המגלומן מכה שוב

cmyk

משתמש צעיר
הצעדים המענינים שלו מקנים לו תדמית אמינה ומחזק את התזה שלו שהוא 'שונה מכל הרשתות האחרות'.
הסיפורים האלו עוברים מאוזן לאוזן, וכך יש לו אלפי משווקים בלי עלות - -
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ע"ע איקאה, רמי לוי לא המציא את הגלגל, השיטה מוכרת אך לא אהודה, בהשקות נדירות פורצים בכאלו מבצעים, כמו השקת סלקום הראשונה, או כל שנה במבצעי יום שישי השחור שלמרות כל הבאזז הינם מוגבלים מאוד לאובייקטים מסויימים ולזמנים קצרים,
השיטה לא משתלמת לטווח ארוך ובפרט לא לרשתות גדולות שחייבות קמפיינים תמידיים, כשרמי לוי יחליט להפרס כלל ארצית, הוא לא יוכל להמשיך ללא השיטות הסטנדרטיות
 

מאירי5

משתמש רשום
נכתב ע"י אברימי;489205:
הכל יכול להיות, אבל מה שברור שבסעיף ההוצאה על פרסום, מתחריו מוציאים פי אלפיים ממנו ומקבלים פחות באזז, וכאן טמון בדיוק הכלבלב.
איזה כלבלב טמון?
מה שצריך לבדוק (ואין לי את הכלים) זה את רמת הרווח התפעולי של הרשת.
לא משנה אם משקיעים מיליונים בפרסום קונבנציונאלי, או בפרסום של "מכות באזזזז" שעולה לא פחות, (עוף בשקל, לכו הביתה בלי לשלם, טיטולים בחצי מחיר ועוד ועוד כיד הדימיון הטובה על רמי), העלויות של כל הדברים האלו הן עצומות, אי אפשר להגיד שהוא עושה כמויות פירסום בכלום כסף. עולה לו כסף, אוהו כסף.
הנקודה התחתונה זה הרווח התפעולי. אני יודע שרשת מצליחה נקראת כשהרווח התפעולי הוא 6-8 %. צריך לבדוק איפה הוא נמצא ביחס לזה. כמה הבאזזז שווה כסף נכנס שישאר ברשומת הרווח.
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
כנס לאתר הבורסה, החברה שלו נסחרת. רווחים מעולים.

אם אני זוכר נכון בדו"ח האחרון שלו הרווחים עלו ב-30%
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
אולי הנקודה היא בצורת הבניה של הרשת שלו. אין מנגנון מסורבל של מקבלי החלטות, סגניהם יועציהם נהגיהם ומזכירותיהם, הוא ניתץ את כל מנגנוני הבירוקרטיה של הרשתות האחרות, והכניס את סגנון השוק לצרכניה הממוסדת.
אם במרכול אחר לדוגמה, יש את "קופה ראשית" של אירנה, שתפקידה לאשר המחאה או לקבל תלונה על משו, והעסק מסורבל ומסתרבל עוד, הרי שאצלו יש תודעת "להעיף מהר". להעיף מהר סחורה, ולהעיף מהר את הלקוח שלא ירגיש שהוא בזבז זמן בקניה.
גם המבצעים הם בעלי אופי של כאן ועכשיו. (היום 3 לחם פרוס ב5 ש"ח) בלי למה, בלי ככה, בלי פרסום ובלי כוכביות.
כל העובדים אצל רמי לוי החל מהמנקה שמסתובב עם המכונה בין המדפים, משרתים את הקהל, כולם יודעים בדיוק איפה נמצא כל מוצר, כל העמדות מאויישות, והעסק זורם.
במרכולים אחרים...
 

מאירי5

משתמש רשום
מסכים איתך שהוא מפשט תהליכים. השאלה אם זה לא יפגע בו כבומרנג.
הרי לא "סתם" מושיבים קופאית ראשית שתהיה אחראית על צ'קים אם לקבל או לא. כמויות הצ'קים שחוזרות בישראל הן לשם ולשנינה. ולא סתם יש מנהלים ומנהלי מחלקות. אולי זה גורם לביורוקרטיה מסוימת, אבל בלי זה זה ממש אנרכיה. כל עובד זוטר הישר בעיניו יעשה.
מי יודע, אולי הוא ילמד אותנו פרק חדש בשיווק.
 

שי דרומי

משתמש צעיר
נכתב ע"י מאירי5;489667:
מסכים איתך שהוא מפשט תהליכים. השאלה אם זה לא יפגע בו כבומרנג.
הרי לא "סתם" מושיבים קופאית ראשית שתהיה אחראית על צ'קים אם לקבל או לא. כמויות הצ'קים שחוזרות בישראל הן לשם ולשנינה. ולא סתם יש מנהלים ומנהלי מחלקות. אולי זה גורם לביורוקרטיה מסוימת, אבל בלי זה זה ממש אנרכיה. כל עובד זוטר הישר בעיניו יעשה.
מי יודע, אולי הוא ילמד אותנו פרק חדש בשיווק.
אני גם חושב כך. אבל זה לא סותר את תפיסת היאאלה והביתה. נכון שצריך להיות נהלים מסוימים כדי שלא יווצר עליהום אבל אם כל עובד יודע איפה מונח כל מוצר, וכל העסק דופק על תכל'ס אז עניינים זזים מהר יותר.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
קודם כל מבחינה כלכלית המבצעים שלו בשקלול כולל עולים לו הרבה פחות מפרסום מקיף כמו שעושות שאר הרשתות. זה לא שהוא לא מפרסם בכלל אבל הוא מפרסם פחות ובימינו שעלויות הפרסום מאוד יקרות יותר שווה לו לחלק את תקציב הפרסום כפי שהוא עושה כיום: חצי לפרסום קונבציונאלי וחצי לפרסום לא קונבציונאלי (מכירה במחירי הפסד וכו'). שיטה זו לא רק שלא מצריכה אותו להוציא יותא כסף אלא יוצרת גם את הבאז הדרוש וממתגת אותו כפי שהוא מעוניין.
אני רוצה לציין שאף פעם לא קניתי אצל רמי לוי אבל מהיום שהוא פתח את הצרכניות שלו שמתי לב שהוא מנצח בגדול בכל השוואת מחירים של סלים לקראת החגים וכו' - מה שאומר שהוא כן יותר זול וכמו שאנחנו לא חושבים שבגלל שהסופרים האחרים משקיעים הרב בפרסום המוצרים שלהם יהיו יותר יקרים כך לא נכון לחשוב את זה כאן כי אחרי הכל לדעתי הוצאות הפרסום שלהם זהות וההבדל היחיד הוא באיזה אפיק פרסומי כל אחד משקיע.
זה שהקופאית הרגילה בודקת את הצ'ק (יש מכשיר פשוט ומהיר לבדיקה הזו) ולא קופאית ראשית (האמת שעד עכשיו לא ידעתי את זה זה, אף פעם לא יצא לי לשלם בצ'ק בסופר...) גורם לאנשים שמשלמים בצ'ק להבין שמכבדים אותם ואת הזמן שלהם ולא משנה איך הם משלמים, אנשים שלא משלמים בצ'ק גם שמחים על כך שההלי מהיר ולא מבזבזים את זמנם לשווא וגם הביטחון הכלכלי של הרשת לא נפגע כי יכולת הבדיקה של הצ'ק למניעת רמאויות נשארת זהה - רק עם פחות בירוקרטיה.
בקיצור - מגיע לו שאפו על האומץ להשתמש בפרסום לא קונבציונאלי כדרך חיים ולא פעם בעשור כפי שהורגלנו עד עכשיו.
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני לקוח של רמי לוי בביתר וחושבני שהוא הביא משהו לחרדים שלא היה הסופר ברמה הרבה יותר גבוהה מהזבל המקובל.
יש בר גבינות בר דגים טרים עם בריכה בר בשרים טריים. מאפיה. הכל בתוך הסופר טרי ונעים.
 

מאירי5

משתמש רשום
נכתב ע"י eden7115;489729:
קודם כל מבחינה כלכלית המבצעים שלו בשקלול כולל עולים לו הרבה פחות מפרסום מקיף כמו שעושות שאר הרשתות.
מי אמר לך? את\ה רואה חשבון? בדקתם את הדוחות שלו?
גלאט מרקט גם היתה מפוצצת בקונים ועשתה מבצעים טובים ובכל זאת קרסה.
אי אפשר לשרוד בלי להרוויח.
דבר נוסף, רמי לוי, בינתיים יש לו רק את הרשת שלו על הראש. (כרגע, זה נראה שהוא הולך להתפרס לעוד תחומים) נראה לכם שלנוחי דנקנר ויצחק תשובה ולכל ראשי הריבוע הכחול יש זמן להכנס לרשתות ולבדוק מה קורה ולהכריז פתאום ברמקול עוגיות בשקל עגבניות בחצי שקל? בשביל זה יש מנהלים ותתי מנהלים. חוץ מזה שבאופיו הוא באמת יותר עממי משאר המנהלים הגדולים. אבל נראה אותו עוד 5 שנים, כשהוא מנהל עסקים מסועפים של רשתות מזון, ביטוח, סלולר, דלק, עוד ועוד דברים, נראה אותו עוצר זקנה ברחוב ושואל איפה קנית וכמה עלה לך.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י מאירי5;489908:
רמי לוי, בינתיים יש לו רק את הרשת שלו על הראש. (כרגע, זה נראה שהוא הולך להתפרס לעוד תחומים) נראה לכם שלנוחי דנקנר ויצחק תשובה ולכל ראשי הריבוע הכחול יש זמן להכנס לרשתות ולבדוק מה קורה ולהכריז פתאום ברמקול עוגיות בשקל עגבניות בחצי שקל? בשביל זה יש מנהלים ותתי מנהלים. חוץ מזה שבאופיו הוא באמת יותר עממי משאר המנהלים הגדולים. אבל נראה אותו עוד 5 שנים, כשהוא מנהל עסקים מסועפים של רשתות מזון, ביטוח, סלולר, דלק, עוד ועוד דברים, נראה אותו עוצר זקנה ברחוב ושואל איפה קנית וכמה עלה לך.
א. זה שיש לו רק את הרשת שלו על הראש, והיא שלו מרגע הקמתה - נותן לו יתרון על פני המתחרים שרכשו מנגנונים מנופחים ומסואבים.
ב. הוא לא מתכוון "לעשות מכה וללכת" כמו כל הרשתות האחרות שבמחזוריות קבועה מחליפות שמות וידיים, ולכן הוא באמת משקיע מחשבה ויוזמות מצויינות בעסקים.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נראה לי שרמי לוי עובד בדיוק כמו הרשתות האחרות על ידי תפיסת העין במבצעים מטורפים, ועל הדרך צובר את הפסדי המבצעים מהמוצרים האחרים שבחנות. ההבדל הגדול הוא, שהוא יוצר אמון אצל הקונים. אם נלך ב"יש" לדוגמא, מיד חושינו המחודדים ירחרחו אחר המבצעים המשתלמים באמת, ונזהר מהפחים הקטנים שטומנים לנו. כנראה שהצרכנים הנלהבים של רמי לוי, מטושטשים קמעה מכל ה"טררם" הגדול סביב ועלולים ליפול בקלות בפחים שלו, כי זו הדרך הקיומית שלו לממן את ההתפרעויות.
עם כל זה, לא הייתי מתנגדת שיהיה לנו גם פה רמי לוי, והתחרות תעלה ותתעלה לטובת כולם.
(פה, במודיעין עילית מסתובבים אברכים שאפשר לכנות אותם:"ברקוד" אפשר להעביר מול פיהם מוצרים והם מיד ידקלמו את המחיר העדכני באותו יום: ב"יש" , "ברכל", ו"שפע שוק"- נראה את רמי לוי מתמודד עם הלמדנים הללו)
 

שוקולד לבן

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
שיווק גרילה - מישהו יודע מה זה?
נראה (לפי התיאורים, לא מכיר את רמי לוי מקרוב) שהבחור מיישם במקצועיות את שיטות הגרילה של ג'יי לוינסון ופול האנלי - אבות השיטה.

זה אומר:
- הערכת אין קץ ללקוחות שלך ולזמנם
- מכירת תקוות במקום מוצרים (התקוה שהוא יופיע על חמור לבן, וישחרר את כולם ללא תשלום...)
- מרד בפרסום המסורתי שעולה יקר
- שיווק בערוצים חדשניים לא יקרים, ועדיף מטורפים עם תעודה
- שיווק לתת מודע
יש עוד כמה עקרונות, תקראו כבר בספר...
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
שמת לב שהתגובות קצרות יחסית לפעם?

נחש מדוע..
 

עששית

משתמש רשום
בעקבות הדיון ...

עבור באזזז יצירתי צריך

1. אומץ! תהיו אמיצים תדרשו מעצמכם יצירתיות, דברים חדשים ולא מקובלים יתקבלו בברכה. יש לציין שיסוד היצירתיות היא כנות ישרות ואמינות. אחרת בא באזזזז שלילי שחוזר כבומרנג...

2. הגדירו את המטרה הברורה - המסר של הבאזז ותתמקדו בו, עזבו אתכם מאסטרטגיות ואסטרטגיות ועוד אסטרטגיות, אלא פשוט יותר. אם המסר צריך לדוגמא להיות 'אנחנו הכי זולים' תעשו באזז של עוף בשקל וכו'.

3. הבינו את הצרכנים שלכם ממקור ראשון - לא תצליחו להיות יצירתיים אם לא תכירו אותם ממקור ראשון כלומר, באופן אישי בחיים האמיתיים. בחיים הרי לא תצליחו ללמוד משהו אם תבלו את כל היום בכסא שלכם.... קחו את הרכב תצאו לשטח, תחייכו לאנשים ותנסו להתהלך בנעלי הלקוחות שלכם , תכירו את המוצר שלכם מצד הלקוח, תחוו רגשות חדשים ותקבלו השראה לרעיונות חדשים, כך תגלו גם את הערך היצירתי הטמון בכם, וכשתראו את הצרכן המסכן עומד שעות בתורים תזהו את הפוטנצייאל ובחיוך רחב הנה לכם עוד באזזז יצירתי מבריק..


--
רק חשוב להבין, שבין אם אתם מותג גדול וידוע, ובין אם אתם סטודיו קטנצ'יק או חברת הזנק קטנה, כשמדובר ביצירתיות אין ביניכם כל הבדל: לאיש אין מונופול על הכשרון ולאיש אין מונופול על היצירתיות.
אם אתם מעוניינים ברעיונות גדולים והדבר בוער בנשמתכם, ואם יש בכם אומץ לקחת את הסיכונים ופיתחתם את העמידות הנדרשת כדי לנסות שוב ושוב, אתם תצליחו בסופו של דבר להניף את כדור הבאזזז לעבר השער

אתם מסוגלים לעשות זאת?

עוד דבר חשוב, פרסום סטנדרטי מביא תוצאות סטנדרטיות, פרסום לא סטנדרטי, יצירתי ושונה - מביא תוצאות לא סטנדרטיות ושונות, לטוב ולרע..
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
סתם להשכלה הכללית

נכון לסוף שבוע שעבר החברה שלו שווה מליארד שלוש מאות ששים וארבע מליון שקל ומרוויחה כמאה מליון שקל לשנה (בנתיים דווח על 63 מליון לתשעת החודשים הראשונים של השנה).

שופר סל עם כ-240 סניפים שווה ארבע מליארד שבע מאות ושבעים מליון שקל, הרווח השנתי כ-325 מליון כ-60 מליון מתוכם הינם מהשכרת נדל"ן.
 

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ולמה רק לי רמי לוי מזכיר לי במשהו את 'פיקנטי' ??? :(
(לא שאני מאחל לו את הסוף שלו...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה