חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 18

האם הפסקה של יום במלחמה על כל חטוף שישוחרר הוא מחיר סביר?

  • כן. העיקר לשחרר את החטופים.

  • לא. הפסקה לזמן מרובה תפגע במטרות המלחמה ותסכן את חיילנו.


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
אשכול נספח לשבוע השמונה עשר למלחמה,
קראו בעיון את כללי האשכול, הם מחייבים.


האשכול מיועד עבור שאלות ובירורים בענייני המלחמה.
ציטוטים להרחבות ותגובות על הודעות מאשכול העדכונים או אשכול התיעוד.
כתבות נרחבות ופרשנויות אודות חרבות ברזל.

❌
האשכול אינו מקום לפטפוטים, בדיחות, דיוני השקפה, פוליטיקה חרדית ורבנים, הצעות למטכ"ל, רץ ברשת, וויכוחים וכו'.

❗
חשוב להבין, זה לא אשכול פטפטת, הפורום הוא פורום חדשות ועדכונים, ורק כדי לשמור על האשכולות האחרים נקיים לחלוטין, אנו מאפשרים אשכול נספח, אבל עדיין בגדר עדכונים, כל שיח פטפוטים יביא להרחקת המשתמש מהאשכול לצמיתות. כמובן כללי פורום חדשות ועדכונים וכללי האתר חלים גם באשכול זה.
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
׳ערוץ 13׳: בכיר ישראלי אומר הערב: ״אנחנו מעריכים תשובת חמאס תהיה ״כן, אבל״ ואז נכנס לימים ארוכים של מו״מ. אני לא אופטימי להגעה לסיכומים בימים הקרובים, דרישת הליבה של חמאס לסיים את המלחמה לא ירדה מהפרק״.
33ffed42-3f96-4aad-b1ff-f3fb03c1b2f6.jpg
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
הודעה אחת, 2 מסקנות
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אור הלר:

״המרדף מתהדק - כוחות צה״ל בח׳אן יונס הגיעו באחרונה ל-3 מנהרות בהן שהה סינוואר.״
אנחנו נדע מתי באמת מגיעים אליו, כשהוא יודיע שהוא מסכים לעסקה.
זה יגיד שהצבא נמצא בכניסה למנהרה שהוא נמצא בה כעת.
צריך לקוות שצהל יבין את זה ויחסל אותו בזמן לפני שההפסקת אש תיכנס לתוקף...
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
אנחנו נדע מתי באמת מגיעים אליו, כשהוא יודיע שהוא מסכים לעסקה.
זה יגיד שהצבא נמצא בכניסה למנהרה שהוא נמצא בה כעת.
צריך לקוות שצהל יבין את זה ויחסל אותו בזמן לפני שההפסקת אש תיכנס לתוקף...
החטופים יחד איתו, אי אפשר לחסל אותו כל כך מהר, והוא מודע לזה.
מה שכן ברגע שיגיעו לפיר המנהרה הספציפי שלו אז יהיו יותר כלים לאיים עליו.
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כהמשך לנספח הקודם-17
@אלף אורות כתב. "זה נכון שהם יודעים הרבה דברים. אבל אל תשכח שהם פוליטיקאים! הם לא אנשי מקצוע! אפשר לומר שהרמטכ"ל הוא איש מקצוע, אלופי הפיקוד הם אנשי מקצוע, החיילים והקצינים הם אנשי מקצוע, אנשי מודיעין הם אנשי מקצוע אבל פוליטיקאים?? אין שום הבדל בינם לבינינו, כלום! חוץ מהעובדה שהם נבחרו על ידינו להוביל את המדינה."
הרמטכ"ל ואלופי הפיקוד הם אנשי מקצוע???
(ועל אנשי אמ"ן ועל העומד בראשם בכלל לא כדאי להרחיב ובפרט לאחר התגליות המרתקות מהימים שקדמו לפוגרום)
ז"א, כן, הם אמנם אנשי מקצוע אבל האם להם אין רגשות, תחושות והנהגות פוליטיות עכשויות?
רק להיזכר מי מינה אותם, באיזו תקופה, ומה היה הסיבה לחיפזון ואת התנהלותם מסביב הרפורמה ולגבי המינויים שהם מינו (או יותר נכון- שלא מינו) ועל ההתנהגות כלפי המתנחלים שנואי נפשם וכו' וכו'.
וליום שאחרי אין להם אינטרסים פוליטיים ???
יש מדיניות שמאלנית שאסור לחוות דעה על בעלי תפקידים ובעיקר בצבא. מותר לגנות, לצעוק, לבזות ולהשמיץ פוליטיקאים ואסור לשאול שאלה או להתלונן ולהגיש הסתייגות לכל מעשה של 'איש מקצוע', פקיד בכיר שנבחר ע"י ה'קליקה' הנכונה. וזה קורה -כמובן- רק בכאלו שנבחרו על ידיהם ואנו משתפים עם זה פעולה ואח"כ לא מבינים למה הם שלטוני המדינה האמיתים...
הנה הודעה שהתפרסמה היום:
"ניר דבורי: הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש אמ"ן מתלבטים מתי להתפטר - ראשי המערכת הביטחונית מתכוונים להישאר בתפקיד כל עוד יש לחימה בדרום ובצפון, ולכן העזיבה לא מתוכננת לזמן הקרוב. שיקול מרכזי במועד העזיבה שלהם עוסק במערכת הפוליטית - ובמי יהיה הגורם שימנה את מחליפם".
"מי יהיה הגורם שימנה את מחליפם"... שאלת השאלות, האם זה יהיה בממשלה הנוכחית שתמנה סהרוריים, הזויים ומשיחיים- חלילה, או ממשלה עדכנית ו'נכונה' יותר שתדע למנות את מי שיכול להמשיך את השלטון 'שלנו' גם לימי האופוזיציה האפרוריים.
אך בזה יתכן וניתן להרגיע, נתניהו לא יעז למנות מישהו מאנשי המחנה שלו, ללא ספק זה יהיה מינוי התואם לרצון שליטי ומנהיגי העל.
אך בכל אופן, לתת לאנשי הצבא (השולטים והמנהיגים, כמובן איני מתכוון לחיילים ואנשי המילואים) את הקרדיט שהם עושים הכל כפי שהמקצוע והתפקיד מחייב ואינם מערבים שיקולים שאינם מן העניין, זה קצת קצת יותר מידי פירגון לא מדוייק ושלא במקומו!
 

ניהול 1

משתמש מקצוען
כנראה מדמיינים שעד אז נתניהו בטח כבר לא יהיה בשלטון... אפשר להעריך די בוודאות שהם טועים ובגדול......
אם הוא יקבל את הצעתם הוא אכן לא יהיה בשלטון. לא רק בעוד 10 שנים אלא גם בעוד 10 ימים.
 

USHER

משתמש מקצוען
צבאות ארה"ב ובריטניה בהודעה רישמית.
תקפנו בתימן, בסיוע הולנד אוסטרליה קנדה בחריין דנמרק וניו זילנד:
מזל שניו זילנד בתמונה....
וברצינות מה הסיפור של "הסיוע" הם תוקפים או רק דוחפים את המטוס מאחורה לתת לו תנופה?
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
לגבי תקיפת ארה"ב את המיליציות האירניות,
אני עדיין מאוכזב מאוד מהפחד של ארה"ב לתת מכת פתיחה שתרעיד את האיזור, ותייצר הרתעה אמיתית, אולי הם מעדיפים לנגוס בשקט במקום לייצר מלחמה שבסוף לא בטוח אם ההישגים יהיו אותו הדבר, אבל אני לא מספיק סומך על האמריקאים שזה השיקולים שלהם.

וסתם דבר מעניין,
היום בפטריוטים - לא ממש עקבתי אבל ראיתי שהיה את יוני שטבון (היום סא"ל - מג"ד במילואים) - אחד שאני בקושי זוכר את שמו למרות שלא מזמן הוא היה ח"כ בבית היהודי רק עברנו מאז כ"כ הרבה גלגולים אז לא זוכרים. ומישהו הזכיר שם שהוא קיבל צל"ש רמטכ"ל בעבר אז זה סיקרן אותי, ופתחתי ויקיפדיה,
מצאתי שם ציטוטים מעניינים מ 2014
אין מה לומר בחור חכם
במיוחד סעי' 1 ו - 3


תפיסת הביטחון שלו​

על פי תפיסת הביטחון של שטבון, המוצגת בספרו ובראיונות לעיתונות[26]:

  1. הכרעת האויב גם בעידן המודרני (טרור או צבא סדיר) יכולה להתקיים רק על ידי תמרון קרקעי בשטחו, תוך יצירת תחושת נרדפות. בחינת ההיסטוריה הצבאית העולמית מלמדת שאף אויב לא הוכרע מהאוויר, למעט שימוש בנשק בלתי קונבנציונלי. לדברי שטבון, "הטכנולוגיה ועוצמת האש שהיא מביאה אתה לשדה הקרב צריכה לתמוך במאמצי התמרון של כוחותינו, ולא להחליפם"[27].
  2. הכרעת הטרור והמושג ניצחון חייבים לחזור לקדמת הבמה בטרמינולוגיה הצבאית המערבית. בין השנים 20022005 הוכיחה המערכת הביטחונית הישראלית כי ניתן לנצח את טרור המתאבדים הפלסטיני ביהודה ושומרון. פעולות מבצעיות נחושות ועקביות של חדירה לשטחים הצפופים שנתפסו עד אז "כמחוץ לתחום המבצעי" הוכחו כיעילות. שילוב מודיעין מדויק והפעלת כוחות רגליים הובילו למיטוט המערכת הארגונית של הטרור[28].
  3. במלחמה מול הטרור הפונדמנטליסטי ינצח הצד המונע מתפיסה אידאולוגית ברורה, אמונה בצדקת הדרך וחוסן לאומי-חברתי. מודל צבא העם הישראלי שבו משרתים אזרחים מכל גוני החברה שירות חובה בסדיר ובמילואים מוכח כיעיל במצבי קיצון. תחושת "המלחמה על הבית" מובילה את הכוחות בשטח לנצח בכל מחיר, גם כשהמנהיגות מבולבלת או לא החלטית. דוגמאות מובהקות ליתרון מודל זה ניתן ללמוד ממלחמת יום הכיפורים וממלחמת לבנון השנייה[29].



מאורעות ה 7 באוקטובר מוכיחות את ההדגשה בסעי' 3
 
נערך לאחרונה ב:

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
לא פחות!
‏ראש המוסד לשעבר יוסי כהן קורא ב׳גל״צ׳ ⁩ לעסקת חטופים בפעימה אחת: ״אנחנו נשלם ממילא כפי שמוצע את כל המחירים המבוקשים - אז בואו נשלם אותם היום מראש עבור כולם, ונקצר את זמן השהות הבלתי אנושי של החטופים ברצועה״.

(כל רגע)
אז אין בעיה! לפי דבריך, ממילא נשלם הכל, אז אולי נשלם מראש את כל מה שהם ירצו בעתיד? למה לגרום לעוד חטיפות ולעוד מעשי טרור? הכי טוב, להתחיל לארוז את כל חפצינו ולצאת לכיוון הים, בלי סירות כמובן, המטרה היא שנטבע בים, לא? הרי זה מה שהם רוצים! אז בואו ניתן להם את זה!

ועל זה לא נאמר "אלו דברים שאין להם שיעור", כי באמת אין שיעור לטמטום ולאטימות :mad:
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מזל שניו זילנד בתמונה....
וברצינות מה הסיפור של "הסיוע" הם תוקפים או רק דוחפים את המטוס מאחורה לתת לו תנופה?
שולחים טכנאי..
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
‏ראש המוסד לשעבר יוסי כהן קורא ב׳גל״צ׳ ⁩ לעסקת חטופים בפעימה אחת: ״אנחנו נשלם ממילא כפי שמוצע את כל המחירים המבוקשים - אז בואו נשלם אותם היום מראש עבור כולם, ונקצר את זמן השהות הבלתי אנושי של החטופים ברצועה״.

(כל רגע)
טיפש מטופש..

ואח"כ הוא טוען שפניו לא לפוליטיקה..

איך ראש המוסד לשעבר הולך ומדבר ככה, שהוא יודע בוודאות שזה מעלה את המחיר לעיסקה, וסיכוי רב שהדיבורים שלו מעכבים את העיסקה?

האיש עמוק במרכז - שמאל, על הימין הליכודי לחפש מנהיג אחר..
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים

Libby-design

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
להבנתי,
יוסי כהן לא קורא לתת לחמאס הכל. אלא, כאשר תהיה עסקת חטופים כלשהי שיסגרו עליה (לדוג' 150 מחבלים עבור חטוף- שזו בכלל הזיה, הלא נגיע ל -15,000 מחבלים עבור 100 החטופים) ברגע האמת לא ישחררו כל יום 150 מחבלים ויקבלו חטוף אחד אלא ישחררו את כל 15,000 המחבלים ביום אחד ומנגד יגיעו לכאן באותו יום כל 100 החטופים שלנו.
לדעתי הוא צודק, לא ?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  10  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה