נכתב ע"י בפוטנציאל;2202500:ומחשבה חיובית זה חלק מהעשיה והשתדלות.
השאלה איזה מחשבה חיובית?
יש את המחשבה החיובית הנכונה שה' יעשה את הטוב בשבילי ולכן אני רגוע
ואת המחשבה השגויה שה' יעשה את רצוני ולכן אני רגוע
נכתב ע"י בפוטנציאל;2202500:ומחשבה חיובית זה חלק מהעשיה והשתדלות.
נכתב ע"י nesimov;2202511:השאלה איזה מחשבה חיובית?
יש את המחשבה החיובית הנכונה שה' יעשה את הטוב בשבילי ולכן אני רגוע
ואת המחשבה השגויה שה' יעשה את רצוני ולכן אני רגוע
נכתב ע"י nesimov;2202511:השאלה איזה מחשבה חיובית?
יש את המחשבה החיובית הנכונה שה' יעשה את הטוב בשבילי ולכן אני רגוע
ואת המחשבה השגויה שה' יעשה את רצוני ולכן אני רגוע
נכתב ע"י דוד מרדכי;2202930:אתם הולכים בדרך נפלאה וישרה.
יש גם דרך אחרת בבטחון.
(בשביל אנשים אחרים. לא בשבילכם.)
גם כן עם גיבוי מגדולי הדורות.
שבנוסף לבטחון הבסיסי שהכל טוב והכל לטובה, אפשר ורצוי בתור השתדלות לחשוב מחשבות טובות שבעזרת השם מאוצר מתנת חינם תהיה ישועה ויתמלאו משאלות הלב.
נכתב ע"י Rרחמים;2202221:יש גם עינין של דמיון מודרך, שמה שהאדם מדמיין שהוא יעשה ואיך יהיה אחרי שהו יצליח נותן לו את הכוחות לעשות את זה, מאריך בזה ר' אהרון מרגלית כאן.
נכתב ע"י מולטיגרפיה;2203089:אני לא מבינה על מה הוויכוח בכלל, זה נראה שכל אחד בדעתו הוא, והוא לא יזוז ממנה...
אז למה לשכנע?
מי שרוצה לקבל את הרעיון הכללי (בכוונה המילה כללי מודגשת..) של הסרט, שיערב לו.
ומי שלא רוצה- שלא.
אם אכן מישהו שינה את דעתו בעקבות הדעות פה, שיהא זה לזכות האשכול...
לזה בדיוק התכוונתי, שכל אחד ידבק באמונתו ובדרכו שלו, א"א לשכנע אחרים באמונות שלנו. ונחסוך את כל הוויכוח...נכתב ע"י יוסף שטיין;2203329:למדתי מהאשכול המון.
וכן הרבה דברים חדשים.
וכל פעם שפורץ כאן ענייני אמונה והשקפה זה מאוד מעניין הדעות השונות.
אמונה וביטחון ותפילה הם דברים כ"כ רגישים, ולא נלמדים היטיב בציבור שלנו עד שממש צפוי כאן ריבוי דעות בזה.
בפרט שחלק מהדברים הם פשוט נמצאים במחלוקת יסודי אצל רבותינו.
מה שברור הוא שכל אחד קיבל דרך מרבותיו ועליו לדבוק בה, כל זמן שמרגיש שנשמתו שם.
אם לא, אז צריך לקבל באהבה ובהכנעה ולהמשיך לקוות לטוב.נכתב ע"י nesimov;2203004:ואם הם לא יתמלאו?
ואיפה ההכנעה לרצון ה'?
נכתב ע"י גרף;2203597:תתבוננו בפסוקי התהילים שאתם אומרים יום יום בתפילה!
נפשנו חיכתה לה' עזרנו ומגיננו הוא, כי בו ישמח ליבנו כי בשם קדשו בטחנו. מה בטחנו? שיהיה לנו רע? בטחנו שיהיה לנו טוב! ואני בחסדך בטחתי! ואז, יגל לבי בישועתך! יהי חסדך ה' עלינו! למה? כאשר יחלנו לך! מי אמר שמגיע לנו? מי אמר שיהיה טוב? - והבוטח בה' חסד יסובבנו! למה? כי הוא בוטח בה'! כן! רק בגלל זה, ואפילו הוא רשע עדיין, אם הוא בוטח בה' - חסד יסובבנו! זה כתוב בהמון פסוקים שאנחנו אומרים כל יום. כנ"ל בברכת המזון - הזן את העולם כולו בטובו בחן בחסד וברחמים!
אבל מי שאין לו בטחון בה', מי שחושב שלא מגיע לו, שרח"ל יגיע לו דברים רעים, - מגורת רשע תבואנו, "אשר יגורתי בא לי", הכל פסוקים! תפתחו חובות הלבבות שער הבטחון, תקראו מהתחלה ועד הסוף ותראו מה זה בטחון!
נקודה אחת.
לא מגיע לנו מצד מעשינו ח"ו, כי מצד מעשינו אנחנו במצב לא טוב בכלל, אבל מגיע לנו מצד שאנחנו בנים של הקב"ה שאוהב אותנו ורוצה לתת לנו עוד ועוד, הוא מבקש שנבטח בו ונתפלל אליו ורק אליו, והוא יתן לנו גם אם לא מגיע לנו! "הרחב פיך ואמלאהו".
זה לא סותר שכר ועונש, זה לא סותר מה שנגזר, כי תפילה ובטחון משנים גם גזרות מוחלטות, וזה שוב, מופיע בפסוקים ובגמרא. על יכניה היתה שבועה! שהוא ימות ערירי בלי בנים, ובסוף כתוב שהיו לו בנים! כתוב בזוהר שתפילה מבטלת הכל! ותפילה בלי אמונה ובטחון היא לא תפילה אמיתית.
נכתב ע"י דוד מרדכי;2203482:אם לא, אז צריך לקבל באהבה ובהכנעה ולהמשיך לקוות לטוב.
גם אני לא רואה טעם לשנות את דעתכם, כי יש לכם על מי לסמוך.
זה דברים שלכאורה הם במחלוקת בין גדולי הדורות.
(לא אם זה עובד או לא, אלא האם זה דרך טובה ורצויה)
בפעם ה... מי שכן מעוניין בדרך הזאת, (כמו למשל פותחת האשכול) הכתובת היא הספר "הסוד הגלוי".
מצו"ב כמה עמודים של הסבר על הספר, מאת המחבר.
נכתב ע"י גרף;2203597:תתבוננו בפסוקי התהילים שאתם אומרים יום יום בתפילה!
נפשנו חיכתה לה' עזרנו ומגיננו הוא, כי בו ישמח ליבנו כי בשם קדשו בטחנו. מה בטחנו? שיהיה לנו רע? בטחנו שיהיה לנו טוב! ואני בחסדך בטחתי! ואז, יגל לבי בישועתך! יהי חסדך ה' עלינו! למה? כאשר יחלנו לך! מי אמר שמגיע לנו? מי אמר שיהיה טוב? - והבוטח בה' חסד יסובבנו! למה? כי הוא בוטח בה'! כן! רק בגלל זה, ואפילו הוא רשע עדיין, אם הוא בוטח בה' - חסד יסובבנו! זה כתוב בהמון פסוקים שאנחנו אומרים כל יום. כנ"ל בברכת המזון - הזן את העולם כולו בטובו בחן בחסד וברחמים!
אבל מי שאין לו בטחון בה', מי שחושב שלא מגיע לו, שרח"ל יגיע לו דברים רעים, - מגורת רשע תבואנו, "אשר יגורתי בא לי", הכל פסוקים! תפתחו חובות הלבבות שער הבטחון, תקראו מהתחלה ועד הסוף ותראו מה זה בטחון!
נקודה אחת.
לא מגיע לנו מצד מעשינו ח"ו, כי מצד מעשינו אנחנו במצב לא טוב בכלל, אבל מגיע לנו מצד שאנחנו בנים של הקב"ה שאוהב אותנו ורוצה לתת לנו עוד ועוד, הוא מבקש שנבטח בו ונתפלל אליו ורק אליו, והוא יתן לנו גם אם לא מגיע לנו! "הרחב פיך ואמלאהו".
זה לא סותר שכר ועונש, זה לא סותר מה שנגזר, כי תפילה ובטחון משנים גם גזרות מוחלטות, וזה שוב, מופיע בפסוקים ובגמרא. על יכניה היתה שבועה! שהוא ימות ערירי בלי בנים, ובסוף כתוב שהיו לו בנים! כתוב בזוהר שתפילה מבטלת הכל! ותפילה בלי אמונה ובטחון היא לא תפילה אמיתית.
נכתב ע"י חושם;2203675:אני לא רוצה להישמע חריף מדי אבל לעניות דעתי - ה"סוד" הזה הוא חובה לכל מי שמתפלל. כי מי שמתפלל ותוך כדי התפילה חושב שהתפילה שלו לא משהו, ובטח היא לא תעבוד ואולי אולי אולי אולי יש סיכוי שה' ירחם עליי וישמע את התפילה שלי, היא שונה לגמרי ממי שמאמין בה' באמונה שלמה ובטוח לגמרי שה' הוא אבא טוב שמתרצה ברחמים ומתפייס בתחנונים, ובטוח שבסופו של דבר הוא יצליח לשכנע את ה' שיעשה את רצונו. אמנם לפעמים הרצונות שלנו הם מבולבלים ומטעים, אז מה, לא נתפלל?
אם לאדם יש ח"ו בן חולה, האם הוא לא יעשה הכל כדי שבנו יתרפא? האם הוא יגיד, טוב, כנראה שרצון ה' שהבן שלי ימות, ויכול להיות שבכלל הבן הזה ייצא לתרבות רעה אז אני לא יתעקש בתפילה? ברור שלא, "בהדי כבשי דרחמנא למה לך", אותו הדין על פרנסה, על זיווג ובפרט על עניינים רוחניים כמו לימוד תורה ועבודת ה'.
ובדרך צחות:
"רצון יראיו יעשה" - הקב"ה ימלא את רצון יראיו, גם אם זה לרעתם למרות שהם חושבים שזה לטובתם, אם יתפללו - יקבלו.
"ואת שוועתם ישמע ויושיעם" - אח"כ הם ישוועו לו על הרעה שגרמו לעצמם בתפילתם, ואז הוא יושיע אותם מהרצון הפגום שלהם...
נכתב ע"י קלאסיקה;2203670:לדעתי, בסרט "הסוד" ערבבו כמה דברי
יש ענין אחד של "דמיון יוצר", שבו אני יכול לדמיין את העתיד בדברים שתלויים בי - כמו בריאות, ואני משפיע פיזית ממש על תאים במח. (הדבר מוכח בעשרות מחקרים, אני קראתי עליו בהרבה ספרי פסכולוגיה רשמיים ומוסמכים ולא בספרי "ניסים").
לכאורה, לדמיין ככה זה פשוט כלי שיש לאדם, ולא גורע מהבטחון בדיוק כמו שבן אדם יוצא לעבוד, ועדיין בה' מבטחו על הפרנסה.
דרך אגב, גם אם בן אדם מדמיין מצב כלכלי רצוי - זה מעמיד את המח שלו כמו המצב שאחרי ויכול לתת לו, גם מוטיבציה חזקה וגם רעיונות חדשים.
ויש את הענין השני שבסרט באים לחדש, שיש "כח משיכה" לאדם עם המחשבה. ופה יש צדדים להתווכח אם נכון או לא. לדעתי, אם יש לזה סוג של הבנה - זה רק בגלל היותנו מאמינים, בספרים רבים (מכתב מאליהו, מהר"ל, ליקוטי מוהר"ן ועוד) מופיע הענין של כח המחשבה ויכולה למשוך אלינו דברים. ווודאי שזה כח שנטבע בנו ע"י הקב"ה, ואולי... זה גופא כדי שאדם ישתמש בזה לטובה.
נכתב ע"י ariels;2203745:התפילה שונה לגמרי כאשר אדם בוטח
לעומת כאשר הוא מתחנן מתוך ייאוש
(אפילו ייאוש בלתי מודע, שהאדם בטעות חושב שהוא מאמין אך המציאות האמיתית היא שהוא לא באמת מקווה לטוב מוחלט בתור האופציה היחידה).
מוסבר בספר העיקרים.
מי שלא בא לו החסד זה בגלל שלא קיווה כראוי
וניסה לחשב חשבונות שמים האם הוא ראוי או לא.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: