דרוש מידע להיות עקרת בית - אפשרי בדור הזה?

מצב
הנושא נעול.

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש נשים בתפקידים קרביים בעליל
יש גדודי קרקל
לוחמות מג"ב (תפקיד סופר קרבי!!)
יש מפקדות ולוחמות קצינות קרביות
טנקיסטיות ומה לא.
אחת הסיבות שממש קשה לייצר גדודים קרביים נפרדים לחרדים..

יש אפילו תמונה מפורסמת של לוחמת נמוכה מובילה אחריה שורה של חמאסניקים מורמי ידיים
(התמונה פורסמה גם בעיתונים חרדים - בצינזור של החיילת)

בכל מקרה אני מסכימה עם זה שיש הבדלים פיזיים מולדים בין נשים לגברים
וזו סיבה טובה שבעל שלא הרים היום בבוקר טונות משקל
יעזור לאשתו בבית בכל תפקיד פיזי - יתלה כביסה ויקלח את הילדים למשל :D
ולא סיבה שאישה לא תצא לעבוד בעבודה שאינה פיזית קשה.
זו ההוכחה הכי טובה....
כל אישה שמגיעה לתפקיד קרבי (ויש כאלה, בודדות) מקבלת במה, וחשיפה ופרסום והתלהבות (או שיימינג)
למה?
כי זה לא טבעי...
 

ה' אוהב אותך

משתמש מקצוען
זה מה שאמרתי, לא מתווכחת על המצב עכשיו שהן עייפות וחלשות, אבל זה נהיה. אפחד לא אמר שזה הטבע.
זה הטבע וודאי
מה הכוונה עבודת פרך?
וזה עוד עם מקור מהתורה
שגברים עבדו בעבודות הנשים ונשים עבדו בעבודות גברים ןמי שרוצה יכול לבדוק בדיוק על מה מדובר
אין פה ויכוח כ"כ
מה גם מבחינה מדעית מסת שריר אצל גבר הרבה יותר גדולה
ובענף הספורט יש קבוצות נפרדות לגברים ונשים-כי יש להם יכולות אחרות ואין מה להשוות ולהתחרות.

ואגב,
להוציא ילדים מהגן זו עבודה פיזית לכל דבר ומתאימה מאוד לאופי הגברי ולאישה שתשאר בבית:)
בקיצער מה שאישה רוצה היא יכולה להציג זאת באופן הכי טוב:)
כמובן יש אידיאל אבל צריך לחיות לפי המצוי ולא רק הרצוי ואם זה הדור וזה הצרכים אין מה לעשות ,כ"א אמור להכיר עצמו ולראות מה מתאים לו.
בהצלחה לכל אחת בבחירתה
 

ד. מ.

משתמש פעיל
אני עשיתי את זה אחרי לידה שלישית.
לא חזרתי לעבודה ונשארתי בבית.
מה אומר? עונג אמיתי!!

בעלי "נאלץ" לעזוב את הכוילל, ויצא לקיים את מה שהתחייב עליו, לפרנס את משפחתו.
עברנו לגור באזור רחוק יותר ע"מ לחסוך את הפרשי המשכנתא,
בהמשך השנים התחלתי לעבוד מהבית בעבודה שתפורה עליי, ומתאימה לי, וכן אני מתאימה לעצמי את הכמות והשעות.
אבל, עול הפרנסה לא מוטל על כתפיי,
ואני פשוט התחלתי לחיות.

אבל מה שברור לי, זה לא מתאים לכל אחת.
כל זוג צריך לעשות את הברור עם עצמו, ולראות מה מתאים להם.
אין שום בעיה שכל זוג יעשה מה שמתאים לו, אבל ראשית לפי השם משתמש זה נשמע מראש קהילה שיותר מקובל שהבעל יוצא לעבוד......., ושנית לא הבנתי למה יש גרשיים על "נאלץ לעזוב את הכוילל", כן, לעזוב את הכוילל זה באמת אילוץ, וגם אם הבעל הוא זה שהתחייב לפרנס את משפחתו!!!!!!!!!
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זה הטבע וודאי
מה הכוונה עבודת פרך?
וזה עוד עם מקור מהתורה
שגברים עבדו בעבודות הנשים ונשים עבדו בעבודות גברים ןמי שרוצה יכול לבדוק בדיוק על מה מדובר
אין פה ויכוח כ"כ
מה גם מבחינה מדעית מסת שריר אצל גבר הרבה יותר גדולה
ובענף הספורט יש קבוצות נפרדות לגברים ונשים-כי יש להם יכולות אחרות ואין מה להשוות ולהתחרות.

ואגב,
להוציא ילדים מהגן זו עבודה פיזית לכל דבר ומתאימה מאוד לאופי הגברי ולאישה שתשאר בבית:)
בקיצער מה שאישה רוצה היא יכולה להציג זאת באופן הכי טוב:)
כמובן יש אידיאל אבל צריך לחיות לפי המצוי ולא רק הרצוי ואם זה הדור וזה הצרכים אין מה לעשות ,כ"א אמור להכיר עצמו ולראות מה מתאים לו.
בהצלחה לכל אחת בבחירתה
מילים כדורבנות
 

חסידויסית

משתמש מקצוען
אין שום בעיה שכל זוג יעשה מה שמתאים לו, אבל ראשית לפי השם משתמש זה נשמע מראש קהילה שיותר מקובל שהבעל יוצא לעבוד......., ושנית לא הבנתי למה יש גרשיים על "נאלץ לעזוב את הכוילל", כן, לעזוב את הכוילל זה באמת אילוץ, וגם אם הבעל הוא זה שהתחייב לפרנס את משפחתו!!!!!!!!!
אז קודם כל זה לא מאוד מקובל בסביבה שלי, והתקבל בעין די עקומה.
לגבי הכוילל, אין מצוה בתורה של לשבת בכוילל נקודה!
יש מצות לימוד תורה, ואת זה אפשר לעשות בעוד צורות חוץ מלשבת בכוילל.
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אין שום בעיה שכל זוג יעשה מה שמתאים לו, אבל ראשית לפי השם משתמש זה נשמע מראש קהילה שיותר מקובל שהבעל יוצא לעבוד......., ושנית לא הבנתי למה יש גרשיים על "נאלץ לעזוב את הכוילל", כן, לעזוב את הכוילל זה באמת אילוץ, וגם אם הבעל הוא זה שהתחייב לפרנס את משפחתו!!!!!!!!!
זה אילוץ רק במקרה שהבעל נפשו חשקה בתורה.
אם בעל מוצא יותר עניין בלעבוד ולקבוע עיתים - אז:

שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו: ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ: ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ: ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה: ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ: ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
 

קצרה

משתמש מקצוען
בקיצור, את פמינסטית קלאסית.
שוויון זכויות וחלוקת תפקידים שווה בשווה.

בתרבות המסורתית יש חלוקת תפקידים ברורה (כמובן שהיא כללית וכל זוג צריך להתאים אותה לחייו)
ואם שתינו לא אוהבים להכין אוכל, ובמקרה אין לנו כסף לקנות מוכן - זה הכי מתבקש שאמא תיקח את האחריות.

ברור שזה לא קולקטיבי,
אבל - האופי הנשי מותאם הרבה יותר לתפקידי הבית.
אישה נהנת לטפח, לנקות, לארגן, לקנות.

גבר אוהב כבוד, הצלחה, שליטה.

וזה שאישה היא זו שהרה יולדת ומאכילה - זו הדוגמא הכי ברורה לעין כדי להסביר שאין אפשרות של שווין
ושווין זו אשליה רחוקה.

(מה תעשנה כל הפמניסטיות ביום שהבעל יסרב לסחוב ארון כבד ויבקש מאשתו לסחוב כי ''יש שוויון''?
לא
אני שובניסטית מופלאה
למשל לא הולכת לרופאה אישה
כי חושבת שהמקצוע הזה פחות מתאים לנשים.

אני ממש לא בעד שוויון
בכלל לא
אני נגד "חלוקת תפקידים ברורה" - שהיא תוצאה של סטיגמות לא ברורות או הישענות על מצב השרדותי בעבר
ובעד שכל זוג או משפחה ינהל את התפקידים איך שמתאים לו
אם אין כסף ול-2 בני הזוג ממש לא מתחשק לבשל אבל חייבים ארוחת צהריים - הכי מתבקש זה שהם ביחד יקחו אחריות ויחליטו מה הדרך הנכונה לשתיהם שכן יהיה פה אוכל. וממש לא מתבקש שאמא תבשל כל יום בחוסר חשק רק כי השכנה חושבת שזו "חלוקת התפקידים"
אני לא בעד שוויון אלא בעד זוגיות וניהול של הבית בשותפות שנכונה לכל אחד באופן פרטי.
אין פה מקום למוסכמות או למה מתאים ונראה לשכנה.

מסכימה איתך אגב שמצוי יותר שאישה נהנית מנקיונות (או לפחות מהתוצאה :) ) ארגון וקניות - בעוד גבר מבצע אותם כמטלה ופחות נהנה מהן.
זה לא נכון לגבי בישול למשל - יש הרבה גברים שפים - וגברים בהחלט נהנים מזה.
זה לא נכון לגבי ישיבה עם הילדים בארוחת צהריים - גברים מאד נהנים לשוחח עם ילדיהם לחלק להם מנות ולתת אגב זמן איכות. כזה שהוא בסגנון גברי ואבהי.
 

חסידויסית

משתמש מקצוען
זו ההוכחה הכי טובה....
כל אישה שמגיעה לתפקיד קרבי (ויש כאלה, בודדות) מקבלת במה, וחשיפה ופרסום והתלהבות (או שיימינג)
למה?
כי זה לא טבעי...
זה לא רק זה, הן מקבלות הנחות, ולא צריכות להוכיח את אותן יכולות כמו הגברים.
הכל כדי שיוכלו לומר "יש נשים בקרבי..."
 

ד. מ.

משתמש פעיל
זה אילוץ רק במקרה שהבעל נפשו חשקה בתורה.
אם בעל מוצא יותר עניין בלעבוד ולקבוע עיתים - אז:

שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו: ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ: ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ: ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה: ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ: ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
לא נראה לי שהנידון כאן היה במקרה שהבעל לא חשקה נפשו בתורה והאישה היא רק תירוץ לצאת לעבוד
 

ד. מ.

משתמש פעיל
אז קודם כל זה לא מאוד מקובל בסביבה שלי, והתקבל בעין די עקומה.
אם הגעתם למסקנא שזה הדבר הנכון ועשיתם את זה אע"פ שהסביבה מביטה בעין עקומה, כל הכבוד לכם, הרבה אנשים לא היו מסוגלים.
לגבי הכוילל, אין מצוה בתורה של לשבת בכוילל נקודה!
יש מצות לימוד תורה, ואת זה אפשר לעשות בעוד צורות חוץ מלשבת בכוילל.
אין עוד הרבה צורות בכלל שאפשר לעשות ולקיים את מצוות לימוד תורה באותה הרמה שמקיימים בכוילל, נקודה.
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא
אני שובניסטית מופלאה
למשל לא הולכת לרופאה אישה
כי חושבת שהמקצוע הזה פחות מתאים לנשים.

אני ממש לא בעד שוויון
בכלל לא
אני נגד "חלוקת תפקידים ברורה" - שהיא תוצאה של סטיגמות לא ברורות או הישענות על מצב השרדותי בעבר
ובעד שכל זוג או משפחה ינהל את התפקידים איך שמתאים לו
אם אין כסף ול-2 בני הזוג ממש לא מתחשק לבשל אבל חייבים ארוחת צהריים - הכי מתבקש זה שהם ביחד יקחו אחריות ויחליטו מה הדרך הנכונה לשתיהם שכן יהיה פה אוכל.
אני לא בעד שוויון אלא בעד זוגיות וניהול של הבית בשותפות שנכונה לכל אחד באופן פרטי.
אין פה מקום למוסכמות או למה מתאים ונראה לשכנה.

מסכימה איתך אגב שמצוי יותר שאישה נהנית מנקיונות (או לפחות מהתוצאה :) ) ארגון וקניות - בעוד גבר מבצע אותם כמטלה ופחות נהנה מהן.
זה לא נכון לגבי בישול למשל - יש הרבה גברים שפים - וגברים בהחלט נהנים מזה.
זה לא נכון לגבי ישיבה עם הילדים בארוחת צהריים - גברים מאד נהנים לשוחח עם ילדיהם ולתת זמן איכות. כזה שהוא בסגנון גברי ואבהי.
אם היית שובוניסטית אמיתית לא היית נותנת לבעלך מדרך כף רגל במטבח.
(אבל כנראה את שובוניסטית והוא פמניסט. אחרת אין הסבר)

חלוקת התפקידים נובעת לא רק מסטיגמות והישענות על מציאות קדמונית
אלא ממצוות והשקפה יהודית.
להפריש חלה זו מצווה של אישה ומלחמת מצווה זה חובה של גברים.

לגבי רופאת נשים אני לא אפתח את הנושא, אבל מה פחות טבעי מאשר אישה שתטפל באישה וד''ל?
 

חסידויסית

משתמש מקצוען
אין עוד הרבה צורות בכלל שאפשר לעשות ולקיים את מצוות לימוד תורה באותה הרמה שמקיימים בכוילל, נקודה.
יש אנשים שמתייבשים בכוילל/ אין להם חברותא מתאימה/ מבלים שם יותר מאשר לומדים וכו'
מה שכן, צריך המון משמעת עצמית כדי ללמוד כל יום גם כשלא נמצאים בכוילל.
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא נראה לי שהנידון כאן היה במקרה שהבעל לא חשקה נפשו בתורה והאישה היא רק תירוץ לצאת לעבוד
הוא אשר אמרתי.
אילוץ - זה במקרה שהבעל רוצה ללמוד אבל הוא צריך לפרנס.
אבל לא כל אחד שעוזב את הכולל זה נובע מאילוצים כמו שכתבה @ד.מ כאן:
אין שום בעיה שכל זוג יעשה מה שמתאים לו, אבל ראשית לפי השם משתמש זה נשמע מראש קהילה שיותר מקובל שהבעל יוצא לעבוד......., ושנית לא הבנתי למה יש גרשיים על "נאלץ לעזוב את הכוילל", כן, לעזוב את הכוילל זה באמת אילוץ, וגם אם הבעל הוא זה שהתחייב לפרנס את משפחתו!!!!!!!!!
 
נערך לאחרונה ב:

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש אנשים שמתייבשים בכוילל/ אין להם חברותא מתאימה/ מבלים שם יותר מאשר לומדים וכו'
מה שכן, צריך המון משמעת עצמית כדי ללמוד כל יום גם כשלא נמצאים בכוילל.
אפשר ללמד בחורים, אפשר ללמד בחיידר, אפשר להיות עורך תורני.
לא חסר
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש אנשים שמתייבשים בעבודה יש אנשים שלא מרויחים יש שמפסידים יש שחולים יש שמתים ... אבל לא מזכירים אותם . רק כשמדברים על אברכים נזכרים בהם...
גבר שמתייבש בעבודה - לפחות מביא כסף.
אברך שמתייבש בכולל, גם לא לומד וגם לא מביא כסף...
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש אנשים שמתייבשים בעבודה יש אנשים שלא מרויחים יש שמפסידים יש שחולים יש שמתים ... אבל לא מזכירים אותם . רק כשמדברים על אברכים נזכרים בהם...
הכי עושה לי רע לראות גברים מקפקפים בשעות הבוקר - כשהם ''אמורים'' ללמוד
או בשעות הערב, שאם הם לא לומדים לפחות שיעזרו לאישה להשכיב את הקטנים
 

קצרה

משתמש מקצוען
אם היית שובוניסטית אמיתית לא היית נותנת לבעלך מדרך כף רגל במטבח.
(אבל כנראה את שובוניסטית והוא פמניסט. אחרת אין הסבר)

חלוקת התפקידים נובעת לא רק מסטיגמות והישענות על מציאות קדמונית
אלא ממצוות והשקפה יהודית.
להפריש חלה זו מצווה של אישה ומלחמת מצווה זה חובה של גברים.

לגבי רופאת נשים אני לא אפתח את הנושא, אבל מה פחות טבעי מאשר אישה שתטפל באישה וד''ל?
אני שובניסטית בכך שאני חושבת שאין שוויון בין גברים לנשים
לא בכך שאני חושבת שבעל שאוהב למשל לבשל - אסור לו
מה גם שכאמור בישול היא אחת המלאכות שמאז ומעולם התאימו לגברים
תמיד היו אופים ונחתומים גבריים בעליל.

אגב בעלי מחלק מנות ביומיים בשבוע שהוא בבית בצהריים , מתוך הסירים אני דווקא חובבת בישול גדולה והוא לא...

בנוגע למצוות חלה - גם מצוות הדלקת הנר היא מצווה של אישה וגם את הנר הגבר מדליק בבית אם אשתו נסעה לנופש השבת .. והאופה והנחתום מחוייבים גם כן בהפרשת חלה
אז העובדה הזו לא הופכת את "חלוקת התפקידים" כפי שהיא נראית לך לחלק מההשקפה היהודית או למצווה.
נשים אכן אינן יוצאות לצבא מהעדר צניעות .

לגבי רופאת נשים אני כן אפתח את הנושא
אין שום דבר טבעי באישה שתטפל באישה
אם האישה הזו לא יודעת מאופן טבעה כאישה לומר טעיתי או להבין שתתכן אבחנה אחרת/נוספת מזו הראשונה שהיא חשבה עליה.
וכן אם חסרה לה עדינות ורגישות כי הרי "גם היא אישה".
באופן מסורתי רופאים היו רק גברים
אז אם מתאים לך פתאום שהתפקיד המסורתי יהיה אישה וד"ל
אז נעזוב את חלוקת התפקידים המסורתית וזה בסדר להתאים אותה לזמן ליכולות ולרצונות?!
 

קצרה

משתמש מקצוען
הכי עושה לי רע לראות גברים מקפקפים בשעות הבוקר - כשהם ''אמורים'' ללמוד
או בשעות הערב, שאם הם לא לומדים לפחות שיעזרו לאישה להשכיב את הקטנים

וואו
מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור
אין ביטוי אחר

זה בדיוק השיח החילוני שאומר שהם שותים קפה ומפטפטים ומטיילים כשהם "אמורים" ללמוד
אז שיבואו לצבא ולא יתכסו בגלימה כזו או אחרת.

מלבד בודדים נדירים , הם לומדים!! גם אם הם באמצע אלוקים ישמור שתו קפה כמה דקות...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה