טוען רבני תותח!

אור בחשכה

משתמש רשום
הקפצה...
מישהו התנסה ויכול לתת לי המלצה/דיס?
אפשר גם בפרטי: 7880780 בגימייל
יעזור לי מאדדד!
 

לשונית

משתמש סופר מקצוען
הרב אלישיב אמר שמותר להיות טוען רבני בתנאי שיאמר רק מה שכתוב בשולחן ערוך. אבל אם הוא יגיד רק מה שכתוב בשולחן ערוך, אף אחד לא ייקח אותו.
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הרב אלישיב אמר שמותר להיות טוען רבני בתנאי שיאמר רק מה שכתוב בשולחן ערוך. אבל אם הוא יגיד רק מה שכתוב בשולחן ערוך, אף אחד לא ייקח אותו.
אסור לשקר כדי לזכות בדין.
זה איסור דאורייתא של "מדבר שקר תרחק"
ואין שום היתר גם לבעלי הדין לשקר כדי לזכות, גם אם הם בטוחים שהצדק עמם.
(לשקר לאמא או לבוס כשאין הפסד ממון אינו נכלל באיסור "מדבר שקר תרחק" - בשונה מהנהוג לחשוב)

לא תמיד הצודק באמת זוכה בדין, יען שבדין תורה (ולהבדיל בכל ערכאה אחרת בעולם) עליך להוכיח את טענותיך, ולא מספיקה תחושת אמת סובייקטיבית.

אלא - שבהלכה היהודית אם אתה בטוח לגמרי בצדקתך, יש אופנים מסויימים שניתן "לתפוס" ממון הזולת. וגם זה בתנאים ובסייגים מסויימים, שאין כאן המקום להרחיבם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה