"הסוד"

nesimov

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י בפוטנציאל;2202500:
ומחשבה חיובית זה חלק מהעשיה והשתדלות.

השאלה איזה מחשבה חיובית?
יש את המחשבה החיובית הנכונה שה' יעשה את הטוב בשבילי ולכן אני רגוע
ואת המחשבה השגויה שה' יעשה את רצוני ולכן אני רגוע
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י nesimov;2202511:
השאלה איזה מחשבה חיובית?
יש את המחשבה החיובית הנכונה שה' יעשה את הטוב בשבילי ולכן אני רגוע
ואת המחשבה השגויה שה' יעשה את רצוני ולכן אני רגוע

כל מילה!!
 

Rרחמים

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
"הסוד" זה פשוט שקר שיש בו קורטוב אמת ולכן הוא מצליח.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י nesimov;2202511:
השאלה איזה מחשבה חיובית?
יש את המחשבה החיובית הנכונה שה' יעשה את הטוב בשבילי ולכן אני רגוע
ואת המחשבה השגויה שה' יעשה את רצוני ולכן אני רגוע

אתם הולכים בדרך נפלאה וישרה.
אל תשנו כלום.
יש לכם גיבוי מה"חזון איש"
גם הרב לוגאסי בספרו"חי בבטחון" מאמין ודוגל ככה.
הבטחון הזה הוא ראשון ובסיסי ובלעדיו זה לא בטחון אלא שקר.
גם זה בכלל מחשבה חיובית ויש בכוח ובזכות הבטחון הזה להביא ישועות וניסים.

אבל..

יש גם דרך אחרת בבטחון.
(בשביל אנשים אחרים. לא בשבילכם.)
גם כן עם גיבוי מגדולי הדורות.
שבנוסף לבטחון הבסיסי שהכל טוב והכל לטובה, אפשר ורצוי בתור השתדלות לחשוב מחשבות טובות שבעזרת השם מאוצר מתנת חינם תהיה ישועה ויתמלאו משאלות הלב.

כי כך גזר ה', שזו תהיה דרך הטבע, שמחשבה משפיעה.
אם ה' לא ירצה לתת את הדבר, הוא יסבב שלא תצליח לחשוב אותו. (לפעמים קשה עד בלתי אפשרי לחשוב טוב! לפעמים לא עולה על הדעת הרעיון לחשוב טוב!)

יותר מזה, יש עושר שמור לבעליו לרעתו.
מי שמגיע לו עונש לא יוכל לברוח ממנו בכל מקרה.
אחד יכול לחשוב טוב שיהיה לו אוטו, אבל לא יעלה בדעתו לבטוח שהוא לא יעשה תאונה.

זה לא במקום האמונה הרגילה והבסיסית וההכרחית של "בגן האמונה" - הכל מה' והכל לטובה. כל שכן שלא במקום התפילה.
בלי זה - זו לכל הדעות דרך רעה ומסוכנת.

זה כמו לעבוד לפרנסה.
מאמינים שה' מפרנס, מבקשים, ועובדים.
בלי זה העבודה לפרנסה היא סוג של כפירה.
אותו דבר כאן, מאמינים שהכל לטובה, מתפללים לישועה ואז בתור השתדלות בוטחים בה' וחושבים טוב, בלי לשכוח מי בעל הבית, שבלעדיו כלום לא יעזור.
 

nesimov

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י דוד מרדכי;2202930:
אתם הולכים בדרך נפלאה וישרה.
יש גם דרך אחרת בבטחון.
(בשביל אנשים אחרים. לא בשבילכם.)
גם כן עם גיבוי מגדולי הדורות.
שבנוסף לבטחון הבסיסי שהכל טוב והכל לטובה, אפשר ורצוי בתור השתדלות לחשוב מחשבות טובות שבעזרת השם מאוצר מתנת חינם תהיה ישועה ויתמלאו משאלות הלב.


ואם הם לא יתמלאו?
ואיפה ההכנעה לרצון ה'?
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני לא מבינה על מה הוויכוח בכלל, זה נראה שכל אחד בדעתו הוא, והוא לא יזוז ממנה...
אז למה לשכנע?
מי שרוצה לקבל את הרעיון הכללי (בכוונה המילה כללי מודגשת..) של הסרט, שיערב לו.
ומי שלא רוצה- שלא.
אם אכן מישהו שינה את דעתו בעקבות הדעות פה, שיהא זה לזכות האשכול...
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י Rרחמים;2202221:
יש גם עינין של דמיון מודרך, שמה שהאדם מדמיין שהוא יעשה ואיך יהיה אחרי שהו יצליח נותן לו את הכוחות לעשות את זה, מאריך בזה ר' אהרון מרגלית כאן.

למיטב ידיעתי דמיון מודרך משמש בעיקר להתגברות על פחדים לא מוצדקים מאשר לקביעת המציאות.
(בשפה מדוברת: נניח שמדובר בפחד מהרצאה בפני קהל, הדמיון המודרך יעזור להתעלם מהלחץ והפחד הלא מוצדקים כדי לתת למציאות להתנהל, ולא בדוגמא שמדברים כאן של התעלמות ממציאות - נניח שכר של 8,000 ש"ח - כדי לתת למה שבראש להתגשם - 60,000...)
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
נכתב ע"י מולטיגרפיה;2203089:
אני לא מבינה על מה הוויכוח בכלל, זה נראה שכל אחד בדעתו הוא, והוא לא יזוז ממנה...
אז למה לשכנע?
מי שרוצה לקבל את הרעיון הכללי (בכוונה המילה כללי מודגשת..) של הסרט, שיערב לו.
ומי שלא רוצה- שלא.
אם אכן מישהו שינה את דעתו בעקבות הדעות פה, שיהא זה לזכות האשכול...

למדתי מהאשכול המון.
וכן הרבה דברים חדשים.
וכל פעם שפורץ כאן ענייני אמונה והשקפה זה מאוד מעניין הדעות השונות.
אמונה וביטחון ותפילה הם דברים כ"כ רגישים, ולא נלמדים היטיב בציבור שלנו עד שממש צפוי כאן ריבוי דעות בזה.
בפרט שחלק מהדברים הם פשוט נמצאים במחלוקת יסודי אצל רבותינו.
מה שברור הוא שכל אחד קיבל דרך מרבותיו ועליו לדבוק בה, כל זמן שמרגיש שנשמתו שם.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י יוסף שטיין;2203329:
למדתי מהאשכול המון.
וכן הרבה דברים חדשים.
וכל פעם שפורץ כאן ענייני אמונה והשקפה זה מאוד מעניין הדעות השונות.
אמונה וביטחון ותפילה הם דברים כ"כ רגישים, ולא נלמדים היטיב בציבור שלנו עד שממש צפוי כאן ריבוי דעות בזה.
בפרט שחלק מהדברים הם פשוט נמצאים במחלוקת יסודי אצל רבותינו.
מה שברור הוא שכל אחד קיבל דרך מרבותיו ועליו לדבוק בה, כל זמן שמרגיש שנשמתו שם.
לזה בדיוק התכוונתי, שכל אחד ידבק באמונתו ובדרכו שלו, א"א לשכנע אחרים באמונות שלנו. ונחסוך את כל הוויכוח...
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י nesimov;2203004:
ואם הם לא יתמלאו?
ואיפה ההכנעה לרצון ה'?
אם לא, אז צריך לקבל באהבה ובהכנעה ולהמשיך לקוות לטוב.
גם אני לא רואה טעם לשנות את דעתכם, כי יש לכם על מי לסמוך.
זה דברים שלכאורה הם במחלוקת בין גדולי הדורות.
(לא אם זה עובד או לא, אלא האם זה דרך טובה ורצויה)
בפעם ה... מי שכן מעוניין בדרך הזאת, (כמו למשל פותחת האשכול) הכתובת היא הספר "הסוד הגלוי".
מצו"ב כמה עמודים של הסבר על הספר, מאת המחבר.
 

קבצים מצורפים

  • book.pdf
    KB 368.7 · צפיות: 20

אן

משתמש רשום
התגובה היחידה שנראית לי נוגעת ללב ליבו של העניין היא של דוד מרדכי.
נבראנו כשפרצופינו שונים ויש לנו דעות שונות ולכל אחד שביל משלו ואפילו ים סוף משלו לעבור בו באותו השביל. יש משהו צורם במחשבה שבוטאה כאן (ע"י ניקים אחרים) שמחשבה טובה ובטחון בישועה שבכוחה לפעול סותרת את האמונה במי שהכל שלו. האם לא הוא ציוה אותנו לשמוח? לצפות תמיד לישועה? זו אחת השאלות שנישאל בבוא יומנו. לא שמעתי על שאלת "התפללת?" ולא כסתירה ח"ו.
הויכוח אכן נראה עקר- וכי זו המתפללת, לא מתאמצת להאמין שתזכה לראות טוב? האם אין מושג של תפילה לראות את הטוב הנגלה? ובעצם החיפוש התמידי אחר מציאות טובה יש תפילה גדולה. ותפילה פנימית זו היא המושכת את הטוב- הנגלה או הנסתר, ואין כאן שום סתירה ח"ו בין דברי רבותינו שעודדו למחשבה חיובית (ציפייה!!!!) לבין מתיקותה של התפילה וההתרפקות.
לפעמים נראה כאן (כמי שצופה לרוב מן הצד) שמתווכחים לשם התנצחות. אין דבר כזה דרך אחת נכונה!! יש שבעים פנים לתורה. ושבעים פנים למציאויות הגשמיות בחיינו. המושג "כפירה" ודאי לא שייך פה, והוצאת שם רע ולשוה"ר על אדם מישראל תצריך תפילה נרגשת מכולנו למחילתו. אולי כדאי לסדר את הדברים בפרופורציות הנכונות שלהם.
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
תתבוננו בפסוקי התהילים שאתם אומרים יום יום בתפילה!

נפשנו חיכתה לה' עזרנו ומגיננו הוא, כי בו ישמח ליבנו כי בשם קדשו בטחנו. מה בטחנו? שיהיה לנו רע? בטחנו שיהיה לנו טוב! ואני בחסדך בטחתי! ואז, יגל לבי בישועתך! יהי חסדך ה' עלינו! למה? כאשר יחלנו לך! מי אמר שמגיע לנו? מי אמר שיהיה טוב? - והבוטח בה' חסד יסובבנו! למה? כי הוא בוטח בה'! כן! רק בגלל זה, ואפילו הוא רשע עדיין, אם הוא בוטח בה' - חסד יסובבנו! זה כתוב בהמון פסוקים שאנחנו אומרים כל יום. כנ"ל בברכת המזון - הזן את העולם כולו בטובו בחן בחסד וברחמים!

אבל מי שאין לו בטחון בה', מי שחושב שלא מגיע לו, שרח"ל יגיע לו דברים רעים, - מגורת רשע תבואנו, "אשר יגורתי בא לי", הכל פסוקים! תפתחו חובות הלבבות שער הבטחון, תקראו מהתחלה ועד הסוף ותראו מה זה בטחון!

נקודה אחת.
לא מגיע לנו מצד מעשינו ח"ו, כי מצד מעשינו אנחנו במצב לא טוב בכלל, אבל מגיע לנו מצד שאנחנו בנים של הקב"ה שאוהב אותנו ורוצה לתת לנו עוד ועוד, הוא מבקש שנבטח בו ונתפלל אליו ורק אליו, והוא יתן לנו גם אם לא מגיע לנו! "הרחב פיך ואמלאהו".

זה לא סותר שכר ועונש, זה לא סותר מה שנגזר, כי תפילה ובטחון משנים גם גזרות מוחלטות, וזה שוב, מופיע בפסוקים ובגמרא. על יכניה היתה שבועה! שהוא ימות ערירי בלי בנים, ובסוף כתוב שהיו לו בנים! כתוב בזוהר שתפילה מבטלת הכל! ותפילה בלי אמונה ובטחון היא לא תפילה אמיתית.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גרף;2203597:
תתבוננו בפסוקי התהילים שאתם אומרים יום יום בתפילה!

נפשנו חיכתה לה' עזרנו ומגיננו הוא, כי בו ישמח ליבנו כי בשם קדשו בטחנו. מה בטחנו? שיהיה לנו רע? בטחנו שיהיה לנו טוב! ואני בחסדך בטחתי! ואז, יגל לבי בישועתך! יהי חסדך ה' עלינו! למה? כאשר יחלנו לך! מי אמר שמגיע לנו? מי אמר שיהיה טוב? - והבוטח בה' חסד יסובבנו! למה? כי הוא בוטח בה'! כן! רק בגלל זה, ואפילו הוא רשע עדיין, אם הוא בוטח בה' - חסד יסובבנו! זה כתוב בהמון פסוקים שאנחנו אומרים כל יום. כנ"ל בברכת המזון - הזן את העולם כולו בטובו בחן בחסד וברחמים!

אבל מי שאין לו בטחון בה', מי שחושב שלא מגיע לו, שרח"ל יגיע לו דברים רעים, - מגורת רשע תבואנו, "אשר יגורתי בא לי", הכל פסוקים! תפתחו חובות הלבבות שער הבטחון, תקראו מהתחלה ועד הסוף ותראו מה זה בטחון!

נקודה אחת.
לא מגיע לנו מצד מעשינו ח"ו, כי מצד מעשינו אנחנו במצב לא טוב בכלל, אבל מגיע לנו מצד שאנחנו בנים של הקב"ה שאוהב אותנו ורוצה לתת לנו עוד ועוד, הוא מבקש שנבטח בו ונתפלל אליו ורק אליו, והוא יתן לנו גם אם לא מגיע לנו! "הרחב פיך ואמלאהו".

זה לא סותר שכר ועונש, זה לא סותר מה שנגזר, כי תפילה ובטחון משנים גם גזרות מוחלטות, וזה שוב, מופיע בפסוקים ובגמרא. על יכניה היתה שבועה! שהוא ימות ערירי בלי בנים, ובסוף כתוב שהיו לו בנים! כתוב בזוהר שתפילה מבטלת הכל! ותפילה בלי אמונה ובטחון היא לא תפילה אמיתית.

או, סוף סוף מתחילים לגעת בנקודה!
יישר כוח!

בתור מישהי שלומדת את התחום הזה כ-12 שנה
ובשנים האחרונות גם מלמדת חשיבה חיובית יהודית - שמבוססת כולה אך ורק על המקורות שלנו:
קודם כל אני נהנית מאוד להסביר את ההבדל בין שיטות הגויים (כן, כולל NLP.....)
להבדיל,
לבין התורה הקדושה.

קודם כל:
יש בהחלט מציאות כזו
שאדם חוטא ורשע
אך בזכות הבטחון שלו ב-ה' הוא מתעלה למדרגה שמעל שכר ועונש.
וזוכה לחסד חינם.

זה נמצא בפירוש רש"י על התהילים, לפסוק:
"רבים מכאובים לרשע והבוטח ב-ה' חסד יסובבנו".
ובספר העיקרים המתייחס לפסוק זה.

וישנם עוד המון מקורות מגדולי ישראל בכל הזרמים - החל מהחומש, ראשונים ואחרונים, מוסר, חסידות.

להאמין שהכל טוב והכל מאת ה' - זו מדרגה מסויימת באמונה.
ויש מדרגה גבוהה יותר -
לבטוח ולסמוך לגמרי על כך שהרצון העליון הוא שיהיה ליהודי טוב וחסד גלוי (ולא נסתר ע"י "מכות").

ומצד שני להבין מה המהות של "מכות" -
מה הן באות להעניק לנו.
איך להתייחס אליהן בצורה בריאה ונכונה מבחינה יהודית.

ואיך זה אצל הגויים?
אצלם הכל הרבה יותר פשוט -
כאשר גוי נמצא ברמה הכי בסיסית של אמונה ופונה לכוח עליון - הקב"ה מעניק לו כל טוב ושפע כפי בקשתו.
זה הכל.
מוסבר בגמרא שגוי שהיה מגיע לבית המקדש ומתפלל תפילתו הייתה נענית מיד, כדי שלא יבעט במלך מלכי המלכים.

אצל יהודי העבדה שונה, ולכן ליהודי השיטות הגויות לא מתאימות, אולי יכולות להועיל באופן חלקי, אבל למה להתחבר לכוחות הטומאה כדי לשאוב משם שפע? נו.....

אני יכולה לכתוב כאן מגילות
אבל מעדיפה להזמין אתכן (נשים בלבד) להדרכה חינמית שאני מוסרת בדיוק על הנושא הזה - ביום שלישי בעוד שבוע - דרך המחשב או הטלפון - בלי צורך לצאת מהבית.

מי שתצטרף דרך הקישור בחתימה שלי תקבל גם פרטים איך להתחבר להדרכה הזו.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לדעתי, בסרט "הסוד" ערבבו כמה דברי
יש ענין אחד של "דמיון יוצר", שבו אני יכול לדמיין את העתיד בדברים שתלויים בי - כמו בריאות, ואני משפיע פיזית ממש על תאים במח. (הדבר מוכח בעשרות מחקרים, אני קראתי עליו בהרבה ספרי פסכולוגיה רשמיים ומוסמכים ולא בספרי "ניסים").
לכאורה, לדמיין ככה זה פשוט כלי שיש לאדם, ולא גורע מהבטחון בדיוק כמו שבן אדם יוצא לעבוד, ועדיין בה' מבטחו על הפרנסה.
דרך אגב, גם אם בן אדם מדמיין מצב כלכלי רצוי - זה מעמיד את המח שלו כמו המצב שאחרי ויכול לתת לו, גם מוטיבציה חזקה וגם רעיונות חדשים.
ויש את הענין השני שבסרט באים לחדש, שיש "כח משיכה" לאדם עם המחשבה. ופה יש צדדים להתווכח אם נכון או לא. לדעתי, אם יש לזה סוג של הבנה - זה רק בגלל היותנו מאמינים, בספרים רבים (מכתב מאליהו, מהר"ל, ליקוטי מוהר"ן ועוד) מופיע הענין של כח המחשבה ויכולה למשוך אלינו דברים. ווודאי שזה כח שנטבע בנו ע"י הקב"ה, ואולי... זה גופא כדי שאדם ישתמש בזה לטובה.
 

חושם

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אני לא רוצה להישמע חריף מדי אבל לעניות דעתי - ה"סוד" הזה הוא חובה לכל מי שמתפלל. כי מי שמתפלל ותוך כדי התפילה חושב שהתפילה שלו לא משהו, ובטח היא לא תעבוד ואולי אולי אולי אולי יש סיכוי שה' ירחם עליי וישמע את התפילה שלי, היא שונה לגמרי ממי שמאמין בה' באמונה שלמה ובטוח לגמרי שה' הוא אבא טוב שמתרצה ברחמים ומתפייס בתחנונים, ובטוח שבסופו של דבר הוא יצליח לשכנע את ה' שיעשה את רצונו. אמנם לפעמים הרצונות שלנו הם מבולבלים ומטעים, אז מה, לא נתפלל?
אם לאדם יש ח"ו בן חולה, האם הוא לא יעשה הכל כדי שבנו יתרפא? האם הוא יגיד, טוב, כנראה שרצון ה' שהבן שלי ימות, ויכול להיות שבכלל הבן הזה ייצא לתרבות רעה אז אני לא יתעקש בתפילה? ברור שלא, "בהדי כבשי דרחמנא למה לך", אותו הדין על פרנסה, על זיווג ובפרט על עניינים רוחניים כמו לימוד תורה ועבודת ה'.

ובדרך צחות:
"רצון יראיו יעשה" - הקב"ה ימלא את רצון יראיו, גם אם זה לרעתם למרות שהם חושבים שזה לטובתם, אם יתפללו - יקבלו.
"ואת שוועתם ישמע ויושיעם" - אח"כ הם ישוועו לו על הרעה שגרמו לעצמם בתפילתם, ואז הוא יושיע אותם מהרצון הפגום שלהם...
 

nesimov

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י דוד מרדכי;2203482:
אם לא, אז צריך לקבל באהבה ובהכנעה ולהמשיך לקוות לטוב.
גם אני לא רואה טעם לשנות את דעתכם, כי יש לכם על מי לסמוך.
זה דברים שלכאורה הם במחלוקת בין גדולי הדורות.
(לא אם זה עובד או לא, אלא האם זה דרך טובה ורצויה)
בפעם ה... מי שכן מעוניין בדרך הזאת, (כמו למשל פותחת האשכול) הכתובת היא הספר "הסוד הגלוי".
מצו"ב כמה עמודים של הסבר על הספר, מאת המחבר.

הדרך שלך היא נכונה מאד, רק אם באמת חושבים חיובי, אך יש אנשים שפשוט חושבים את המחשבה החיובית וכשזה לא קורה להם הם לא אומרים "לא נורא הכל לטובה..." הם רואים איך החלום התנפץ להם בפרצוף ונכנסים לעצב.

נכתב ע"י גרף;2203597:
תתבוננו בפסוקי התהילים שאתם אומרים יום יום בתפילה!

נפשנו חיכתה לה' עזרנו ומגיננו הוא, כי בו ישמח ליבנו כי בשם קדשו בטחנו. מה בטחנו? שיהיה לנו רע? בטחנו שיהיה לנו טוב! ואני בחסדך בטחתי! ואז, יגל לבי בישועתך! יהי חסדך ה' עלינו! למה? כאשר יחלנו לך! מי אמר שמגיע לנו? מי אמר שיהיה טוב? - והבוטח בה' חסד יסובבנו! למה? כי הוא בוטח בה'! כן! רק בגלל זה, ואפילו הוא רשע עדיין, אם הוא בוטח בה' - חסד יסובבנו! זה כתוב בהמון פסוקים שאנחנו אומרים כל יום. כנ"ל בברכת המזון - הזן את העולם כולו בטובו בחן בחסד וברחמים!

אבל מי שאין לו בטחון בה', מי שחושב שלא מגיע לו, שרח"ל יגיע לו דברים רעים, - מגורת רשע תבואנו, "אשר יגורתי בא לי", הכל פסוקים! תפתחו חובות הלבבות שער הבטחון, תקראו מהתחלה ועד הסוף ותראו מה זה בטחון!

נקודה אחת.
לא מגיע לנו מצד מעשינו ח"ו, כי מצד מעשינו אנחנו במצב לא טוב בכלל, אבל מגיע לנו מצד שאנחנו בנים של הקב"ה שאוהב אותנו ורוצה לתת לנו עוד ועוד, הוא מבקש שנבטח בו ונתפלל אליו ורק אליו, והוא יתן לנו גם אם לא מגיע לנו! "הרחב פיך ואמלאהו".

זה לא סותר שכר ועונש, זה לא סותר מה שנגזר, כי תפילה ובטחון משנים גם גזרות מוחלטות, וזה שוב, מופיע בפסוקים ובגמרא. על יכניה היתה שבועה! שהוא ימות ערירי בלי בנים, ובסוף כתוב שהיו לו בנים! כתוב בזוהר שתפילה מבטלת הכל! ותפילה בלי אמונה ובטחון היא לא תפילה אמיתית.

כבר אמרתי שיש את הביטחון הנכון שה' יעשה את הטוב בשבילי ולכן אני רגוע
ואת הביטחון השגוי שה' יעשה את רצוני ולכן אני רגוע
"הבוטח בה' חסד יסובבנו" מצודת דוד: "רבים מכאובים לרשע" -כי הרשע מבעט בייסורים אז באים אליו מכאובים אבל הבוטח בה' לדעת שהמה לטובתו, כי בהם ימורק העוון "חסד יסובבנו"- כי יסירם ממנו ויהיה נקי מעוון.

וחוץ מזה אדם כן צריך לזכור שלא מגיע לו כלום, אך בכל זאת להתפלל מעומק הלב ולסמוך על רחמי ה' האינסופיים, ולזכור שתמיד ה' שומע אותנו, לא כי מגיע לנו אלא כי הוא מרחם עלינו ורוצה לתת לנו בחן ובחסד וברחמים...ולכן "תפילה לעני כי יעטוף"

ואגב ציטוט מחובות הלבבות:"אך מהות הבטחון היא מנוחת נפש הבוטח, ושיהיה לבו סמוך על מי שבטח עליו שיעשה הטוב והנכון לו בענין אשר יבטח עליו..." כלומר שיעשה הטוב עבורו ולא את מה שהאדם חושב שטוב עבורו כי האדם יראה לעניים וה' יראה ללבב!
ולכן כשאני רוצה משהו אני האמין בה' שרק הוא יכול לתת לי דבר זה, ואבטח בו שהוא ייתן לי את זה אם זה טוב בשבילי ויתפלל אליו ואם אחרי ההשתדלויות והתפילות שעשיתי למען זה לא צלח לי אבין שהכל לטובה- (ודבר זה רה לי מלא פעמים)

נפשנו חיכתה לה' עזרנו ומגיננו הוא, כי בו ישמח ליבנו כי בשם קדשו בטחנו. מה בטחנו? שיהיה לנו רע? בטחנו שיהיה לנו טוב! את הטוב שה' רוצה!
בנ"א שחי עם אמונה, של אני בידיים של אבא כל יכול ולכן רק טוב יהיה לי אז לא משנה מה קורה לו הוא שמח, ועליו נאמר: "איזהו עשיר השמח בחלקו" בחלק שה' נתן לו!
 

nesimov

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חושם;2203675:
אני לא רוצה להישמע חריף מדי אבל לעניות דעתי - ה"סוד" הזה הוא חובה לכל מי שמתפלל. כי מי שמתפלל ותוך כדי התפילה חושב שהתפילה שלו לא משהו, ובטח היא לא תעבוד ואולי אולי אולי אולי יש סיכוי שה' ירחם עליי וישמע את התפילה שלי, היא שונה לגמרי ממי שמאמין בה' באמונה שלמה ובטוח לגמרי שה' הוא אבא טוב שמתרצה ברחמים ומתפייס בתחנונים, ובטוח שבסופו של דבר הוא יצליח לשכנע את ה' שיעשה את רצונו. אמנם לפעמים הרצונות שלנו הם מבולבלים ומטעים, אז מה, לא נתפלל?
אם לאדם יש ח"ו בן חולה, האם הוא לא יעשה הכל כדי שבנו יתרפא? האם הוא יגיד, טוב, כנראה שרצון ה' שהבן שלי ימות, ויכול להיות שבכלל הבן הזה ייצא לתרבות רעה אז אני לא יתעקש בתפילה? ברור שלא, "בהדי כבשי דרחמנא למה לך", אותו הדין על פרנסה, על זיווג ובפרט על עניינים רוחניים כמו לימוד תורה ועבודת ה'.

ובדרך צחות:
"רצון יראיו יעשה" - הקב"ה ימלא את רצון יראיו, גם אם זה לרעתם למרות שהם חושבים שזה לטובתם, אם יתפללו - יקבלו.
"ואת שוועתם ישמע ויושיעם" - אח"כ הם ישוועו לו על הרעה שגרמו לעצמם בתפילתם, ואז הוא יושיע אותם מהרצון הפגום שלהם...

אם לבן אדם יש בן חולה הוא צריך להתפלל ולהפציר אך כל אותו רגע שבנו לא נרפה הוא חייב להאמין שהכל לטובה ולא יתלונן וימשיך להתפלל ואל יתיאש מין הרחמים
והאדם צריך לבטוח בתפילתו למרות שלא מגיע לו כלום -עני, אך בגלל רחמי ה' הוא מאמין שתפילתו תתקבל. ולכן תפילה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו" ואין תפילה חוזרת ריקם!:):):)

הרצאה קצרה על זה שאין תפילה חוזרת ריקם - הרב זמיר כהן http://www.hidabroot.org/article/209812
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
התפילה שונה לגמרי כאשר אדם בוטח
לעומת כאשר הוא מתחנן מתוך ייאוש
(אפילו ייאוש בלתי מודע, שהאדם בטעות חושב שהוא מאמין אך המציאות האמיתית היא שהוא לא באמת מקווה לטוב מוחלט בתור האופציה היחידה).
מוסבר בספר העיקרים.
מי שלא בא לו החסד זה בגלל שלא קיווה כראוי
וניסה לחשב חשבונות שמים האם הוא ראוי או לא.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י קלאסיקה;2203670:
לדעתי, בסרט "הסוד" ערבבו כמה דברי
יש ענין אחד של "דמיון יוצר", שבו אני יכול לדמיין את העתיד בדברים שתלויים בי - כמו בריאות, ואני משפיע פיזית ממש על תאים במח. (הדבר מוכח בעשרות מחקרים, אני קראתי עליו בהרבה ספרי פסכולוגיה רשמיים ומוסמכים ולא בספרי "ניסים").
לכאורה, לדמיין ככה זה פשוט כלי שיש לאדם, ולא גורע מהבטחון בדיוק כמו שבן אדם יוצא לעבוד, ועדיין בה' מבטחו על הפרנסה.
דרך אגב, גם אם בן אדם מדמיין מצב כלכלי רצוי - זה מעמיד את המח שלו כמו המצב שאחרי ויכול לתת לו, גם מוטיבציה חזקה וגם רעיונות חדשים.
ויש את הענין השני שבסרט באים לחדש, שיש "כח משיכה" לאדם עם המחשבה. ופה יש צדדים להתווכח אם נכון או לא. לדעתי, אם יש לזה סוג של הבנה - זה רק בגלל היותנו מאמינים, בספרים רבים (מכתב מאליהו, מהר"ל, ליקוטי מוהר"ן ועוד) מופיע הענין של כח המחשבה ויכולה למשוך אלינו דברים. ווודאי שזה כח שנטבע בנו ע"י הקב"ה, ואולי... זה גופא כדי שאדם ישתמש בזה לטובה.

כן, למחשבות יש תדר מגנטי שמושך אלינו דברים שלא קיימים במציאות בכלל, ואנחנו כמו מגדלי שידור עוצמתיים.....
אנשים תפעילו בבקשה את השכל.

:D:D:D
 

nesimov

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ariels;2203745:
התפילה שונה לגמרי כאשר אדם בוטח
לעומת כאשר הוא מתחנן מתוך ייאוש
(אפילו ייאוש בלתי מודע, שהאדם בטעות חושב שהוא מאמין אך המציאות האמיתית היא שהוא לא באמת מקווה לטוב מוחלט בתור האופציה היחידה).
מוסבר בספר העיקרים.
מי שלא בא לו החסד זה בגלל שלא קיווה כראוי
וניסה לחשב חשבונות שמים האם הוא ראוי או לא.

כשאמרתי שאדם יזכור שלא מגיע לו כלום התכוונתי לזה:
"יתפלל דרך תחנונים, כרש המבקש בפתח, ובנחת ושלא תראה עליו כמשא ומבקש לפטר ממנה" (או"ח צח) פרוש: אדם צריך להתפלל ולבקש בקשתו כעני בפתח שכמובן מבקש בנחת, התחנונים, כי יודע שלא מגיע לו, ולא כמידת העשירים, הדורשים מבוקשם בעזות...

ישנה הבטחה מפורשת "ושמעתי כי חנון אני! זו גזרה מלפניו יתברך, שישמע צעקת כל מי שמתחנן אלי בלי שום תנאי, אפילו יהיה רשע גמור.

וכן המשנה רורה:"רוצה לומר שיאמר את התפילה בנחת בדרך תחננים, כמי שמבקש רחמים על עצמו, וישים אל לבו, שאין שום נברא, מלאך או מזל או כוכב למלאות שאלתו כי אם ה' יתברך"
(בשדי היער-הרב שלום ארוש)

אין פה שום יאוש אלא רק תקווה ברחמי ה' ותקווה חזקה מאד שתפילתו נשמעת כי אין תפילה שבה ריקם...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה