חדשות בארץ לג בעומר - מירון תשפד

מצב
הנושא נעול.

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בכיר בבצה"ל לקובי בורנשטיין במשפחה:
"הר מירון הוא אחד מהמקומות המסוכנים ביותר בישראל עם אחוז הפגיעות הגבוה ביותר, זה לא שחיזבללה אולי יירה לכיוון ההר, אלא בטוח הוא יירה לכיון ההר, הרי אם היו אומרים לציבור שבכניסה למושב עומדים מחבלים עם רובים אף אחד לא היה מעז להתקרב, תאמינו לי שהמצב אפילו מסוכן יותר מזה."
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
גיא ורון
מתווה מירון המסתמן: ההר יוגדר כשטח סגור - ללא ההילולה. בהר יתקיימו 3 הדלקות סמליות שייערכו ללא קהל - של חסידות בויאן, של המגזר הדתי-לאומי ושל הספרדים. בניסיון למנוע מהציבור הרחב להגיע בכל זאת, נבחנת אפשרות משפטית למנוע השכרת צימרים באזור באותם ימים. כל המתווה שגובש על ידי משרד ירושלים והפרויקטור תלוי באישור של פיקוד העורף
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
׳וואלה׳ על הילולת הרשב״י - הקהל המצומצם שישתתף יגיע ברכבים ממוגנים. הוחלט גם כי תיאסר השכרת צימרים בכל מושב מירון. ההחלטה הסופית על המתווה המצומצם התקבלה לפני שעה קלה.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עוד מ׳וואלה׳ על הילולת הרשב״י במירון - לפי התוכנית שנחשפת לראשונה: יתקיימו במתחם קבר הרשב״י שלושה אירועים מצומצמים של שלושה זרמים שונים. מדובר במתווה דומה לזה שהיה לפני ארבע שנים בתקופת הקורונה.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דיווח בגלי צה"ל:
" פיקוד העורף דורש לסגור באופן הרמטי את הר מירון החל מעוד מספר ימים, ככל הנראה תאסר גם האפשרות להשכיר צימרים באיזור ותותר כניסה לעד עשרה אנשים במספר הדלקות מצומצמות."
 

מאירלה

משתמש מקצוען
כוחות הבטחון מודאגים מכך שאלפי השוטרים שיאבטחו את החסימה וימנעו הגעה יהיו חשופים בפועל לפגיעה משמעותית מצד החיזבלה שיעדיף לפגוע בהם ולא באזרחים (ובמיוחד שככל הנראה ציר הפלישה המיועד יהיה במרומי הגרמק כמו בקורונה) ולכן שוקלים לחסום רק בצירים המרוחקים ולא להתעמת עם החוגגים ולסמוך על רוב הציבור שלא יסתכן.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ההוראה הרשמית
מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא:
לאחר בחינת המידע והשיקולים השונים הנוגעים לאירוע, ובהתאם להערכות המצב שהתקיימו לאחרונה - מצאתי כי קיום האירוע בעת הנוכחית עלול לגרום לפגיעה ממשית בחיי אדם. למרות החשיבות הרבה של האירוע והמסורת רבת השנים בקיומו, ובהתאם להערכות המצב העדכניות, לא ניתן לקיים את האירוע במתכונת שבה התקיים בעבר, ולא ניתן לאפשר התקהלות כזו במקום.
משכך, הוריתי על ביטול האירוע המסורתי בהתאם לסמכויות המוענקות לי חוק ההתגוננות האזרחית, וזאת בהתאם להערכת המצב הנוכחית. כמו כן, פיקוד העורף יורה, בסמוך לאירוע, על הגבלת ההתקהלויות באזור הר מירון ועל סגירת השטחים שבהם יתקיימו האירועים כדי לאפשר למשטרת ישראל למנוע כניסה אליהם, בהתאם להסדר שיגובש בין משרד ירושלים ומסורת ישראל לבין משטרת ישראל.
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום ראשון: מספר בעלי צימרים שוקלים לעתור לבג"צ נגד סגירת מתחם הרשב"י במירון. לטענתם, סגירת הציון והאיסור להשכיר צימרים באיזור לא יעבור את מבחן בג"צ, בשל כך שמדובר במספר זעום יחסי של בני אדם שבין כה מתהלכים באיזור בימים שגרתיים (מנחם קולדצקי)
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בניגוד לדיווחים על תכניות לעלייה פיראטית של קנאים למירון - בתולדות אהרן ובתולדות אברהם יצחק נערכים לקיום הדלקות במרכזי החסידות בירושלים ואף נערכו פניות לתיאום האירועים מול עיריית ירושלים .
 

דיווחים מפה ומשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
לא בלתי מעניין: בפיקוד צפון דנו באפשרות שיצטרכו לפנות בקרוב את היישובים מסביב למירון לאור החשש מהסלמה. החלטה תתקבל בהתאם להתפתחויות

מנחם קולדצקי
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
"משרד ירושלים ומסורת של השר פרוש יוצא היום בקמפיין הסברה על איסור העלייה למירון בל"ג בעומר ומצטט את הסכנה הצפויה מרמיסת ההמון בעת מנוסה תחת אזעקות. הקמפיין נועד למנוע עלייה פיראטית שתגרום לאנרכיה בהר."
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בנצי ליזרוביץ בפרסום ראשון ב'קול חי': בעקבות ביטול העליה השנה למירון, הקרן למורשת הכותל תקיים הדלקה מרכזית ברחבת הכותל ביום ל"ג בעומר אחהצ ומעמדי חלאק'ה לילדים מכל הארץ, בליווי תזמורת. בימים אלו נסגרים כל הפרטים שיביאו המונים לכותל למעמד זה.
 

אשקלון

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
גורם בטחוני על הזעם בציבור החרדי עקב סגירת ההר:

אנו מבינים את הזעם והאכזבה בקרב הציבור החרדי בעקבות ביטול עלייה להר מירון בחג ל"ג בעומר השנה. זוהי החלטה קשה שלא התקבלה בקלות, והיא נובעת מנסיבות ביטחוניות מורכבות הקשורות למלחמה.

ביטחון הציבור עומד בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו פועלים ללא לאות כדי להבטיח את שלומם של כל האזרחים. עלייה להר מירון ביום ל"ג בעומר מושכת אליה מאות אלפי אנשים, ובהתחשב במצב הביטחוני הרגיש ביותר, קיום אירוע שכזה היה מהווה סיכון משמעותי לחייהם של רבים.

אנו מודעים לחשיבותו העצומה של ל"ג בעומר עבור רבים מכם. אנו משתפים פעולה עם מנהיגים רוחניים וקהילתיים כדי למצוא דרכים חלופיות לציין את החג באופן בטוח ומשמעותי.

אנו קוראים לציבור החרדי לגלות הבנה וסבלנות בימים קשים אלו. אנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח שתוכלו לציין את החגים והמועדים החשובים לכם בצורה בטוחה וראויה.

ביחד, ברוח של אחדות וערבות הדדית, נעבור את התקופה המאתגרת הזו וננצח.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה