איך נוסעים למירון?

שומר

משתמש צעיר
נכתב ע"י שוקו1;n4890462:
איך נוסעים למירון? פשוט מאוד, אגד מוציאים אוטובוס משבת מחיפה או תל אביב לפי העניין, שולחים נהג בשבת, מארגנים בשבת סדרן שידאג לך. ובמוצ"ש בעשר אתה בא ונוסע, שמן משחת קודש...

אני ממליץ לך לא לנסוע בקו 402 350 280 199 ושאר כל הקוים כל מוצאי שבת כי האוטובוסים האלה יצאו כפי התיאור שלך...

מעניין למה כשרוצים לנסוע להורים שזה צורך גשמי אף אחד לא מדמיין לוותר כי אולי מחללים שבת וכשזה מגיע לל''ג בעומר שהנושא אינו גשמי פתאום כולם מצקצקים בלשונם...
וד"ל
 

שומר

משתמש צעיר
נכתב ע"י פדואלה;n4891005:
אני נוסעת הרבה במוצ"ש מעיר מסויימת לאחרת, ובעלי שאל את הנהג, איך הוא הספיק להגיע בשעה וחצי אחרי שבת אל התחנה עם תדלוק וכו', הוא ענה שכל קו של מוצ"ש שהוא עושה הוא מקבל ע"כ יותר,והוא נמצא בעיר באותה השבת כדי לזכות בהעלאת המשכורת. אז זה לא בדיוק חילול שבת שהתכוונת.

בעבר נסעתי רבות בתחבורה ציבורית... והפסקתי לצאת באוטובוסים הראשונים של מוצ"ש אחרי שנהג סיפר לי לתומו שלפני כן עשה את הקו של קרית שמונה - תל אביב..... וכך הוא עושה כל מוצ"ש,,, כי הוא שייך לאיזור צפון והרי לא ישלחו אותו ריק... זה לא כלכלי....
ושוב... כל המצקצקים בלשונם... מעניין שאתם נזכרים בל"ג בעומר ושבוע הבא כבר לא נשמע את קולכם....
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא זעקת השבת עומדת בגרונכם
אלא הזעקה נגד מנהג החסידים
שלפי דעתכם מעצם היותה היא אסורה בשל ביטול תיירה...

לפני שאתם כותבים משהו תחשבו בהגיון מדוע אוטובוס צריך לצאת מחיפה לתל אביב בצהרי יום השבת כדי להסיע נוסעים שעתיים אחרי צאת השבת?!
נציגי אגד כבר הסבירו כמה וכמה פעמים שהנהגים שלהם לא מחללים שבת בגלל הנסיעה למירון
אבל למה לא לכתוב פוסטים מרטיטים, מוזילי דמעות, נגד החסידים באינטרנט?


(אם יש בעיה עם חילולי שבת זה רק של המשטרה)
 

פלפלת

משתמש פעיל
הנה מדברי נצ"מ שלום אביטן: [h=1]להילולה במוצ"ש יש משמעות של חילול שבת :" זה כורח המציאות,ומדובר הצלת נפשות".[/h]

כמובן למותר לציין שלצערינו העולים למירון במו ידם גורמים למצב של פיקו"נ [שברור שהוא לא מסוות, ויהיו פעולות גם של חוסר פיקוח נפש]


לאף אחד אין משהו נגד החסידים [משום מה זה איזה נחיתות בלתי מוסברת שנראית כאן לאורך כל האשכולות]


כתב התחבורה יוסף עידן כתב בעשרות מקומות שהתראגנות אגד דורשת חילול שבת. הסבירו פה אלף פעמים למה, אני יסביר עוד הפעם, נהג שמגיע מבאר שבע לתגבר נסיעות מבני ברק, והוא צריך להיות בבני ברק בעשר ששבת יוצאת ב8:30, ולהספיק להביא את הרכב קודם לחניון של בני ברק להתלבש וכו' וכו'. מחלל שבת בעל כורחו. שלא לדבר על הסדרנים שאצלם זה יום אחד של בלאגן גדול שכל אחד שארגן אפילו אירוסין או וורט יודע שלא מתחילים לארגן את זה רק שעה וחצי לפני שזה מתחיל......

לגבי כל התגובות הרדודות [אין לי מילה אחרת, סליחה] שכל שבת יש חילולי שבת וכו'.
א. חלק זה לא נכון עובדתית.
ב. אם באמת יש חילול שבת, אז זה אסור!!!!!!!!!!!!! אם מישהו יודע להתיר חילולי שבת בגלל שחייבים להגיע להורים, שיביא לכאן את ההיתר המחודש.
ג. אנשים הרימו כאן קול זעקה, כי זה אבסורד שאין כדוגמתו!! החילולי שבת נגרמים בגללינו... לא בגלל חילונים. ויותר אבסורד שהם נגרמים בגלל צורך רוחני!!!


מקווה שהדברים ברורים
 

מקופלת

משתמש מקצוען
עכשיו אתה מתחיל לדבר כמו בן אדם.
כנראה שלא חייבים לכתוב בבוטות נגד אדמורים כדי שיבינו מה אתה רוצה לאמר.

אז אתה טוען שעליה למירון גורמת לחילול שבת, אוקיי.
אבל לדעת גדולים וענקיים ממך, גם אם יש חילול שבת, זה נצרך.
מכל מיני סיבות שיכולות להיות. וחבל להיכנס לשיקולים כי הראיה שלנו כ"כ שטחית לעומתם. לא הכל אנחנו רואים ולא הכל אנחנו יודעים.

זר לא יוכל להבין זאת, אבל מי שקיבל מהאדמור שלו הוראות שלא היו נראות לו ריאליות , ונהג כפי שהורו לו בלי שאלות, יוכל להעיד שאף אחד לא פילל מה עומד מאחורי ההחלטה הלכאורא תמוהה.

ואני כמובן לא מתכוונת לזייפנים

(וגם אם יש אדמור שצופה ביירוט טילים, איך זה קשור לפה? הרי לא הוא זה שמביא איתו מאות אלפי חסידים! או שאתה מתכוון שהאדמורים מויזניץ/ בעלזא/ סאטמר/ בואין ועוד ועוד, עומדים וצופים על יירוט הטילים? לא פותחים ספר? )

ועכשיו להתקפה חוזרת: אסור!! אסור!!! ועוד פעם... שמענו!
רק חבל שאתה עדיין לא פוסק הדור.

אה, וגם אם יש טעות חלילה בהחלטת בית דין של מטה, היא מתקבלת על דעת בית דין של מעלה. זה בסיס ביהדות.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
במחילה..
השימוש בחשמל בשבת קודש לא מביאה את עובדי החברה לכל החילול שב"ק הנ"ל??
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י פלפלת;n4894484:
הנה מדברי נצ"מ שלום אביטן: להילולה במוצ"ש יש משמעות של חילול שבת :" זה כורח המציאות,ומדובר הצלת נפשות".



כמובן למותר לציין שלצערינו העולים למירון במו ידם גורמים למצב של פיקו"נ [שברור שהוא לא מסוות, ויהיו פעולות גם של חוסר פיקוח נפש]


לאף אחד אין משהו נגד החסידים [משום מה זה איזה נחיתות בלתי מוסברת שנראית כאן לאורך כל האשכולות]


כתב התחבורה יוסף עידן כתב בעשרות מקומות שהתראגנות אגד דורשת חילול שבת. הסבירו פה אלף פעמים למה, אני יסביר עוד הפעם, נהג שמגיע מבאר שבע לתגבר נסיעות מבני ברק, והוא צריך להיות בבני ברק בעשר ששבת יוצאת ב8:30, ולהספיק להביא את הרכב קודם לחניון של בני ברק להתלבש וכו' וכו'. מחלל שבת בעל כורחו.

הוא לא צריך להיות ב10 בבני ברק. לכמות הנוסעים שיוצאים ב10-11 יספיקו האוטובוסים שבאזור ללא ספק. יותר משמספיקים במוצאי חג
לכל השאר שיוצאים מאוחר יותר או בראשון, לא צריך לצאת בשבת.

ועדיף שלא לכתוב מי עומד בתחנות לאוטובוס הראשון במוצ"ש רגיל, ועל ידו יכול להגרם חילול שבת, כשהחסידים עוד בקושי מוציאים את השבת באותה שעה.

תחזרו לדבר על כוחות הבטחון, אלו לפחות דברי טעם.
 

מירי סלומון

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י שריונה;n4891027:
חבל שאתן לא פותחות 'כולל' לנשים
פספוס עליכן..
ממש ריתחא דאורייתא.. הכל בסדר??
אתן לא תשננה את העולם, תשאירו את זה לגדולים מכם!

לכן לא מלמדים נשים גמרא!!!
 

פרופסור

משתמש צעיר
יפה לראות, איך שניקים באינטרנט, מושיבים את האדמו"ר מבויאן [ולא רק] על ספסל הנאשמים בחילול שבת...
 

פלפלת

משתמש פעיל
נכתב ע"י מקופלת;n4894549:
עכשיו אתה מתחיל לדבר כמו בן אדם.
כנראה שלא חייבים לכתוב בבוטות נגד אדמורים כדי שיבינו מה אתה רוצה לאמר.

אז אתה טוען שעליה למירון גורמת לחילול שבת, אוקיי.
אבל לדעת גדולים וענקיים ממך, גם אם יש חילול שבת, זה נצרך.
מכל מיני סיבות שיכולות להיות. וחבל להיכנס לשיקולים כי הראיה שלנו כ"כ שטחית לעומתם. לא הכל אנחנו רואים ולא הכל אנחנו יודעים.

זר לא יוכל להבין זאת, אבל מי שקיבל מהאדמור שלו הוראות שלא היו נראות לו ריאליות , ונהג כפי שהורו לו בלי שאלות, יוכל להעיד שאף אחד לא פילל מה עומד מאחורי ההחלטה הלכאורא תמוהה.

ואני כמובן לא מתכוונת לזייפנים

(וגם אם יש אדמור שצופה ביירוט טילים, איך זה קשור לפה? הרי לא הוא זה שמביא איתו מאות אלפי חסידים! או שאתה מתכוון שהאדמורים מויזניץ/ בעלזא/ סאטמר/ בואין ועוד ועוד, עומדים וצופים על יירוט הטילים? לא פותחים ספר? )

ועכשיו להתקפה חוזרת: אסור!! אסור!!! ועוד פעם... שמענו!
רק חבל שאתה עדיין לא פוסק הדור.

אה, וגם אם יש טעות חלילה בהחלטת בית דין של מטה, היא מתקבלת על דעת בית דין של מעלה. זה בסיס ביהדות.


אכן גדולי ישראל רואים למרחוק, ועל זה אין חולק.

רק אמרתי ששום ראיה למרחוק לא מתירה איסורים, אלא א"כ יש נימוק הלכתי להתיר

אין כח לרב לשנות את התורה [יש מקרים ממש חריגים שנאמר עת לעשות לה' כמו כתיבת תורה שבע"פ, או אליהו בהר הכרמל, ולא מצאנו שמתשמשים בזה למעשה].

לכן אמרתי דבר נורא פשוט: אם יש כאן נימוק הלכתי מחודש, אדרבה איני מתיימר להגיע לאבק רגליהם של גדולי ישראל.

אך כולם ללא יוצא מן הכלל לא הביאו אפילו לא חצי פסק מאף רב שהסביר למה מותר.....

ולכן אמרתי שאין כזה דבר שרב מורה נגד ההלכה ועושים כמו שאמר [וזה לא קשור לאפילו ימן שהוא שמאל, כי שם הרב מנמק את החלטתו שלא תסתור דבר מהתורה]

מחר ח"ו יקום רב ויורה לעבור איסור, אז נאמר שהדברים נשגבים מבינתנו, והוא רואה דברים שאנו לא רואים? חס וחלילה!!!!


טעות בבית דין של מטה לא מתקבל בבית דין של מעלה, אלא א"כ טעמם עימם, ועל זה נאמר שהכרעת ההלכה מסורה כפי הבנת חכמי התורה.

אך אם טעו בדבר משנה, או טעו בידיעה, על זה נאמר "טעה בדבר משנה חוזר" וחייבו את הדיינים שטעו לשלם כסף לצד דהפסיד בדין תורה. [ודרך אגב מוכח שגם דיין יכול לטעות...]


לגופו של ענין, אני ממש לא חושב שיש אדמו"ר כלשהו שמתיר כזה דבר, זה ממש מופקע לי לחשוב עליהם כזה דבר [כמו שמפוקע שהם הלכו ליירט טילים.....]

ולכן חייב להיות שיש כאן חוסר מידע שלא הובא לפניהם.

כי כל בר בי רב דחד יומא יודע דאין כאן מקום להתיר, וממש לא צריך להיות פוסק הדור בשביל זה.


אני מקווה שהדברים שנכתבו בשיקול הדעת, תוך כדי היצמדות לדברי חז"ל, יקבלו יחס הולם.
 

פלפלת

משתמש פעיל
נכתב ע"י פרופסור;n4894566:
יפה לראות, איך שניקים באינטרנט, מושיבים את האדמו"ר מבויאן [ולא רק] על ספסל הנאשמים בחילול שבת...

חס וחלילה

מה זה קשור אליו????????
גם אם הוא היה מבטל את ההדלקה יש המונים שעולין למירון!!


השאלה היתה רק מדוע לא יוצא מכתב מכל גדולי ישראל לדחות את העליה ליום ראשון בצהרים.
 

פרופסור

משתמש צעיר
פלפלת
1. העולים לציון במוצאי שבת איהם גורמים לשום חילול שבת, האוטובסים שיוצאים בשעה 10, ולא מגיעים לפני 1:30 בלילה, לא מצריכים לאף גורם לחלל שבת [היוצאת כ6 שעות, מוקדם יותר]

2. בכל השנים, גם כשל"ג בעומר לא חל במוצ"ש, בשבת לפני, המשטרה מחללת את השבת, כי המשטרה חילונית, ולא אכפת לה מהשבת, ומבחינתה, זה עוד יום בשבו רח"ל.

3. יש כ"כ הרבה אנשים על ההר במשך כל השבת, והמשטרה חייבת לאבטח אותם מטעם פיקוח נפש [20 ק"מ אוירית מהגבול], וזה לא קשור לעולים במוצ"
ש

4. בהדלקה של בויאן יש פחות מ15 אלף איש, וגם אם יבטלו אותה לגמרי, לא יגיעו פחות אנשים [רוב האנשים נמצאים שם מלפני שבת]

5. ברור לכל שלמטרה יש ענין למנוע אנשים מלהגיע, ולכן הם משדרים לכולם על חילולי שבת וכו'
ממתי אכפת להם חילולי שבת?

[6. עוד מעט יגידו שאסור לאנשים להיות בשבת מחוץ לקו הירוק, כי הם גורמים לצבא לחלל עבורם את השבת רח"ל]
 

פרופסור

משתמש צעיר
נכתב ע"י פלפלת;n4894598:
חס וחלילה

מה זה קשור אליו????????
גם אם הוא היה מבטל את ההדלקה יש המונים שעולין למירון!!


השאלה היתה רק מדוע לא יוצא מכתב מכל גדולי ישראל לדחות את העליה ליום ראשון בצהרים.

ואם לא יוצא מכתב כזה, הא ראיה שאין רצונם בכך
וכי מכתבים מגדול"י מגיעים לפי דרישה מאנשים?
אתה דורש מגדו"י, שיוציאו מכתבים?

הנושא הגיע לפתחם והם יודעים על כך, והם החליטו שלא מוציאים מכתב, אז מאגנים עצומה באינטרנט נגד גדולי הדור שלא מוציאים מכתב?

חציית כל הגבולות.
 

פלפלת

משתמש פעיל
עובדות...רק עובדות..


אם ל"ג בעומר היה בתיאוריה נדחה ליום שלישי.

האם היה פחות חילולי שבת???????.

התשובה חד משמעית: כן!!!!

יכול להיות שהיה גם כך חילולי שבת.

אבל אם לדוגמא השבת יחללו 20000 שוטרים את השבת.
אז אם היה נדחה ליום שלישי היו מחללים 10000 שוטרים.

ו10000 יהודים שמחללים שבת זה המון!!!!


מי אמר לך שהנושא הגיע לפתחם???

אני לא מארגן עצומה נגד גדולי ישראל, ומי שמעוניין להעביר את הדיון לפסים האלה, שיבושם לו!!!!

אני בהחלט חושב שזה תופעת לוואי נוספת למה שקורה היום בהרבה תחומים לצערינו שממדרים את גדולי ישראל, ועד שהזעקה לא מגיעה מכיון העם, פשוט לא משתפים אותם.


[כך לדוגמא את מתווה הכותל, ובעיות השבת, שהגיעו לשולחן גדולי ישראל רק אחרי שהוקם קול זעקה מלמטה.]

אין מה לעשות אנחנו בדור עיקבתא דמשיחא, שעל כל גדול אחד, יש המון "גיחזי" מסביב.



לך יש הסבר איך אותו מוזס שקצף ורתח ושלח מכתב על ה"שמועה" שיש חילול שבת במירון. אחרי חודש החליף את עורו ואומר שלא מעניין אותו אם שוטרים מחללים שבת בשביל מירון? והוא לא מודע לעובדות וכו' וכו'..........לי אין הסבר!!!!!!!!!


וכל מי שהולך להגיב על דברי שקודם יסביר לי על דרך הפשט מה קרה עם מוזס
 

מקופלת

משתמש מקצוען
אין לי הסבר לדברי מוזס, הוא לא התייעץ איתי.
והוא לא מגדולי ישראל שצריך לקבל מהם כל מילה. אמר, אז אמר, זה לא העניין.

הרב וואזנר- מישהוא חולק עליו??

גם בימיו יצא ל"ג בעומר במוצ"ש.
הוא הוציא פסק ומכתב שאוסר נסיעות למירון במוצ"ש?
הוא דחה את ל"ג לשני?

לי לא ידוע על כך. אני טועה?
 

פלפלת

משתמש פעיל
מצו"ב פסק קודשו של הרב ווזאנר בשו"ת שבט הלוי


אודות דחיית ברית מילה (!!!!!!!!!!) מחשש שיבואו על ידי הברית מילה לחילול שבת (ולא מדובר שנוח להם והם צריכים את החילול שבת)


שו"ת שבט הלוי חלק ד סימן קלה
א) האם מותר לדחות המילה מחשש שיבאו אורחים ע"י חילול ש"ק, וכן אם יש חשש שבאולם שעושים הברית יצוה הבעל ברית לחלל שבת, ושלישית אם יביאו הילד ע"י חילול שב"ק - הנה לענין הבאת תינוק הדבר מפורש בב"י סי' של"א דאסור לעבור אפי' על איסור דרבנן והעתיקו זה כל הפוסקים להלכה והדבר (מפורש) מוכרע בשבת ק"ל ע"ב - וע"ש בתוס' ק"ל ע"א ד"ה ר"א - ומה דנו"נ הפוסקים בזה היא רק בצדדי היתר ע"י גוי עיין מג"א סי' של"א ס"ק ה' - ועיין סי' שכ"ה ס"י ולענין פחות פחות מד' אמות עיין ט"ז או"ח סי' שמ"ע ויו"ד סי' רס"ו, ולענין זה עוקר וזה מניח ע"ע באבן העוזר סי' שמ"ט ובשארי אחרונים בזה, וכ"ז לא שייך בנדון דידן שישראלים מחללים שבת בהבאת התינוק בעיקרי מלאכות דאורייתא ודרבנן ואין שום היתר בזה, ואסור למוהל לסייע עוברי עבירה.
אם הדבר קרוב לודאי שיתרבה חלול שבת ע"י קיום הברית בש"ק כבר ידוע למע"כ שכתבתי בשו"ת שבט הלוי ח"א סי' ר"ה בהגהותי הקצרות לשו"ע דמעיקר הדין אם יודעים בודאי שעי"ז באים לחלול שבת מוטב לדחות המילה למחר דהרי אפי' באיזמל לצורך מילה אין מחללין ודוחין המילה מכ"ש חילול שבת של הבאת התינוק וצילומים וכיו"ב, וכעת ראיתי גם להגאון מהרש"ג ח"ב סו"ס קכ"ד שכתב כדברינו, וראיתי בס' הברית (הנדמ"ח) יו"ד סי' רס"ו שהביא דבריו וכ' בשם תשובת אגרת משה יו"ד סי' קנ"ו שאסור לבטל מילה בשבת עבור זה, את דברי אגרת משה לא ראיתי אבל על משמרתי אעמודה, מה שת"ח א' השיג עלי דשאני איזמל דאיכא חלול שבת בגוף מצות מילה שלא התירו במכשירין משא"כ חלולי שבת אלה שלא שייכים לעצם המצוה של הבאת תינוק ואיזמל וכו' לא ניתן לדחות המצוה עבור זה לבבי לא כן ידמה, וכדמות ראי' מש"כ תוס' וראשונים ביצה ו' ע"א ושבת קל"ט ע"ב בשם ר"ת לאסר קבורת מת ביום טוב שני בזה"ז מטעם דילמא יצוו לנו הגוים לכתוב ולעשות מלאכה בשבילם כיון שראים שמחללים יום טוב בקבורת מת, הרי אף דבעצם קבורה ביום טוב ליכא חשש חלול אנו מדחים המצוה מחשש חלול אחר שלא בשעת המצוה, אף דגם בקבורה בו ביום איכא עשה דקבר תקברנו ביום ההוא ולאו דלא תלין עיין יו"ד סי' שנ"ז ושס"ב.
אף דלהלכה לא קיי"ל כר"ת בזה כמש"כ הראשונים בביצה שם ובב"י או"ח סי' תקכ"ו, היינו דאין דוחין המצוה מחשש דילמא יצמח מזה חלול שבת, הא אלו ידענו בודאי שהמצוה גוררת חלול מיותר מוטב לבטל המצוה בשב וא"ת שלא לבא לחלל שבת ודאי בקום ועשה, ואף שידענה דאין לדמות כ"כ קבורת מת ביום טוב אף דאיכא ג"כ עשה ול"ת כנ"ל למילה ביום השמיני דאולי חביבה מילה דנכרתו עליה י"ג בריתות ועוד כמה חילוקים מכ"מ אין נראה לחלק בזה, וכבר ידוע כי בעו"ה לפעמים איכא חלול שבת המוני בהסעת קהל שלם הלוך וחזור לסעודת הברית בשבת המלווה בלא"ה בעקירת כמה לאוין שבתורה וכל מי שיודה על האמת יראה דבכה"ג וכיו"ב העדיפו ז"ל לבטל בשב וא"ת עד למחר מלגרום חלולי שבת עד אין סוף בקום ועשה.




וכל מילה נוספת מיותרת




[האמת, חשיבות הפסק זקוק לאשכול חדש, סליחה על הכפילות שתווצר]
 

עימוד ספרים

משתמש פעיל
[בלי קשר לחילולי שבת] קשה להאמין שהחברות הפרטיות יוכלו להשתלט על העומס, אם על כל כרטיס באגד שנמכר במכירה מוקדמת יש כזו התנפלות קל לשער מה יקרה אצל אלו שלא מזמינים מראש.
היכונו לקטסטרופה!
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פלפלת
נשמע שבאמת אכפת לך מהשבת
אבל תביני שעם כל הכבוד לידענות שלך בהלכה
זה ממש לא שחור לבן!
כבר הבהירו כאן שעם האוטובוסים אין כלל בעיה של חילול שבת
והמשטרה זה ממש לא הלכה ברורה שהנוסעים אשמים בחילול השבת של השוטרים
(לידיעתך הרב אלישיב היה הולך לכותל בשבועות אע"פ שהמשטרה תגברה את הכוחות וחיללה את החג בגלל העולים לכותל!)
 

מרכזי

משתמש רשום
עזבו כבר את הויכוחים בנושאים השייכים נטו לקריאות והחלטות גדולי ישראל!
ולא נטו לרבני ורבניות הצבא והמשטרה שנזכרו לשמור שבת עכשיו...

תכל'ס לנושא האשכול:
מישהו יודע להביא מחירים לטובת כולם?
כמה עולה כרטיס היום מבני ברק למירון עם הופמן או דרכי נועם?
כמה עולה מירושלים למירון עם הופמן?

והאם כלל יש להם מספיק אוטובוסים?? הבנתי מהלחץ של הרגע האחרון שלא כזה בטוח
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה