סקירה זה כבר לא צחוק תתכננו לעליות מחירים בעקבות חרם הטורקי

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל

ארדואן וטורקיה מנחיתים מכה קשה על ישראל: עוצרים את קשרי המסחר\​

עלייה של עד 35% במחירים: משמעויות החרם של טורקיה על ישראל​


נשיא טורקיה, רג'יפ ארדואן, מנחית במכה קשה על הכלכלה הישראלית ועוצר את ייצוא וייבוא הסחורות למדינה. בינתיים, בטורקיה אוסרים פירוקן של סחורות שמגיעות למדינה מישראל\\

לכתבה המלאה

 
נערך לאחרונה ב:

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
על רקע הכוונה של ארדואן לעצור את קשרי הייבוא והייצוא עם ישראל, ליאור חמו, מנכ"ל אתר הסחר "לאסט פרייס", מודאג: "המשמעות של הפסקת הייצוא לישראל עלולה להוביל לעלייה של עד 35% במחירים, ובמקרים מסוימים אף יותר מכך". זה מה שעליכם לעשות
מערכת ice | 2/5/2024

rsz_615_346_26ice09042024.jpg
ישראל, טורקיה (צילום freepik, shutterstock)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והמתיחות הקשה בין טורקיה לישראל, נשיא טורקיה, רג'יפ ארדואן, ינחית בקרוב מכה קשה על הכלכלה הישראלית ויעצור את קשרי הייבוא והייצוא עם ישראל.

על פי הדיווח ב"בלומברג", ההודעה על כך עדיין לא יצאה מטורקיה באופן רשמי, אבל בנמלים בישראל כבר החלו ליישם הוראה של איסור גורף ליצוא סחורות אליהן. כמו כן, על פי דיווח ב"גלובס", סחורות מישראל לטורקיה אמנם כן יצאו לאחרונה, אך הטורקים אסרו את פריקתן בנמלים המקומיים. הסחר בין שתי המדינות היה שווה 6.8 מיליארד דולר בשנת 2023, מתוכם 76% היה יצוא טורקי, כך לפי המכון הסטטיסטי הטורקי.

עוד ב-​


ארדואן וטורקיה מנחיתים מכה קשה על ישראל: עוצרים את קשרי המסחר

לכתבה המלאה
ליאור חמו, מנכ"ל אתר הסחר "לאסט פרייס", עוקב בדאגה אחר הדיווחים על החרם הטורקי המתרחב, והגיב על כך: "ענף מוצרי החשמל עומד בפני מכה משמעותית, כאשר רבים ממוצרי החשמל שיש לכל אחד בבית מגיעים מטורקיה. החל ממכונות כביסה, דרך מדיחי כלים, מקררים, תנורים וכיריים - אשר מיובאים ומיוצרים בטורקיה".
חמו המשיך: "המשמעות של הפסקת הייצוא לישראל עלולה להוביל לעלייה של עד 35% במחירים, ובמקרים מסוימים אף יותר מכך. הפסקת הייבוא מטורקיה תחייב את היבואנים לייבא סחורה דרך המזרח- וכאן יצטרפו לעלויות גם מחירי ההובלה הימיים המנופחים בשל האיום החות׳י.
לסיכום המליץ חמו: "אני ממליץ לצרכנים הישראליים להקדים ולהצטייד במוצרי חשמל, בעיקר אם תכננתם לרכוש מותגים כמו בלומברג, בקו, בוש, קונסטרוקטה ורבים נוספים - המייצרים בטורקיה ומייבאים משם לישראל"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה