חרוזים וגראמען

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
חרוז בודד - אין לו שום ערך
אנשים ירמסוהו ברגליהם עלי דרך,
יהי מתגלגל כאבן ללא הופכין
קטן, מחורר ומי בו יבחין?

יופיו של חרוז הינו בהיותו אחד משישים
המושחלים יחדיו בשרשרת של פנינים
רק אז - בהצטרפם ליצירה מושלמת אחידה
יוסיף החרוז לנוי המחרוזת והודה.

וכשם שבין חרוז פלסטיק לפנינה אמיתית
הבדל רב ושינוי גישה משמעותית -
את הפלסטי בחנויות ממכר לגרוטאות
תמצאו לאלפים בכמה פרוטות,
בעוד שבעבור פנינת הצדפה
תכתתו רגליים אלי חנות יוקרתית ולא צפופה
ולאחר פרידה נרגשת מאלפי מזומנים
להתחדש בפנינים מקוריות הינכם מוזמנים.

כך החרוז בשיר כאשר הוא ריק ונבוב
אין הוא משפיע לטובה על הכתוב
אלא משדר זלוזל וחוסר רגשות
עטיפה של שבלונה ללא נשמה ובלי כוונות.

וכאשר ייבדק, יבחן ויסונן בקפדנות
יותאם וישולב במילות רגש נוטפות כנות
הרי אין מעשיר ממנו ומוסיף נופך נאה
אל מנחת התודה וההוקרה אשר תהא
מותירה רשמים בלתי נשכחים
ונשמרת לדורות על ידי המקבלים.



(החרוז האחרון לא מוצלח...אולי אחזור לפה לשפץ...)
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
סיפורו של מחק

לגבי העניין דידן, איך ידע המקבל שכתבת את החרוזים במיוחד אליו ולא הורדת אותם מ"איזה אתר... לא יודע, פעם ראיתי בפרוג אשכול חרוזים וגראמען..."?

ואם כבר חרוזים - פעם כתבתי את זה (הם לא נשלפים אצלי כמו אצל כולם כאן, ואולי זו סיבת התנגדותי הנחרצת ולשוני החורצת היוצאת חוצצת נגד החרזת הבלתי מבוקרת ששמות מחוללת ומתהוללת ומתגוללת כשיכור לא יתאפק בערב יום הפורים ):

מילים חלולות
בדמע בלולות

ריקנות, חסרות, לא כוללות
מותירות שלולית אכזבות

מה כוח בה
אות כתובה

בביטוי זעקה
החנקת צעקה

רק חללים
בתמלילים

יספרו - - -
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אל כבוד האופק הרחב
חרוז על חרוז בשירו רכב
בכישרון גדול ובחכמה
כל מילה דבוקה כהלחמה.
ובעניין נדושות החרוזים
שיגידו שקנית אותם ארוזים
בואו ונשמור על האשכול בסודיות
ולעמך ישראל תשמר היחודיות
(ואגב, ברכות אפשר לבקש באישי)
 

תמרים

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
הרי זה ברור
ולא צריך ביאור
כמו בכל דבר כמעט
אין תשובה אחת

כי יש כאלו שאצלם
החרוז פותח עולם
מאפשר להם לבטא
מה שמרגיש להם בוטה

לעומת זאת יש אחרים
שלחריזה פחות מתחברים
כי החרוז אותם מגביל
ואת הכתיבה לא יוכל להוביל
 

הגראמער

משתמש רשום
גולשים יקרים חברי הפורום
לקראת פסח המגיע הלום
בהקיץ הוא, לא בחלום
נברך אתכם בברכת השלום
אחים יקרים הבו רעיון
לחרוז לליל הסדר שיר או שירון
בואו נראה אותכם עם כישרון
ורוממתנו מכל עם ולשון...
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
וועלן וויל זיך מיר שרייבן גראמען
אבער איך האב נישט פארוואס און פארוועמען
צו גרויסע חידושים מיינע זאלט איר זיך נישט רישן
איך וויל אייך נישט די קאפ צומישן
איך וועל נאר דא פון אייער טאלענט געניסן
און וואונטש אייך אלעמען א גרינגן חודש ניסן
 

הגראמער

משתמש רשום
אבא שלי בקיטל לבן
מיוחד ונרגש בזה הזמן
לומר קידוש מוכן ומזומן
יין אדום, בכלל לא לבן
אני רוצה לגנוב אפיקומן
כשאבא יקום, אני כבר מוכן
 

הגראמער

משתמש רשום
בהתקרב חג הפסח
מחכים לו, מעט במתח
חג המצות הנה בפתח
מצות ויין, קניתם לבטח
מבצע ניקוי לכל השטח
ולא לשכוח המסר הלקח
כי מטרת יציאת מצרים - היא המקח
כי לקח טוב נתתי לכם, תורתי אל תעזובו
 

יוודית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
***אתגר חג השבועות***

האם תואילו בטובכם
לעזור לי מפרי עטכם??
בהתקרב חג השבועות
אני נערכת לקראת הבאות
בכתיבת שיר לכבוד התורה
שלנו את הדרך מורה ומאירה
אך בתחילת דרכי הנני ניצבת
וזמן מועט שאני כותבת
לכן אבקשכם לבוא לעזרה
שהרי על הפרק- כבוד התורה!!!

ובכן,
השלימו את החסר:

בקול דממה דקה
בנעשה, ואחר כך נשמע
______________
ומאז המעמד
כשעולם, מלכת עמד
עם נבחר נאמן לעד.

(השורות בנויות על מנגינה ספציפית. אני צריכה עזרה בשורה החסרה... מאין יבוא עזרי????:()
 

הגראמער

משתמש רשום
חבל שלא ראיתי לפני שבועות
הנה כמה אופציות :

מכול העם יחד בעוצמה
באחדות ובשמחה עצומה
קבלו עול מלכות בשמחה
אמרו עם כל הנשמה
ה' האלוקים יש רק אחד
 

הגראמער

משתמש רשום
בימים שקצת חם
אמר לי מישהו פעם
משפט נאה וחכם

אם אינך יכול מולו
היה אם כן לצידו
החום מסכים מצידו
שאני אשלים עימו

בחודשים שמאייר אולי ניסן
דרך החודש שלנו חודש סיוון
כל הצהרים, כל הזמן
ישבתי לי ליד המזגן
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
בכל קיץ ישנם ימים
שהחום מהלך אימים
ואפילו לעת דמדומים
הנרטבים בחוף ימים
שבים כתפודים שחומים.
לכן באו וגזרו חכמים
שגם מי שאין בכיסו דמים
ישב בבית המדרש החמים
ויחם, ותעל תחינתו ברחמים.
ויברך על בגדיו מיני בשמים
ולסיום ינערם לטהרם מפגמים
אז יקבל ירושה מדורות קדומים
ויוכל לקנות מזגן בכמה תשלומים.
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חלפו פסו מספר חודשים,
מאז כאן ביקר אחרון המשתמשים.
ומדוע היום נזכרתם פתאום,
להקפיץ הודעה, ואתנו לרתום,
אך איך שלא יהיה, תמיד נחמד,
להכנס ולקרוא פניני מחמד.
אז עלו והצליחו חורזי החרוזים,
רק השתדלו נא לא להגזים!
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הבהרה!!
האמת הנני כאן בפעם הראשונה,
וכבר תחושתי ישנה נושנה.
עד כדי שהעברתי כעין ביקורת,
על ההקפצה ועל התזכורת.
אם כן עלי להבהיר,
שלא כוונתי כאן להעיר.
ורק משום שנתרשמתי מן המשוררים,
רציתי גם אני את חלקי להרים.
אכן עלי כאן להודות,
אתם ממש נהדרים, רוב תודות.
לכתוב ולשתף המשך המשיכו,
מאיתנו את קולמוסכם אל תחסכו!:)
 

הגראמער

משתמש רשום
עם צאת ימי החום העמוס
ברכותינו ל'מטאלי' המושך בקולמוס
כל האופציות פתוחות שום דבר לא תפוס
העיקר לשמח את אנשי הגלובוס
על מצב רוחם קצת לחוס
למי שהולך רגלית, או רכוב על הסוס
יען אין בביתו מזגן של כוח סוס
ועדיין קצת רגוז מהחום העמוס
לכן הוסיפו עוד עד שנהיה לאוקיינוס
ושמא יהיה ראוי להעלות על הדפוס
ובקיצור ברוך הבא, מטאלי המוסך בעט וקולמוס
 

הגראמער

משתמש רשום
בנוגע לדברי האבן עזרא
לא תחרוז בשור ובחמור וכו'
הוצע לפני שני אפשרויות להסביר, אבקש את עזרתכם
ההסבר הראשון הוא :
הבעיה היא שהחרוז אינו חרוז כפול [כלומר, זה נגמר באותו הברה, והחרוז הוא חרוז בודד. חרוז כפול הוא 'המור' לצד 'חמור' כי שניהם נגמרים בשני הברות דומות, פתח, וחולם].
ההסבר השני הוא שהחרוז אינו באותו האות.
שור - זה עם ש'
וחמור זה עם מ'
אבל שור במישור - שניהם עם ש'
וחמור בהר המור - שניהם עם מ'
רבותי היקרים חברי הפורום
אבקש את דעתכם ונסיונכם
תודה
 

הגראמער

משתמש רשום
איחולינו לשבוע טוב
בבוא עלינו פרשת בלק
כאשר המקלל סולק
ויצא צולע ומצולק
ובושת פנים לבסוף סולק
יהי רצון שיהיה לכולנו שבוע טוב וחלק
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י הגראמער;2153639:
בנוגע לדברי האבן עזרא
לא תחרוז בשור ובחמור וכו'
הוצע לפני שני אפשרויות להסביר, אבקש את עזרתכם
ההסבר הראשון הוא :
הבעיה היא שהחרוז אינו חרוז כפול [כלומר, זה נגמר באותו הברה, והחרוז הוא חרוז בודד. חרוז כפול הוא 'המור' לצד 'חמור' כי שניהם נגמרים בשני הברות דומות, פתח, וחולם].
ההסבר השני הוא שהחרוז אינו באותו האות.
שור - זה עם ש'
וחמור זה עם מ'
אבל שור במישור - שניהם עם ש'
וחמור בהר המור - שניהם עם מ'
רבותי היקרים חברי הפורום
אבקש את דעתכם ונסיונכם
תודה

במחילה מכבודו
לא הובנה השאלה
אם היחס הוא כלפי ההברות
מדוע לא כתב האבן עזרא והחמור בהר תבור
 

סמרקט

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ודאי כמו ההסבר השני,
שור ומישור הם לא חרוז כפול...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה