כלל 0 לכל פרסומאי

זעליג_GP

משתמש צעיר
לא רציתי אפילו לקרוא לזה כלל ראשון.
זה עוד לפני הכלל הראשון, זה חוק מחוייב לכל פרסומאי.

לחוק הזה קוראים ביטחון עצמי.
לפני שניגשים להכין עבודה, או יותר נכון, לפני שאתה מכין את עצמך לקבל השראה עבור פרסומת טובה, אתה חייב להיות בטוח בדבר אחד, והוא:
אני יכול לשנות את העולם!
אם אתה מסתפק ביכולתך לשנות לאנשים את כיוון המחשבה, שביכולתך לגרום לאנשים לחשוב ולהרגיש את מה שאתה רוצה שיחשבו וירגישו, עדיף שתעבוד על זה לפני שאתה מתחיל לעבוד על השראות ורעיונות גדולים.
אין מצב שהתת מודע שלך ישדר לך רעיון שאינך מאמין בו
(או כמו שאנחנו מגדירים א"ז יותר נכון, האמונה היא הכלי להשפעה).

אם כבר יהיה לך רעיון טוב, לא תצליח להחליט שזה טוב, ותמיד תמיד תצטרך עידוד, יהיה קשה לך לחיות עם המחשבה שהרעיון האווילי שלך מודפס אי שם על דפי העיתון.

אתה לא יודע אם יש לך בטחון עצמי? הייתי מציע לך לבדוק תוך כמה שניות אפשר לגרום לך לחשוב שהעבודה שלך לא שווה כלום, או איזה כמה קליל יכול להיות הטיעון שיוריד אותך מרעיון מקסים, זה אולי יעזור לך להבין את מצבך...
אם יש לך את זה, תתחיל ללמוד.
אם אין לך א"ז, תתחיל לעבוד ע"ז. זה ניתן לשינוי מהיר.

אני מודה, כבר פגשתי כאלו שחוק זה לא עבד עליהם, אבל בהחלט הייתי מופתע.
זה אכן לא כולל את כ-ו-ל-ם, אבל לדעתי זה כולל 98% מהאנושות.

טועה?
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בתור מתחילה אני באמת רוצה לחזק את התחום הזה...
נו, יש טיפים?
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
אוי זעליג,

כמה שאתה צודק!

הכנתי פעם לוגו ללקוח גדול, צירפתי ללוגו הסבר שלם על הקונספט וכו', מה אומר כל קו בלוגו, מה זה מסמל, ומה זה משדר ללקוח וכו' וכו'.

אני צחקתי מעצמי כשכתבתי את זה. זה היה נראה לי כאוסף בדיחות, אבל החלטתי שאני כותב את זה אפילו בתור הומור...
חבר טוב שלי עודד אותי לכתוב וכמה שיותר. הוא אמר לי: "אתה לא מבין? זה מה שעושה להם את זה..."

בקיצור, הלקוח התלהב מהלוגו ואמר שזה יותר יפה מדוגמאות שקיבל מגדולים בתחום (בסך הכל היה ממה להתלהב... :) ), אבל הרגשתי כמה היתה חשובה עטיפת הצלופן הזאת למוצר שאתה מגיש. אם הייתי מגיש לו את אותו לוגו בלי כל המילים היפות, הוא היה מתחיל להתלבט ולחשוב וכו'.

זה בפירוש משפיע על אנשים.

הבעיה הגדולה היא כמו שאמרת, הביטחון העצמי! להאמין ביופי של העבודה/הרעיון שלך, ולא לגמגם עם זה!

אם יש לך את נוסחת הקסם, אהיה אסיר תודה לך!
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
זעליג,

אנחנו מחכים!

-----
משום מה, יש לי הרגשה שבגלל שהיה כ"כ חסר פורום לפרסום, וכל אחד 'החזיק בבטן' כל כל הרבה, לכן היתה הצפה של אשכולות בימים הראשונים לפורום, והתוצאה שפספסנו הרבה.

שימו לב לאשכולות של הימים הראשונים. כל אשכול היה צריך להתפתח להרבה יותר תגובות, דיונים, ויכוחים, וכו'. ומה שהיה בפועל, שנפתחו הרבה אשכולות שכל אחד מהם צריך ללמוד אותו שבוע שבועיים ואולי יותר ולדון בו וכו', ומחמת ריבוי האשכולות פספסנו את זה. הייתי מקצין ואומר שצריך לעשות תקנה מיוחדת לפורום פרסום, שהיות שזה פורום שנועד בחלקו הגדול לדיונים (ולא לבקשת חוות דעת על עבודה או שאלות ותשובות טכניות או 'חלוקת' אובייקטים ותוכנות), לכן, לא ייפתח אשכול בעל אופי של דיון לפני שמיצינו את האשכול הקודם.

דוגמא לדבר, האשכול הנוכחי. זעליג פתח אשכול ברזל ונתן לו אפילו שם בומבסטי... 'כלל 0 לכל פרסומאי'!

הנושא הוא ביטחון עצמי, אכן תכונה/אופי מחוייב/ת המציאות לכל אדם ולא רק לפרסומאי. אח"כ היו 2 תגובות שביקשו טיפים לנושא הביטחון העצמי. אפשר לכתוב ספר (וישנם ספרים) על הנושא הזה! ומה קרה בפועל? אשכולות חדשים מדי יום...

בתקווה להבנה...
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכון, בדיוק הסתכלתי היום על כל האשכולות שנפתחו פה בהתחלה ואמרתי לעצמי כמה חבל שהם לא התפתחו יותר.
אבל נראה לי שעכשיו כולם בלחץ של לפני ר"ה, ונהי'ה פה מאוד שקט...
 

שילת_250

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עיצוב ואדריכלות פנים
פתחנו פורום בימים של לחץ אסטרונומי, אני אישי ישנה כבר כמה לילות ליד המחשב ובימים אני עובדת לידו, אוכלת חטיפים וכו'...
מחכה בקוצר רוח לפגוש בשבת מיטה נורמלית ואוכל אמיתי.

אחרי החגים נשקיע הרבה יותר בעז"ה
 

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זעליג הכלל שהעלת נכון ומוכח,

בעבר עיצבתי ללקוחה פרוספקט בתחום של סיפורים לילדים, בובות תיאטרון וכדו', השקעתי המון זמן בחשיבה וביצירה, אבל מאחר ולא הכרתי את הגב', לא הרגשתי בטוחה שהיא תאהב את מה שיצרתי.
בשיחה מקדימה שהזמנתי אותה לראות את הדוג', עשיתי טעות כשאמרתי שאני לא בטוחה שהיא תאהב את הפרוספקט...
וכצפוי, הדוגמא לא היתה לרוחה.
הבנתי שטעיתי והדוגמא הבאה היתה עם הרבה הסבר לגבי למה בחרתי דוקא בצבעים ובפונטים האלו, וכמה חשוב שהחלק הקדמי יהיה קולע ולא עמוס ועוד ועוד מילים יפות, וזה עבד.

מאז למדתי כלל ברזל,
לעטוף את העבודה בעטיפת צלופן (כפי הגדרתו של גרף), להשתמש במילים יפות ומקצועיות, לתת הסברים אמיתיים ונכונים לגבי בחירת הסלוגן, הצבעים, הפונטים, המיקום, וכדו', (כדאי לעבוד עם כללים בסיסיים שמאמינים בהם).

אתה בטוח בעצמך וזה עובר הלאה...
 

זעליג_GP

משתמש צעיר
לפי התגובות תתפלאו לשמוע שלא לזה התכוונתי בכלל.
למרות שדבר זה נכון מאוד, העטיפה בשעה שמוסרים את זה ללקוח חשובה מאוד, אני דיברתי על עיקרון הרבה יותר חשוב מזה.
אתם דיברתם על לשכנע את הלקוח, אני דיברתי על לשכנע את עצמנו.
וכמובן שאחרי שאנחנו בעצמנו משוכנעים, אפשר להעביר את זה ללקוח בקלות ובצורה יותר עוצמתית.

וזה נוגע עוד לפני שאתה מחפש את הרעיון או את הכיוון שבו אתה רוצה ללכת, הדבר שאתה זקוק לו ביותר, זה הביטחון עצמי והאימון ביכולותיך. טענתי שאין ההשראה יכולה להגיע למישהו שאין לו את הביטחון והאמונה שיש לו את היכולת לבצע את זה.

ומתי שאתה רק גרפיקאי, אז אתה נדרש לביטחון בשביל להתמודד עם התוכנה, בשביל להתמודד עם עיצובים אחרים בשוק המועמדים לתחרות. ואת זה אפשר עדיין להגדיר כמשימה די קלה למי שיש לו נסיון.
הדבר הקשה בהרבה, זה כשמגיע לפרסום.
אתה לא מתמודד מול תוכנה, אתה מתמודד מול אנשים שונים, לפעמים אתה רוצה לשכנע קהל ענק רק דרך מודעה שאתה דמיינת ואתה עיצבת. זה הרבה הרבה יותר קשה.
אם אין לך אז ביטחון עצמי, פשוט תתקשה לקבל את ההשראה הדרושה לרעיון שיתמודד מול אנשים רבים.

יש שיאמרו, מעולם לא הרגשתי בזה בעיה למרות שאין לי ביטחון עצמי, לי יש לזה שני הסברים:
או שאתה פשוט לא חושב על מי שעומד להיות מושפע מהפרסומת שלך, ואז קשה לעשות משהו הקולע למטרה. האפשרות השניה, שהחוסר ביטחון עצמי שלך אינו חוסר כללי אלא תסביך צדדי שחבל שאינך מסדר אותו כי יש לך עוצמה וחבל שהיא נסתרת.

טוב. התפלספתי קצת.
אבל נראה לי שיש בזה משהו. אם דרוש הסבר, נוסיף.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
נכון זעליג, כמובן שקודם כל צריכים לשכנע את עצמנו

.
אבל האם פרסומאי מאמין בעצמו וברעיונו כשהוא מעביר את זה לקהל, או שהוא "מסביר ומשכנע אותנו" שהוא מאמין בזה.

האם העובדים של חברת קוקה קולה (בחלק הפרסום כמובן) לא שותים פפסי כי הם באמת מאמינים שקוקה קולה יותר טעים מאשר פפסי, או בגלל שהמעמד שלהם מחייב את זה.?
 

מקורות

משתמש רשום
ונתנו, אם מותר לי להגיב. זאת לא הנקודה. זה נכון שפרסומאי לא אמור לצרוך מתכון דיאטה חדש בשביל לשכנע את רחבי המימדים לנסות אותו, אבל הוא צריך להבין בדיוק איך הם חושבים.

לפי איך שאני מבין הנושא שזעליג העלה, מתרכז בנקודה אחת,
אמונה ש"אתה" יכול לשנות דעת של אלפי איש.
ביטחון עצמי שיתן לך מרחב ואופקים, כדי לייצר את מה שידרש כדי לשכנע אותם.

במחילתך זעליג, מעניין אותי האם אתה עובד/עבדת במשרד פרסום?
כי משם זה דווקא נראה לי יותר קל הנושא הזה, כשיש לך צוות שלם וגב וותיק וחזק.
 

mirif

משתמש מקצוען
נכון. במשרד פרסום ההחלטו נעשות בצוות שחזק בתחום, עם גב של משרד פרסום וסיעור של מיטב המוחות ואז לפעמים אפשר להרגיש יותר מידי בטוחים...
 

ישראל1001

משתמש צעיר
השאלה היא גם מי הוא הלקוח ומה היחסים לך איתו, יחסי אמון.
אני הרגשתי את זה, עם לקוחות כבדים (במובן הרע) נחסמו לי כל מרחבים במח, כי הרבה לקח "מה הוא יגיד על זה". לקוחות שמאמינים בך ואתה מקבל הרגשה שכל העולם לרשותך, הרבה יותר קל, וכיף.

הענין הוא שאפשר וצריך ליצר יתרון על הלקוח לא בדרך של "אתה לא מבין כלום מהחיים שלך, רק אני מבין אל תגיד לי מה לעשות ואל תתערב" אלא בדרך עקיפה, טובה. בעיקר בהסברים למי שלא מבין, ובהסברים ומחמאות למי שמבין, כדי לייצר אמון.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
בעיקרון זה ההבדל בין גרפיקאי לפרסומאי.

גרפיקאי משועבד להסכמת הלקוח, פרסומאי מחליט על דעת עצמו, וע"פ רוב ללקוח כמעט ואין זכות דיבור, ואפילו לא רואה את הפרסומת שלו עצמו.

ועל החלק האחרון של תגובתך, כדאי לאמץ על שיטת זעליג, להאמין בעצמך ובעבודתך עד הסוף, ואז השכנוע הרבה יותר קל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה