דרוש מידע איזה מחשב הכי טוב לעבוד אתו על פוטושופ? במחיר זול?

איילה לוי

משתמש חדש
בס''ד
איזה מחשב הכי טוב לעבוד אתו על פוטושופ? במחיר זול?
אשמח להצעות והמלצות ...
 

סטודיו שלום

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
העתקתי מפוסט שראיתי ברשת. לי זה עזר בקנית מחשב. בהצלחה !
מחפשים מחשב לעריכת תמונות ובדומה לכל רכישה משמעותית אתם מתלבטים והולכים לאיבוד בין ההיצע הגדול שקיים בשוק?
בשל ריבוי השאלות בתקופה האחרונה, מצרף מדריך קצר על הדברים החשובים באמת שישפיעו בסופו של דבר על חווית המשתמש שלכם כשתעבדו תמונות בתוכנות העריכה השונות (בדגש על פוטושופ ולייטרום)
שימו לב!
מדריך זה אינו אורים ותומים והוא גם לא מציג את מפרט מחשב החלומות. המטרה המרכזית היא להציג בפניכם מפרט בתקציב שפוי שיעשה את העבודה וגם יחזיק מעמד לאורך זמן.
בשלב הראשון כדאי לברר מהן דרישות המינימום וכן הדרישות המומלצות של חברת אדובי להפעלת התוכנות שלה בלינק הבא:
יש פירוט מלא של דרישות המערכת מבחינת מעבד, זיכרון ראם, כונן קשיח, כרטיס גרפי וכו'... כמו כן ישנה התייחסות למחשבי PC ולמחשבי MACולמערכות ההפעלה השונות.

עם המלצות אלו ניתן לגשת לחנות מחשבים ולבקש הצעת מחיר למפרט. רוב חנויות המחשבים מציגים דגמים שונים (שמשתנים בכל חודש) בעלי מפרטים מגוונים ובהתאם גם המחיר.

העדיפויות המרכזיות עליהן לא לוותר הן (לפי סדר עדיפויות):
· מעבדי אינטל דור אחרון או אחד אחורה (לא מוחלש) או דגם מקביל של מעבדי AMD המצוינים.
· הרחבת זיכרון ראם ל 16 ג'יגה ולא יותר מ 32 ג'יגה.
· כונן קשיח לא פחות מ 512 ג'יגה בעדיפות על 1 טרה ובדגש על SSD בכל מקרה בהעדפה לנהל את אחסון הקבצים שלכם על גבי כונן קשיח חיצוני ולהשאיר את הכונן הקשיח שבמחשב, פנוי.
· מערכות הפעלה נכון ליום 1.1.23 – מערכות אדובי עובדות טוב יותר עם ווינדוס 10 (ככל הנראה ישתנה בעתיד הקרוב) או מערכת הפעלה למאק macOS Big Sur (version 11)
· מסך- במחשבים ניידים עדיף להתעקש על מסכים גדולים (15.6 אינץ') לצפייה מיטבית בממשק התוכנות. לגבי מחשבים נייחים לפי עומק הכיס, אין צורך לעבור מימדים של 23-24 אינץ'.
· כרטיס גרפי – אין דרישה לכרטיסים מתקדמים מדי ליישומי פוטושופ ולייטרום.
הצעות המחיר נעות בין 4000-5000 ₪ למחשבים ניידים (נכון ל 1.1.23) ולמחשבים נייחים בסביבות 4000 ₪ ללא מסך
היתרונות של מחשב נייד מסתכמות בעיקר בניידות, החסרונות הן, מערכות קירור פחות טובות לעומת מחשבים נייחים, מסכים קטנים יותר ומטבע הדברים בגלל המזעור, הרכיבים יקרים יותר ולא ניתנים בד"כ לשינויים.
נושא האחריות חשוב מאד וכדאי לרכוש מחנות איכותית וותיקה בעלת ניסיון בתחום.
זכרו,
לשימושים של עיבוד תמונות אין צורך במחשב לגיימרים. בד"כ המחשב לעריכה, הוא בדרגות הבינוניות ויעשה את העבודה למשך שנים בשימוש נאות.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

פרק קמב א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה