עזרה איך אוהבים אוכל בריא?

green//

משתמש חדש
אני מכורה לשוקולדים אבל תמר קפוא זה אחדד הדבריםם,טעיםם ברמות-תנסי במקום שוקולד לא תפסידי..!!
 

מירי יונה

משתמש חדש
אני מתחילה את הארוחה עם החלבון .
חביתה או שניצל או לא משנה אח"כ את אוטומטית לא לוקחת עוד אורז כי את כבר שבעה ...
את בעצם חוסכת פחמימיות ואוכלת יותר חלבונים שהם הרבה יותר משביעים
 
אפילו לשנות מקמח חיטה לבן לקמח כוסמין לבן, זה כבר יותר טוב, וברור שעדיף מלא.
עצה טובה שראיתי על עצמי היא להמיר את המשקאות המתוקים ל ZERO , זה מאוד עוזר לא להיות צמאים אבל לא לעלות במשקל.
וכן לצערי מה ששמתי לב זה שהארוחות המבושלות הכי משמינות.. אבל מה נעשה, לא נאכל?
אם לדוגמא לא אכלתי אוכל מבושל במהלך השבוע בגלל לחץ ועיסוקים, גיליתי עוד 1.5 ק"ג שירדו ממני. לא חלום?
אבל אי אפשר לאמץ בתור דרך חיים כי אנחנו חייבים לשבוע בדרך כזו או אחרת
המשקאות זירו זה פרסומת של החברות - הם אומנם פחות משמינות - אבל כמות חומרי הרעל שיש בהם הם כפולים ומכופלים בשביל להביא אותם לרמת המתיקות הרצויה, א"כ מה שנשאר זה השיקול מה נגד מה.
 

**Moko**

משתמש מקצוען
אפילו לשנות מקמח חיטה לבן לקמח כוסמין לבן, זה כבר יותר טוב, וברור שעדיף מלא.

המשקאות זירו זה פרסומת של החברות - הם אומנם פחות משמינות - אבל כמות חומרי הרעל שיש בהם הם כפולים ומכופלים בשביל להביא אותם לרמת המתיקות הרצויה, א"כ מה שנשאר זה השיקול מה נגד מה.
ברור, אין שאלה שזה מלא ברעלים!
אבל אדם יראה לעיניים ואותנו מעניין המשקל או המראה שמהווה תוצאה סופית בתהליך הזה.
רעלים, רבים ומוגזמים ככל שיהיו, תופסים פחות את תשומת הלב, בעוונותינו..
ודרך אגב, אם נתחיל לחפש רעלים במוצרים שאנו צורכים על בסיס יום יומי- לא נגמור!

עריכה: כי אני רואה שהתייחסת לקמחים: אם אתה מדבר על פרסומת אז זה ה-כ-י לעבוד עלינו בעיניים.. כי הרעיון של הקמחים האלו הוא שהם משביעים יותר וכאילו נצרוך פחות כשנשתמש בהם (במקום 2 לחמניות רגילות נאכל לחמנייה אחת מכוסמין/מלא) ובפועל זה לא עובד..! אנחנו אוכלים את אותה כמות ומה הועלנו? אולי אפילו עלינו במשקל בעקבות שינוי זה
מה שכן אני תומכת בקמחים אלו לאנשים שהקמח הלבן לא עושה להם טוב. אבל זה כבר באשכול אחר :)
 

ח.ג.ג'.

משתמש צעיר
הבעיה האמיתית במשקאות דיאט היא שהם משמרים את ההרגל לצרוך מתוק. ההרגל הזה הוא כמו התמכרות, וזה לא רק בשתיה אלא משהו שמחפשים כל הזמן, בין הארוחות ובארוחות עצמן. אז גם אם מורידים את הסוכר שבמשקה עצמו, זה עדיין מקשה לשנות את שאר ההרגלים.
מי שלא מצליח לעבור לשתות מים, יכול לנסות כשלב ביניים לשתות מיצים מדוללים, ועם הזמן לדלל אותם יותר. אפשר גם לעבור לשתיה חמה ולהוריד בה סוכר בהדרגה.

לגבי קמחים, קמח מלא בריא יותר כי יש בו יותר חלבון וסיבים. זה לא רק עניין של הכמות או הקלוריות.

לדעתי מה שהכי יעיל זה לשים לב לסוכר שבאוכל, ולהרגלי נשנוש.
באוכל מתחבא המון סוכר שבכלל לא שמים לב אליו. לא כדאי להוריד הכל בבת אחת כי אז זה לא יהיה טעים והשינוי לא יחזיק מעמד, אבל כשמורידים בהדרגה מתרגלים לטעם. פשוט להתחיל לשים לב מתי מוסיפים סוכר, כולל המקומות שבהם הוא מתחבא (רוטב לסלט, למשל?... זה לא בדיוק דיאטטי להטביע את הסלט ברוטב עם המון סוכר ושומן). והכוונה לכל סוג של סוכר כולל דבש וסילאן שהם לא פחות גרועים מסוכר לבן.
הנשנושים הם בדרך כלל אחד המכשולים הרציניים, כי זה אכילה רגשית וקשה להיפטר מזה, וזה המון אוכל מיותר שאנחנו בכלל לא סופרים. אוכלים בין הארוחות כי לא אכלנו מספיק, או כי משעמם, או כי עייפים (במיוחד אחרי לידה) או כי רגילים שחייבים משהו ליד הקפה וכן הלאה. צריך לנסות למפות את הנשנושים ולמצוא פתרון לכל נשנוש לפי הצורך שהוא עונה עליו. יש נשנושים שכדאי להחליף בארוחת ביניים בריאה כי באמת צריך אוכל בשלב הזה, אבל עדיף שהוא יהיה בריא. יש כאלו שעדיף להיפטר מהם לגמרי (בעיקר מסוג "חייבים משהו ליד הקפה", כי לא באמת חייבים, זה סתם התניה. לא קל להיפטר מההתניה הזו, אז אפשר להקטין את המנה (עוגיה אחת במקום שתיים?) או להחליף למשהו פחות מזיק ולאט לאט להוריד). כדאי שיהיו ירקות ופירות חתוכים זמינים בשביל כל הנשנושים שהם סתם משעמום (לא להגזים בפירות). ולנקודה ביום שבה הכי מרגישים את הצורך במתוק, משאירים את הפינוק היומי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה