סקירה האם היעד האסטרטגי הבא של המדינה הוא הפיכת הדרום למרכז?

במה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
שאלת תם-

למה שהדרום יהפוך למרכז יותר מהר מהצפון?

לחרדים, הקשר לצפון הרבה יותר נטוע בנפש [מירון, צפת, טבריה כו'].

לחילונים, הרי הצפון הרבה יותר יפה, והמזג אויר הרבה יותר נעים.

מה בכלל הצד שדווקא הדרום יפרח?
הצפון או שהוא מלא בישובים ושטחים חקלאים, או שהוא הררי, כך שקשה להפוך אותו לאזור מרכזי יותר.
הדרום הרבה יותר ריק, יותר קרוב למרכז, ויותר קל לבנייה והתפתחות.
 

משה מנדלוביץ

משתמש מקצוען
אחרי הכל מצד מזג אויר עדיף לגור בצפון מאשר בדרום
תראו לאיפה כולם הולכים לנופש
 

המצפה לרחמיו

משתמש פעיל
השאלה היא לא איפה הציבור רוצה להיות
אלא איפה יתנו לציבור להיות
(לא שזה לא חבל לדעתי שהמפלגות החרדיות שכחו מי שלח אותם לכנסת ולממשלה ולצרוך מה הם נשלחו)
ובנתיים נראה שההשקעה הממשלתית היא בדרום
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

אחת התוכניות הגדולות בארץ: אלפי יחידות דיור ייבנו​

הוחלטה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל 'רובע רותם - דימונה מזרח' להקמת רובע מגורים חדש בן כ-7000יח"ד ברמת מפורטת ועוד כ-3,000 יח"ד ברמת תוכנית מתאר, לצד אזור תעשיה ותעסוקה, שטחי ציבור, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורה​

קובי ברקת | כלכלי15.8.2023 | 15:53
pltal.png


00:00


00:00
האזינו לכתבה











colbass.com

22fab1a0f6d63bf08f03.jpg
דירות/נדל"ן | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל 'רובע רותם - דימונה מזרח' להקמת רובע מגורים חדש בן כ-7000יח"ד ברמת מפורטת ועוד כ-3,000 יח"ד ברמת תוכנית מתאר, לצד אזור תעשיה ותעסוקה, שטחי ציבור, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורה - הוחלטה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום.
התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם עיריית דימונה, להקמת רובע מגורים חדש עם אזור תעשיה ותעסוקה (כ- 582,800מ"ר תעסוקה וכ-42,500 מ"ר מסחר), תחנת רכבת חדשה ומוסדות ציבור שוכנת מזרחית לישוב הקיים ומתפרשת על כ-10,260 דונם.
התכנית הענקית תזניק את דימונה קדימה ותאפשר לה להציע איכויות מגורים גבוהות ואטרקטיביות, לטובת פיתוח משמעותי נוסף של העיר, הנמצאת בתנופת גידול בשנים האחרונות.
התוכנית מציעה תמהיל מגורים מגוון הכולל בינוי עירוני מרקמי וצמוד קרקע המשלב עירוב שימושים וקשר חזק בין העיר והמדבר, עם תכנון בר קיימא תואם אקלים המותאם למיקום העיר במדבר ולאיכות חיים גבוהה שיש להעניק לתושבי העיר.
היקף המגורים בתוכנית הוא כ-7,000 יח"ד חלקן דירות קטנות וכ-300 יח"ד לדיור מוגן. הבינוי כולל בנייה רוויה של 4-9 קומות, בנייה מרקמית, בנייני גן-גג של כ- 3-5 קומות ובנייה צמודת קרקע. בנוסף כ-3,000 יח"ד ברמה של תוכנית מתאר.
עוד התוכנית כוללת כ-225 דונם מדרום לשכונת השחר ובסמוך לכניסה החדשה לעיר לטובת מוסדות חינוך וציבור מטרופוליניים ועירוניים כגון מוסד אקדמי, מעונות סטודנטים ומרכז רפואי. בסמוך לפסי הרכבת מתוכננת תחנת רכבת חדשה, כיכר עירונית ואזור תעסוקה ותעשיה בשטח של כ-600 דונם הכולל גם אצטדיון עירוני וארנה חדשים.
השכונה מתחברת לעורקי התנועה והמוקדים המרכזיים בעיר ויוצרת ציר ירוק ראשי עם מערכת צירים ירוקים ומוצלים להולכי רגל בין העיר למדבר. השטחים הפתוחים המקיפים את העיר יטופלו לרבות פינוי מטרדים וערמות פסולת שהושלכו בשטח. בנוסף, יוקם מרכז למבקרים ויציאה לטיולים בשמורת נרקיסים של נחל דימונה ונחל אשלון.
ברחוב הראשי של הרובע מוצעת בניה גבוהה יותר (9.5 קומות) עם חזית מסחרית ובשילוב מבני ציבור, תעסוקה ומפתח רחב לפארק המרכזי ולפעילויות המשתלבות בשוליו. כמות המסחר מתאימה כך שתענה לצרכים המקומיים של תושבי הרובע ותיצור "חיות אורבנית", ללא פגיעה במרכז העיר דימונה.
כחלק מהתפיסה הסביבתית והחברתית מרבית בניני המגורים המרקמיים מתוכננים סביב חצרות פנימיות מוצלות, המאפשרות תנועת הולכי רגל רציפה בין המגורים למבני הציבור, לשטחים הפתוחים ולאזור התעסוקה והרכבת.
תכנון המרחב הציבורי והפרטי הותאם באופן מיטבי לאקלים המדברי ולמקסום פוטנציאל ייצור האנרגיה כרובע השואף להיות מאופס אנרגיה. במסגרת זאת, התכנית מתמרצת בניית גגות שטוחים בבנייה צמודת הקרקע, עם מערכת פאנלים סולארית (בתכנית "תמריץ התאמה למדבר"). בנוסף התכנית מאפשרת תחבורה ציבורית מעולה וקישוריות אורבניות טובה ומוצלת להולכי רגל ורוכבי אופניים.
התוכנית תוכננה ע"י "עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ".
עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מברכת על ההחלטה להפקיד את התכנית וציינה כי "הקמת הרובע החדש היא בשורה לעיר דימונה ולנגב כולו. התכנית קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ומציגה תוספת מגורים משמעותית בתמהיל מגוון, ומענה לצרכים כלל עירוניים כגון: אצטדיון, מוסד אקדמי ותחנת רכבת חדשה, שיביאו לפיתוח המרחב ולחיזוק העיר דימונה."
שי קרפ, מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, אמר כי "רשות מקרקעי ישראל פועלת במרץ רב לחיזוק הדרום ולהגדלת ההיצע בכל התחומים הן במגורים, תיירות, בתעסוקה ומסחר והן באנרגיה מתחדשת. בדיון היום נדונה תוכנית רובע רותם בדימונה עיר בתנופת פיתוח וגם כאן מקדמת רמ"י בשורת פיתוח שתאפשר הוספת מגורים בהיקף נרחב לצד מסחר ותעסוקה ובין השאר מתוכננת גם תחנת רכבת חדשה, שיצויין כי בהמשך צפויה להתחבר לקו הרכבת לאילת".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

שיפור דרמטי: זו העיר שתהנה מרכבת קלה חדשה​

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה תוואי עקרוני של המסילה העובר בשטחם של המועצה האזורית בני שמעון, המועצה המקומית מיתר, עומר והעיר באר שבע | הרכבת הקלה תשרת את המוקדים המרכזיים בעיר באר שבע, תחנות הרכבת הכבדה שבעיר, בית החולים סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון ועוד​

קובי ברקת | רכב ותחבורה15.8.2023 | 14:25
pltal.png


00:00


00:00
האזינו לכתבה











colbass.com

28533d5bf2c1ba7b15a8.jpg
הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) נתנה אור ירוק לקידום המיזם להקמת רכבת קלה בין באר שבע לבסיס אמ"ן שבליקית. זאת, במסגרת התכנית של משרד התחבורה להקמת רכבת כבדה ורכבת קלה לליקית שבנגב.
במסגרת הדיון שהתקיים אתמול (שני) אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות תוואי עקרוני של המסילה העובר בשטחם של המועצה האזורית בני שמעון, המועצה המקומית מיתר, עומר והעיר באר שבע. בעתיד הרכבת תתחבר למסילה המהירה לבאר שבע, זאת,כחלק מהחזון של משרד התחבורה לחיבור ישראל מצפון לדרום.
הרכבת הקלה תשרת את המוקדים המרכזיים בעיר באר שבע, תחנות הרכבת הכבדה שבעיר, בית החולים סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60, את קרית המודיעין החדשה ההולכת ומוקמת בליקית.
התוואי עובר במקביל לפרוזדור כביש מספר 60 ויקשר בין קרית המודיעין לתחנת רכבת,האוניברסיטה בצפון באר שבע, ועד למעבר מיתר ויאפשר חיבור יעיל ומהיר בין הרכבת המהירה מתל אביב לרכבת הקלה. בהמשך יבחנו מיקום התחנות לאורך הקו תוך מתן דגש לאיכות האורבנית של התכנון.
תוואי הדרך שנדון בוועדה יופקד בקרוב להערות הציבור.
התכנית של משרד התחבורה למטרופולין באר שבע כוללת הקמת מסילה חדשה בין צומת גורל לבסיס ליקית שתאפשר קשר רכבתי ישיר לחיילים, לצד הקמה של מסילות רכבת נוספות בין אזור המרכז לתחנת האוניברסיטה בבאר שבע, עליהן ייסעו רכבות מהירות של עד 250 קמ"ש, עם עצירות בנתב"ג, קרית גת ובאר שבע.

בחדרי חרדים
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

שווי קרקע של 200 אלף שקל ליחידה: הצלחה למכרז לבניית 64 צמודי קרקע בירוחם​

במכרז היזמים שפרסמו רמ"י ומשרד השיכון, שווקו כל שלושת המתחמים עבור סכום כולל של 12.7 מיליון שקל. במתחם הגדול לבניית 32 דירות זכתה א.אבאל חברה לבנין ופיתוח. עוד זכו טל שי אטיאס ואריה אברג'ל ובניו עם הצעה משותפת, ומואב יזמות​



מאת נמרוד בוסו- עורך אתר מרכז הנדל"ן
20.08.23 | 13:25 עודכן לאחרונה: 20.08.23 | 13:31

ירוחם (שאטרסטוק)
ירוחם (שאטרסטוק)
מכרז יזמים לבניית 64 צמודי קרקע בשכונת האירוסים שבצפון ירוחם, שפרסמו רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד הבינוי והשיכון, הסתיים בהצלחה בשבוע שעבר, עם שיווק כל שלושת המתחמים לחברות יזמיות, עבור סכום כולל של כ-12.37 מיליוני שקלים (כולל הוצאות פיתוח, המהוות את רוב התשלום). בסך הכל משקפות ההצעות הזוכות שווי קרקע של 190 עד 200 אלף שקלים ליחידת דיור.
במתחם הגדול מבין השלושה, לבניית 32 דירות, זכתה א.אבאל חברה לבנין ופיתוח 1993, עבור סכום של 6.2 מיליוני שקלים, רובם עבור הוצאות פיתוח. במתחם לבניית 24 יח"ד נוספות זכתה הצעה משותפת של טל שי אטיאס ואריה אברג'ל ובניו שיווק בע"מ עבור כ-4.64 מלש"ח, ומתחם לבניית 8 דירות נוספות זכתה מואב יזמות עבור סכום של כ-1.53 מיליוני שקלים.
שכונת האירוסים נמצאת בצפון ירוחם. תוכנית השכונה כוללת הקמה של 1,084 יחידות דיור חדשות, ומתפרסת על שטח של כ-588 דונם. היא כוללת גם 10,860 מ"ר מבני ציבור ו-520 מ"ר מסחר.
 

לפעמים

משתמש רשום

תוכניות המנהלת נחשפות: כל יישובי עוטף עזה צפויים להכפיל את גודלם אחרי המלחמה​

זאת באמצעות ועדה מחוזית ייעודית, שתוקם על מנת לקדם תוכניות אך ורק בחבל ארץ זה. עוד נודע למרכז הנדל"ן כי נכון להיום לא ניתן פתרון למפונים שיוכלו בקרוב לשוב לביתם - אך לא יהיו מעוניינים בכך​


מאת רוני ליפשיץ
12.12.23 | 15:30 עודכן לאחרונה: 12.12.23 | 15:38
00:00


04:23
האזינו לכתבה











colbass.com

ראש מנהלת תקומה משה אדרי על רקע שדרות (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)
ראש מנהלת תקומה משה אדרי על רקע שדרות (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)
כל יישובי חבל התקומה (עוטף עזה) שתחת אחריות מינהלת תקומה, צפויים לכפיל את גודלם. זאת באמצעות ועדה מחוזית ייעודית שתוקם אך ורק עבור יישובי החבל. כך נודע למרכז הנדל"ן. עוד נודע כי המדינה צפויה לתקצב באמצעות המנהלת, רכישת ריהוט, מוצרי חשמל מטבח ועוד עבור כל אחד ממשקי הבית המפונים ב-80 אלף שקל לכל משק בית.

כך יוכלו משפחות המפונים שצפויות להשתכן בשבועות הקרובים, מי בפרוייקטים חדשים בקריית גת ותל אביב, ומי בשכונות קראווילות בקיבוצים השונים, לרכוש לעצמ ריהוט מותאם לדירתן הזמנית.

כזכור, השבוע אישרה הממשלה הן את התקציב, בסך 18 מיליארד ל-5 שנים, והן את תוכנית הפעולה, עבור מנהלת תקומה. עכשיו יש למנהלת כעת 100 ימים כדי להניח את התוכניות המפורטות לכל ישוב, ולחבל הארץ בכללותו. במקביל, תוך 45 יוצג תזכיר חוק התקומה, ותוך 60 הוא אמור לעבור בכנסת, ולתת את המעטפת התומכת.

מתוך 18 מיליארד השקלים שאושרו לתקציב, יועבר כבר במהלך 2024 כמעט מחצית מהסכום - 8 מיליארד שקלים. זאת מאחר והכוונה היא ליישב מחדש את הישובים שפונו בשנה זו, דבר שדורש משאבים רבים.

נכון להיום, הוענקו כבר 218 מיליון שקל מהתקציב הראשוני של מיליארד שקל, למועצות ולישובים לטובת הוצאות שוטפות לתושבים כמו ביגוד, דיור וכדומה, ו-270 מיליון שקל הועברו לפתרונות דיור מיידיים. משרד האוצר, שסיכם וחתם על התקציב הכולל מול המנהלת, אמור להציג עד ה-10 בינואר את המקורות התקציביים של התוכנית, שנכון להיום הם לא ידועים, דבר שמעורר ביקורת רבה בקרב ראשי המועצות בעוטף. אם לא יוצגו מקורות תקציביים עד ינואר, תוצג הצעה ייחודית למנהלת מול הכנסת, כדי לקבל את התקציב שלה, או כך לפחות הוסכם.

עבור מי שיוכל לחזור לדירתו ולא יהיה מעוניין בכך – אין כרגע פתרון

עד לחזרתם לישובים, בכוונת המנהלת להעניק מעטפת מלאה לכל הישובים שפונו בעוטף ונכללים תחת אחריותה. עבור תושבים שלא יכולים לחזור לישוביהם, ונדרשים לעבור למגורי ביניים לתקופה שצפויה לעמוד על שנה, כמו למשל תושבי ניר עוז שיעברו בקרוב למתחם בניינים בקריית גת, המנהלת תממן את מלוא השכירות על הדירות לפחות לשנה קדימה, וכן את חשבונות הארנונה, החשמל והמים. בנוסף, המנהלת תרהט על חשבונה את כל הדירות מא' ועד ת', כולל מכשירי חשמל, כלי מטבח וכדומה, כשהתקציב שמוקצה לכך עבור כל משפחה עומד על 80,000 שקל.

תושבים מהישובים האלו שלא ירצו לעבור יחד עם כל הישוב שלהם, ויבחרו לשכור דירה במקום אחר, יקבל את אותו התקציב והסיוע. זה כולל גם את תושבי שדרות, שם יש 55 בתים שאי אפשר לחזור אליהם בשלב זה, ותושביהם יקבלו את המעטפת המלאה עד שיתקבלו בחזרה בקהילה. עם זאת, המנהלת כן עושה הבחנה בין ישובים שפיזית לא ניתן לחזור אליהם, ובין ישובים שיכולים לחזור מחר בבוקר, אבל הקהילה לא מסוגלת לחזור אליהם כרגע, ונדרשת למענה ביניים. הפתרון והסיוע עבורם עדיין נשקל, אך בשלב זה עדיין אין לכך פתרון תקציבי.

כמו כן, כל ישוב שתחת אחריות המנהלת, יקבל באופן אוטומטי תב"ע מורחבת בהתאם ליכולת הקיבולת שלו, על מנת שיוכל לגדול ולהתרחב, כאשר בשנים הראשונות המנהלת תסבסד את ההתרחבות במטרה למשוך תושבים חדשים, בדגש על זוגות צעירים. לשם כך, יש כוונה להקים ועדה מחוזית שתזרז את האישור והתוכניות עבור האזור ותחזק את יכולת התכנון והביצוע של הרשויות המקומיות השונות. בחזון של המנהלת, חבל הארץ הזה בנגב המערבי לא יחזור להיות מה שהיה לפני המלחמה, וזה יתבצע בין היתר על ידי הכפלת מספר התושבים בו והגדלת הצמיחה הדמוגרפית.
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל
כמדומני שזה המקום היחיד בארץ, שמכריזים על סיום בהצלחה מסחררת של הסכם הגג הראשון לבניית 16,000 דירות, והולכים לחתום על הסכם גג שני ל20,000 דירות, זה משהו מטורף.

נתיבות מתעצמת מחדש עם 20,000 דירות בשתי שכונות ענק חדשות​

ראש העיר, יחיאל זוהר: "אני חי כאן מאז שהגעתי לארץ, וכאן גרים ילדיי ונכדיי. החלום שלנו היה לבנות עיר יהודית גדולה ליד רצועת עזה"
זיו גולדפישר 17.12.2023
נתיבות שספגה מכה כואבת בשבת השחורה, צועדת היום בדרך ל-100,000 תושבים: תכנית להקמת שתי שכונות ענקיות בצפון העיר נתיבות, הכוללות 20,000 יח"ד בבינוי של עד 30 קומות, וכן 900,000 מ"ר לתעסוקה, צפויה לעלות בימים הקרובים לדיון ראשון בוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) במסגרת שולחן עגול. מדובר בבנייה שנעשית במסגרת הסכם גג בין עיריית נתיבות למדינה. ראש העיר, יחיאל זוהר, אומר ל"מגדילים" כי חזונו לנתיבות הוא של עיר יהודית גדולה ליד רצועת עזה, שתוכל להתגבר על הבעיות שאיתן מתמודדות ערים אחרות באזור.
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
ראש העיר, יחיאל זוהר: "אנחנו הולכים להסכם גג שני של 20,000 יח"ד, אחרי שאת הסכם הגג הראשון, שכלל 16,000 יח"ד, שיווקנו ומכרנו בתוך זמן קצר. עד לפני המלחמה השיווקים והמכירות היו ברמה מטורפת. אני מקווה שהמלחמה לא תשנה את הדברים".
אוכלוסיית נתיבות כוללת כיום 54,000 תושבים, ולהערכת זוהר בתוך עשור היא תחצה את סף 100,000 התושבים: "אני חי כאן מאז שהגעתי לארץ, וכאן גרים ילדיי ונכדיי. החלום שלנו היה לבנות עיר יהודית גדולה ליד הרצועה שתוכל לתפקד באופן עצמאי ולהתגבר על חלק מהמחלות שיש ביישובים באזור. התחלנו לקדם את העיר בשני מישורים – בתחום הרפואה, בשיתוף פעולה עם הדסה, ובתחום החינוך בשיתוף מכון ויצמן. אנחנו הולכים להרחיב את הפעילות הזאת זה בצורה משמעותית כדי להגיע להישגים בתחומים האלה".
נתיבות // הדמיה: דרמן-ורבקל אדריכלים
תשריט התוכנית להקמת שתי השכונות החדשות בנתיבות // הדמיה: דרמן-ורבקל אדריכלים
זוהר מציין עוד כי נתיבות עומדת לפתח גם את תחום התיירות: "אני לא הולך לנות רק בתים, כי צריך לחשוב על הכל. יש לנו מלון ראשון שאמור להיבנות בעיר ויש שיווק של קרקע למלונאות בחודש הקרוב. אנחנו ממוקמים בקו האש, 8 ק"מ מהרצועה. אצלנו לא פינו תושבים, אם כי היה אצלנו ניסיון חדירה באותו יום שבת. העיר כיום בתפקוד מלא".
מגדלי מגורים של עד 30 קומות
"תמל/1124 נתיבות" היא תכנית להרחבת שטח הבינוי העירוני בנתיבות ושטחה כ- 4,550 דונם, שהוגשה על ידי עיריית נתיבות ורשות מקרקעי ישראל. התכנית מציעה הקמת שתי שכונות מגורים חדשות בשטחי הרחבת העיר נתיבות מצפון לדרך 25 ומערבה לצד מסילות הרכבת, וכן הקמת אזור תעשייה ותעסוקה. התכנית כוללת שלושה תאי תכנון גדולים (A, B, C) המגדילים את תחום השיפוט העירוני מצפון לציר 25 ועד לנחל, ממערב עד לקו הרכבת ומדרום מזרח עד לנחל שרשרת.
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
תא שטח A, הממוקם בצפון מזרח העיר, גובל מצפון ומזרח בנחל חנון ודרך 34, ממערב מושב תקומה ומדרום דרך 25. בתא השטח הזה מוצעות 14,500 יח"ד בבינוי הכולל מגדלים של 25-30 קומות, בניינים של 16-18 קומות ובנייה מרקמית של 10 קומות. כמו כן, התכנית מציעה שטחי תעסוקה בהיקף של 200 אלף מ"ר במתחם זה.
תא שטח B, ממוקם במערב העיר וגובל מצפון דרך 25, ממערב קו הרכבת, מדרום ומזרח שכונת נווה שרון. התכנית מציעה בתא שטח זה 5,500 יח"ד בבינוי מגדלי של 25-30 קומות ובנייה מרקמית של 10 קומות. כמו כן, מוצעות במתחם זה 300,000 מ"ר תעסוקה. תא שטח C, כולל כ-400,000 מ"ר תעסוקה. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנת רכבת חדשה בעיר.
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
על פי התכנית, תוקם רשת רחובות חדשה המקשרת בין העיר הוותיקה, השכונות החדשות שנבנו בשנים האחרונות ובין השכונות החדשות, שאותן מגדירה התכנית בתור "העיר העתידית": "החזון המניע את התכנון עיקרו בהצבת אלטרנטיבה אורבנית בת קיימא ובת השגה לסביבת מחיה עירונית אינטנסיבית, מגוונת ומעורבת שימושים. לצד העצמת החזון העירוני בגדילת העיר התכנית מציעה מרחב עשיר של שטחים ציבוריים פתוחים בממשק עם נחל חנון ומייצרת טווח רחב של אזורי פנאי, נופש וספורט לאורך הממשק שבין העיר האינטנסיבית ובין הטבע הסמוך העוטף אותה. בין נקודות המפתח אותה מציעה התכנית נמנות תחנת רכבת חדשה, מרכז פנאי וספורט וכמובן רחובות עירוניים ובהם משרדים, מסחר ושירותי ציבור מלאים לשירות התושבים העתידיים ותושבי הסביבה".
העורך ראשי של התכנית הוא אדריכל אליהו אברהם דרמן, ממשרד דרמן-ורבקל אדריכלות.
 

לפעמים

משתמש רשום
מהר מהצפוי!

ניצני התאוששות: ציידי המציאות מחפשים הזדמנויות בדרום?​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 11:27
נתונים מפתיעים ובלעדיים שעולים מבדיקת וואלה נדל"ן עם אתר מדלן חושפים כי זמן המדף של מודעות למכירת דירות בצפון ובגוש דן התארך יותר מאשר באזור הדרום המופגז. האם הוא מציע הזדמנויות שנוצרו דווקא בגלל המלחמה?

יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון במהלך חרבות מגן, 20 באוקטובר 23/רויטרס

שוק הנדל"ן בשנת 2023 התאפיין בעליות ריבית והתייקרות עלויות הדיור שהובילו לקיפאון ומיעוט עסקאות. אם הייתה אופטימיות מסוימת לקראת סוף השנה, הרי מלחמת חרבות ברזל והאירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר סתמו עליה את הגולל - והקיפאון רק התעצם.

עם זאת, נתונים בלעדיים שעולים מבדיקת וואלה נדל"ן עם אתר מדלן מציגים ניצני התאוששות ראשונים בשוק הנדל"ן בישראל - ובעיקר באזור הדרומי, בו מתבצעת עיקר הלחימה; הנתונים המפתיעים חושפים כי זמן המדף של מודעות למכירת דירות בצפון הארץ ובגוש דן התארך יותר מאשר באזור הדרום, שבו נערכת כיום עיקר הלחימה.

אילו אזורים מובילים את ניצני ההתאוששות בשוק הנדל"ן?​

את ההשפעה הקלה ביותר של המלחמה אפשר לראות בירושלים: למרות שהעיר חוותה 48 התרעות מאז ה-7 באוקטובר ושמספר העסקאות בפועל בה צנח ב-94%, משיא של 400 עסקאות בספטמבר ל-24 עסקאות בלבד באוקטובר, זמן המדף הממוצע של מודעות בעיר התארך בכ-4 ימים בלבד מאז תחילת הלחימה.

אפילו בחיפה ובקריות, שחוו מספר בודד בלבד של אזעקות מאז ה-7 באוקטובר, זמן המדף הממוצע של מודעה התארך ב-15% בהשוואה לזמן המדף בספטמבר, שהם למעלה מ-20 יום.

דווקא באזור הדרום התארך זמן המדף הממוצע למודעה ב-17% בלבד, שהם כ-3 שבועות, זמן מועט יחסית להערכות, וגם ביחס לממוצע הארצי. זאת, ככל הנראה בגלל שהוא מושך אליו כיום לא מעט "ציידי מציאות", המחפשים הזדמנויות שנוצרו דווקא בגלל המלחמה.

תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023/אתר רשמי, סעיף 27 א'

העליות המשמעותיות ביותר בזמן המדף הממוצע למודעה נרשמו בערים ובאזורים שחוו אזעקות מרובות באופן יחסי לשאר חלק הארץ. באזור המרכז ובאזור הצפון זמן המדף הממוצע של מודעה התארך בכ-5 שבועות, ואילו במחוז תל אביב זמן המדף התארך במעט פחות מחודש, אך עדיין נותר הקצר ביותר בישראל כיום - כ-4.5 חודשים.

באופן כללי עולה מהניתוח כי בכל הארץ זמן המדף הממוצע למודעות התארך בכחודש, עם עלייה של 22% בהשוואה לחודש ספטמבר.

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "מאז השפל של ה-7 באוקטובר מספר החיפושים בלוח מדלן נמצא כל הזמן במגמת עלייה, ומגיע ברוב הערים לרמתו בספטמבר פחות או יותר. עם זאת, רבים ממחפשי הדירות עדיין יושבים על הגדר: הם צופים במודעות במשך זמן ממושך יותר, בודקים יותר את הנכס ואת הסביבה, ובעיקר מחפשים הזדמנויות בשוק. ניתן לראות בבירור שבאזורים שסובלים פחות מטילים - כמו חיפה וירושלים, כמות הזמן שמודעה נמצאת באוויר אמנם גדלה, אבל בפחות זמן מאשר באזורים שסופגים יותר - כלומר ה-'ירידה מהגדר' והמעבר לביצוע עסקה בפועל מהירה יותר".
 

לפעמים

משתמש רשום

בדיוק בזמן: שבעה מיזמים לפיתוח מקומות תעסוקה בנגב ובגליל​

מעל ל – 20 מיליון ₪ לקידום מיזמים כלכליים בנגב ובגליל ויצירת מאות מקומות עבודה איכותיים | בין המיזמים: בית תוכנה לנשים חרדיות בדימונה, הקמת שלוחה של חברת מערכות תקשוב לגופים ביטחוניים בירוחם, הרחבת פעילות חברת בינה מלאכותית ודאטה בכרמיאל, הקמת מיזם תעשייה בפארק תעשיות שקד באופקים, הרחבת פעילות מפעל מחזור פסולת אלקטרונית במשגב, הרחבת מיזם ייצור דשנים באתר מישור רותם במועצה האזורית תמר ומיזם הכשרות והשמה בתחומי הקולינריה לחברה הבדואית בנגב
לאה אפרתי 24.12.2023
F221223YA002.jpg
השר יצחק וסרלאוף | צילום: יוסי אלוני, פלאס 90
משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מתקצב בימים אלו שבעה מיזמי תעסוקה משמעתיים בנגב ובגליל בתקציב כולל של מעל ל – 20 מיליון ₪. המהלך נועד לקדם מחוללי צמיחה כלכליים בנגב ובגליל, למשוך תעשיות מתקדמות ולייצר מאות מקומות עבודה איכותיים, בשכר גבוה, לטובת התושבים המקומיים.
במסגרת המהלך, זכו שבע חברות לתמיכה משרדית בגובה של עד 4 מיליון ₪. וזאת, בין השאר, לצורך סיוע בהשכרת מבנים, בהתאמת תשתיות פיזיות, בהצטיידות ברכש ובציוד ובהכשרות מקצועיות לקליטת העובדים החדשים.
בין המיזמים: הקמת שלוחה של חברת מערכות תקשוב ICT לגופים ביטחוניים בירוחם, הרחבת פעילות חברת בינה מלאכותית ודאטה בכרמיאל, הקמת מיזם תעשייה בפארק תעשיות שקד באופקים, הרחבת פעילות מפעל מחזור פסולת אלקטרונית במשגב, הרחבת מיזם ייצור דשנים באתר מישור רותם במועצה האזורית תמר, בית תוכנה לנשים חרדיות בדימונה ומיזם הכשרות והשמה בתחומי הקולינריה לחברה הבדואית בנגב.
בתמורה להשקעת המשרד, החברות המצורפות התחייבו, כל אחת, ליצירת מינימום של 15 מקומות עבודה חדשים, 60% מתוכם ייעודיים לתושבים המקומיים. בנוסף לכך, התחייבו החברות להעסקה איכותית, המספקת לעובדים שכר בגובה של 9,000 ₪ ברוטו, לכל הפחות.
יצחק וסרלאוף, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "המפתח לחיזוקם של הנגב והגליל טמון, בין השאר, ביכולתנו להביא לשטח מיזמי תעסוקה משמעותיים. המהלך שאנו מבשרים עליו היום ייצר מאות מקומות תעסוקה איכותיים בנגב ובגליל ובשכר משמעותי. זהו צעד חיוני וציוני אשר יחזק את כלכלת האזור והמדינה בימים מורכבים אלו".
 

לפעמים

משתמש רשום

3,800 יח"ד בלהבים על השולחן – ראש המועצה: "התכנית היא בגדר רעיון"​

תכנית להרחבה הצפונית עולה לוותמ"ל ועשויה להכפיל את אוכלוסיית להבים פי 3. ראש המועצה: "אנחנו רוצים תעסוקה ומסחר"
זיו גולדפישר 03.01.2024
הצמיחה הדרמטית של היישוב להבים: הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) צפויה לקיים דיון ראשון במסגרת שולחן עגול בתכנית "להבים הרחבה צפונית", יוזמת רשות מקרקעי ישראל, המציעה 3,820 יח"ד. התכנית צפויה להכפיל את אוכלוסיית היישוב בקרוב לפי שלושה. ראש המועצה, יוסי ניסן: "התכנית היא בגדר רעיון. אנחנו רוצים תעסוקה ומסחר".
תוכנית "להבים הרחבה צפונית", מציעה מסגרת תכנונית להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-3,820 יח"ד, שטחי תעסוקה בהיקף כ-330,000 מ"ר עיקרי ומסחר בהיקף של כ-10,000 מ"ר עיקרי, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים.
היישובים להבים שבנגב נחשב לאחד היישובים האמידים והיקרים ביותר בישראל, ומדורג באשכול 10 במדד חברתי כלכלי, שהוא הדירוג הגבוה ביותר. ביישוב יש כ-7,400 תושבים, והבינוי המוצע צפוי להרחיב את אוכלוסייתו פי שלושה. ראש המועצה, יוסי ניסן, אמר ל"מגדילים" בעקבות הדיון הקרוב בתכנית, כי: "התכנית כרגע בגדר רעיון. הוותמ"ל הכריז על השכונה כאזור מועדף למגורים. זה כולל גם פארק תעסוקה ומסחר, וזה יהיה המנוף הכלכלי של היישוב. אנחנו תומכים בתעסוקה ובמסחר. אנחנו לא מתנגדים למגורים, אבל רוצים תעשייה ומסחר. לגבי המגורים, זה בגדר רעיון".
כזכור, בחודש יוני השנה, התנגד ראש המועצה לשכונה נוספת הכולל 816 יח"ד חדשות, דאז הוא הסביר ל"מגדילים" כי: "במסגרת סקר בקרב התושבים, רובם הודיעו על התנגדותם לשיווק התכנית בשוק החופשי, ומעוניינים כי היא תשווק רק לבנים ממשיכים או לאנשי יחידת 8200".
צפי לביקושים
צפיפות הנטו בתכנית היא כ-13 יח"ד לדונם, כאשר כ-45 אחוז מהשטח המבונה מיועד למגורים. בהיקף המגורים ובצמידות לציר הרכבת והביש 31 ממוקמים שטחי תעסוקה, ולאורך הואדי המרכזי יחידות דיור ומשרדים. גובה הבינוי בתכנית נע בין 7-4 קומות ומתאפיין בבניה צפופה מרקמית המתאימה לאקלים המדברי.
התכנית כוללת שטח מבונה ואזורי שטחים פתוחים בסמיכות לנחל גרר. הבינוי מקיף שלוחת וואדי המהווה את ליבת השטחים הציבוריים וכן מאפשרת ניקוז מי נגר של כל הסביבה המתוכננת. השכונה סמוכה לתחנת רכבת עם חיבור תנועתי ורגלי אשר צפויים על פי הערכות לחזק את הביקוש למגורים ותעסוקה.
בנייני מגורים של עד 7 קומות
בתכנית יש עושר של טיפוסי בינוי. הבלוק העירוני הבסיסי מורכב מבנייה מרקמית מדברית צפופה של 4 קומות. ברחובות הראשיים בניה לגובה עד 7 קומות המשלבת חזית מסחרית בקומת הקרקע ומעליה מגורים. בדפנות הוואדי בניה עד 7 קומות המשלבת חזית מסחרית, קומות משרדים וכן מגורים. לאורך כביש 31 ובדופן המערבית מבני תעסוקה בגובה עד 6 קומות.
מערכת הרחובות בתכנית מתחברת לרשת הרחובות הקיימים בישוב, כאשר החיבורים הם לשדרות רימון – השדרה הראשית בישוב ולשדרות תמר, בשתי נקודות, בצומת עם שדרות הזית וכן ובסמוך לעיקול השדרות דרומה.
עורכי התכנית מציינים כי החיבורים עוברים מתחת לכביש 31 ומאפשרים רצף תנועתי והליכתי מהישוב הקיים לשכונה החדשה. חיבור נוסף לשכונה החדשה מוצע במזרח התכנית וכן מוצע,חיבור תנועתי לאזור תעסוקה עידן הנגב שממערב לשטח התכנית.
את התכנית ערך אדריכל יחיאל קורין, משרד קורין יחיאל אדריכלים.
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

ברמ"י מתכננים להוסיף אלפי דירות לאחד היישובים היוקרתיים בארץ - בניגוד לרצון התושבים​

הוותמ"ל קיימה היום דיון על תוכנית רמ"י להקמת שכונת ענק ביישוב להבים שמצפון לבאר שבע, שצפויה לכלול 3,800 יח"ד חדשות, 330 אלף מ"ר לתעסוקה ו-10,000 מ"ר למסחר. ביישוב, בו מתגוררים כיום כ-7,400 תושבים בלבד ואשר מהווה אחד מ-5 יישובים במדינה המשויכים לאשכול 10 במדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס, מתנגדים בתוקף לתוכנית​


מאת רוני ליפשיץ
08.01.24 | 13:56 עודכן לאחרונה: 08.01.24 | 16:19
00:00


03:37
האזינו לכתבה











colbass.com

ינקי קוינט על רקע להבים (רועי טפר, User:BACbKA ויקימדיה)
ינקי קוינט על רקע להבים (רועי טפר, User:BACbKA ויקימדיה)
הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ) קיימה היום (ב') שולחן עגול בנושא תוכניתה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת שכונת ענק חדשה בלהבים, אחד מיישובי היוקרה של הדרום, שתכלול בין היתר את הקמתן של 3,820 יחידות דיור חדשות והכפלת אוכלוסיית היישוב בערך פי שלושה. זאת בעוד שתושבי להבים מתנגדים לתוכנית, ופועלים כדי למקד אותה ב"מסחר ותעסוקה בלבד".

התוכנית מתפרשת על שטח של 2,676 דונם, כרבע משטח היישוב כיום, וממוקמת בחלקו הצפוני - בין כביש 31, כביש 6, וכביש 40 ובסמוך לתחנת הרכבת. היא כוללת הקמה של 3,820 יח"ד, וכן 330,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, 10,000 מ"ר מסחר, ו-120,000 מ"ר למבני ציבור. התוכנית מצריכה את שינוי ייעודי הקרקע מאזור חקלאי ושטח ציבורי פתוח, לייעוד של מגורים, תעסוקה, מסחר ותעסוקה.

היישוב העשיר ביותר בדרום
הישוב להבים ממוקם צפונית לבאר שבע ומעט ממזרח לישוב רהט. נכון להיום גרים בו כ-7,400 תושבים, והוא ממוקם באשכול 10 מתוך 10 במדד החברתי כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) לשנת 2019. דירוג זה משותף לארבעה יישובים נוספים בלבד בארץ: כוכב יאיר, עומר, כפר שמריהו וסביון. הוא גם הישוב העשיר ביותר במחוז הדרום. בשנת 2018 המליצה ועדת הגבולות של משרד הפנים לשר הפנים דאז, אריה דרעי, להגדיל את שטח להבים ב-4,638 דונם, כדי להעניק לישוב עתודות קרקע למגורים ותעשייה, וכן לעודד מעבר תושבים אליו.
באתר המועצה המקומית להבים נכתב בשבוע האחרון כי ראש המועצה, יוסי ניסן, "מתנגד לבניית 3,800 יח"ד". עוד נכתב כי "בשנת 2005 הגישה המועצה המקומית להבים פנייה למשרד הפנים להרחבת שטחי השיפוט של היישוב, לצורך פיתוח כלכלי ויצירת שטחי מגורים. מאז ועד היום התחוללו שינויים גדולים, כמו קבלת ההחלטה על הקמת יישוב חדש של 80 אלף תושבים צפונית ללהבים, בתחום המועצה האזורית "בני שמעון", אשר אינם עולים בקנה אחד עם טובת היישוב".
"המדינה כבעלת השטח, באמצעות הוותמ"ל, הכריזה על מתחמים מועדפים לבנייה וכך הכריזה על מתחם להבים צפון בעדיפות לבניית 3,800 יח״ד בצפון להבים מעבר לכביש 31. במקביל פועלת המועצה להכנת תכנית אב כלכלית ללהבים 2040 ואנו נפעל בכל כוחנו ובכל האמצעים, לרבות פגישות עם נציגי ממשלה, על מנת למקד את התוכנית למסחר ותעסוקה בלבד, לטובת פיתוח והזנקת להבים בכל ההיבטים בדגש על יציבות כלכלית, פיתוח התרבות והחיים הקהילתיים, חינוך והעלאת רמת השירותים לתושבים".
 

לפעמים

משתמש רשום
ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד // צילומים באדיבות עיריית ערד
ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד // צילומים באדיבות עיריית ערד

נחשפו שמות יישובי מבואות ערד – הדיון הראשון בתכניות המפורטות יצא לדרך​

תכירו את שלהבית, עירית, מרווה, צבר וחבצלת הנגב. מחצית מהשטח יהיה מיועד ליישוב הבדואי. ראש העיר ערד הסיר את התנגדותו
זיו גולדפישר 24.01.2024
נא להכיר: שלהבית, עירית, מרווה, צבר וחבצלת הנגב. אלו הם שמותיהם של חמשת היישובים שאמורים להיבנות במבואות ערד, ואשר ההליכים להקמתם הולכים וצוברים תאוצה בשבועות אלה. בשבוע שעבר נחשפו שמות היישוב בהחלטה של הוועדה המחוזית דרום לגבש הנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה עבור הקמת היישובים. מדובר בתנאי ראשוני לקידום התכנית. במקביל, הוועדה המחוזית צפויה לדון בשבוע הבא בהתנגדות היחידה שהוגשה נגד השינוי לתכנית המתאר, המאפשר את הגשת התכנית להקמת היישובים. על פי התכניות, אחד מהיישובים המתוכננים יהיה מיועד לאוכלוסייה בדואית, יהיה כמו שטחם של כל יתר ארבעת היישובים, המיועדים לציבור היהודי.
התכנית להקמת יישובי מבואות מציעה הקמה של חמישה יישובים כפריים בבקעת ערד, בחלק המזרחי של מטרופולין באר-שבע, ממערב לעיר ערד ומצפון לדרך מס' 31 באזור המכונה "מבואות ערד", זאת בהמשך להחלטת ממשלה מס' 3782 מיום 30.10.2011 ליזום הקמתו של חבל התיישבות בעל אופי כפרי קהילתי. מתוך יישובים אלה, אחד יהיה מיועד לאוכלוסיה בדואית. כל אחד מהיישובים כולל 500 יח"ד וצפי האוכלוסייה שלו הוא 1,800 נפש, ואילו היישוב המיועד לאוכלוסייה הבדואית מיועד לצפי אוכלוסייה של כ-5,000 נפש (1,000 יח"ד). כל היישובים נמצאים בשטח גלילי, שלא חלה בתחומו מועצה אזורית. חלק מהישובים הם בחפיפה למרחב תכנון מקומי ערד.
בימים אלה מתנהלים בוועדה המחוזית דרום שני הליכים שעניינם הקמת היישובים: האחד הוא אישור תמ"מ 23/14/4 – שינוי מס' 6, המציעה שינוי לתכנית המתאר של מחוז דרום, המאפשרת את הקמתם של היישובים. במקביל, עלו לדיון ראשון בוועדה המחוזית חמש תכניות מפורטות שעניינן הקמתם של היישובים השונים.
בשבוע שעבר ערכה הוועדה המחוזית דיון מקדמי בתכניות המפורטות להקמת חמשת יישובי מבואות ערד. מדובר בהליך ראשוני, שבו הוועדה הורתה למשרד להגנת הסביבה לגבש להכין הנחיות להגשת תסקיר השפעה על הסביבה. התסקיר יהיה משותף לחמשת יישובי מבואות ערד. הכנת תסקיר הוא הליך מקדים ותנאי ראשוני לדיון בהפקדת התכנית. בדיון נחשפו שמותיהם של היישובים המתוכננים: שלהבית, עירית, צבר וחבצלת הנגב, המיועד לציבור הכללי, והיישוב מרווה, המיועד לבדואים.
מהדיון שנערך בוועדה המחוזית עולה מתוך השטח שיוקצה לכלל היישובים, כמחצית תוקצה ליישוב הבדואי. במהלך הדיון, אמר יואל ריבלין, מתכנן החטיבה להתיישבות: "יש פה גם את הגדלים, מבחינתנו אנחנו מדברים פה על סדר גודל של 2,500 דונם לאתרים, 500 כל אחד, הישוב הבדואי יותר גדול קצת. אז יהיה טיפה יותר גדול, אז יקבל קיבולת 3,000 דונם, של 2,800 דונם. וכמובן ניתנו פה שטחים של קרוב ל-6,000 דונם שטחים חקלאיים". ממסמכי התכניות של היישובים עולה כי שטחם של כל אחד מהיישובים המיועדים לציבור הכללי הוא כ-500 דונמים. היישוב מרווה, המיועד לבדואים, יקבל קצת יותר מ-1,635 דונמים. מכאן, היישוב הבדואי יהיה יותר מפי 3 משאר היישובים, וקרוב למחצית מכלל שטח היישובים.
במקביל, ייערך בשבוע הבא דיון בהתנגדות לתכנית המציעה שינוי לתכנית המתאר (תמ"מ 23/14/4 – שינוי מס' 6). התכנית הופקדה בחודש ספטמבר, והוגשה נגדה התנגדות אחת, של עמותת השמאל "עמותת במקום", שמטרתה היא "לחזק את הקשר בין זכויות האדם ומערכות התכנון במדינת ישראל". בהתנגדות מציינת העמותה כי היא מסייעת לוועד התושבים בכפר הבדואי הלא מוכר "תל ערד " בתהליך המתנהל כעת לקראת הכרתו ותכנונו כיישוב כפרי חקלאי בדואי.
העמותה העלתה מספר דרישות בהתנגדות, ביניהן הדרישה כי גודל היישוב המיועד לבדואים ייקבע רק לאחר עריכת סקר מפורט של האוכלוסייה המיועדת עבורו. "אין לקבוע בשלב זה מגבלות תכנוניות כלשהן כפי באות לידי ביטוי בסעיף קיבולת יחידות דיור, או בסעיף שטח היישוב וצורך בקבלת אישור ממשרד הביטחון", כותבת העמותה.
בעיר ערד התנגדו לקידום התכנית, אך הסירו את ההתנגדות. ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, מסביר כי:
"לאורך כל השנים התנגדנו להקמת יישובי מבואות ערד. העמדה שלנו הייתה שקודם צריך להשקיע בישובים קיימים לפני שרצים להקים ישובים חדשים. היו לנו מספר תנאים על מנת שנסיר את ההתנגדות, בהם החלטת ממשלה לערד והנגב המזרחי – והצלחנו להעביר את החלטה 1416 לחיזוק ערד. וכמו כן, ⁠השפעה על הפרוגרמה התכנונית של הישובים, קרי, מושב, קיבוץ, ישוב דתי ויישוב בדואי, כאשר כל פתרונות החינוך יהיו בערד. ברגע שהתקיימו התנאים הסרנו את התנגדותנו".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

העיר הזו לקראת מהפכה: אושרה אחת מתכניות הבנייה הגדולות בישראל​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 20:31
7,000 דירות חדשות: הועדה המחוזית אישרה היום את אחת מתכניות הבנייה הגדולות בארץ - להקמת רובע מגורים חדש עם אלפי דירות, אזור תעשיה ותעסוקה, תחנת רכבת חדשה, אצטדיון ומוסד אקדמי. ראש העיר, בני ביטון: "דימונה עם הפנים למחר"

שכונת השחר, דימונה. יוסי עזרא,
שכונת השחר, דימונה/יוסי עזרא

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום מכריזה היום (ב') כי אחת התכניות הגדולות בארץ אושרה להפקדה. מדובר בתכנית להקמת רובע מגורים חדש במזרח דימונה עם אלפי דירות, לצד אזור תעשיה ומסחר, מבני ציבור, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורה.

התוכנית, שיזמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית דימונה מתפרשת על כ-10,260 דונם, וכוללת הקמה של כ-7,000 יחידות דיור וכ-300 דירות לדיור מוגן. הבינוי כולל בנייה רוויה של 4-9 קומות, בנייה מרקמית, בנייני גן-גג של 3-5 קומות ובנייה צמודת קרקע. בנוסף כ-3,000 יח"ד ברמה של תוכנית מתאר.

עוד התוכנית כוללת כ-225 דונם בסמוך לכניסה החדשה לעיר לטובת מוסדות חינוך וציבור מטרופוליניים ועירוניים כגון מוסד אקדמי, מעונות סטודנטים ומרכז רפואי. בסמוך לפסי הרכבת מתוכננת תחנת רכבת חדשה, כיכר עירונית ואזור תעסוקה ותעשיה בשטח של כ-600 דונם הכולל גם אצטדיון עירוני וארנה חדשים.

השכונה מתחברת לעורקי התנועה והמוקדים המרכזיים בעיר ויוצרת ציר ירוק ראשי עם מערכת צירים ירוקים ומוצלים להולכי רגל בין העיר למדבר. השטחים הפתוחים המקיפים את העיר יטופלו לרבות פינוי מטרדים וערימות פסולת שהושלכו בשטח. בנוסף, יוקם מרכז למבקרים ויציאה לטיולים בשמורת נרקיסים של נחל דימונה ונחל אשלון.

ברחוב הראשי של הרובע מוצעת בניה גבוהה יותר (9.5 קומות) עם חזית מסחרית ובשילוב מבני ציבור, תעסוקה ומפתח רחב לפארק המרכזי ולפעילויות המשתלבות בשוליו. כמות המסחר מתאימה כך שתענה לצרכים המקומיים של תושבי הרובע ותיצור "חיות אורבנית", ללא פגיעה במרכז העיר דימונה.

כחלק מהתפיסה הסביבתית והחברתית מרבית בניני המגורים המרקמיים מתוכננים סביב חצרות פנימיות מוצלות, המאפשרות תנועת הולכי רגל רציפה בין המגורים למבני הציבור, לשטחים הפתוחים ולאזור התעסוקה והרכבת.

תכנון המרחב הציבורי והפרטי הותאם באופן מיטבי לאקלים המדברי ולמקסום פוטנציאל ייצור האנרגיה כרובע השואף להיות מאופס אנרגיה. במסגרת זאת, התכנית מתמרצת בניית גגות שטוחים בבנייה צמודת הקרקע, עם מערכת פאנלים סולארית (בתכנית "תמריץ התאמה למדבר"). בנוסף התכנית מאפשרת תחבורה ציבורית מעולה וקישוריות אורבניות טובה ומוצלת להולכי רגל ורוכבי אופניים.

"בשורה אדירה לזוגות הצעירים"​

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי התכנית הענקית נועדה להזניק את דימונה קדימה ולאפשר לה להציע איכויות מגורים גבוהות ואטרקטיביות, לטובת פיתוח משמעותי נוסף של העיר, הנמצאת בתנופת גידול בשנים האחרונות. כמו כן, התוכנית מציעה תמהיל מגורים מגוון הכולל בינוי עירוני מרקמי וצמוד קרקע המשלב עירוב שימושים וקשר חזק בין העיר והמדבר, עם תכנון בר קיימא תואם אקלים המותאם למיקום העיר במדבר ולאיכות חיים גבוהה שיש להעניק לתושבי העיר.

עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מברכת על ההחלטה להפקיד את התכנית וציינה כי "הקמת הרובע החדש היא בשורה לעיר דימונה ולנגב כולו. התכנית קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ומציגה תוספת מגורים משמעותית בתמהיל מגוון, ומענה לצרכים כלל עירוניים כגון: אצטדיון, מוסד אקדמי ותחנת רכבת חדשה, שיביאו לפיתוח המרחב ולחיזוק העיר דימונה".

ראש העיר, בני ביטון: בשורה אדירה לזוגות הצעירים בדימונה, 2,000 יחידות בנה ביתך נוספות ישווקו בקרוב בעיר. רק לשם ההדגמה, זה כמו לבנות את מיתר, עומר או להבים בתוך העיר שלנו. אנחנו מזמינים את צעירי וצעירות דימונה ומכל קצוות הארץ להגיע ולבנות את ביתם בשכונת הדגל - שכונת הרותם. אמרתי והבטחתי שדימונה תהיה בירת הנגב המזרחי וכבר עם חתימת הסכם הגג היו מי שהרימו גבה על היעד שלי: 30,000 יחידות. אנחנו אחרי 10,000 יחידות שנוספות בעשור האחרון לעיר ועכשיו אנחנו בדרךל-10,000 יחידות נוספות. דימונה מובילה את חוד החנית של הנדל"ן בזכות מערכת חינוך מצוינת, הטבות המס שהצלחנו לשמר וצעירים ומשפחות שמאמינים בעיר ומגיעים אליה. דימונה עם הפנים למחר".

התוכנית תוכננה ע"י "עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

אושר למרות ההתנגדויות: היישוב הקהילתי הקטן בנגב יהפוך למרכז אזורי​

הוועדה המחוזית דרום אישרה את התוכנית של רמ"י להרחבת היישוב מבועים שבאזור ערד, שמתפרשת על שטח כולל של כ-1,087 דונם. התוכנית כוללת יותר מ-1,000 דירות, 300 יחידות דיור מוגן, כ-67,000 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור וכ-6,700 מ"ר למסחר​


מאת אסף קרביץ
12.02.24 | 15:54 עודכן לאחרונה: 12.02.24 | 16:25
00:00


03:30
האזינו לכתבה











colbass.com

הדמיה של התוכנית במבועים (שקד נחום אדריכלים)
הדמיה של התוכנית במבועים (שקד נחום אדריכלים)
לאחר דיון בהתנגדויות, הוועדה המחוזית דרום אישרה הבוקר (ב') את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להרחבת היישוב הקהילתי מבועים, הממוקם בנגב המערבי, צפונית-מזרחית לנתיבות.
התוכנית מגדירה את היישוב כמרכז אזורי לתושבי המועצה כאשר מוסדות חינוך והתרבות בישוב משרתים את כלל יישובי המועצה. התוכנית מרחיבה ומעבה את הישוב ומוסדות הציבור וכוללת 1,050 יח"ד בתמהיל מגוון ו-300 יח"ד של דיור מוגן. מתוך ראייה והתאמה לצרכי העתיד, כוללת התוכנית ומוסיפה שימושים מעורבים של מגורים מגוונים לצד שטחי ציבור, מרכז שירות אזורי לתושבי המועצה, שטחים לתעשייה חקלאית, מסחר, מוסדות חינוך וציבור, דרכים, שבילים, חניון, כיכר עירונית ושטחים ציבוריים פתוחים.
התוכנית מתפרשת על שטח כולל של כ-1,087 דונם, מתוכם כ-87,622 מ"ר המיועדים למגורים בהרחבה (464 יח"ד) וכן כ-32,800 מ"ר לדיור מיוחד (300 יח"ד). בנוסף, כ-67,000 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור וכ-6,700 מ"ר למסחר, שטחים ציבוריים פתוחים וכן כיכר ציבורית. לצד הרחבת הישוב, התוכנית מעבה את הישוב הקיים בתוספת זכויות בניה עבור יח"ד נוספת בכל מגרש קיים (293 יח"ד). פרישת השימושים השונים בישוב הקיים ובהרחבה במסגרת התוכנית, תוכננה בהתאמה לתנאים הטופוגרפיים ודרכי התנועה הייחודיים למקום ובדגש על הנוף והסביבה.

התוכנית צפויה להרחיב ולעבות את הישוב הקהילתי מבועים בחלקו הדרומי בתא שטח שהתפנה לאחר הסטת כביש 293 דרומה, לאפשר מגוון פתרונות מגורים עם תוספת של 464 יח"ד לבני הישוב ותושבים חדשים לצד שטחים נוספים למוסדות חינוך וציבור אשר ירחיבו את הקריה החינוכית ויתנו מענה לתושבים הוותיקים. התוכנית מוסיפה מערכת דרכים המחברת את השכונה לישוב ומהווה רצף למערכת דרכים קיימת וכן מערכת שבילים מסודרת להגברת הקישוריות בין הישוב הוותיק לשכונה החדשה. בנוסף, התוכנית מגדילה את אזור התעשייה החקלאי הכולל שטחי מסחר ותעסוקה, חניון, כיכר עירונית ושטחים ציבוריים פתוחים בכ-150 דונם נוספים, לרווחת התושבים ואיכות חייהם.
התוכנית תוכננה ע"י האדריכלים אסף שקד ונועה פרנקל ממשרד "שקד נחום אדריכלים ומתכנני ערים" בשיתוף עם משרד "גיאוטבע" ו"א.טייב הנדסה" והפרויקט נוהל ע"י משרד "ת.י.ק פרויקטים".
אבישי קראוס, מ"מ מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, בירך על ההחלטה לאשר את התוכנית וציין כי "התכנית מרחיבה ומקדמת את הישוב מבועים כמרכז אזורי המספק שירותים חיוניים לישובים בסביבה תוך שמירה על אופיו הכפרי והתחשבות במיקומו והתנאים הגיאוגרפיים שבו ובאוכלוסייה הקיימת".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

עשרות מיליונים: כך יראה המפעל החדשני של התעשייה האווירית בבאר שבע​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 18:25
על פני 15 אלף מ"ר בנוי, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים: מפעל היבשה החדשני בבאר שב יוצא לדרך. התעשייה האווירית צפויה להעסיק במפעל החדש כ-500 עובדים. כיצד יראה ומה הוא יכלול?

המפעל היבשתי החדש של התעשייה האווירית בבאר שבע. התעשייה האווירית,
המפעל היבשתי החדש של התעשייה האווירית בבאר שבע/התעשייה האווירית

היסטוריה: התעשייה האווירית קיימה היום (ה') אירוע הנחת אבן פינה למפעל היבשה הענק והחדשני בבאר שבע, שישתרע על פני 15 אלף מ"ר בנוי. בהקמת המפעל יושקעו מעל למאה מיליון שקלים לטובת בניית תשתיות טכנולוגיות חדשניות ומחקר ופיתוח בתחומים פורצי דרך. המפעל יהיה חלק מחטיבת אלתא של התעשייה האווירית העוסקת בפיתוח מערכות מכמ"ים מוטסים, מערכות מודיעין על מטוסי משימה, מערכות לוחמה אלקטרונית, מערכות תקשורת ועוד.

במפעל החדש צפויים להיות מועסקים כ-500 עובדים מתחומי ההנדסה, הפיתוח, ניהול פרויקטים, עובדי קווי ייצור, הרכבות ושילובים. הקמת מפעל היבשה בבאר שבע הינה חלק מאסטרטגיית החברה בהובלת יו"ר הדירקטוריון והנהלת התעשייה האווירית לפיתוח הנגב והדרום. מוצרי מפעל היבשה נמצאים בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחומי הרובוטיקה והאוטונומיה הקרקעית, מערכות מכ"ם יבשתיות, כגון Drone Guard לאיתור ושיבוש רחפנים ומכ"מים להגנת גבולות.

את המבנה החדש תכננה חברת ברן ישראל בע"מ, אדריכל מתכנן גיורא גור ושות' אדריכלים והקבלן המבצע לפרויקט הינו אורון תשתיות ובניה בע"מ.

המפעל היבשתי החדש של התעשייה האווירית בבאר שבע. התעשייה האווירית,
המפעל היבשתי החדש של התעשייה האווירית בבאר שבע/התעשייה האווירית

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "במיוחד בימים אלו, בהם אזור הדרום מהווה חזית משמעותית בלחימה ובהגנה על מדינת ישראל, אנו בתעשייה האווירית רואים לנגד עינינו את החשיבות האסטרטגית בהשקעת משאבים לפיתוח הנגב והדרום. הקמת מפעל היבשה בבאר שבע הינה בשורה לתושבי הדרום ובאמצעות שיתוף הפעולה ההדוק עם האקדמיות באזור, אנו נספק תעסוקה יציבה ויכולות טכנולוגיות מתקדמות שימנפו את האזור כולו. ההתרחבות של התעשייה האווירית לבאר שבע, דימונה, אופקים ואילת, תהווה "עוטף תעסוקתי" לישובי העוטף, ותייצר תקווה לאזרחים, שיש להם לאן לחזור, לעשייה גדולה למען הנגב והדרום, כדי להבטיח עתיד טוב ומבטיח לילדי העוטף והאזור".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "התעשייה האווירית ממשיכה בהעמקת פעילותה בתחום היבשה ומייצרת מגוון רחב של פתרונות למערכת הביטחון הישראלית וללקוחותינו ברחבי העולם. המערכות היבשתיות האוטונומיות של התעשייה האווירית הינן מבצעיות, ומיועדות למגוון שימושים ומשימות במקביל, בחיבור עם הכוחות המתמרנים. התעשייה האווירית משקיעה מדי שנה מאות מיליוני שקלים במחקר ופיתוח טכנולוגיות חדשניות, והנחת אבן הפינה למפעל היבשה החדש בבאר שבע תקדם פיתוח מיזמים בתחומי הרובוטיקה, האוטונומיה והבינה המלאכותית לכוחות היבשה ומעבר לזה, בשיתוף פעולה עם חברות הזנק וחוקרים מהאקדמיה בדרום".

מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ: "התעשייה האווירית היא חלק בלתי נפרד מהחוסן הביטחוני, החברתי והכלכלי של מדינת ישראל, והמבנה החדש הוא הסנונית הראשונה למפעל יבשה המפואר אשר יקום בבאר שבע ויוכיח זאת יותר מכל. המפעל החדש שיקום יתרום לביטחון המדינה ולא פחות חשוב מכך, הוא יהיה עוגן תעסוקתי בנגב ואין מעשה ציוני מזה. העובדות והעובדים החדשים שיגויסו ויצטרפו לחבריהם במשפחת התעשייה האווירית יחזקו את תחום היבשה שגם בו החברה מתפתחת ומצטיינת, כחלק מהחזון לפתח אמצעים מיוחדים לחיזוק הלוחמים בשדה הקרב - לצד פיתוח אמצעי לחימה שיסייעו להכריע את האויב."
https://healthy.walla.co.il/item/3544967

"בשורה ענקית לתושבי באר שבע והסביבה"​

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': ''בשורה ענקית לתעסוקה בבאר שבע ובמטרופולין הנגב בכלל. התעשייה האווירית ואלתא מצטרפות לרובע החדשנות הראשון במדינת ישראל, כאשר הן מקימות בבאר שבע את המפעל הבינלאומי, המתקדם והחדשני שיוביל את החברות בעשורים הבאים. המפעל יעסיק עובדות ועובדים רבים ממגוון עולמות העשייה והתוכן ובכך יהפוך למנוע צמיחה ותעסוקה חשוב באזור שישליך אדוות לתחומי תעסוקה נוספים אחרים. עוד משרות בשכר גבוה שיספקו מקומות תעסוקה לצעירי וצעירות העיר, וימשכו אוכלוסיות חזקות לעיר.

"חשוב לציין את המנהיגות האמיצה והחכמה של התעשייה האווירית ושל אלתא, את היו"ר והמנכ"לים, שרואים בפיתוח באר שבע והנגב לא רק משימה לאומית חשובה, אלא בחירה מושכלת שהעתיד של מדינת ישראל בתחום הפיתוח הטכנולוגי והידע כאן אצלנו. המוסדות האקדמיים, המרכזים הרפואיים המתפתחים ואלה העתידיים, הקריה הביו-רפואית המתוכננת, קריית התקשוב שבבניה מתקדמת, קמפוס מקצועות המודיעין ובית הספר לתקשוב שנחנכו לאחרונה, וחברות ההייטק והסייבר הבינלאומיות שכבר פועלות בבאר שבע ואלה שיבואו בעקבותן - הופכים את באר שבע למרכז בינלאומי של ידע, טכנולוגיה מתקדמת וסייבר".

"באר שבע תהיה אזור הביקוש הבא של מדינת ישראל אם הממשלה הבאה תראה בה משימה לאומית כפי שהתעשייה האווירית רואה בה. היא יכולה להיות החלום הישראלי החדש, מימוש חזונו של דוד בן גוריון."
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

כביש 25 יורחב ו-100 מיליון ש' יוסטו לכביש מבית קמה לבית הגדי​

מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן בשדות נגב: ״בהנחיית שרת התחבורה מתחילות העבודות להרחבת כביש 25 מנחל עוז לצומת הערבה" | כך גם תתבצע הסטת תקציב של מאה מליון ש״ח לקידום זמינות של כביש בית הגדי-בית קמה | כביש עוקף נתיבות יסתיים בסוף השנה וצומת תקומה תרומזר
חיים שיף 25.02.2024
WhatsApp-Image-2024-02-25-at-16.28.46.jpeg
ישיבת מעקב על תשתיות תחבורה בדרום | צילום: דוברות משרד התחבורה
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, קיים היום (א') ישיבת מעקב במועצה האזורית שדות נגב, יחד עם הצוות המקצועי וראש המועצה תמיר עידאן, במטרה לעקוב מקרוב אחר ההתקדמות של פרויקטים תחבורתיים בתחומי המועצה, בהמשך לביקור המקצועי שקיימה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב במקום.
במהלך הישיבה, בישר בן-זקן כי בימים אלו מתחילות העבודות להרחבת כביש 25, המוביל מגבול רצועת עזה סמוך לנחל-עוז דרך הנגב הצפוני, עד לצומת הערבה – כביש הרוחב הארוך ביותר במדינת ישראל.
בנוסף, בהנחיית השרה רגב, יוסט תקציב של 100 מיליון ש"ח לטובת קידום זמינות של העבודות לשדרוג כביש 293 מצומת בית-הגדי לכיוון בית-קמה, שיחלו במהלך השנה הקרובה.
במהלך ישיבת המעקב הוצגה ההתקדמות בשורה של פרויקטים בתחומי המועצה, ביניהם התכנון הראשוני לכביש עוקף נתיבות, שצפוי להסתיים בסוף השנה, בניית קיר אקוסטי לקיבוץ סעד שהעבודות להקמתו יתחילו בעוד כשבועיים, סלילת שבילי אופניים, הקמת כיכר בכניסה ליישוב זמרת כשהעבודות כבר בעיצומן, רמזור חדש בצומת תקומה שיוצב בחודש הקרוב לצד שורת פרויקטים נוספים.
בדיון העלה מנכ"ל משרד התחבורה גם את סוגיית השיקום לנזקים שנגרמו במסגרת מלחמת חרבות ברזל, הכוללות שיקום צירים ראשיים בינעירוניים ברחבי המועצה, תוספת של תחנות הסעה ושדרוג של תחנות קיימות.
כמו כן, ציין המנכ"ל כי בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב יש לצאת לתכנון להקמת הכיכר בכניסה ליישוב החדש אופיר. בן זקן ביקש מראש המועצה להגיש מפת תיעדוף לכבישים החשובים יותר לתושבי המקום, על מנת שיוכלו להתחיל מהם את עבודות לקרצוף וריבוד הכבישים שנפגעו, בתוך הישובים מעבר ל-7 ק"מ מהגבול.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "אני שמח על שיתוף הפעולה של המועצה עם משרד התחבורה. כפי שאתם יודעים ומרגישים, יש לכם דלת פתוחה במשרד התחבורה, ובלשכת השרה רגב שעל פי הנחייתה נמשיך לקדם ככל האפשר את השיקום של כל יישובי עוטף ישראל גם מעבר ל-7 קילומטרים. החוסן שלכם משליך על כל מדינת ישראל".
ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן: "אני מבקש להודות לשרת התחבורה מירי רגב ולמנכ"ל משה בן זקן, על ההשקעה הרבה שלהם בתחומי המועצה בנוסף לעבודות השיקום. מה שמשרד התחבורה עשה כאן בחודשים האחרונים לא עשו כאן חמישים שנה. אין ספק שתשתיות תחבורה טובות יסייעו לעשות את השינוי במקום".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

בתי מלון וקמפינג: זו התכנית של המדינה לשיקום ופיתוח התיירות בדרום​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 17:42
מינהל התכנון בשיתוף עם משרד התיירות מקדמים תכנית לפיתוח התיירות במחוז דרום. מטרת התוכנית לצמצם הליכים תכנוניים, לקצר הליכים ולהגביר את הגישה לשטחים פתוחים

חניון לילה מצפה המכתש (הקטן). זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
חניון לילה מצפה המכתש (הקטן)/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

מינהל התכנון ומשרד התיירות הציגו היום (ב') בפני הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום את התוכנית שתאפשר תכנון ופיתוח תיירות בדגש על קיצור והפחתת הליכים תכנוניים, הנגשת אתרי טבע, נוף ומורשת לציבור וחיזוק הבסיס הכלכלי של הרשויות המקומיות במחוז. כעת התוכנית תועבר להערות הוועדות המקומיות.

התוכנית נועדה לחזק, לעודד ולכוון את התשתית התיירותית במרחב, החל מרמת האכסון המלונאי, דרך קמפינג וחניוני לילה ועד למתן מענה לאתרי התיירות הקיימים וכן שימושי פנאי ונופש בחיק הטבע.

העיקרון התכנוני העומד במרכזה של התוכנית הוא הכוונת תשתית התיירות הנדרשת להיקפי בנייה משמעותיים, בתוך היישובים ובצמידות דופן אליהם ומתן אפשרות לפיתוח מצומצם בהיקפו בשטחים הפתוחים במטרה להנגיש שטחים אלו לציבור הרחב.

התוכנית מיישמת את מדיניות התכנון הארצית, המתעדפת פיתוח צמוד דופן על פני פריצה לשטחים הפתוחים. יחד עם זאת, מדיניות התכנון הארצית עצמה מכירה בקשר הקיים בין תיירות לשטחים פתוחים, בדגש על מרחב באר-שבע ומבטאת תפיסה, לפיה לעיתים זהו שימוש הנדרש להתמקם בשטח הפתוח. כמו כן, התוכנית נועדה לאפשר לציבור הרחב נגישות לשטחים הפתוחים, מתוך הבנה כי מדובר בשטח המהווה נחלת הכלל.

התוכנית מציעה לעודד שילוב של שימושי תיירות, פנאי ונופש במבנים לשימור. שילוב זה יבטיח שימור המורשת הבנויה תוך הנגשת המבנים לקהל הרחב ובכך למנף את האיכויות הייחודיות של מבנים אלו. התוכנית קובעות עקרונות להכנת תכניות מקומיות לשימושי תיירות, לאיכסון מלונאי, חניוני לילה, נופש ופנאי בחיק הטבע, אתרי תיירות ושימושי תיירות באתרים לשימור. בנוסף, התוכנית מציעה הגדלת ההיצע ללינה בחוות חקלאיות-תיירותיות מאושרות.

"שיפור חווית התייר, הגדלת ההיצע וגיוון אפשרויות הלינה"​

מנכ"ל משרד התיירות דני שחר: "בהתאם למדיניות שר התיירות, אנו פועלים לשיפור חווית התייר, להגדלת ההיצע וגיוון אפשרויות הלינה. במסגרת זו אנו מקלים על יזמים ומפחיתים בירוקרטיה. זאת, תוך איזון בין פיתוח לשימור, שמירה על ערכי הטבע והנוף לצד מתן גישה לציבור להנות ממנו".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "התוכנית שהוצגה היום הינה פועל יוצא של מהלך רחב שמקדם מינהל התכנון לפיתוח אזור הדרום בדגש על אזור הנגב המערבי, כדי לאפשר שגשוג וצמיחה בשנים הבאות".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

משרד הביטחון קורא לבעלי עסקים מהעוטף: קחו חלק בהקמת קריית המודיעין בנגב​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 16:48
קריית המודיעין נחשב כאחד מהפרויקטים הגדולים ביותר של משרד הביטחון, אשר עתיד להיבנות בצומת ליקית על ידי חברת שיכון ובינוי. ביום רביעי הקרוב יתקיים כנס ספקים כדי לקדם את שילובם של בעלי עסקים מהאזור בפרויקט, במטרה לסייע להם כלכלית

הדמיה: פרויקט קריית המודיעין בנגב. שיכון ובינוי,
הדמיה: פרויקט קריית המודיעין בנגב/שיכון ובינוי

משרד הביטחון קורא לבעלי עסקים מעוטף עזה ומהנגב להשתלב בהקמת קריית המודיעין: מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, התאחדות התעשיינים, הרשות לפיתוח הנגב ומועצת בני שמעון יקיימו לראשונה ביום רביעי הקרוב (28.2) כנס ספקים בפרויקט קריית המודיעין, במטרה לשלב בהקמתו בעלי עסקים קטנים ובינוניים מהנגב ומעוטף עזה.

לכנס הספקים, "עושים עסקים", הוזמנו בעלי עסקים שתואמים לצרכים המקצועיים של הזכיין - חברת שיכון ובינוי - לשנה הקרובה: קבלני בנייה (שלד וגמר), ניקיון ואחזקה, גינון, נגרות, אלומיניום, מתכת וקונסטרוקציית פלדה.

בכנס עתידים לקחת חלק, בין היתר, בעלי עסקים משדרות, אופקים, שדות נגב ושער הנגב. מטרת הכנס הינה לאפשר לבעלי העסקים לפגוש את מנהלי העבודה מטעם הזכיין, להציג את העסק שלהם, להבין את דרישות הסף, צורכי הפרויקט, לוחות הזמנים ותהליכי ההתקשרות ולבסוף להשתלב בו.

כל אלה במטרה לסייע לבעלי העסקים כלכלית ולהנגיש עבורם הזדמנויות לצמיחה ויצירת התאגדויות עסקיות, במיוחד בתקופה מורכבת זאת בא חלק מהעסקים נאלצו לסגור שעריהם בשל המלחמה וספגו הפסדים כלכליים לא מבוטלים.

פרויקט קריית המודיעין בנגב. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון,
פרויקט קריית המודיעין בנגב/אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

קריית המודיעין הינו מהפרויקטים הגדולים ביותר של משרד הביטחון והוא נבנה בצומת ליקית על ידי חברת שיכון ובינוי. הפרויקט ישתרע על שטח של 2,500 דונם, מתוכם כ-500 אלף מ"ר בנוי. בקרית המודיעין ישרתו כ-14 אלף חיילים בסדיר ואנשי קבע מהיחידות של אגף המודיעין.

כנס הספקים של קריית המודיעין מצטרף לשורה ארוכה של מפגשים עם ספקים וקבלנים מקומיים שמוביל בשנים האחרונות מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון במטרה לשלב כמה שיותר מהם בעבודות ההקמה ובתפעול בפרויקטים שמוביל המנהל, לרבות קריית התקשוב ומרכזי ההספקה.

בעקבות כנסי הספקים האחרונים שהתקיימו בקרית התקשוב השתלבו בעבודות ההקמה של הקריה עשרות בעלי עסקים מהנגב בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה