סקירה האם היעד האסטרטגי הבא של המדינה הוא הפיכת הדרום למרכז?

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

הלקחים נלמדו? זו התכנית האסטרטגית לקידום ופיתוח הנגב המערבי​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 11:03
התכנית האסטרטגית לפיתוח מרחב הנגב המערבי וחבל התקומה יוצאת לדרך: מתמקדת בתכנון אזורי ארוך טווח בין היתר בהיבטים של תשתיות, תעסוקה, אנרגיה, חקלאות וכיו"ב | "התוכנית מביאה תפיסה תכנונית חדשנית"

מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות הטבח הרצחני שהתרחש בשביעי באוקטובר, הוחלט על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף מינהל התכנון ומנהלת תקומה לקדם בראייה ארוכת טווח ובמהירות האפשרית, תכנית אסטרטגית למרחב הנגב המערבי וחבל התקומה. התוכנית מקודמת בסנכרון עם תוכנית החומש של מנהלת תקומה.

התוכנית תעסוק במנעד רחב של נושאים פיזיים ומרחביים המרכיבים יחד את מכלול החיים ותרכז בתוכה את כלל היוזמות והתוכניות הפיסיות המקודמות במרחב. היא מתמקדת בתכנון אזורי ארוך טווח בין היתר בהיבטים של תשתיות, תעסוקה, אנרגיה, חקלאות וכיו"ב. גבולות התכנית כוללים את כלל יישובי הנגב המערבי: הרשויות המקומיות שדרות, נתיבות ואופקים וחלקים מתוך שש המועצות האזוריות: מרחבים, אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ובני שמעון.

חלק מרכזי ניתן בתכנית לנושא שיתוף הציבור, צוותי התכנון נפגשים בימים אלה עם נציגי הרשויות המקומיות, ארגונים אזרחיים, התאגידים וכו', כדי ללמוד את כלל התוכניות והיוזמות למרחב ולהרכיב מהן תכנית אסטרטגית אחודה. עבור הממשק עם הציבור הרחב יושק בקרוב אתר אינטרנט ייעודי, בו יוכל כל תושב להתייחס לתכנית ולהציע יוזמות נוספות. מעבר לזה, יתקיימו מפגשי שיתוף ציבור רבים עם תושבים, כולל עם אלו שעדיין מפונים מבתיהם.

"תוספת של עשרות אלפי יחידות דיור נוספות"​

שר השיכון והבינוי, יצחק גולדקנופף: "מתחילת המלחמה משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פועלים סביב השעון בתכנון וקידום פתרונות לאזור הדרום ולסייע לפתח את חבל התקומה. אנחנו מאמינים שלאחר המלחמה, אזור הדרום יהיה אחד המקומות הבטוחים בישראל ובכוונתנו להשקיע בו משאבים רבים, בפיתוחו ושגשוגו. אני מברך על היוזמה ועל התכנית האסטרטגית שתצעיד את הדרום והנגב קדימה."

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל "התוכנית האסטרטגית החדשה מביאה איתה רוח של חידוש בניה וצמיחה ונועדה לקדם את אזור תקומה במגוון מישורים, הן בהיבטי שיקום, פיתוח ובנייה למגורים לפי הצרכיים המיידיים והעתידיים עם תוספת של עשרות אלפי יח"ד נוספות; פיתוח פתרונות לתעסוקה, מסחר ועסקים מקומיים אשר מעבר לעידוד העסקיים המקומים הקיימים יעודדו צמיחה ואבן שואבת לצעירים ומשפחות נוספים שיבואו להתגורר באזור הייחודי והיפה הזה; ותחומים נוספים כמו תשתיות ברמה הכי גבוהה, תחבורה, תחנות רכבת, אקדמיה וחקלאות, ואנרגיות מתחדשות, כל אלה יעניקו רוח גבית חשובה וייסעו לשקם ולהצמיח את כל האזור שנים קדימה".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מדובר בתוכנית חשובה להעצמת יישוב מערב הנגב בערים ובמרחב הכפרי, בוודאי בעת הזאת, זאת תוך פיתוח מנועי צמיחה. התוכנית מביאה תפיסה תכנונית חדשנית הכוללת בין השאר הקמת שכונות דלות רכב, פיתוח מערך תשתיות תומך, תיירות חקלאית ועוד, תוך שמירת השטחים הפתוחים הערכיים ושטחי החקלאות שמהווים חלק מהייחוד של מרחב זה. ההליך יתקדם בראש ובראשונה יחד עם ראשי המועצות והתושבים, על מנת להביא לתוצר בר יישום שיאפשר את העצמת המרחב לטווח המיידי והארוך".

ראש מנהלת תקומה, משה אדרי: "אני מברך על הישיבה הראשונה של ועדת העורכים היום לתכנון אסטרטגי של הנגב המערבי וחבל התקומה. התוכנית היא מרחבית ומהווה המשך ישיר לתוכנית האסטרטגית שנבנית בימים אלה במנהלת תקומה ביחד עם הרשויות והישובים ומשרדי הממשלה והגורמים המקצועיים ותפורסם בקרוב בציבור."

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י "אביב ניהול וייעוץ" ותכנון הפרויקט ע"י "בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

התיקון השישי – אושר השינוי לתוכנית המאפשרת את הקמתם של יישובי צפון הנגב​

ההליכים להקמת היישובים שלהבית, עירית, מרווה, צבר וחבצלת הנגב שבמבואות ערד, הולכים וצוברים תאוצה

זיו גולדפישר 13.03.2024
אושרה תמ"מ 23/14/4 – שינוי מס' 6, המציעה תיקון לתוכנית המתאר של מחוז דרום, המאפשרת את הקמתם של יישובי צפון הנגב. במקביל, עלו לדיון ראשון בוועדה המחוזית חמש תכניות מפורטות שעניינן הקמתם של היישובים השונים. מדובר למעשה בקפיצה מעל המשוכה הראשונה בדרך להקמת אולם הדרך להתיישבות עוד ארוכה.
לפני כחודשיים פורסם ב"מגדילים" כי שמות היישובים הם שלהבית, עירית, מרווה, צבר וחבצלת הנגב, אשר אמורים להיבנות במבואות ערד, ואשר ההליכים להקמתם הולכים וצוברים תאוצה. על פי התכניות, אחד מהיישובים המתוכננים יהיה מיועד לאוכלוסייה בדואית, יהיה כמו שטחם של כל יתר ארבעת היישובים, המיועדים לציבור היהודי.
במינהל התכנון מציינים כי: "ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות ליאת פלד, המליצה למועצה הארצית לאשר חמישה יישובים כפריים חדשים במרחב הנגב הצפוני. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1325 מיום 27.3.22 על הקמת חבל התיישבות במרחב הנגב הצפוני. כעת, עם אישור התוכנית יחל קידום התכנון המפורט של חמשת ישובים אלה".
מדובר בחמישה יישובים כפריים שיוקמו בבקעת ערד, מצפון לכביש 31 ומשני צידי כביש 80. ארבעה מתוכם יוקמו עבור האוכלוסייה הכללית ויוקמו בהם 500 יחידות דיור, ויישוב אחד יוקם עבור האוכלוסייה הבדואית המתגוררת במרחב ויוקמו בו 1,000 יחידות דיור. במקביל לאישור היישובים החדשים, התוכנית מכפילה את שטחו של הגן הלאומי תל ערד והוא יתפרש על שטח של כ-3,000 דונם.
במינהל התכנון מציינים עוד, כי אישור יישובים אלה מצטרף לעיר כסיף הסמוכה בצומת תל ערד, אשר אושרה בנובמבר 2022.
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

מאות יחידות דיור ייבנו בעיר המתחרדת​

הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית משרד הבינוי והשיכון לעיבוי מרכז העיר ערד | התוכנית כוללת 450 יחידות דיור, כ-6,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-18,000 מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-27 דונם שטחים פתוחים​

קובי ברקת | כלכלי17.3.2024 | 13:50

0f3b45ce5072f996c4ad.jpg
גולדקנופף והחסידים רוקדים בערד | צילום: שלומי טריכטר
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז דרום, בראשות עודד פלוס, החליטה לאשר להפקדה את תוכנית משרד הבינוי והשיכון לעיבוי מרכז העיר הוותיק בערד - "לב העיר ערד".

התוכנית הינה שטח כולל של כ-116 דונם, והיא מצויה על עתודת הקרקע האחרונה במרכז העיר. התוכנית משלימה את הבינוי בין מרכז העיר ובין שכונות חלמיש ויהושפט ומע"ר צפון.
התוכנית, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון, כוללת 450 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 4-10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-90 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. בדירות הגדולות מעל 110 מ"ר תתאפשר דיורית. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-6,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, שיוקמו בעיקר לאורך רחוב הקנאים ולאורך הציר הירוק שעובר במרכז השכונה, כ-18,000 מ"ר עבור מבני ציבור וכן כ-27 דונם שטחים פתוחים.
כמו כן, התוכנית כוללת חיבורים לשכונות חלמיש ויהושפט באמצעות הקמת שבילים להולכי רגל וכן הקמת רחוב חדש החוצה את השכונה.
האדריכלית הראשית במשרד הבינוי והשיכון, ורד סולומון ממן הסבירה: ״עבדנו במשרד תקופה ארוכה על קידום תוכנית זאת, במשך מספר שנים התקיים שיח פורה עם העירייה בו עלו צרכי הקהילה בעיר. בסופם הצגנו תכנית שנותנת מקום לצרכים אלו ומגלה התחשבות בתושבי המקום הוותיקים ובמקביל תמשוך תושבים חדשים לאזור. התכנית מגוונת ומציעה עיצוב רחובות ייחודי, תמהיל מגורים ועירוב שימושי התואם את הסביבה לשמירה על ייחודיותה של העיר בהקמת המגורים החדשים בעיר".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

טסלה בדרך לדרום? מנכ"ל רמ"י משתף בתכנית האסטרטגית לשיקום העוטף​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 16:04
במהלך היום השני של ועידת שמאי המקרקעין שנערכת בימים אלו באילת, רמי קוינט מנכ"ל רמ"י קרא לזוגות צעירים לרכוש דירה בעוטף ודיבר על התכנית האסטרטגית לשיקום העוטף והדרום | האם תינתן הנחה של 90% בקרקע למשרתי מילואים?

ינקי קווינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל/פוטו מרסלו

בתחילת היום השני של ועידת שמאי המקרקעין, שנערך בימים אלו באילת תחת הכותרת 'ממלחמה להשבחה', נשאל ינקי קוינט מנכ"ל רמ"י על מדד המחירים והזינוק של מחירי הדירות והמחסור של העובדים הזרים והשיב כי, "רואים את הנתונים של הכלכלן הראשי על גידול בהיצע הדירות הלא מכורות אני חושב שזה משקף את המצב טוב יותר מנתוני הלמ"ס. יש שינוי במגמה, אני לא חושב שהבעיה היא בהיצע הקרקעות".

"עלות העבודה היא זניחה אבל המימון שנגזר מהימשכות הבנייה משליך על המחיר". עוד הוסיף, "אם הייתה התלבטות אחרי ה-7 לאוקטובר רואים במכרזים שיש חזרה לשגרה. אנחנו ממשיכים את השיווקים, ככל שתיפתר בעיית העובדים המחירים ירדו", ציין קוינט.

היצע דל - מה יקרה ברגע שהרוכשים יחזרו לשוק?​

קוינט ציין כי רואים בזה שאנשים חוזרים לרכוש בשורה טובה. ההתאוששות נצפית בכמה פרמטרים במשק - נתוני אשראי, רכישת דירות וקבלנים שניגשים למכרזים. אם הגישה הייתה ב-8 לאוקטובר שהשמיים נפלו וקבלנים פנו אלינו ואמרו שלא נשלים את התמורה בגין הרכישות במכרזים, אז היום קבלנים ניגשים זוכים ומתכוונים לבנות וזוהי בשורה טובה.

קוינט גם התייחס לשיתופי הפעולה מול ראשי הערים וציין כי לא תמיד יש חפיפה בין הצורך האסטרטגי של מדינת ישראל להגדיל את היצע הדיור לבין הרצונות הטקטיים הלוקאלים של ראשי הרשויות. רוב מוחלט של המקרים יש הסכמה עם ראשי הרשויות. בשוליים יש קונפליקטים שנפתרים. אנחנו חתומים בהסכמי גג וכמו צד להסכם גם המדינה עומדת על שלה והסכמים צריך לקיים, היא דורשת את זה גם מראשי רשויות שהם שחקנים פוליטיים והתנהלות החוזית המוכרת לא תמיד מוכרת להם".

בשאלה על מחיר למשתכן שהמון זוכים מקבלים את ההטבה אבל הבנייה מתעכבת לצד קבלת טפסי ה-4 שמתעכבים, מה החלק של רמ"י בעניין. קווינט ציין כי החלק שלנו הוא לשווק את הקרקעות, תהליכי בנייה במדינת ישראל ארוכים, מייגעים ובירוקרטים. אנחנו מנסים לצמצם את ההליכים בשביל לפתור את הבעיות הללו.

טסלה בדרך לעוטף?​

קווינט התייחס להצעה של 90% הנחה בקרקע למשרתי מילואים, ואמר כי "הנחה של 90% היא אפשרית אבל מדובר בסוג של ממוצע. רמ"י משווקת קרקעות באזורי עדיפות לאומית ובקו עימות. בקו העימות התמורה היא 0. ככל שמדרימים או מצפינים מהגבולות ערכי הקרקע עולים. ההצעה שאנחנו הצענו באה לטובת הנחה משמעותית לחיילי המילואים. אבל בסופו של דבר היא מייצרת איזה מדרג עם קווים לאומים ואם רוצים לגרום לכך שאוכלוסייה תגיע לשתולה ולא לעפולה אז צריך לייצר מדרג של קווים לאומים והאינסנטיב שאנחנו יודעים לעבוד איתו הוא מחירי הקרקע ואנחנו בעד המהלך הזה".

בהקשר לשיקום העוטף, ינקי ציין כי "אנחנו מובילים את התוכנית האסטרטגית של עוטף עזה מנסים מאוד לייצר אינסנטיב כלכלי גם לרשויות באזור: שדרות, אופקים, נתיבות, ואשקלון ולא רק לקיבוצים שנמצאים שם. העברנו החלטה ממש סמוך ל-7 לאוקטובר שהטיבה עם הקיבוצים באזור. הבעיה בצפון הבעיה קשה יותר וצריך להתמקד שם כי בצפון יש קושי רב. ב-7 שנים האחרונות אנחנו שיווקנו למעלה מ-30 אלף יחידות דיור בנתיבות, אופקים ושדרות ולמעלה מ-25 אלף יחידות דירות באשקלון כמעט 60 אלף יחדות דיור, אני לא חושב שיש אזור, שהוא כאסם המגורים של מדינת ישראל. יש לנו עוד תוכניות לעוד עשרות אלפי יחידות דיור האזור הזה אין לי ספק שיפרח וישגשג זוהי תהיה תשובה ניצחת למה שקרה ב-7 לאוקטובר. ממשלת ישראל חייבת לעשות הכל כדי לשקם את הצפון ואנחנו נשמח לקחת חלק בפתרון.

לסיום, התייחס ינקי לחלום לרכוש דירה שהולך ומתרחק מהזוגות הצעירים והמליץ להם לרכוש דירה בעוטף עזה: בשדרות, נתיבות, אופקים ואשקלון. "אלו ערים שמתפתחות, והממשלה מאוד ממוקדת בפיתוח חבל הארץ הזה. יש כל מיני רעיונות שמתגלגלים להפוך את זה למוקד מחקר חקלאי, אם אינטל עברה לקריית גת, אז אולי צריך להביא את טסלה לאזור עוטף עזה. אין לי ספק שהמחירים יעלו והאזור יהפוך למאוד מוצלח", סיכם קוינט.
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

מחזקים את הדרום: מאות דירות חדשות יוקמו בשתי הערים האלו​

https://nadlan.walla.co.il/writer/2200
עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 11:55
רשות מקרקעי ישראל מפרסמת 5 מכרזים שונים להקמת מאות יחידות דיור ומסחר בערים דימונה ובאר שבע. חלק מהמכרזים מציעים הקמת דירות במסגרת תכנית מחיר מטרה

אילוסטרציה בנייה רוויה למגורים/אלבטרוס צילומי אוויר

ברקע מלחמת חרבות ברזל: רשות מקרקעי ישראל מפרסמת 5 מכרזים חדשים למגורים ומסחר במרחב דרום, ארבעה מהם להקמת כ-500 יחידות דיור ומסחר ב-3 שכונות שונות בדימונה, ואחד לבניית 47 יחידות דיור ומסחר בשכונת הפארק בבאר שבע.

המכרזים הללו מגיעים בתקופה בה נראה כי הביקוש באזור עולה והיזמים חוזרים לדרום, כאשר רק לאחרונה הושלמו שני מכרזים מוצלחים של רמ"י באשקלון ונתיבות, אליהם הוגשו 28 הצעות מצד יזמים. זאת, נזכיר, כעבור תקופה בה הביקוש למכרזים באזור היה נמוך במיוחד.

להלן הפירוט המלא של 5 המכרזים בבאר שבע ודימונה:

באר שבע: מגורים ומסחר בשכונת הפארק​

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז מקוון לרכישת זכויות חכירה למתחם לבניית 47 יח"ד בבנייה רוויה למגורים ומסחר בשכונת הפארק, באר שבע.

מדובר בשיווק חדש של מגרש המיועד למגורים ומסחר שהינו חלק מתוכנית 'פארק הנחל' בגבולה הדרומי של באר שבע בין פארק נחל באר שבע לכביש 25, מערבית לכביש 40 ומתפרשת על כ-1,160 דונם.

המגרש הינו חלק משכונת מגורים בת כ-4,000 יח"ד בתמהיל בינוי מגוון של מבני מגורים בני 8 קומות לאורך השדרות הראשיות, בנייה מרקמית -"בתי חצר" בני 5 קומות ו"בתי שטיח" צמודי קרקע. לצד המגורים, מתוכננים מוסדות ציבור (כ-106 דונם), מסחר משולב מגורים ותעשיה (כ-47 דונם), תשתית דרכים (כ-334 דונם) ושטחים ציבורים פתוחים (כ-210 דונם).

המועד האחרון להגשת הצעות הינו 17/06/2024 בשעה 12:00 בצהריים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".

דימונה: 144 דירות ומסחר בשכונת אריאל שרון​

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז מקוון לרכישת זכויות חכירה ל-4 מתחמים לבניית 144 יח"ד בבנייה רוויה למגורים ומסחר בשכונת אריאל שרון, דימונה.

מדובר בשיווק חדש של מגרשים המיועדים למגורים ומסחר שהינם חלק מתוכנית 'שכונת אריאל שרון' בצפון מערב דימונה המתפרשת על שטח של כ-424 דונם. המגרשים הינם חלק משכונת המגורים בת כ-406 יח"ד (20% מהן דירות קטנות של עד 80 מ"ר) בתמהיל בינוי מגוון של דירות גן גג מסוגים שונים, בנה ביתך וצמודי קרקע. לצד המגורים, מיועדים שטחי מסחר ומשרדים (כ-1.3 דונם), מוסדות ציבור (כ-4 דונם), תשתית דרכים (כ-90 דונם) ושטחים פתוחים (כ-233 דונם).

המועד האחרון להגשת הצעות הינו 24/06/2024 בשעה 12:00 בצהריים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!​

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום​

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין


דימונה: 213 דירות במסלול מחיר מטרה בשכונת אריאל שרון​

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז מקוון של "דיור במחיר מטרה" לרכישת זכויות חכירה ב-6 מתחמים לבניית 213 יח"ד בבנייה רוויה למגורים ומסחר בשכונת אריאל שרון, דימונה.

מדובר בשיווק חדש של מגרשים המיועדים למגורים שהינם חלק מתוכנית 'שכונת אריאל שרון' בצפון מערב דימונה המתפרשת על שטח של כ-424 דונם. המגרשים הינם חלק משכונת המגורים בת כ-406 יח"ד (20% מהן דירות קטנות של עד 80 מ"ר) בתמהיל בינוי מגוון של דירות גן גג מסוגים שונים, בנה ביתך וצמודי קרקע. לצד המגורים, מיועדים שטחי מסחר ומשרדים (כ-1.3 דונם), מוסדות ציבור (כ-4 דונם), תשתית דרכים (כ-90 דונם) ושטחים פתוחים (כ-233 דונם).

המועד האחרון להגשת הצעות הינו 27/05/2024 בשעה 12:00 בצהריים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".

דימונה: 65 דירות במסלול מחיר מטרה בשכונת ליפקין שחק​

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז מקוון במסלול "דיור במחיר מטרה" לרכישת זכויות חכירה למתחם אחד לבניית 65 יח"ד בבנייה רוויה בשכונת ליפקין שחק, דימונה.

מדובר בשיווק חדש של מגרש המיועד למגורים שהינו חלק מתוכנית 'שכונה צפון מזרחית דימונה' בצפון מזרח העיר מצידו הצפוני של נחל דימונה ומתפרשת על כ-990 דונם. המגרש הינו חלק משכונת מגורים בת כ-1,240 יח"ד בתמהיל בינוי מגוון של מגורים בבנייה רוויה שבחלקם עם גינות צמודות, צמודי קרקע ודירות קטנות. השכונה באזור עם איכויות נופיות גבוהות וואדיות וכוללת לצד המגורים שטחי מסחר ומשרדים (כ-2.5 דונם), מוסדות ומבני ציבור (כ-20 דונם), תשתית דרכים (כ-151 דונם) ושטחים פתוחים (כ-592 דונם).

המועד האחרון להגשת הצעות הינו 27/05/2024 בשעה 12:00 בצהריים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".

דימונה: 59 יח"ד במסלול מחיר מטרה בשכונת ממשית​

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז מקוון עם ערבות דיגיטלית במסלול "דיור במחיר מטרה" לרכישת זכויות חכירה במתחם אחד לבניית 59 יח"ד בבנייה רוויה בשכונת ממשית, דימונה.

מדובר בשיווק חדש של מגרש המיועד למגורים שהינו חלק מתוכנית 'שכונת ממשית-דימונה' הממוקמת בדרום מזרח העיר ומתפרשת על כ-378 דונם. המגרש הינו חלק משכונת מגורים בת כ-1,200 יח"ד בתמהיל בינוי מגוון הכולל בניינים גבוהים בחלקה הצפוני והדרומי ובמרכזה בניינים מדורגים ובניינים בני 3 קומות מעל מפלס הרחוב ועוד 3 קומות מתחתיו לאורך המדרון של צמודי קרקע. במפגש שבין שני הרח' הראשיים בשכונה מתוכננת כיכר וסביבה מרכז מסחרי ומתנ"ס וכן מוסדות ציבור וגינות לגיל הרך מפוזרים במתחמי המגורים בה. לצד המגורים, השכונה כוללת שטחי מסחר ומשרדים (כ-4 דונם), מוסדות ציבור (כ-63 דונם), תשתית דרכים (כ-91 דונם) ושטחים פתוחים (כ-65 דונם).

המועד האחרון להגשת הצעות הינו 27/05/2024 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

רפי אלמליח: "נקים 21 אלף דירות בנתיבות, שדרות ואופקים ונשלש את מספר התושבים"​

ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024: יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן: "תוכניות העיצוב הפכו למפלצת כי זה לא מוסדר, הרשויות המקומיות לקחו את זה למקומות לא חוקיים". מנכ"לית אביב ייזום: "אם נושא היטל ההשבחה במטרו לא ייפתר כלום לא ייבנה. אין פרויקט שיכול לשלם 75%, וכמות הזכויות לא הגיונית מבחינה תכנונית"​

colbass.com
מנכל מינהל התכנון רפי אלמליח (דוד סאלם זוג הפקות)
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (דוד סאלם זוג הפקות)
מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח אמר אתמול (ד') בוועידת מרכז הנדל"ן באילת כי "אנחנו מקדמים את נתיבות-שדרות-אופקים במרחב תקומה, מתכוונים לקדם 21 אלף דירות באזורים האלו ולשלש את מספר התושבים". אלמליח אמר את הדברים בפאנל שעסק ב"הצצה אל עתיד התכנון בישראל".
נתן אלנתן, יו"ר מטה התכנון הלאומי, אמר כי הוא שם ליעד לטפל בחסם העיקרי - היתרי בנייה. "הספקנו לטפל בהפרדה בין שטחים עיקריים לשירות, אז מהנדס הרישוי עוסק הכי הרבה זמן בבדיקת הבקשה. לאדריכל או לעירייה יש אינטרס ליותר שטחי שירות כי זה השטח הזול יותר. אמרנו שזה לא מעניין אותנו, מעניין אותנו הנפחים. והספקנו להחיל את זה על תוכניות חדשות. העבודה העיקרית לקראת סופה וזה יחול גם בתוכניות ישנות, הולכים לעדכן תקנות רטרואקטיבית. כולם היום מסכימים שזה חשוב ונכון".


לדברי אלנתן, "תוכניות העיצוב זה משהו שהחוק לא מכיר. זה משהו שהתחיל בתל אביב והפך למפלצת כי זה לא מוסדר. הרשויות המקומיות לקחו את זה לכיוונים לא חוקיים שסותרים תב"ע . צריכה להיות תוכנית בינוי לביצוע. התוכנית קובעת כללים מה קורה בה ומה לא, לעיצוב יש הנחיות מרחביות או שאפשר להכניס לתב"ע. ישבנו גם עם השלטון המקומי, היזמים וגם מהנדסי הערים, שגם הם הבינו שזה יצא מכלל שליטה. גם כדי שהיזמים ידעו מה דורשים מהם. אחרי ההערות נוכל לתקן את החוק".
אלנתן אף התייחס לנושא היטלי ההשבחה והודה שהוא מורכב. "יש החלטת ממשלה, לשבת ולבדוק היטלי השבחה לאן, שמנו הכול על השולחן, יש דעות שלא צריך היטל השבחה כלל או להשאיר את המצב הקיים. מקדמים תוכנית מתאר כוללנית שתתייחס להיטלי השבחה ".
לדבריו, הצעת חוק בנושא מנהלת תקומה ושיקום יישובי העוטף תתפרסם בימים הקרובים. "מנהלת תקומה אמורה לשקם את כל העוטף. ניתן להם את כל הכלים לבצע את העבודה הכי טובה שאפשר. גם תוכניות והיתרים בצורה הכי מהירה, הצעת חוק אמורה להתפרסם בימים הקרובים".
רפי אלמליח, מנכל מינהל התכנון , אמר כי "אנחנו מקדמים את נתיבות-שדרות-אופקים במרחב תקומה, מתכוונים לקדם 21 אלף דירות באזורים האלו ולשלש את מספר התושבים". לדברי אלמליח, "הצפון יחסית לדרום מדשדש ביחס לשיווקים ויש פיחות באוכלוסייה והגירה שלילית. דיברנו על מוקד מטרופוליני שישרת את הצפון. הנושא של הזיהום גורם לעבור למכרז הארץ. החלטנו ליצור החייאה מחדש של מפרץ חיפה, גם במגורים בתמהילים שונים".
"אם נושא היטל ההשבחה במטרו לא ייפתר כלום לא ייבנה"
עו"ד בני ארביב, סגן יו"ר המטה לתכנון הלאומי, אמר כי חוק התכנון והבנייה חייב כתיבה מחדש: "הוא חוק שמתוקן הכי פעמים חוץ מחקיקת מיסים. בסעיף 62א צריך להבין כל הזמן אם זה בסמכות הוועדה המחוזית או המקומית. החלטנו שבחלק של התכנון נתמקד בחלוקת סמכויות בין ועדה מקומית למחוזית. לגבי היטל השבחה הוצאנו תזכיר שהאירוע יהיה רק מתי שמוסדות התכנון סיימו לעסוק במגרש ויש זכויות מוקנות, זה אומר שתוכניות התחדשות עירוניות לא יחויבו בהיטל השבחה במכר".
מתכננת הוותמ"ל, אדר' סיגי בארי, אמרה בפאנל כי "נמצאים אצלנו על השולחן 40 אלף יחידות דיור סביב העוטף. גם בעבר הוותמ"ל תרם סביב העוטף"
דפנה הרלב, מנכ"לית אביב ייזום, אמרה כי "רישוי עצמי זה דבר נפלא, במיוחד כשיש תוכניות ותב"ע נפחית ואין הקלות, אין סיבה שאדריכל שלנו לא יוציא את ההיתרים, גם לבנייה גבוהה. אם נושא היטל ההשבחה במטרו לא ייפתר כלום לא ייבנה, אין פרויקט שיכול לשלם 75%, וכמות הזכויות לא הגיונית מבחינה תכנונית".
על כך הגיבה יעל סולומון, סמנכ"לית תשתיות, מינהל התכנון : "תוכניות התחדשות לא נתקעות בגלל המטרו, יש מעל 100 תוכניות סביב תמא 70 (תוכנית המטרו). כשהתחיל התכנון של תמ"א 70 הוא בחן כל אחת מהתחנות, ולכל תחנה יש חלוקה שונה של טבעת ראשונה ושניה. בסופו של דבר התמ"א נותנת כללי מסגרת. מרחב הפעולה והגמישויות שיש בתמ"א מאפשרים להתאים כל תוכנית לאופי של המקום והרשות המקומית. יש שורה של כללים שצריך לפעול בהתאם להם. המטרה היא לעשות תכנון מוטה תחבורה ציבורית ואנחנו לא רוצים לראות תכנון של שתיים שלוש קומות באזור הזה".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה