשר רוסיה פלשה, לאוקראינה לא היו יכולות ייצור תחמושת אמינים ונשאר מעט במלאי.
האיחוד האירופאי - ישן בעמידה
״בריטניה והאיחוד האירופי לא מסוגלים לייצר כמויות של פגזים״, לדברי אדמירל רוב באואר, יו"ר הוועדה הצבאית של נאט"ו. הוא אמר לשרי החוץ של המדינות החברות באמצע מרץ 2022: ״אנחנו מספקים ממחסנים חצי ריקים״, לפי הפרסום.
שתיים מיצרניות התחמושת הגדולות באירופה, Nammo ו-Nexter, התחילו לקנות חומרי גלם כדי להתכונן לעלייה בביקוש. עם זאת, הגברת הייצור אינה עניין של ״לחיצת כפתור״ ולוקחת זמן רב. לפי הערכות, אם המפעל יעיל, הוא מכפיל ייצור במהלך שנתיים עבודה.
לאחרונה דיווחו ברויטרס כי האיחוד האירופאי ישקיע חצי מיליארד אירו בהגברת הייצור של פגזי ארטילריה. לפי פרסום של האיחוד, נדרש מהלך מהיר להגברת הייצור בתגובה לבקשה אוקראינית לאיחוד האירופי לספק פגזי ארטילריה בקוטר 155 מ"מ והסכמה של המועצה ב-20 במרץ 2023 על הצעה תלת-מסלולית בנושא תחמושת.
״המדינות החברות הוזמנו להעביר בדחיפות תחמושת מהמלאי שלהן לאוקראינה (מסלול 1). מדינות האיחוד האירופי הסכימו לרכוש במשותף מיליון פגזי תחמושת (מסלול 2). מסלול 3 שואף להגביר את כושר הייצור בתעשייה הביטחונית האירופית״, לשון הפרסום.
לסיכום, ארטילריה היא עדיין ״מלכת הקרב״, לטווחים של 20-40 ק״מ. עם כל החימוש המונחה, שחלקו אכן פועל באוקראינה, הוא מגיע באצוות קטנות, הוא יקר מאד לשימוש, ויכולות הייצור שלו מוגבלות. כמו גם שרשראות האספקה שלו מורכבות ביחס לפגז ארטילריה.
בישראל מי שמייצרת פגזי ארטילריה זו אלביט שרכשה את תעש. עם זאת, כושר הייצור של אלביט בהקשר זה מסווג, אך ניתן להניח שאנחנו רחוקים מאד גם מ-14,000 פגזים בחודש. המשמעות היא, שבמלחמה הבאה, אם תפרוץ, צה״ל יהיה תלוי בתעשייה האמריקאית בהקשר פגזי ארטילריה.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
האם מתקפת הנגד של אוקראינה עשתה משהו, או שזה כשל מייד?
מתקדמים פה ושם כמה מאות מטרים.
לפי הפרשנות ששמעתי הם מקווים שמתישהו יהיה שחיקה בצד הרוסי ואז יצליחו להבקיע את הביצורים בנקודה כל שהיא.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ראיון עם פיזיקאי על המשמעות אם הכור בז'פוריזיה מתפוצץ
ספויילר: הוא חושב שזה לא כזה מסוכן כמו שזה נשמע בתקשורת
נ.ב. אצלי הוידאו לא מסונכרן עם השמע אבל אין מה לראות כל כך
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יש למישהו מידע על התקדמות המלחמה בשטחים?
האם מתקפת הנגד של אוקראינה עשתה משהו, או שזה כשל מייד?
הרוסים כובשים שוב?
התקדמות מאד איטית, של כמה מאות עשרות מטרים ליום, לפי הקצב הזה ייקח להם 16 שנה להגיע לטוקמק ...
האוקראינים טוענים שחסר ארטילריה,
לכן שלחו את המצרר שייתכן והוא יבקיע את הקווים...
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
וושינגטון פוסט: הציוץ של נשיא אוקראינה זלנסקי השבוע, שבו תקף את מנהיגי נאט"ו על היחס הקר ושלילת האפשרות של צירוף אוקראינה לנאט"ו, הרגיז את הבית הלבן עד כדי כך שפקידים אמריקאים שהיו מעורבים בתהליך ,שקלו לצמצם את "ההזמנה" לקייב להצטרף לנאט"ו.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
איך מלמדים את הב"מ לתמצת כתבה ספציפית?
תודה.
פשוט מבקשים לסכם ואז מדביקים את טקסט.
זה עובד גם על קובצי תמלול מיוטיוב
הנה דוגמה סיכום של פרק של הפודקאסט של הטלגרף על אוקראינה מלפני שבועיים (פשוט זה מה שמצאתי עכשיו)

הנה תמצית הנקודות המרכזיות מהפרק של הפודקאסט בעברית:

  • ההתקפה הנגדית של אוקראינה ממשיכה להשיג הישגים קטנים אך יציבים במזרח ובדרום, אם כי במחיר גבוה. גורמים רשמיים אוקראינים מדווחים על התקדמות סביב באחמוט ובאזור חרסון.
  • יש דיווחים סותרים על מפקד קבוצת ואגנר יבגני פריגוז'ין לאחר המרד הכושל בסוף השבוע האחרון. אוקראינה אומרת ששירות הביטחון הפדרלי הרוסי FSB קיבל משימה לחסל אותו, בזמן שהוא עשוי ללכת לבלארוס. לא צפוי שלואגנר תהיה השפעה משמעותית בהמשך.
  • בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, נראה שרוסיה מפחיתה את כוח האדם שלה שם, על פי המודיעין האוקראיני. יש חששות לגבי מצב התחנה.
  • בין המבקרים הבולטים בקייב השבוע היו גרטה טונברג, שמתחילה יוזמה על פשעי מלחמה נגד הסביבה, וסגן הנשיא לשעבר של ארצות הברית מייק פנס.
  • האפיפיור פרנציסקוס אמר שאין סוף נראה לעין למלחמה, והשליח שלו סיים שיחות שלום במוסקבה. בריטניה קראה לאוקראינה לדלג על חלקים מתהליך ההצטרפות לנאט"ו.
  • תובעים אוקראינים האשימו שוטר רוסי ומשתפי פעולה בגירוש יתומים מחרסון. פולין טוענת שגם בלארוס גירשה ילדים אוקראינים.
  • גנרל אוקראיני התלונן שההתקפה הנגדית מתקדמת לאט מדי עבור הצופים, כאשר כל מטר עולה בדם. הוא חזר על קריאותיו לעוד נשק.
  • במרכז הצלת חיות בקייב, מתנדבים מאכסנים ומוצאים בתים חדשים לחיות שחולצו מההצפות בחרסון אחרי הריסת הסכר. לחיות יש טראומה אבל הן מחלימות.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
הנה סיכום של הפרק האחרון מלפני כמה שעות (יש להם פודקאסט יומי של בערך שעה)
ביקשתי:
סכם את הפודקאסט הזה ותתרגם את הסיכום לעברית
(ואחר כך הדבקתי את התמלול מיוטיוב)

סיכום הנקודות המרכזיות מהפרק בפודקאסט:

  • נסקרו החדשות האחרונות מאוקראינה, כולל התקפות רוסיות מתמשכות על קייב והמצב הצבאי סביב באחמוט. גנרל אוקראיני טען שרוסיה מתמודדת עם בעיות בהנהגה הצבאית שלה.
  • כתב החוץ קולין פרימן שיתף תצפיות מסיקורו האחרון באוקראינה, כולל ביקור בבית חולים שדה סמוך לבאחמוט ובית קברות בדניפרו.
  • הסופר אנדרו הרדינג דן בספרו החדש "עיירה קטנה ועקשנית" על קרב מכריע מוקדם בפלישה. הוא הסביר מדוע התמקד בסיפור ההתנגדות של העיירה ווזנסנסק לכוחות הרוסים.
  • הפאנל התבונן בהשלכות של פסגת נאט"ו האחרונה, בפרספקטיבות שונות על עוצמת קווי ההגנה הרוסיים, ובהשפעה הגלובלית של המלחמה על רמות הרעב.
  • הנושאים המרכזיים היו חשיבות ההתנגדות המוקדמת של ווזנסנסק בעיצוב מהלך הפלישה, אבידות אוקראיניות גבוהות, וחוסר הוודאות לגבי התקדמות הנגד בשבירת ההגנה הרוסית.
ביקשתי מהAI:
תרחיב על הרשמים של קולין פרימן מהביקור בבית קברות

קולין פרימן סיפר שביקר בבית הקברות צ'רנוביל בדניפרו כדי להבין טוב יותר כיצד המשפחות השכולות מתייחסות להמשך הלחימה ומה דעתן על המחיר שכדאי לשלם כדי להשיב את כל השטחים באוקראינה. הוא פגש שתי אמהות שכולות שבניהן נהרגו לפני כשנה, והן בילו זמן רב בבית הקברות. הן אמרו שהן מוצאות נחמה בלהיות עם משפחות אבלות אחרות.

על אף הכאב הרב, האמהות תמכו בהמשך הלחימה ואמרו שאם יוותרו חלקים מאוקראינה תחת כיבוש רוסי זה יהיה כמו לבזבז את חיי בניהן. פרימן ציין שיש דעות שונות בציבור על כמה כדאי להמשיך להילחם, אבל נראה שרוב האוקראינים תומכים בהמשך המאבק עד לשחרור כל השטחים. הוא הוסיף שהיקף האבידות האמיתי עדיין לא ידוע וייתכן שכשיתפרסם, זה יגרום ללחץ ציבורי לסיים את המלחמה.

תרחיב על הקרב בווזנסנסק

אנדרו הרדינג סיפר שווזנסנסק היא עיירה חקלאית קטנה בדרום אוקראינה, שנמצאת על נהר הבוג הדרומי. בימים הראשונים של הפלישה הרוסית המלאה, כוחות רוסיים נעו לאורך הנהר במטרה לכבוש את העיר אודסה. הם תכננו לעבור את הנהר בווזנסנסק ולהמשיך מערבה.

תושבי העיירה, בהובלת ראש העיר הצעיר בן ה-32, החליטו להתנגד לרוסים ולא לאפשר להם לעבור את הגשרים על הנהר. הם התארגנו במהירות, בנו ביצורים ומחסומים, והכינו בקבוקי תבערה. רק ברגע האחרון הגיעו לעיירה כמה יחידות צבא אוקראיניות סדירות שסייעו בקרב.

הקרב נמשך כ-2 ימים והסתיים בניצחון אוקראיני - הרוסים לא הצליחו לכבוש את הגשרים ולא יכלו להמשיך בהתקדמות לאודסה. זה היה אחד הניצחונות המשמעותיים הראשונים של אוקראינה, ושינה את מהלך המלחמה. הרדינג סיפר שהסיפור מראה את רוח ההתנגדות והאחדות של העם האוקראיני.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
סיכום יומי מפודקאסט של הטלגרף ע"י הAI שליט"א

  • המורל והאמון בין המפקדים בצבא הרוסי הולכים ומתדרדרים, עם גנרל רוסי שמאשים את הממונים עליו ב"דקירה בגב של החיילים". זה משקף חוסר אמון רחב יותר במבנה הפיקודי הצבאי.
  • ישנן שאלות לגבי נאמנותם של צוותי הצוללות הגרעיניות הרוסיות לאחר שצוללות הוצאו ממצעד ימי. זה מעיד על חששות ביטחוניים לאחר מרד קבוצת ואגנר.
  • הנשיא פוטין נתן ראיון וטען שהציע לשכירי החרב של ואגנר הזדמנות להמשיך להילחם לאחר המרד שלהם, אך ההצעה נדחתה. זה נראה כניסיון ליצור קרע בין לוחמי ואגנר למנהיגם פריגוז'ין.
  • מספרי נפגעים שדלפו מתקשורת רוסית עצמאית מעריכים 55,000 חיילים רוסים הרוגים ו-77,000 פצועים קשה, באופן דרסטי יותר גבוה מאשר המספרים הרשמיים מהקרמלין. זה עשוי להתחיל להשפיע על תפיסות הציבור הרוסי את המלחמה.
  • השימוש המתוכנן של אוקראינה בפצצות מצרר שתרמו בעלות בריתה המערביות עשוי להיות יעיל מאוד נגד כוחות רוסיים מבוצרים, מה שיפגע עוד יותר במורל הרוסי הנמוך.
  • גיוס המוני של אנשי צבא בעלי הכשרה ירודה אינו אסטרטגיה צבאית מודרנית יעילה בהשוואה למערכות נשק מתקדמות, אבל לרוסיה אין אופציות אחרות להמשיך במאמץ המלחמתי.
  • ישנן עדויות שרוסיה מחזיקה באופן לא חוקי אלפי אזרחים אוקראינים לעבודות כפייה והתעללויות אחרות, בניגוד לאמנת ז'נבה.

בתמצית, יש סימנים הולכים וגוברים למתח במבנה הפיקוד הרוסי וסימנים שהמורל והאמון יורדים, בזמן שרוסיה ממשיכה בהתעללויות נרחבות באזרחים. נראה שאוקראינה ערוכה לנצל חולשות אלה.
תרחיב על הצוללות שהוצאו מהמצעד

כאמור בסיכום, המודיעין הבריטי דיווח כי צוללות גרעיניות רוסיות הוצאו השנה לראשונה מהמצעד הימי השנתי לכבוד 'יום הצי' בסנט פטרסבורג.

ישנן מספר אפשרויות להסבר הדבר:

  • הצוללות נשמרות בכוננות מבצעית גבוהה יותר בים בגלל המלחמה באוקראינה.
  • חשש בקרמלין ממרד אפשרי של צוותי הצוללות, בעקבות ניסיון המרד של קבוצת ואגנר לפני כחודש.
  • חוסר אמון בנאמנות הצוותים ורצון להרחיקם ממוקדי כוח והשפעה בעיר הבירה.
  • רצון להסתיר מהציבור הרחב את העובדה שחלק מהצוללות אינן מאוישות או תקינות.
  • חשש ממתקפת טרור או חבלה אפשרית בצוללות במהלך האירוע הפומבי.
ההיעדרות מהמצעד מעידה ככל הנראה על חוסר אמון וחששות ביטחוניים בדרג הממשלתי והצבאי הגבוה ברוסיה ביחס לצוללות הגרעיניות שלה, וזו עדות נוספת לאווירת החשדנות ואובדן המורל בצמרת השלטון.
תרחיב על העבודות בכפיה

הדו"ח של סוכנות הידיעות AP חשף עדויות קשות על התעללות רוסיה באזרחים אוקראינים בשטחים הכבושים, שכוללות בין היתר:

  • אלפי אנשים נלקחו בכוח ובאיומי נשק ואולצו לבצע עבודות כפייה עבור הצבא הרוסי, כגון חפירת תעלות בחזית.
  • רבים אולצו ללבוש מדים רוסיים גדולים עליהם שהפכו אותם למטרה.
  • אזרחים אולצו לחפור קברי אחים המוניים לעמיתיהם שמתו בשבי.
  • מי שסירב לחפור נורה במקום.
  • רוסיה מתכננת בנייה של עשרות מתקני מעצר חדשים בשטחים הכבושים עד שנת 2026.
  • ישנן עדויות על הרג של אזרחים על ידי הרוסים במהלך המעצרים.
  • רבים נעצרו ללא כל עילה או הואשמו כטרוריסטים.
  • מאות משמשים כעבדים לעבודות כפייה עבור הצבא הרוסי.
 
נערך לאחרונה ב:

י"כ

משתמש מקצוען

כוחות אוקראינים חיסלו שיירה צבאית רוסית שלמה, השמידו מספר לא מבוטל של כלי נשק ארטילריים וגרמו להרג רב בקרב החיילים הרוסים

אוקראינה ממשיכה לחסל את החיילים הרוסים בקו החזית בזמן שהמתקפה הנגדית שלה נמשכת. סרטון יוצא דופן שצולם על ידי הצבא האוקראיני ופורסם בהרחבה ברשתות החברתיות מציג את כוחות צבא אוקראינה מחסלים שיירה צבאית רוסית שלמה. המתקפה התרחשה במחוז זפוריז'יה, בדרום מזרח אוקראינה, שם נמשכים קרבות קשים.
בסרטון נראים חיילים אוקראינים מטווחים שיירה רוסית. השיירה הצבאית הרוסית נראית כמו ברווזים במטווח כשהם חסרי אונים להתמודד מול המארב האוקראיני. הטילים האוקראינים פוצצו טנק רוסי וכן בסביבות שש משאיות שנראות כל אחת גוררת נשק ארטילרי.
ההתקפה עוררה בהלה בקרב החיילים הרוסים על הקרקע, כאשר רבים מכלי הרכב הושמדו כליל או עלו באש, כאשר עשן נראה מיתמר לשמיים. אם לא די בכך, צבא אוקראינה גם הודיע כי הפיל 10 מל"טים רוסיים ברחבי המדינה בסוף השבוע.​
 
נערך לאחרונה ב:

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
אפשר אולי להביא לכאן את הסרטון הזה לחסומים?...
תודה
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כוחות ההגנה האוקרינים התקדמו לכיוון ברדיאנסק ביותר מקילומטר אחד.
כך נמסר בהודעת וידאו של דובר מרכז העיתונות המשותף לצבא ההגנה של מרחב תברי ולרי שרשן.

"לגבי הפעולה ההתקפית של כוחות ההגנה של כיוון תבריה, העמדה במליטופולסק נותרה ללא שינוי, אך בכיוון ברדיאנסק התקדמנו יותר מ-1 ק"מ עמוק לתוך הגנות האויב לאורך קו חזית מסוים.

נמשכים עימותים ותמרונים קשים, יחידות ההלם מתבצרות בגבולות שהושגו, מבצעות סיור אווירי של השטח, מנקות מוקשים, גורמים נזקי אש לאויב ומבצעות צעדי סיכול נגד סוללות".

כפי שדיווחה סוכנות הידיעות האוקראינית, ביום ראשון, דיווחה סגנית שר ההגנה חנה מליר כי צבא הכיבוש הרוסי מנהל בימים האחרונים מתקפה פעילה בכיוון קופיאן.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
ניו יורק טיימס: אוקראינה נאלצת לשנות טקטיקה לאחר שספגה הפסדים כבדים. עד 20% מהטנקים וכלי הרכב המשוריינים שלה הושבתו מתחילת מתקפת הנגד. חטיבה 47 שקיבלה 99 משוריינים ברדלי אמריקאים, איבדה כבר 28 כלים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה