התייעצות חרם...

מצב
הנושא נעול.

yudb

משתמש סופר מקצוען
אני לא נתקלתי ב"חרם" מוצהר וגם לא בהתעללות מכוונת, יותר בבעיות התנהגותיות וחברתיות משני הצדדים.
נתקלתי בזה ובזה.


@אנילימילי

בלתק חלקי ממש.

מצוה להעלות למודעות את הנושא הזה.
הן לילדים
והן לצוותות חינוכיים
 

אין שמות מקוריים...

משתמש פעיל
צילום מקצועי
בתור אחת שילקוטה הועלם, תכולת קלמרה נשפכה מהחלון, חיברו עליה שירים והמנונים ששורתן המסכמת היתה "אפרת הזנב", הכריחו אותה לנגב רוק של חברה מהרצפה, זרקו עליה כיסא עד זוב דם ועוד.
1. הדבר הכי חשוב בסיפור זה יחס חם ואוהב מההורים ושהם יקבלו הדרכה נכונה. אבל לצערי בדרך כלל זה קורה לילדים להורים חלשים יותר מבחינה רגשית.
2. כל שיחות המוסר המזעזעות של המורות על עולם הבא למי שפוגע, או מורה אחת שראתה את המצב והתחילה לצרוח על חברותי הפוגעות "אני הכרתי בחור שהתאבד בגלל זה! אתן רוצות שהיא גם תתאבד?" והפחדות על עונשים של בין אדם לחברו (אם היא לא תסלח לכן לא יהיו לכן ילדים או שלא תתחתנו) - כל זה רק מזיק לילדה ומגביר את הדחיה.
אציין שמורות אלו היו המורות הטובות, היחידות שתיקפו את החוויה שלי, אם כי זה לא שיטה יעילה בכלל. אבל להן עוד היה כוונה טובה לעזור והן לא פיתחו הזדהות עם הפוגעות כמו מורות אחרות.
לא צריך להפחיד את הילדות, הן לא פועלות מרוע. צריך להעצים את הילד הדחוי ולהראות שלכל אחת יש מעלות וכשרונות גם למי שכולן מתרחקות ממנה ושולחות לה פתקים אנונימיים פוגעים.
3. זה לא היה נקרא חרם בשם "חרם" לכן בנות כיתתי , אילו היו רואות תוכנית על חרם, רובן לא היו מקשרות את התכנית למתחולל בכיתה. כי לא קראו לזה חרם למרות שבפועל החרימו.
כבר אז היה את הסיפור בשם "חרם" בספר ילדים מספרים על עצמם, ורק בת אחת חכמה אמרה לי אז "גם עלייך עושים חרם" אבל רוב הכיתה לא קראה לזה חרם.
4. שנים עברו ואין לי שום כעס כלפי הבנות הפוגעות. הן היו ילדות בכיתה א-ה, ולא קיבלו מספיק חינוך למידות.
יש לי המון כעס על מורות שבהתנהגות שלהן ובשדרים ששידרו העצימו את הדחיה.
מובילות החרם היו בנות למשפחות הנכונות, ונראות כמו שצריך. ואילו אני הייתי מהמשפחה הלא נכונה ונראית מוזנחת ומגושמת.
5. הרבה יותר ממה שצריך לדבר על זה עם הבנות, צריך לדבר עם מורות. אם הן לא יודעות לעזור, לפחות שלא יזיקו.
וכאן אני מקפיצה אלי את כל מעריצות החינוך החרדי על עיוור, אני נכוותי על בשרי ממורות מושחתות מאוד שידעו על הפגיעה והתעלמו. ראו את הסבל ושיתפו איתו פעולה. הוסיפו שמן למדורה כשהענישו אותי בכל מיני עונשים על כך שהתחצפתי אליהן, ניסיון אחרון ונואש לזכות בטיפת תשומת לב. הגבירו את השנאה והדחיה על ידי הערות פומביות בלתי פוסקות.
כל כך הסיפור שלי. אצלי זה קרה בין כיתה ט-י"א, באמצע י"א עזבתי את הסמינר, ולא המשכתי ללמד!
יש לי מעט כעס על הבנות, אמנם לא כמו פעם אבל מאד כואב לי עד היום, אבל כמוך- אני בעיקר כועסת על הצוות, ששיתף פעולה, לא הגיבו כשזה קרה מול העיניים שלהם (כן, זה גם קרה באמצע שיעורים ואף מורה אף פעם לא עצרה את זה!), ואני זוכרת שהמחנכת של י' פתחה קבוצה של כל הבנות החזקות בכיתה אלה המחרימות כמובן, ופעמיים בשבוע אחר הצהריים הן היו באות אליה לדבר איתה, להכין תוכניות וכו' כי הן בנות שצריכות יחס כדי לא להידרדר(לטענת הצוות), עד שהיא נהייה חברה שלהן (ואל תגידו לי לא הגיוני, כל מי שראה את זה טען ככה, כל היום היתה מדברת איתן, מתייעצת איתן, אבל לעצור את מה שהיא ראתה מול העיניים היא לא יכלה....)
עד היום, עברו הרבה שנים, קשה לי מאד לסלוח לצוות, וה' יעיד כמה אני מנסה להעביר את הפגיעה הזאת כבר.
אולי אני לא בסדר, אבל ששמעתי שאין רישום לסמינר הזה והוא עומד להיסגר, אי אפשר לומר שהצטערתי, ולא נעים לי אבל אפילו קצת שמחתי, מקום כזה לא ראוי ללמד בנות!
מורות לא באות רק להעביר חומר- את זה כולנו שוכחות אחרי כמה שנים (אם לא קודם), הן באות קודם כל להנחיל ערכים! לפני הכל!!
 

טייס

משתמש רשום
כל כך הסיפור שלי. אצלי זה קרה בין כיתה ט-י"א, באמצע י"א עזבתי את הסמינר, ולא המשכתי ללמד!
יש לי מעט כעס על הבנות, אמנם לא כמו פעם אבל מאד כואב לי עד היום, אבל כמוך- אני בעיקר כועסת על הצוות, ששיתף פעולה, לא הגיבו כשזה קרה מול העיניים שלהם (כן, זה גם קרה באמצע שיעורים ואף מורה אף פעם לא עצרה את זה!), ואני זוכרת שהמחנכת של י' פתחה קבוצה של כל הבנות החזקות בכיתה אלה המחרימות כמובן, ופעמיים בשבוע אחר הצהריים הן היו באות אליה לדבר איתה, להכין תוכניות וכו' כי הן בנות שצריכות יחס כדי לא להידרדר(לטענת הצוות), עד שהיא נהייה חברה שלהן (ואל תגידו לי לא הגיוני, כל מי שראה את זה טען ככה, כל היום היתה מדברת איתן, מתייעצת איתן, אבל לעצור את מה שהיא ראתה מול העיניים היא לא יכלה....)
עד היום, עברו הרבה שנים, קשה לי מאד לסלוח לצוות, וה' יעיד כמה אני מנסה להעביר את הפגיעה הזאת כבר.
אולי אני לא בסדר, אבל ששמעתי שאין רישום לסמינר הזה והוא עומד להיסגר, אי אפשר לומר שהצטערתי, ולא נעים לי אבל אפילו קצת שמחתי, מקום כזה לא ראוי ללמד בנות!
מורות לא באות רק להעביר חומר- את זה כולנו שוכחות אחרי כמה שנים (אם לא קודם), הן באות קודם כל להנחיל ערכים! לפני הכל!!
בעיקרון תהליך הוצאה מחרם הוא תהליך מורכב מאוד בו מגייסים קבוצת בנות מהכיתה חזקות ומובילות שתגנה על הילדה המוחרמת וכדי לתת להן כח המורה ממש מעצימה אותן במפגשים וכו' אבל זה דבר שאמור להיות סודי ביותר, מעין חבורה סודית שהמורה מלווה ומחזקת אותן כדי שלהן יהיה כח לתמוך ולהתחבר לילדה המוחרמת ולצאת בריש גלי נגד כל התנהגות פוגענית מולה, אולי זה מה שהמורה שלך ניסתה לעשות ולא בהצלחה יתירה?
 

אין שמות מקוריים...

משתמש פעיל
צילום מקצועי
בעיקרון תהליך הוצאה מחרם הוא תהליך מורכב מאוד בו מגייסים קבוצת בנות מהכיתה חזקות ומובילות שתגנה על הילדה המוחרמת וכדי לתת להן כח המורה ממש מעצימה אותן במפגשים וכו' אבל זה דבר שאמור להיות סודי ביותר, מעין חבורה סודית שהמורה מלווה ומחזקת אותן כדי שלהן יהיה כח לתמוך ולהתחבר לילדה המוחרמת ולצאת בריש גלי נגד כל התנהגות פוגענית מולה, אולי זה מה שהמורה שלך ניסתה לעשות ולא בהצלחה יתירה?
שמחה לשמוע את הצד הזה, אבל לא מסתבר לי- היא לקחה את הבנות שעשו את כל החרם ולא ראיתי שיפור אחר כך.
היית צריכה לראות את החברות ביניהם, זה כבר לא היה יחסים של מורה ותלמידה אלא סוג של חברות.
ואותה מורה היתה מתעלמת כמעט לגמרי מהבנות האחרות שפנו אליה- ברמה שהיינו יכולות לנסות לדבר איתה והיא "לא היתה שומעת" ורק התקרבה אחת מהקבוצה ההיא- וישר היתה צוחקת איתה ומדברת איתה.
 

חיים סגלוביץ

משתמש רשום
אני מאמין בהידברות
מאין בהוצאת רגשות
מאמין בהקשבה
מאין בהכלה
ולכן חובה לעלות את הנושא לתודעה גם אם חושבים שאצלנו בכל בסדר כנראה שיש הרבה ילדים שסובלים בשקט
 

פ.נ

משתמש מקצוען
את האמת רני קוראת כאן את ההודעות ופשוט מיצתמררת
אני בלי נדר רוצה להרים את הכפפה ולפנות למוסדות חינוך ופשוט להגיד להם לעלות את הנושא למודעות
בעיקר בשיח ונתינת כלים וכו
רק שאלה
כל מי שעבר חרם כל שהו מה הייתם מצפים מהסביבה הקרובה שתעשה??
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
אני בלי נדר רוצה להרים את הכפפה ולפנות למוסדות חינוך ופשוט להגיד להם לעלות את הנושא למודעות
בעיקר בשיח ונתינת כלים וכו
זאת המטרה שלי בהעלאת הנושא והדיון עליו
אחרי שמעבדים את המידע פה ובעוד כל מיני מקומות אפשר להתחיל לעבוד...
כל מי שעבר חרם כל שהו מה הייתם מצפים מהסביבה הקרובה שתעשה??
וזאת השאלה הבאה....
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה