התייעצות מי לדעתכם הולכת להיות העיר החרדית הבאה?

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
אבל אם אתה כ''כ מצדד בבני ברק נשמע שאתה נגד העיר שלך??

התייעצות מי לדעתכם הולכת להיות העיר החרדית הבאה?

רק לנפץ מיתוסים על "העיר החרדית הבאה" כי סיפור בני ברק לא יחזור על עצמה.
ומקווה שפספוס בית שמש גם לא יחזור על עצמה
(לא להרחיב על זה פה נפתחו מספיק אשכולות על הפרויקטים והסכמי הפיתוח שכבו בעיתונות החרדית כאילו שהן מיטיבות עם הציבור החרדי, בזמן שרובו מתאכלסים על ידי דתי לאומי/חילוני)
 

ייד

משתמש מקצוען
אין ספק שבית שמש היא העיר המתפתחת ביותר,
אין גם ספק שיש בה את הפוטנציאל הגבוה ביותר,

יחד עם זאת יש בה בהחלט כמה חסרונות תכנוניים שנעשו בידי פקידים מדופלמים שלא חייבים דין וחשבון לאף אחד, ומעולם לא הסתובבו אחורה לראות מה תוצאות מעשיהם, (או שכן הסתובבו ועשו ביודעין...)
אבל הכל פטיר עם קצת רצון טוב ואיכפתיות (השאלה אם יש מספיק מזה במערכת ...)

הדוגמא הבולטת ביותר היא באמת התחבורה, אוטובוסים שעושים סיבובים ארוכים בכל שכונות העיר או אוטובוסים שלא נכנסים לאף שכונה, במקום אוטובוסים מותאמים לצרכי התושבים,
כבישים צרים וחנוקים (ברמה ג׳ לדוגמא) שיוצרים פקקים מוזרים ברחובות קטנים ולא ראשיים, וצוארי בקבוק פתאומיים ומסוכנים במקום כבישים רחבים ושקטים,

באופן כללי כשפקידי התחבורה למדו באוניברסיטה על פתרונות תחבורה ״אירופיים״ הם כנראה העתיקו מיד כדי להראות שגם לנו יש תחבורה כמו ב״חוצלארץ״ במקום להבין שבערים ישנות וצפופות מתמודדים עם כבישים שנבנו עבור עגלות וסוסים, ושכונות שעברו מחד קומתיים לרבי קומות ונאלצים למצוא פתרונות בעיתיים שכוללים רכבות, והחלפת אוטובוסים, וגם זה מתוך הבנה שמרבית משמתמשי התח״צ הם סטודנטים צעירים שמעדיפים להחליף אוטובוסים,
לעומת זאת בשכונה חדשה לא אמור להיות עומס בכבישים לעולם!!!!
הכבישים צריכים להיות מתוכננים למספר הרכבים הצפוי!!!!
האוטובוסים אמורים להיכנס בקלות לשכונה שיש בה כבישים רחבים שיש בהם מקום לרכבים פרטיים ולאוטובוסים יחד בלי לחץ ובלי צפיפות!!!
האוטובוסים אמורים להתאים למשפחות עם ילדים כי הם רוב משתמשי הדרך!!! לא יעזור למצוא פתרונות לסטודנטים ואח״כ לבכות על זה שיש עליה במספר כלי הרכב...
בעיר שהיא לא ישנה וצפופה, והיא גם לא מישורית ומטרופולינית (מבחינה טופוגרפית, תכנונית) ויש בה ביקוש גבוה מאוד לאוטובוסים, הקוים המבוקשים אמורים לצאת ישירות מהשכונות לערים הגדולות!!!
אין היגיון שהאוטובוס של הקריה יסתובב ברמה א׳ ושל רמה ד׳ יסתובב בותיקה, אין שום תלות תחבורתית בין השכונות זה לא על הדרך ואין בזה שום טעם!!!
קוים ראשיים ומזינים זה פיתרון כשיש בעיות, בעיר חדשה ומתוכננת לא אמורים להיות בעיות!!!!
כמו כן אין היגיון להפריד את הכביש לנתיבים נפרדים לאוטובוסים, אופנים, אופנועים, פרייבט, טנדרים וקורקינטים חשמליים, הפרדה עושים כשצפוף ומחליט מי שמחליט להעדיף אחד על השני בשכונה חדשה ומרווחת יש מקום לכולם!!!! לא צריך העדפות כי לא אמור להיות עומס!!!

אבל כאמור זה לא גורע מההעדפה שיש לבית שמש על פני כל עיר אחרת בעיקר בזכות ההון האנושי האיכותי ועם זאת מגוון שיש בה.

אלא שהיתרון הזה תלוי במצב הבניה העתידי, וכן, זה לא סוד שנעשים הרבה מאוד מאמצים כבר עשרות שנים לתקוע מקלות בגלגלי החרדים בעיר, כשבשנים האחרונות ההתמקדות היא במתן היתרים למגדלים מתוך ידיעה ברורה שהתושבים האיכותיים שיש היום בבית שמש לא יקנו שם דירות.
ותקותם של פקידי השיכון וראש העיר היוצאת היא שהבאת אוכלוסיה אחרת לעיר תוציא לחרדים את החשק והאפשרות לגור בעיר שתהפוך לעיר מעורבת, הם עובדים בחכמה, וכולנו תקוה ששלוחינו ידעו לעצור אותם
 

אפיפית

משתמש פעיל
שואל באמת, למה לא תעבור לבני ברק ? לא עדיף מאשר להמשיך לגור בבית שמש ולקטר ?
אדם חייב לחשוב שהמקום שהוא גר בו הוא מושלם ????
לגור במקום שכמו בכל מקום יש בו חסרונות ולטמון תראש בחול ולהגיד הכל מושלם - זו קטנוניות
הוא גר בביתש מש משיקולים שלו
לא סותר את זה שהוא חושב שיש שם חסרונות
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
בחזרה לכותרת האשכול - לגבי העיר החרדית הבאה
מצטט כאן נתונים מעניינים מאד מתוך כתבה שהתפרסמה ב'מרכז הנדלן':

אמצעי נוסף לבחינת מגמות התחרדות, מלבד רכישת הדירות, הוא בדיקת נתוני מערכת החינוך בכל אחת מהערים. "באופקים למשל, שיעור החרדים מתוך כלל התלמידים בשנת 2000 היה 27% וב-2023 עמד על 51%. בבית שמש היו 27% לפני עשרים שנה, ומעל 73% ב-2023". ערים נוספות שבהן למעלה מ-50% מהתלמידים הם חרדים נכון ל-2023 הן צפת (62.7%) ונתיבות (62.4%). במגדל העמק, קריית מלאכי, וחצור הגלילית עומד שיעור החרדים במוסדות החינוך על למעלה מ-40%.
 

710

משתמש פעיל
האירוע הכי מרכזי בל"ג בעומר בעולם נערך דווקא בבית שמש.
זה אולי נראה שולי,
אבל יש כאן יותר מאמירה על העיר שעוד מעט תהיה העיר החרדית הגדולה בישראל,
שנמצאת במיקום המושלם שבין ירושלים לבני ברק
 

שניהם יחדיו

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לא צריך לזרוק אותכם,

כבשתם לנו את פתח תקוה, רחובות, חריש, ראשון לציון, ירושלים וכמעט כל מקום חרדי שהקמנו בעשר אצבעותינו,
בין היתר באמצעות השתלטות על התכנון והשיווק, יבוא מוסדות בעייתיים, מתן הטבות לאוכלוסיות ״אחרות-בלבד״ ועוד כל מיני טריקים שמשרדי הממשלה והקרנות הרפורמיים אלופים בהם, והכל כמובן במכבסת מילים תמימה,

כמה מהשיטות החדשות שנעשו לאחרונה:
הקמת שכונה לשוטרים (מוזר, לא?!) ברמה ה׳ וברמות כדי להפריע לחרדים לרכוש דירות בשוק החופשי,
בניית מגדלי מגורים בסמיכות לכל שכונה חרדית כדי לקבוע את ״תחום המושב״ (כן כמו באירופה של אז...),
קידום ומימון פינוי בינוי בשכונות מתחרדות זולות ע״מ להעלות מחירים וליבא אוכלוסיה ״איכותית״ ו״חזקה״,
מתן העדפה וכמעט בלעדיות לבני מקום בהגרלות מחיר למשתכן מסוימות (90%!!!) כמובן רק במקומות בהם יש התאמה לחרדים (מכרזים גדולים במחירים נמוכים עם ביקוש חילוני נמוך ובניה נמוכה) (ח״ו, לא בבני ברק או אלעד...),
מתן עדיפות בהגרלות לחיילי מילואים, בוגרי צה״ל,
מתן הנחות לעובדים (״מיצוי כושר השתכרות״),
הכרזה על שטחים עם תוכניות בינוי לחרדים כשמורות טבע או ריאות ירוקות,
מימון ופיתוח אזורי בילוי מכוערים במיליארדי דולרים כדי ״ליצור״ ביקוש חילוני לירושלים,
התאמת התחבורה הציבורית לחילונים בלבד ע״מ להקשות על התפתחות החרדים,
הבאת מוסדות חילונים גדולים למרכזי שכונות שבהם יש רכישה מאסיבית של חרדים,
ועוד ועוד,

לא זרקתם אותנו לשום מקום רק מנעתם את היכולת לחיות כחרדים בכל מקום בארץ,
במקומות שרצו עיר חרדית (בית שמש של שנות ה-90 למשל, וברמה מסוימת עד היום) למדו את השיטות והשיבו מלחמה...
ללא קשר לנידון פה, מה שאתה מביא מעלה הרבה תהיות לאן חותר משרד השיכון, ומה יש לו נגד ההגרלות, אולי כי הוא מעדיף שיקנו דירות מוזלות במקומות המיועדים בדימונה או בערד ולא בבית שמש..
מקווה שהציבור יתגלה כלא טיפש, יתעורר ויזעוק זעקת הרש
,נגד אנשי משרד השיכון החרדיים שפועלים נגד האינטרס החרדי, ואחראיים הראשיים להימשכות מצוקת הדיור החרדי.
 

יעל שטרן

משתמש רשום
בני ברק היתה ותיהיה העיר של הציבור החרדי

מה עזרת לי בזה? בסוף היא חלק מבית שמש הרחבה, כמו שתושב רמות חייב לצאת מידי פעם מהשכונה, ואין בה הכל.
מרמת א' לרמה ד' או מרמה ה' היא כבר למעלה משעה הליכה.
רמה ד' + ה' + ג' + א' = מייצגות פוטנציאל של 24,000 יח"ד (והמרחקים בה עצמה הם עצומים)
ו', קריה וחפציבה, ב' = 15,000 יח"ד נתח חשוב ביותר ככל שזה מפוצל פיזית מבית שמש דרום אין לה כבר שום ייחודיות


ממש לא קל להגיע מרמת שלמה לגאולה, אלא שבקרוב ייבנה כביש 22 שיפתור את הבעיה
וללא תוספת כבישים חדשים, שיהיו מיועדים אך ורק כדי לעבור מאורכה ולרוחבה, הנת"צ יהיה 'ברכה לבטלה'.
לא מסכים איתך לבית שמש (לצערי אני לא גר לא בבית שמש ולא בב"ב אבל בשכבת הגיל שלי של הציבור הליטאי בגילאי 26 עד 30 המקום היום הוא בית שמש בלי קשר למחיר יש לי חבר שהורין וחמיו מב"ב ומכר את דירתו בב"ב וקנה בבית שמש (ואף הוסיף במחיר בשביל דירה יותר גדולה)
 

די

משתמש סופר מקצוען
ללא קשר לנידון פה, מה שאתה מביא מעלה הרבה תהיות לאן חותר משרד השיכון, ומה יש לו נגד ההגרלות, אולי כי הוא מעדיף שיקנו דירות מוזלות במקומות המיועדים בדימונה או בערד ולא בבית שמש
משרד השיכון התאימו את התוכנית ברמב"ש ה'2 של כ3500 דירות לציבור החרדי (מתוכם מעל 2700 בהגרלה). כלומר משרד השיכון דואג לאלפי דירות בהנחה בבית שמש לציבור החרדי.
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
משרד השיכון התאימו את התוכנית ברמב"ש ה'2 של כ3500 דירות לציבור החרדי (מתוכם מעל 2700 בהגרלה). כלומר משרד השיכון דואג לאלפי דירות בהנחה בבית שמש לציבור החרדי.
אין לי מידע ברור במה שאני עומד לכתוב בשורות הבאות, והכל אינו אלא בגדר השערה בעלמא, אבל כאחד שעוקב מקרוב אחרי תוכנית דירה בהנחה, ההרגשה האישית שלי היא שחל שינוי דרמטי ממש במדיניות של משרד השיכון בענין ההגרלות.
מה שהם עשו עכשיו בבית שמש בה'2, וקודם לכן בקרית גת מערב, ראוי לכל הערכה מעל כל במה אפשרית, ומוכיח על מוטיבציה גבוהה להצלחת תכנית דירה בהנחה בכלל, ולציבור החרדי בפרט.
אבל, אי אפשר שלא לשכוח שבתחילת כהונת השר גולדקנופף, הוא וצוות המשרד שלו נקטו בצעדים רבים ומגוונים נגד התוכנית, ביניהם צמצום דרמטי של גובה ההנחות, העברת חוק המילואימניקים, ועוד.
מה שמוכיח שיש כאן שינוי מגמה ברור, ומהתנגדות נחרצת לתוכנית ההגרלות הפך משרד השיכון לתומך נלהב בענין.
כמדומני, שנקודת המפנה אירעה בהגרלה המטופשת שהם ערכו על מענקי ה50K לדירות יד שניה. לאחר שכמעט כל ה"זוכים" ביטלו את זכייתם המפוקפקת, החברה במשרד השיכון נוכחו כנראה לגלות שרוב הציבור משווע לפתרון דיור הרבה יותר מוצלח מאשר הנחה על דירות מתפוררות בדימונה/ערד/ירוחם, ואולי לכן הם התעוררו והתחילו לסייע בכל כוחם להגרלות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה