מאבחנת בשיטת מטוטלת.

מלכי אייזנבך

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בזמנו הייתה אחת קליין חנה-שכיום לא כ"כ מרגישה טוב ולא עובדת בזה.
מכירות אחת טובה שעובדת עם מטוטלת?
 

לאה 22

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מה הכוונה מטוטלת?
יכול ליהיות שאני מכירה מישהי אם אנו מתכוונות לאותו הדבר.
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מטוטלת היא כלי, היא לא שיטה.
:)

משתמשים בכלי הזה במגוון שיטות הטיפול האנרגטי, כגון: מח אחד, שלושת המימדים ועוד...
כמו גם נתיב הא"ב.

לשימוש במטוטלת, יש מקורות אצלינו [מי החליט לתת 'זכות יוצרים' לענין להודים?]
ולגבי דיון אם הוא מותר, מצורף כאן תשובה מהרב דינר שליט"א.
 

קבצים מצורפים

  • הרב דינר שליטא, על השימוש במטוטלת, מים חיים, חשון עח.pdf
    1.5 MB · צפיות: 126

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
בעבר (וכנראה עדיין) בכניסה לקול-הדף היתה מושמעת האפשרות: הקש על X לסדרת שיעורים מהגאון רבי מנשה ישראל רייזמן בנושא מטוטלת וכו'. שמעתי כמדומני את כל הסדרה (כעשרים שיעורים ארוכים, אולי מאז נוספו עוד). בשיעורים הנפלאים האלו הוא ביאר את כל הסברות והצדדים לכל הדברים האלו, תוך הבחנה בין נושא לנושא, הוא הביא את כל השיטות. ולפי הזכור לי המסקנה העולה היא שהאבחון במטוטלת אכן אסור באיסור גמור, ולכל הדעות.

בקשר למה שנאמר כאן על התייעצות עם הרב אלישיב, ראוי לברר את הדברים היטב עד כלי ראשון. אף אני בעבר נזקקתי עבור אחד מבני משפחתי למשהו בתחום הקרוב, ואמרו לי אנשי-מקצוע אמינים בהחלט, יראי שמים מרבים בכל קני מידה, שגדול פלוני ופלוני מתירים זאת. עשיתי בירור עד שהגעתי לכלי ראשון ממש, והתברר שההיתר הוא רק בתנאים מאד מסוימים ובהגבלות מאד מסוימות.

כיון שמדובר באיסורים דאורייתא, (ולא זו בלבד אלא שהתורה קשרה אותם יחד עם עניני כישוף רח"ל), נדרשת זהירות לא לרוץ לפני שמבררים היטב האם קיים היתר הלכתי, ומה משקלו.
 

start

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
את יכולה לעשות את זה בעצמך נראה לי....
פעם פגשתי בחדר אוכל בבית החלמה אשה שהחזיקה את השרשרת עם התליון שלה ועברה בצלחת שלה על כל המאכלים, אם השרשרת עשתה לה מימין לשמאל אסור, אם קדימה ואחורה מותר..
כך החליטה מה מותר לה לאכול והתינוק יפסיק לצרוח ומה משגע אותו...
זה היה מצחיק והזוי עד אימה...
 

שביל חדש

משתמש מקצוען
אני למדתי מח אחד ואייפק
ומאד הצלחתי בעבודה
עד שקרוב משפחה שמע את השיעורים בקול הלשון
והמליץ לי לשאול רב
שאלתי בבית דין של הר' קליין
והתשובה הייתה הרב לא אוהב את זה


כל החומר - הלימודים הלכו לפח כולל המטוטלת

יש דברים שהם לא אסורים
אבל אין להם ריח טוב

בהצלחה לכולם
 

טחינה גולמית

משתמש מקצוען
אני שמעתי מאידה פוקס בעצמה שהרב אלישיב התיר מטוטלת לצורכי רפואת גוף ונפש בלבד.
אני גם מכירה אישית מישהו שברר זאת בזמנו אצל הרב אלישיב, לטענתו [לדעתי הוא נאמן].
והרב דינר כתב על דברים מסוג זה בשם הרב ואזנר זצ"ל ובשם הרב ניסים קרליץ יבלחט"א להתירם כמו שהובא בקובץ ע"י @א.ר.ז.
אגב, תשאול במטוטלת ותשאול בבדיקת שריר זה בדיוק אותו דבר.

לגבי כל אלה שאומרים שזה שטויות. חבל להכנס לנושא הזה עכשיו, אבל יש כמה דברים שצריך להעמיד על דיוקם:
* ברור לכל יהודי מאמין שהקב"ה מנהיג את העולם גם עם דברים שלא נראים לעיניים או בבדיקת מעבדה. מי שטוען שלא יכול להיות שזה נכון- זה גישה מטריאליסטית שלא מתאימה לאדם מאמין כלל.
* ברור שבכל התחומים האלה מסתובבים בכל העולם ובכל מקום גם שקרנים ורמאים שרק רוצים להרויח כסף.
* באמת קשה להוכיח על שיטה כל שהיא שהיא באמת נכונה. כי כל סיפור אפשר לתרץ. וכו'. אבל הכרתי הרבה שאמרו על כל מיני שיטות שהם ראו בהם הצלחות מדהימות. תמיד אפשר לטעון שאדם רואה מה שהוא רוצה, אבל כמו שאמרתי מקודם, זה לא חכמה גדולה להגיד הכל בלוף כולם רמאים.
בקיצור זה דומה קצת למה שאמר אחד האדמו"רים (לא זוכרת מי) על ספורי חסידים: מי שמאמין להכל- פתי, מי שלא מאמין שזה היה יכול להיות- אפיקורס...

אמרה לי מישהו שעובדת בזה שהיא לא מעיזה לקחת מחיר יקר, כי עד שהיא לא בטוחה במיליון אחוד שהכל אמיתי זה נראה לה לא הוגן, למרות שבינתיים היא ראתה בזה הצלחות מדהימות. ואגב, במקרה שלה אני מכירה מקרים באופן אישי.
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אני גם מכירה אישית מישהו שברר זאת בזמנו אצל הרב אלישיב, לטענתו [לדעתי הוא נאמן].
והרב דינר כתב על דברים מסוג זה בשם הרב ואזנר זצ"ל ובשם הרב ניסים קרליץ יבלחט"א להתירם כמו שהובא בקובץ ע"י @א.ר.ז.
אגב, תשאול במטוטלת ותשאול בבדיקת שריר זה בדיוק אותו דבר.
אז קודם כל, לאחר ששמעתי עשרות שיעורים (וכמדומה כל שיעור נמשך יותר או הרבה יותר משעה) מהרב רייזמן שליט"א, בהם הוא דן בנושאים בהרחבה ובניתוח, חד-משמעית מטוטלת חמורה יותר מבדיקת שריר. בדיקת שריר יש מי שמתיר (ודווקא בבדיקה באופן ישיר על גוף הנבדק עצמו. שאר הרבנים אוסרים גם את זה), ומטוטלת לפי האמור בשיעוריו אין מתירים. ואם אינני טועה הוא אמר שאם רואים מי שעוסק בכך יש למחות בידו.
החדשות בשבילי הם דברי הרב דונר (עצמו) שהוצגו כאן.
(וכן השמועה (לגביי, ולגבי שאר הקוראים, שאין אנו מכירים את העדים, [וגם לא שמענו מהם בירור דברים מה בדיוק נאמר, ובאלו תנאים, וכו', היא לא יכולה להיות מאשר שמועה]) בשם הרב אלישיב).
לפי המובא במוצג שלפנינו, הרב ואזנר זצ"ל ויבלחט"א הגרנ"ק שליט"א שניהם לא דברו על מטוטלת. מהרב וואזנר לא הובא שום דבר. רק כתוב עיין בשו"ת שבט הלוי. והגר"נ שליט"א דבר אודות מח אחד, לא אודות מטוטלת.
אם הגאון הגדול הרב דונר שליט"א ברר את הנושא לעומקו, כאחרים שהוציאו הוראות בנושא, שכתבו בירורים הלכתיים של עשרות רבות של עמודים, ובהעמקה מיוחדת, או אחרים שלא כתבו אבל למדו את כל החיבורים שבנושא ורק אז הורו מה שהורו. הרי יש לנו כאן דעת גדול בישראל שמתיר. ומי שסומך עליו בנושא כה חמור נגד דעת כל שאר גדולי הדור מדרגה ראשונה, הרי לו סמך מבוסס. אבל הדברים כאן לא כתובים בכתב ידו של הרב דונר, אין זו כתיבה המוגדרת כ"שו"ת", כפי שהדברים נראים מאן דהו כתב והרב עבר על כך. לכן חשוב לברר אצל הגאון שליט"א באיזו מידה הוא עומד מאחורי הפסק הזה, מול כל הבירורים.
לגבי הרב אלישיב, כאמור אם היינו מכירים וכו' ומבררים כו' היה לנו על מי לסמוך. לעת עתה זה יכול לשכנע רק את המכיר/מכירה עצמם אם הם אמנם בררו את כל הפרטים.
כדאי לשאול את תלמידיו שליט"א, כמו הג"ר דוד מור שליט"א ועוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה