עזרה אל-על

טעם של פעם

משתמש פעיל
התחושה שלי אומרת שחלק מהילדות אמרו מילות גנאי על הצבא
או משהו בסגנון "אסור ללכת לצבא הטמא"
והנהג החליט לקחת את הסיפור, ולנפח אותו עם כל האוויר.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
היום קראתי לתומי את הציטוט להלן, ומשהו היה פתאום יותר מידי מוכר: אשדוד. לא רוצים שתהיה כמו בני ברק...אה, הפוסט ההוא!
מתכוננים שם לבחירות, כן?
הנה הציטוט:

"שמעון כצנלסון, המתמודד לראשות עיריית אשדוד בבחירות המתקרבות כמועמד מפלגת ישראל ביתנו, פרסם סרטון תחת הכותרת "עיר ללא כפיה – העיר אשדוד בשביל התושבים" בו הוא קורא לתושבי העיר החילונים, להצביע עבורו כדי למנוע מאשדוד "להפוך לבני ברק", כלשונו.

"האם אנו הולכים לכיוון האפלה, אם אנחנו הולכים לכיוון של חרדיזציה; אם אנחנו הולכים לכיוון של בני ברק, או שאנחנו משנים את זה והולכים לעיר פתוחה; עיר שכולם רוצים לחיות בה; עיר של צעירים; עיר שאנחנו רוצים להיות גאים בה. זה מה שאני מציע שכל אחד מכם יבחר ב-30 באוקטובר".

בשבוע שעבר העניק כצנלסון ראיון למקומון 'כאן דרום' והתייחס לשאלה האם במקרה וייבחר לתפקיד, יצרף את החרדים לקואליציה. "קודם אעשה קואליציה עם שותפיי הטבעיים שיאמצו את קווי היסוד שלי. החרדים צריכים להבין שאלה הקווים, ואם הם יהיו מוכנים לאמץ אותם – בבקשה, ואם לא – אז הם יישבו באופוזיציה". אם לא ייבחר לראשות העיר, הבהיר כי לא יישב בקואליציה עם החרדים. "לא אהיה בקואליציה של כפייה חרדית בעיר אשדוד".
עד כאן הציטוט.

טוב, יש כל מיני דרכים להתכונן לבחירות.
פוסטים נוגעים עם סיפורים מקוממים - עושים בדרך כלל עבודה טובה. לא כך?

(זוכרים את אחת השאלות שלי מאתמול כאן באשכול? - הנה היא: "אפשר להסביר בבקשה, מה הקשר של המשפט: "זה לא ירושלים, זה לא בני ברק, לא ששם זה מוצדק אבל זה כאן באשדוד, העיר שלנו"?
אז נראה לי שקבלנו כאן תשובה).
 
נערך לאחרונה ב:

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא מאמין!!!
אני בדרך לכתוב פוסט על מה שחויתי לפני כמה ימים:בקצרה נסעתי עם קבוצת חילונים ובקיצור לא רוצה להאריך מה ששמעתי שם שיעופו כולם לתל אביב...
@מרחבית צודקת אני גם יכול להמציא פוסט
יש להם נס שרוב הציבור החרדי אין לו את האפשרות ואת היכולת לכתוב פוסטים וטויטרים וכל מיני הדברים הללו זה כמו הפוליטיקאים שמתראיינם ל"ע בשב"ק רק כדי שיום שלם אנחנו לא יכולים להגיב...
 

בתוכנית-מרחב אונליין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
שאני אבין????
בטיסות שאינן לואו כופים לצפות בסרטים??????????????????????????????????????
כלומר מפעילים סרטים באופן אוטומטי מול העינים??????????
או שלא הבנתי נכון?
אודה לתשובת מי שיודע
 
נערך לאחרונה ב:

ששונית

משתמש מקצוען
שאני אבין????
בטיסות שאינן לואו כופים לצפות בסרטים??????????????????????????????????????
כלומר מפעילים לו סרטים באופן אוטומטי מול העינים??????????
או שלא הבנתי נכון?
אודה לתשובת מי שיודע
בטיסות במטוסים ישנים בהם אין מסך צפיה אישי לכל נוסע, מוקרנים במהלך הטיסה סרטים על גבי מסכים הממוקמים בין הטורים בגובה, וכן על הקיר הראשון בכל חלק של המטוס.
הסרטים המוקרנים מכילים בדרך כלל לכלוך רב.
קשה מאוד להמנע מלצפות בהם משום שהמסכים ממוקמים בכל כיוון וצריך לשבת עם ראש מורד או עיניים עצומות במשך שתים עשרה שעות, וכשטסים עם ילדים זה סיוט.
אני הושבתי את הילדים על רצפת המטוס והעסקתי אותם שם. בכל פעם שהיה צורך לחזור למקומות סיפרתי להם סיפורי אימה כדי שישארו מרותקים אלי ולא למסכים, אבל ברור שמידי פעם הם קלטו תמונות שאינני יודעת כמה זמן ותפילות ימחקו להם אותן.
 

בתוכנית-מרחב אונליין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מזעזע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואי אפשר לדעת לפני הטיסה?
כי לטוס בכזה מצב... זו סכנת נפשות אמיתית...
אין מטוסים בלי הגועל נפש הזה????
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
השיח חוזר!
מוכנים?
מתוך קול חי

ביום שישי, שעה קלה לפני כניסת השבת, נחת מסוק "אל על" שיצא מארה"ב לישראל באתונה. הנחיתה באתונה התרחשה לאחר שהתברר כי חרף הבטחות והתחייבות חברת התעופה, נחיתה בישראל תתאפשר רק לאחר כניסת השבת, אופציה שתגרום לנוסעים החרדיים והדתיים לחלל שבת ולשהות בשדה התעופה במהלך השבת כולה.

העיתונאי יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של "ישראל היום", שהה בטיסה. את השתלשלות האירועים הוא תיעד וכתב: "הטיסה הייתה אמורה לצאת ביום חמישי בשש וחצי. איחור של שעה וחצי לא הטריד מדי. שלג, קורה. אלא שעל המטוס נודעה הסיבה האמיתית: הדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן. (כל הנוסעים ידעו שיש שלג וצריך להגיע מוקדם והדיילות לא?! אם אני הייתי מאחר היו מחכים לי?!)".

"ואז, הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים "הדיילות כבר פה", "כבר יוצאים", "אנחנו ראשונים בתור", "נוסעים בנתיב המהיר" , "הפשרה ונוסעים". שלוש שעות במטוס, המון שקרים. נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית- "מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת".

"שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו. ההתקוממות הייתה משני הצדדים, חרדים וחילונים. שיקרו לנו. במצח נחושה ובלי להתבלבל".

בינתיים, באתרים החילוניים תקפו את הנוסעים החרדיים שכביכול, בגינם, אירעה התקלה הזו. על כך כתב שלזינגר: "כמה רוע, הסתה, שיסוי ובעיקר פייק ניוז. תכננתי לעלות פוסט ביום ראשון תחת הכותרת "על אילו חרדים 'רעים' אתם מדברים?" רציתי להתייחס לכל סיפורי העבר נגד החרדים בטיסות ולספר לכם על החרדים שהיו איתי בטיסה. ואז פתחתי במוצ"ש את אתרי החדשות וראיתי כותרת מטורפת על חרדים 'רעים' אחרים ש"דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס". הלם. בחיי, הלם".

"אלפי לייקים, מאות שיתופים, טונות של רעל על פייק ניוז מוחלט. לצערם של אנשי אל על (וכלי תקשורת) היה עיתונאי על הטיסה, וכשיש דרמה, עיתונאי פותח מצלמה. וכך יצא שראיתי ותיעדתי כמעט הכל".

הוא המשיך וכתב: "ראיתי חרדים שמשקרים להם ומערבבים אותם והם שותקים. ראיתי חרדים שכולאים (ממש ככה) אותם במטוס והם פותחים בשירה. ראיתי ותיעדתי דיילים שהחליטו להעניש את הנוסעים ולא לתת שירות. ראיתי חרדים שמוכנים לישון בנתב"ג כדי שהחילונים לא יחללו שבת. ראיתי חרדים שנוסעת ברוטאלית (שכתבה את הפוסט) צועקת עליהם ומקללת אותם והם שותקים. ראיתי ותיעדתי דייל אלים שלוקח לי את המצלמה (ביקשתי את שמו ואחרי ששמע שאני עיתונאי (ואם אני לא?!) מיהר להתנצל אז לפנים משורת הדין לא אעלה את הוידאו שלו ללא טשטוש). ראיתי חרדים שמודיעים להם שלא יראו את הילדים שלהם השבת (או את המזוודות שלהם) והם דאגו להצטופף בחדרים ביחד באתונה כדי לעבור את השבת עם מה שיש. ראיתי את הביזיון של אל על, את הפייק ניוז, את כמויות הרעל ולא יכולתי לשתוק".

"כמה פופולרי להיכנס בחרדים, כמה רחוק הסיפור האמיתי. יש מספיק רעל בין אחד לשני (ועוד לפני בחירות)".

חרף בקשתינו, מחברת "אל על" טרם נמסרה תגובה.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מתוך ביזנעס

אל על משחקת באש

הזעם במרשתת 'מנצח' כשהוא אנטי חרדי, אבל כשאל-על בחרה לתפוס עליו טרמפ תקשורתי היא שכחה מה המחיר הכבד שהיא עלולה לשלם • עם כל הכבוד לדיס-אינפורמציה מכותבת אנונימית בפייסבוק, הציבור בוחר להאמין לידוענים – שהיו עדים לטירוף • המחיר הכבד שחברת הטיסות עלולה לשלם על ההתעמרות בחרדים•

כמו כולם, ראיתי גם אני את הכותרות סביב סאגת "טיסת השבת" של אל על, והאמת, שדי התחברתי לטענות הנוסעים – וממש לא בשל היותי חרדי.

אל-על משחקת באש, מבלי להיות מודעת לכך (או שמא, כן). חברת התעופה שעד לפני מספר שנים הייתה לסמל "הבית" של הישראלים, איבדה בשנים האחרונות את אהדת הישראלים, לא חכמה מספיק לעשות בדק-בית ומסתכנת בכך שזה יתפוצץ לה בפרצוף. אם לא בחרם צרכני מנסיבות השירות הלא טוב, אז בחרם מגזרי מטעמי דת.
טוב, אז בחרם מגזרי מטעמי דת.

1. האל"ף בי"ת של ספק שירות
אין זה סוד כי תנאי הברזל להצלחתה של חברה המספקת שירות, ולא משנה באיזה ענף, הוא שירות הלקוחות.

בכל הנוגע לזה, זוכה אל על לציון אפסי. אילו רק יבחר גורם בלתי-תלוי לערוך סקר שביעות רצון בין לקוחות החברה בשנה האחרונה, הוא יגלה עד כמה נוסעיה ממורמרים.

למעשה, אני אישית הייתי עד לכך כשחבריי הזהירו אותי ערב הטיסה "אל תטוס עם אל על". אבל נראה שהתדמית "הבייתית" עדיין שרתה עליי ובחרתי שכן לטוס איתה.

את החוויה שחוויתי בטיסה לא בחרתי לשתף בפוסט בפייסבוק ולא בטור אישי בכלי תקשורת כלשהו, מאחר ואני לא איש של שיימינג ולא ראיתי בטיסה הפרטית שלי עניין ציבורי. אך די היה לי בהתעללות של דיילי הטיסה, בכסא ישיבה לא תקין שדקר את רגלי ועמידה לאורך 12 שעות הטיסה על הרגליים בשביל לשים איקס גדול על החברה.

כמו רבים מהישראלים, אני מודה שגם אני סובל ממחלת ה'שכחה' ונוטה לחזור על הטעויות וטסתי שוב עם החברה. אולי כי חשבתי שהיותה של הטיסה בתקופת העיצומים בחברה והסכסוך בין העובדים להנהלה היא זו שהביאה להתנהלות המבישה של צוות הטיסה. זהו לא המקום לשיימינג אז לא ארחיב, אבל לא נחתתי בתחושה טובה יותר מהטיסה הקודמת.

באל על אגב, ביקשו שאגיש תלונה מסודרת ואמרו כי "באל על מתייחסים ברצינות לכל כשל, מתחקרים לעומק ומפיקים לקחים", אך לא הגשתי כל תלונה, פשוט כי הבנתי שזה דפוס קבוע של התנהלות החברה, ואף אחד לא מצפה לשינוי נהלים או פיטורי עובדים בשל תלונה אחת, גם אם הגיש אותה עיתונאי כזה או אחר.

2. השופר החברתי והאחיזה הדתית
עידן הרשתות החברתיות שינה גם הוא לחלוטין את אופן ההתנהלות של ספקיות השירות למיניהן. די לראות מסעדות שמוכנות לפצות לקוחות בארוחות גורמה חינם, העיקר שלא יפרסמו פוסט שלילי, בשביל להבין את המגמה.

פוסטים זועמים הופכים לוויראליים, זוכים לאלפי לייקים ושיתופים ומאיימים על עסקים קטנים, בינוניים ואף על חברות גדולות. מדובר בנשק עצום שלא פעם משתמשים בו הלקוחות למטרות לא מוצדקות שפוגעות בעסקים ובחברות.

כך גם אל על זוכה לעתים תכופות להרגיש את יכולותיה של המרשתת, וממש לא לטובה. ליתר דיוק, לפחות אחת לחודש, ואפילו אחת לשבועיים, משפיעים הפרסומים ברשתות החברתיות הרבה יותר – לאחר שזוכים לדיווח 'פולו' בכלי התקשורת השונים. אך זה, קורה בעיקר כשהפוסט כולל סממנים דתיים.

סירובו של נוסע חרדי לשבת ליד אשה יגרור גלים ו'הלם' תקשורתי, וכך גם טיסה שמאלצת חרדים לחלל את יום השבת הקדוש לעם היהודי. אך עם כל הכבוד לנוסע מאוכזב כזה או אחר, גם אם הוא שטוף שנאה לדת, בשביל 'להשקיע' בכתיבת הפוסט הזועם צריך טריגר – והטריגר הוא בדרך כלל ממש לא הנוסע החרדי, אלא השירות וחווית הטיסה.

גם אילו הנוסע החרדי אכן 'הכאיב' לכותב הפוסט בפייסבוק, הרי שמדובר בדקות אחדות מתוך טיסה ארוכה של למעלה מעשר שעות, ובהתחשב במשימות הרבות העומדות בפני הנוסע עם הנחיתה, קשה להאמין שזה אכן מה שהביא לכתיבת הפוסט. אבל עיכוב של שעות וסבל רב בשירות שנמשך לאורך כל הטיסה, אכן יספיק כדי להלהיט את הנוסע לכתוב פוסט זועם.

אותו נוסע גם יודע שאם יכתוב פוסט שגרתי נגד השירות הגרוע הוא ייעלם בין שלל פוסטים זועמים, אך אם יאשים את "החרדים" יזכה לחשיפה תקשורתית ולבאזז עד אין שיעור – וכך אכן פעל. אבל הטריגר? לא קשור לדת או למגזר כלשהו – אלא לשירות גרוע.

3. הבעיה: גם עיתונאים, רבנים וידוענים טסים
בשבת האחרונה שב וחזר על עצמו התסריט. נוסעת זועמת על טיסה ראויה לכל גינוי האשימה את החרדים בכישלונות הטיסה, התקשורת חגגה את הידיעה ה'מרעישה' ואל על ניצלה את ההזדמנות התקשורתית שניתנה לה ואף הגישה תלונה למשטרה בתואנה כי הנוסעים החרדים "תקפו דיילת". לא פחות מכך.

אבל באל על שכחו פרט קטן וחשוב לא פחות. כספקית שירותי טיסה, היא מספקת שירות לא רק לנוסעים 'פשוטים' וממורמרים, אלא גם לכאלה שנחשבים לבעלי עסקים בכירים מהמחלקה הראשונה במשק, רבנים, ראשי ישיבות, סלבריטאים ואנשי תקשורת.

כך גם בטיסת השבת המדוברת, נכחו בטיסה אנשי תקשורת וידוענים. יו"ר קבוצת ערוץ 7 יעקב (כצל'ה) כץ, עיתונאי 'ישראל היום' יהודה שלזינגר וראש רשת הכוללים 'עטרת שלמה' הרב שלום בער סורוצקין עונים שלושתם להגדרה "שומרי שבת" ומשיצאה השבת הגיבו בזעם על הדיווחים המסולפים, השירותיות הגרועה וההאשמות המסולפות שהפכו שירה יהודית אותנטית ל"תקיפת דיילת". מה גם שהטיסה לא התעכבה בשל מזג האוויר אלא בשל איחור צוות הטיסה.

מה נעשה? הציבור בוחר להאמין יותר לדמויות מוערכות ומוכרות מאשר לפוסט של נוסעת אנונימית שבחרה להוציא את זעמה על החברה, תוך שימוש ציני בדת היהודית.

לצד כלי התקשורת הדתיים שנציגיהם נכחו 'במקרה' בטיסה, נעמדים גם שאר האתרים המגזריים, הן במגזר הדתי והן במגזר החרדי, ואל על צפויה לשלם על המהלך מחיר כבד בתדמיתה. שלא לדבר על המאבק המשפטי המצפה לה בדמות תביעה ייצוגית שמגיש עורך הדין עמית חדד בשם נוסעי הטיסה.

4. כוח הקנייה החרדי וחרב החרמות
שנים עברו מאז החרם החרדי על חברת אל על וההנהלה כולה כמעט והתחלפה. אך אי אפשר שלא לשכוח את החרם המתוקשר בן החודש שהכאיב לאל על עמוק עמוק בכיס ונתן לה להבין שאי אפשר להתעלם מכוח הקנייה החרדי. בזמנו, היה לאל-על די שכל להיכנס למו"מ מהיר עם ההנהגה החרדית ולהגיע להבנות תוך חודש. הבנות, שכללו התקפלות מוחלטת מצד החרדים אך כאן לא המקום לפורטן.

למעשה, רק לפני שנתיים, במסגרת כתבה שערכתי, נחשפתי לחתימות האותנטיות של גדולי הדור, שחלקם כבר לא איתנו, השמורות בכספת ייעודית ומורות על החרמת אל-על. גם חתימות החרם על 'שפע שוק' מקבוצת 'ריבוע כחול' נחו על משכבם באותה הכספת וגורלה של הרשת ידועה – לאחר שבחרו החרדים להדיר את רגלם מהרשת בשל חילולי השבת ברשת AM-PM.

לכלל טיסות קו ניו יורק – תל אביב של אל-על מכנה משותף ידוע. בכל טיסות הקו ישנם עשרות רבות של נוסעים חרדים. אל-על אפילו לא מודעת לחבל הדק שהיא מהלכת עליו, אך די לעוד מקרה אחד או שניים כמו טיסת השבת הנוכחית וההנהגה החרדית תבחר שלא לשתוק. או אז, ישלמו בחברה מחיר כואב וקשה שבעתיים, ופוסטים אנטי-חרדים במרשתת ממש לא יכסו את הנזקים.

הכותב הוא פישל רוזנפלד, עיתונאי חרדי, עורך אתר "ביזנעס"
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
הכל כבר נאמר
מחכים בקוצר רוח לתביעת ענק של כלל הנוסעים שומרי שבת.

בנימה אישית -
אלעל פגעה בהרבה מאד נוסעים, שמצפים שהחרדים ידבררו את השבת במקומם. אבל גם הם בשעת הצורך מתקוממים.
הבנתי שחיכו לצוות שיבוא כ6 שעות, שבתוכם הנוסעים החרדים התחננו לרדת מהטיסה ולא אפשרו להם (כי המטוס כבר עזב את השרוול.. נו באמת, הדיילות נכנסו אח"כ מאותו שרוול שהם יכלו לצאת).
אם זו לא חטיפה אז אני לא יודעת מה כן.

הייתי פעם בטיסה (לא של אלעל) שהיתה אמורה לצאת מסין לישראל, המטוס היה אמור לצאת באיחור, וכמעט כל הנוסעים היהודיים התקוממו ונזעקו שהם חייבים להגיע לפני שבת, והם לא מוכנים לחלל שבת!
והיו שם הרבה מאד נוסעים במראה חילוני מובהק!
בסופו של דבר החברה לא עמדה בלחץ (אחרי שהובהר להם שבטיסת הביניים הם יצטרכו למצוא מלון לכולם, כי אנחנו לא נמשיך בשבת ואוכל כשר לכולם - שוב דרישה גם של הנוסעים החילוניים!)
אתם חושבים שרק לחרדים זה חשוב?
אל על פגעו בהרבה מאד נוסעים שהשבת חשובה להם והגיע הזמן לתבוע אותם שירגישו את זה טוב טוב בכיס. לצערנו זו הדרך היחידה להבהיר דברים במקרים כאלו.
 

rafeli

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אל תטוסו אל על
מיל שקבלתי...

שלום רב

החל ממוצ"ש, כאשר נוכחתי לדעת על ההסתה השקרית של חב' אל-אל כנגד ציבור החרדים לדבר ה', כדי לחפות על מחדלי החברה - אני בכעס גדול.

אמנם, כבר עשרות שנים מכיר אני היטב את שנאת שלטונות מדינת "ישראל", בכל שדרות הממסד של המדינה, שנאה מתודלקת ע"י התקשורת שהיא חלק אינטגראלי של ממסד זה.

עסקתי בכך כעיתונאי ב"יתד נאמן" שם כתבתי בין השאר תחקירים שעסקו במקורות שנאה זו, החל מתנועת ה"השכלה", עבור בשיתוף הפעולה עם שלטונות גרמניה הנאצית כדי למנוע הצלת יהודים גם כאשר אפשר היה לעשות זאת, בהעברה על דת של המוני יהודים בני עדות המזרח, וכלה בהפלייה שיטתית ושנאה תהומית של הממסד בכל הנוגע לתורת ישראל, לומדיה ושומריה. ואח"כ גם בעבודתי כתחקירן ב"מנוף" ובהמשך כעיתונאי באתר מקוון (שם כתבתי תחת שם העט "שמואל קופר").

אמנם, מורגלים אנו כבר אלפי שנים לשנאת ישראל מצד אומות העולם ומצד מחקיהם ולעתים גם מוביליהם הבאים מקרב יהודים שפרשו הגרועים מכולם, אחוזי שנאה עצמית תהומית, המוצאת ביטויה תחת השלטון במדינת "ישראל" שהשתלטה במרמה על ארץ הקודש, ארץ ישראל - שלא רק משתף בעשרות השנים האחרונות פעולה עם חוד החנית של האנטישמית הנוכחית בעולם המערבי, הליברליזם ההחילוני-ליברלי, אלא גם מספק לו מנהיגים פרי ה"חינוך" הבואש של מדינה זו.

בכל אופן "טיסת השבת" האחרונה הגדישה דומני את הסאה אפילו אצל מי שמלומד בכך.

למי שחש כמוני - אני מציע להימנע מכאן ואילך מנסיעות בחב' אל-על. הפסיקו לממן את שונאיכם המנצלים את כספכם כדי להסית נגדכם.

אני מוכן להקדיש מזמני ומניסיוני למצוא טיסות לכל מקום בעולם למי שצריך אותן, בתנאי שיבטיח שלא יסע יותר בחב' אל-על (אני סומך על הגינות הפונים אליי). יש אלטרנטיבות טובות וזולות יותר לכל מקום ומכל מקום בעולם, בחברות שרואות ביהודי חרד לדבר ה' נוסע לגיטימי ולא אובייקט לפרצי שנאה כמו זו שחזינו זה עתה.

כל טוב

שמואל קאופמן
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
הבנתי שהם מתקדמים לתביעה.
מישהו יודע מה קורה עם זה?
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פרסום ראשון: 50,000 שקל עבור כל נוסע, ופרסום התנצלות פומבית - זה מה שדורשים 180 הנוסעים ששהו בבטן המטוס, בטיסה שזכתה לכינוי "טיסת השבת".

כזכור, חברת אל על טענה - וזכתה מיד לגיבוי של כמה מכלי התקשורת - כי חרדים ששהו על המטוס שאיחר להמריא בסוף השבוע מארה"ב לישראל, הכריחו באלימות את צוות המטוס להנחית אותו באתונה שביוון כדי לא לחלל את השבת.

אלא שלמרבה המזל, הפעם בין הנוסעים היה גם עיתונאי ישראל היום, שלאחר צאת השבת חשף את הגרסה האמיתית של השתלשלות האירועים: מאיחור רשלני של הדיילות, עבור דרך שקרים של צוות 'אל על' לנוסעיו ויחס מזלזל ומשפיל כלפיהם - ועד כאמור הסיפור על אלימות הנוסעים החרדים, שכלל לא התרחש.

בעקבות כל זאת, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטו 180 מהנוסעים להגיש תביעת פיצויים גדולה נגד חברת התעופה נערכת פגישה עם נציגיה, שמצידה מנסה בימים אלו להגיע לפשרה עם הנוסעים וכך למנוע את התביעה. כחלק מזה, אף הודיעה אמש אל על כי תקים ועדת בדיקה לכל ההתנהלות באירוע המסעיר.

כאמור, במכתב ההתראה המלא, המתפרסם כאן לראשונה, אותו שיגרו הנוסעים להנהלת חברת התעופה, הם מגוללים את השתלשלות האירועים מזווית ראייתם, ותובעים 50,000 שקל עבור כל נוסע, ופרסום התנצלות פומבית, תוך איום ברור בפניה לערכאות לשם תביעת ענק.

וכך כותבים עו"ד עמית חדד ועו"ד תמר פולק, מטעמם של הנוסעים החרדים: "לכבוד מר גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על. הנדון: התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים. מרשינו, קבוצה של 180 נוסעים שטסו בטיסה אשר נודע שמה כ'טיסת השבת', מילאו ידינו לפנות אליכם בדברים:

1. מרשינו מהווים את קבוצת שומרי השבת אשר טסו בטיסת אל על 002 מניו יורק לתל אביב ביום חמישי 16.11.2018.
2. מרשינו סבלו נזקים ממוניים ועוגמת נפש עצומה מחמת התנהלותה של חברת אל על לפני, במהלך, ולאחר הטיסה הידועה לשמצה.
3. נתאר כאן את העובדות בקצרה ועל קצה המזלג, שכן הדברים ידועים ומתועדים למכביר.
4. הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 18:30 יום חמישי. בטרם יציאתם של מרשינו לשדה התעופה, נוכח מזג האוויר הסוער שהיה באותו מועד בניו יורק, פנו נציגים מטעמם של מרשינו לחברה, על מנת לברר האם צפוי להיות עיכוב בטיסה. מרשינו נענו בשלילה וכי הטיסה תצא במועד המתוכנן.
5. בשעה סמוכה לעלייה למטוס, בעת שרובם ככולם של מרשינו כבר היו בשדה התעופה ואף לאחר הבידוק הביטחוני, הודיעה החברה כי יחול עיכוב בהמראה.
6. העיכוב הראשון התפתח לעיכובים נוספים, ובסה"כ כשעה ומחצה לפני העלייה למטוס.
7. לנוסעים לא ניתן כל הסבר מצד אל על לסיבה לעיכוב זה.
8. לאחר שהחברה העלתה את כל הנוסעים למטוס, התברר כי למעשה לא היה מקום להעלותם כלל, שכן קברניט הטיסה הודיע כי העיכוב נמשך. הפעם סיפקה החברה הסבר, וזאת איחור של הדיילות 'בשל תנאי מזג האוויר'. מובן מאליו כי כשם שהנוסעים הגיעו בזמן לטיסה, כך גם הדיילות יכולות היו (וצריכות היו) להגיע בזמן.
9. בשלב זה נוסעי המטוס התרעמו כולם, שכן לא זו בלבד שלא יעלה על הדעת כי הדיילות יאחרו לטיסה ויעכבו בכך את הנוסעים מלהגיע ליעדם במועד, אלא שהנוסעים נדרשו כתוצאה מכך להיות שעות נוספות במטוס, בטיסה ארוכה ממילא, בתנאי דוחק צפופים ובלתי נוחים. בסופו של דבר הדיילות הגיעו בשעה 21:45 (!) והעיכוב הנוסף נמשך למעלה משלוש שעות.
10. במהלך שלוש השעות של המתנה לדיילות שתגענה, צוות המטוס "הרגיע" את הנוסעים בהפרחת מיני הצהרות והבטחות שונות, ומשתנות, כי תיכף ומיד ממריאים; כי מטוסם הוא הראשון בתור להמראה (הגם שראו כי בפועל נכנסו מטוסים אחרים למסלול ההמראה לפניהם); כי נדרש רק לבצע פעולות קצרות שונות כגון הפשרת כנפיים; כי מחזירים את הנוסעים לגייט (מה שלא קרה בפועל), ועוד כהנה וכהנה אמירות בלתי אמינות אשר נראה כי נועדו למשוך זמן גרידא, תוך זלזול מוחלט בזמנם וחוסר נוחותם של הנוסעים.
11. על כך אמר מר יהודה שלזינגר, כתב ישראל היום, אשר נכח בטיסה והיה עד לאירועים במלואם: "הייתה עוד המתנה מורטת עצבים של שלוש שעות שבמהלכם פשוט אפשר לומר ששיקרו לנוסעים".
12. הקשיים המתוארים לעיל הינם פוגעניים כשלעצמם. אולם למרשינו בשלב זה המצוקה רק החלה.
13. מרשינו הינם כאמור שומרי שבת, חלקם דתיים חלקם חרדים.
14. הגם שהדברים ברורים, דומה כי יש צורך להזכירם, לחברה או מי מטעמה: עבור אנשים דתיים, וחרדים בפרט, שמירת השבת היא ערך עליון. השבת היא קדושה, ואין לחללה.
15. מסיבה זו לבדה נשאר ציבור האנשים הדתיים נאמן לאל על, לעיתים אף על חשבון נוחות ומחיר, ובוחר בה מתוך ידיעה כי היא לא טסה בשבת. גם מסיבה זו בחרו בה מרשינו בטיסה זו.
16. לאור העיכוב הגדול, מרשינו הודיעו לצוות המטוס כי בשל חששם ממצב בו המטוס לא ינחת בישראל לפני כניסת השבת, הם מבקשים לרדת מן המטוס.
17. בשלב זה הודיע קברניט הטיסה בעצמו כי הייתה החלטת מנכ"ל לקצר את זמן הטיסה מ- 12 שעות ל- 9.10 שעות, והתחייב כי המטוס ינחת בישראל בשעה 15:10, זמן סיפק לפני כניסת השבת (אשר נכנסה בשעה 16:18).
18. העומד בראשה של הקבוצה המרכיבה את מרשינו הינו הרב שלום בער סורוצקין.
19. צוות המטוס פנה אל הרב סורוצקין, כמי שהיה הדמות התורנית הבכירה במטוס. הם התחייבו בפניו על זמן הטיסה המקוצר, ועל מועד הנחיתה בישראל שלא יגרום לחילול שבת, וביקשו את עזרתו להרגיע את הנוסעים. הרב סורוצקין נעתר לבקשת החברה, על סמך התחייבותה כאמור, וסייע לחברה להרגיע את הנוסעים הנסערים והמוטרדים, וביקש מהם באופן אישי לשבת ולאפשר לטיסה להמריא.
20. הרב סורוצקין אף הורה על הכנת הישיבה בראשה הוא עומד, עטרת שלמה בראשון לציון, להיערך לקבלתם של עשרות אנשים, בתנאים בהם יוכלו להעביר את השבת בצורה מכובדת, למקרה שלמי מהנוסעים לא יהא די זמן להגיע לביתו טרם כניסת השבת; לרבות הכנת מקומות לינה ראויים וארוחות שבת, תוך הוצאת הוצאות נכבדות של עשרות אלפי ש"ח.
21. בעקבות הדברים הללו נחה דעתם של מרשינו והטיסה המשיכה כסדרה. לא למותר לציין כי לו היו יודעים מרשינו כי הטיסה לא תנחת בישראל לפני כניסת השבת היו יורדים מהמטוס, ומעבירים את השבת בניו יורק, כשחפציהם עימם, כשיש להם אוכל מתאים, ובנוחות ראויה.
22. הסוף ידוע מראש, הטיסה לא הגיעה לנחות בישראל לפני כניסת השבת.
23. מראיון רדיופוני שנערך עם סמנכ"ל המבצעים של אל על, נועם דורון, הוא אישר כי למעשה כבר במועד ההמראה היה ידוע לחברה כי המטוס לא ינחת בישראל לפני כניסת השבת, בניגוד למה שנאמר לרב סורוצקין.
24. עוד יצוין כי מרשינו, המוטרדים, התעקשו ושאלו את צוות המטוס בדבר פשר מועד הנחיתה שהיה כתוב על צגי המסכים שבמטוס - 16:24; עובדי החברה השיבו כי מדובר בטעות, וכיבו את המסכים.
25. במהלך הטיסה הקברניט לא העביר שום דיווח לנוסעי הטיסה. רק כשעתיים בלבד לפני מועד הנחיתה, הודיע קברניט הטיסה כי המטוס לא יספיק להגיע לישראל לפני כניסת השבת, ולכן, המטוס ינחת באתונה. הנוסעים שומרי השבת יאלצו להעביר את השבת באתונה, והנוסעים שאינם שומרי 25. שבת יוכלו להמשיך לישראל במטוס של חברה זרה.
26. מרשינו חשו פגועים מאד, מרומים, מזולזלים ומנוצלים. לאור הבשורה קמה התרעמות גדולה מצד כלל הנוסעים. הן הדתיים, אשר יאלצו להעביר את השבת ללא חפציהם, ושלא בביתם. והן החילונים, בגין הטרחה שבמעבר למטוס אחר ובגין העיכוב הנוסף שייגרם בשל כך.
27. כאן המקום לציין כי הגם שמרשינו היו נסערים מאד, לא היו שום גילויי אלימות מצידו של איש ממרשינו לכל אורך הדרך. כפי שמעידים רבים מנוסעי הטיסה, למשל שלזינגר בסרטון הנ"ל, לא זו בלבד שהנוסעים לא פעלו באלימות בשום שלב של הטיסה, אלא שהם אף פעלו לרומם את רוחם, וכדי להחליף את הקושי שחוו ניסו לייצר שמחה, ופצחו בזמר. כדברי שליזנגר בכתבה:
'לא הייתה התקוממות... צילמתי. הכל מתועד... כשהחרדים היו כלואים במטוס הם פצחו בשירים וגם זה כמובן מתועד'.
28. חרף זאת, כדרך להתגונן בחרה החברה, ככל הנראה, לעבור לעמדת התקפה, והפיצה לתקשורת מידע כוזב בדבר 'גילויי אלימות' מצידם של הנוסעים, שלא היו מעולם. מדובר בהפצתן של שמועות זדוניות, מדומות, כנגד קבוצה שמרבית הציבור אוהב לשנוא, ולכן קל להכפישה, תוך יצירת פגיעה נוספת במרשינו.
29. לדברים חומרה יתרה שעה שאל על או מי מטעמה פעלו להפיץ את סיפורי הבדים במהלך השבת, בעוד מרשינו מצויים באתונה, מרוחקים ונטולי תקשורת במהלך השבת, ובלא יכולת להעמיד את הדברים על דיוקם.
30. אם לא די בכל האמור לעיל, הרי שעם הגעתם של מרשינו לאתונה, הסתבר, כי החברה הזמינה חדרים רק ל- 53 מתוך 180 הנוסעים שומרי השבת. כך שמרשינו נאלצו לחלוק חדרים, כאשר לא לכולם היו מיטות וחלקם העבירו את השבת בשינה על הרצפה.
31. בנוסף לכל האמור לעיל, הרי שגם במלון בו שהו באתונה, וגם בטיסה חזור מאתונה לישראל, לא היו מנות כשרות (ברמת כשירות 'גלאט') כפי שהוזמנו על ידי מרשינו.
32. הנה כי כן, התנהלותה של החברה, המתוארת בעיקרה דלעיל, עמוסה בליקויים ופגמים מתחילתה ועד סופה;
בשלב טרום הטיסה, החברה הודיעה על העיכוב בטיסה - שיכול וצריך היה להיות ידוע מראש - רק בסמוך למועד ההמראה, ובכך גרמה לנוסעים לעיכוב מצטבר של כחמש שעות, אותו נאלצו להעביר בשדה התעופה ובמטוס עצמו. בנוסף, מרשינו חשו כי החברה הונתה אותם בהתחייבויות חסרות כל תוקף, זילזלה בהם, הפגינה אדישות לאמונתם ולצורכיהם, וכמעט וגרמה להם להפר שבת בעל כורחם. חמור מכך, החברה הונתה באופן אישי את הרב סורוצקין, וניצלה את מעמדו כדי לגרום לו לשכנע את יתר הנוסעים לא לרדת מן המטוס, הגם שבשלב זה צריך היה להיות ידוע לה כי המטוס לא יגיע בזמן לישראל.
במהלך הטיסה צוות האוויר החליט בשלב כלשהו על הפסקת השירות, ופסק מלחלק אוכל לנוסעים, וגם זאת מתועד.
בסיומה של הטיסה, המשיכה החברה להפגין זלזול בוטה במרשינו, שעה שהזמינה כמות חדרים רק לכרבע מכלל הנוסעים, ולא סיפקה להם תנאי שהות נאותים מינימליים, כמקובל במקרים של תקלות מצידן של חברות התעופה.
הכך נוהגת חברת תעופה אשר מכבדת את נוסעיה? התשובה לכך היא ברורה, ושלילית.
33. אשר על כן, נוכח כל האמור לעיל, דורשים מרשינו מן החברה, כדלקמן:
1. הודעה פומבית מצד החברה על כך שלא היו כל גילויי אלימות מצד מרשינו בטיסה, ואישור כי השמועות הללו חסרות בסיס.
2. נטילת אחריות והתנצלות על הנזק ואי הנוחות שהסבה החברה למרשינו.
3. החזר כספי של עלויות הטיסה לכל נוסע וכן פיצוי בסך של 50,000 ש"ח עבור כל נוסע מבין מרשינו.
34. הנכם מתבקשים להעביר למרשינו (באמצעותנו) את הסכום האמור בתוך 7 ימים ממועד מכתבנו זה, וכן לצאת בהודעה פומבית כאמור בתוך 3 ימים ממועד מכתבנו זה. היה ותימנע החברה מלפעול כאמור הורונו מרשינו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם על פי דין לשם עמידה על זכויותיהם, לרבות פניה לערכאות משפטיות.
35. למען הזהירות אין באמור במכתבנו זה ו/או במה שנעדר הימנו כדי להוות הודאה ו/או וויתור על כל טענה העומדת למרשינו, ואלה שמורות להם במלואן".
מתוך כיכר השבת
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
מצוין!
אני חושבת שכל פשרה שתעלה לאלעל פחות ממה שהיה עולה להם להשאיר את הנוסעים בשבת במדינת המקור, ולהטיסם אחרי שבת, יהווה אישור שבאיזשהו מקום השתלם להם..
אז שלא ישתלם להם כלכלית לעשות דברים כאלו.

כל הכבוד!!!
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
תכלס...הציבור החרדי (רובו) לא נוסע "כי בא לו" אלא לצורך, ולכן אי אפשר כ"כ לאיים-אם אין טיסות אחרות למקום/בשעה שצריך-יסעו באל-על
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
תכלס...הציבור החרדי (רובו) לא נוסע "כי בא לו" אלא לצורך, ולכן אי אפשר כ"כ לאיים-אם אין טיסות אחרות למקום/בשעה שצריך-יסעו באל-על
היום קשה מאד למצוא טיסות ללא תחלופה.
כמעט לכל יעד יש כבר טיסות ישירות של לפחות חברת תעופה אחת נוספת.
וקונקשנים - זה כבר ים של אופציות
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כל מי שהיה אי פעם בניו יורק בחודשי החורף, יודע ששלג זה לא משהו שמתרגשים ממנו. הוא נחמד למראה, אבל לא מפריע לשגרת היום שנמשכת. ובכל זאת, בחמישי שעבר בשעות הצהרים, השלג של ניו יורק יצר כדור שהגיע לישראל ומימדיו הולכים וגדלים.

הכוונה כמובן ל'טיסת השבת' של חברת אל על, שלא לומר 'טיסות השבת'. בעוד שטיסת 008 שהייתה אמורה לנחות ברומא בכדי לא לחלל את השבת, המשיכה לבסוף לישראל ונחתה לאחר כניסת השבת, טיסת 002 נחתה באתונה ומשם כדור השלג רק המשיך להתגלגל ולהיערם.

לא ברור לי עד לרגע זה למי היה חשוב ללכלך על הציבור החרדי שנהפך במהלך השבת לציבור אלים. זה נכון שהשחרת הציבור החרדי זה דבר שלא חושבים עליו פעמיים, אולם מקומם שבעתיים לגלות שאותו ציבור חרדי שהיה על המטוס שילם, לקה וגורש מהעיר.

לא בכדי עכשיו באות התביעות לפיצויים מוגדלים, אבל טוב עושים התובעים שהם דורשים גם הבהרה מצד חברת אל על, שתבהיר כי לא הייתה אלימות מצד הציבור החרדי. אין בדרישה זו כדי לומר שהחברה היא זו שהפעילה מכונה משומנת שלכלכה על החרדים, אולם נדמה שנוח היה לה לחברה שבמקום שהיא תותקף על העוול הנוראי שנגרם לנוסעים, נוח היה לה לראות מי שתוקפים את הנוסעים החרדים והופכים אותם לאלימים.

לא שמישהו צריך את אישור 'אל על' לכך שהציבור החרדי אינו אלים, אולם דווקא מחברה שכזו מצופה שתדע לעבוד ולקחת אחריות.

בינתיים נראה כי כדור השלג שהחל עם איחורם של הדיילים, המשיך עם הטייס שלא נתן לנוסעים לרדת ולשבות את השבת בניו יורק, התגלגל לאתונה עם טענות שונות, וצבר תאוצה עם סיפורי החברה על כוונה להגיש תלונה במשטרה על אלימות, רק הולך וצובר לו תאוצה כשבדרך השלג ממשיך להיערם ולהפוך לכדור מפלצתי. כדור שכזה, גם מערכות יחסי הציבור של ניו יורק לא יידעו לעצור, ויפה שעה אחת קודם (לא רק בהגעה אל שדה התעופה).
מתוך אתר "לדעת"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה