דרוש מידע אומן ראש השנה תשפ"ג

מצב
הנושא נעול.

חסיד נלהב

משתמש פעיל
יש ברגע זה כרטיס בוויזאייר ביום שני 19/09 לקטוביץ פולין ב689 ש"ח מחיר זול בתקופה זו
אם מכרטסים כדאי להוסיף 48 ש"ח לאפשרות שינוי וביטול לפי התנאים אם אתם מתלבטים ניתן לשלם 10 ש"ח ולשמור את המחיר ל- 48 שעות
@הדסההה
תודה רבה, קניתי בזכותך...
אם יש עוד מישהו שקנה כרטיס זה אשמח שייצור קשר במייל yosefg148 וכו'
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תודה רבה, קניתי בזכותך...
אם יש עוד מישהו שקנה כרטיס זה אשמח שייצור קשר במייל yosefg148 וכו'
ב"ה
מתי קנית עכשיו זה עלה 1,057
במחיר הזה כבר יותר כדאי לקנות יום קודם ליאס במחיר 1,339
 
נערך לאחרונה ב:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אלון לביא סגן דובר משרד החוץ לרונן כץ בקול ברמה: "אנחנו לא נוכל השנה להקים באומן חפ"ק כמו בשנים קודמות. לא נוכל להטיס כוחות הצלה או נציגים קונסולריים. זה לא הולך לקרות. אדם יאבד דרכון, יצטרך לנסוע לקייב כמה ימים אחרי. נהיה ממש מוגבלים ביכולות שלנו לסייע."
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אלון לביא סגן דובר משרד החוץ לרונן כץ בקול ברמה: "אנחנו לא נוכל השנה להקים באומן חפ"ק כמו בשנים קודמות. לא נוכל להטיס כוחות הצלה או נציגים קונסולריים. זה לא הולך לקרות. אדם יאבד דרכון, יצטרך לנסוע לקייב כמה ימים אחרי. נהיה ממש מוגבלים ביכולות שלנו לסייע."
מה זה אומר?
שתחנת המשטרה בפורוסקה סוף סוף לא תהיה?
הלוואי..
 

גימפעל

משתמש מקצוען
במשרד ראה"מ יערך תדרוך לעיתונאים חרדים ביום ראשון הקרוב בנושא הנסיעה לאומן לראש השנה. התדרוך בפעילות יו"ר פורום העיתונאים החרדים העיתונאי יוחאי דנינו
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עוד מהראיון של אלון לביא הצהריים בקול ברמה:
הוא נשאל מה ישראל עושה בענין נסיעת החסידים השנה, ותשובתו שההערכה שלהם שכ7000 איש ינסו השנה להגיע לאומן, והרצון שלהם לצמצם זאת ככל הניתן, והכלי היחיד שברשותם הוא להזהיר ולהתריע
עוד הוא אומר ממשלת אוקראינה לא תסגור השנה את גבולותיה מכיון שא"א לסגור את הגבולות רק לישראלים, וממשלת אוקראינה לא יכולה להרשות לעצמה במצב שכזה לסגור את הגבולות הרמטית.

דרך אגב: אלון לביא כעת בקייב, מעניין מדוע...
 

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
 

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ועוד אחד
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ועוד אחד

חברת התעופה הרומנית Blue Air 'בלו אייר' הודיעה היום (שלישי) כי בשל מצב בלתי צפוי היא מפסיקה את הפעילות. החל מהיום ועד ליום שני הבא (ט"ז אלול, ה-12 בספטמבר – למניינם), ההודעה מגיעה לאחר שחשבונות הבנק של חברת התעופה הוקפאו על ידי המשרד לאיכות הסביבה:


'בלו אייר' Blue Air, חברת התעופה הרומנית הגדולה ביותר בבעלות פרטית, תשהה את כל טיסותיה שהיו אמורות להמריא מנמלי התעופה ברומניה החל מהיום (שלישי) ועד יום שני הבא (כי תצא, ט"ז אלול, ה-12 בספטמבר – למניינם). לטענת החברה היא נאלצת לקבל את ההחלטה לאחר שהמשרד לאיכות הסביבה חסם את חשבונות הבנק של החברה.

החברה אומרת שהיא לא יכולה להמשיך ולשלם את חשבונות תפעול החברה, בעקבות החלטת המשרד לאיכות הסביבה הרומני שהחליט להקפיא את חשבונותיה. עם זאת, הוא לא מזכיר את הגורמים שהובילו להחלטה הדרסטית הזו של השלטונות הרומניים.

בהצהרה מסרה חברת התעופה Blue Air: "בשל מצב בלתי צפוי המורכב מתפיסת כל חשבונות חברת Blue Air Aviation SA על ידי המשרד לאיכות הסביבה, בלו אייר אינה יכולה לשלם את העלויות השוטפות, הדרושות להפעלת טיסות יומיות, ולכן היא נאלץ להשעות את כל הטיסות המתוכננות לצאת מנמלי התעופה ברומניה, עד יום שני, 12 בספטמבר, 2022". – נכתב בהודעה.

בלו אייר מסרה כי ישנם טיסות של החברה הטסות משדות תעופה שמחוץ לרומניה שיטוסו כמתוכנן. עם זאת, מכיוון שמטוסיה לא יעזבו את שדות התעופה ברומניה לאחר מכן, יושעו גם טיסות נכנסות לרומניה.

בלו אייר טוענת כי הצהרה של ראש הסוכנות להגנת הצרכן הרומנית (ANPC) הקוראת לנוסעים להפסיק לקנות כרטיסים של בלו אייר הובילה לאיבוד מכירת כרטיסים בשווי 5 מיליון אירו וללחץ מצד ספקיה לשלם את החשבונות מראש. עוד אומרים בחברה כי האירועים האחרונים חסמו את השיחות שניהלה עם שתי חברות השקעות מלונדון שהיו מעוניינות להצטרף כבעלי מניות.

שעות ספורות לפני שהכריזה החברה על הפסקת טיסותיה, הודיעה 'בלו אייר' על סגירת שותפות עם חברת התעופה 'אייר קונקט', חברת תעופה רומנית קטנה שרק לאחרונה החלה לפעול. על פי ההסכם Blue Air תעביר את ההפעלה של שירותים אזוריים מקומיים ובינלאומיים נבחרים באיחוד האירופי לחברת התעופה 'איר קונקט'.

במבט חטוף בנתוני FlightRadar מראה שכל טיסות 'בלו אייר' Blue Air היוצאות מבוקרשט מבוטלות כבר היום.

ובכן, אנ"ש שרכשו כרטיסי טיסה דרך מדינת רומניה בחברת 'בלו אייר', עליהם לקחת בחשבון את זעזוע החברה ולרכוש כרטיסים בחברות חילופיות בהקדם – נדגיש כי בכל שעה שעוברת מתייקרים המחירים לטיסות לאירופה.

עוד דיווח בענין הזה:

 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אלון לביא, סגן דובר משרד החוץ שוב פעם בראיון והפעם ל"מהדורה המרכזית" בקול חי:
"הבוקר התעוררתי לאזעקה. יש מתיחויות סביב הכור שלא מאוד רחוק מאומן. אנחנו לא טוענים שכל היום נופלים שם טילים אבל אנחנו מדברים גם על רפואה, על יכולת סיוע קונסולרי"

אלון לביא, סגן דובר משרד החוץ שוחח אמש (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הכוונה של מתפללים להגיע לאומן לקראת ראש השנה. "לאלה שמתלבטים אנחנו אומרים זה לא הזמן. הלחימה נמשכת, יש בעיה אמיתית של תשתיות. זו מדינה במלחמה. זה לא הזמן המתאים לנסוע. משרד החוץ גם לא יקים השנה חפ"ק באומן כי אין מקלטים. נכון לעכשיו לא נמצא פתרון. יהיה לנו קושי אמיתית לתת מענה למתפללים".
לדבריו "אני מדבר עכשיו מקייב. אנחנו בשיח מתמשך עם הרשויות על מנת לבחון מענים שונים שלנו לתרחישים שונים. אנחנו לא יושבים בשקט. אבל יש מורכבות השנה וצריך להימנע מלהגיע".
הוא סיפר: "הבוקר התעוררתי לאזעקה. יש מתיחויות סביב הכור שלא מאוד רחוק מאומן. אנחנו לא טוענים שכל היום נופלים שם טילים אבל אנחנו מדברים גם על רפואה, על יכולת סיוע קונסולרי".
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אמש קבוצה עוכבה למעל שעתיים בגבול מסלובקיה ליד אוז'גרוד.
אחרי שעתיים הם שוחררו ללא שום צורך במסמכים נוספים וכדו'.

אז ככה, קודם כל יש גבול מסלובקיה ואנשים עוברים אותו.
דבר שני, נוסעי קבוצה זו טוענים שהגבול הוא צדדי וקטן ולכן אין שם תורות ארוכים, ולכן העדיפו אותו על אף שנחתו ברומניה.
מצד שני, לטענתם, בגלל שהגבול מאד פרימיטיבי וישן, ובלי הרבה אנשים, הפקידים בגבול מחפשים על מה להתלבש ומחכים לכל מיני דברים (שיכולים לסבך חוקית את הנותן והמקבל).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אני מביא את ההנחיות לנסיעה ברכבת עם הדגשות או פונט מוגדל על דברים חיוניים לנסיעה שעדיין לא הובאו פה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

הדרכה לנוסעים ברכבות לאוקראינה​

הדרכה מפורטת של קווי הרכבות הסדירות הנכנסות למדינת אוקראינה:​

%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-15.jpg

בעקבות מלחמת רוסיה באוקראינה ועוצר האווירי על טיסות ישירות בשמי אוקראינה דבר המאלץ את יקירי אנשי שלומינו לטוס ולנחות במדינות שכנות ומשם להמשיך בנסיעה לעבר העיר אומן דרך גבולותיה השונות של אוקראינה, מוגשת לפניכם הדרכה מפורטת של קווי הרכבות הסדירות:
הקדמה נחוצה:
"בַּיי מַיין טִישׁ אַ הִרְהוּר": מובא, כי פעם בעת ישב רבינו הקדוש בשולחנו עם אנ"ש הוא הזדעק לפתע: 'למי יש כזו עזות שיהיה לו הרהור רח"ל על שולחני', ובלשונו "וֶוער הָאט דָּאס אִין זִיךְ אַזַא עַזּוּת, צוּ הָאבְּן בַּיי מַיין טִישׁ אַ הִרְהוּר רַחֲמָנָא לִצְלַן", (אבניה ברזל סכ"ז) ויהי לחרדת אלוקים!, מדברי רביז"ל נראה כי חומרת ה'הרהור' היא גדולה פי כמה כאשר היא עוברת במוח אדם המסב לשולחנו של רבינו הקדוש, ובכן, עתה כאשר כולנו נוסעים לקיבוץ על ציונו הקדוש שבאומן, עלינו להכין את עצמנו בקדושה ובנקיות יתירה יותר מכל זמן ועידן, כי בקרבתו של רבינו הקדוש כל הרהור ח"ו, פוגם הרבה יותר מאשר מכל מקום אחר.
כך בצל הקודש באומן, כך בכל הדרך – וביותר השנה כאשר הנסיעה מתארכת לשעות רבות ובטלטולי דרך – עלינו לשים דגש, לפני שנו מחליטים על דרכי הנסיעה, לבדוק ולברר את הדרך אשר ילכו בה, אם לעלות לרכבת סדירה זו, או לאוטובוס בקו קבוע אחר, או אולי לבחור אופנים שמורים יותר. ומוטלת עלינו האחריות לברר הדק היטב האם אין לנו "דרכא אחרינא" נסיעה שמורה יותר מכל מרעין בישין של 'ראיות אסורות' העלולות חלילה להפיל לבאר שחת!! – לפני הכל "יהדות פשוט"!

לפניכם הדרכה מעשית מפורטת:

מומלץ לנסוע יחדיו עם אדם שמבין את אנגלית או רוסית וידע להסתדר בדרכים והכיוונים ולהסתדר בשטח.
לרכבות באוקראינה ניתן לעלות רק עם כרטיס – או בהזמנה מראש ברשת המקוונת או בתחנה על בסיס מקום פנוי בלבד. את הכרטיסים ניתן לרכוש באתר הרשמי באנגלית: https://booking.uz.gov.ua/en
הכרטיסים ניתנים לביטול עד תשע שעות לפני היציאה ובדמי ביטול של 100 גריבנה בלבד ולאחר מכן תמורת (בערך) חצי מהסכום עד לזמן היציאה – לאחר יציאת הרכבת ניתן לקבל החזר כלשהוא בתחנה. את ההחזר עושים באתר למעלה בצד ימין במקום שנקרא return Ticket (החזר כרטיס).
מומלץ
להביא מים לשתייה לא תמיד אפשר לקנות ברכבת – תה וקפה זמינים בתשלום 10 גריבנה.
בכל קרון יש אחראי שאפשר לבקש ממנו להעיר אתכם בהתקרבכם לתחנה בה אתם מעוניינים לרדת.
ברכבות שיש מחלקה שלישית ללא מחיצות זוהי מחלקה מסוכנת מבחינה גשמית ורוחנית ואסור לקנות שם מיטה.

במחלקה שיש 4 מיטות בחדר יש להזמין את כל המיטות בחדר מחשש שנוכרי יזמין את המיטה שנשארה פנויה.
יש גם רכבות עם עצירה – עם כמה וכמה אפשרויות – בעיקר עצירה בלבוב ניתן לחפש לכל תחנה שהצענו לעיל רק למטה צריך ללחוץ על הכפתור שנקרא: search transfer with routes ( חפש מסלולים עם עצירה) – צריך לקחת בחשבון שזה מסובך מבחינת התמצאות ואיחורים וכו'.
בדיקת עיכובים ברכבת – גם למי שנמצא על הרכבת ורוצה לדעת מתי הוא הולך להגיע – https://uz.softr.app
אם העמוד ריק סימן שאין עיכובים מיוחדים.
טיפ: לא מומלץ להזמין את החדר בצד ימין ליד השירותים יש שם רעש מהשירותים – בצד שמאל זה פחות נורא.
אם מעוניינים להוסיף אדם חמישי (ילד וכדו') באותו חדר חובה לקנות עבורו כרטיס בודד אפשר גם בחדר אחר (צפוף מאד).
ברכבות שיוצאות מפשמישל שבפולין החתמת הדרכונים ביציאה בצד הפולני היא לפני העלייה לרכבת.
מתחנת הרכבת בפשימשל ניתן להמשיך לכל אירופה ברכבות – למי שיודע איך למצוא ולהתמצא.
להורדה ולהדפסה הקש כאן
קיבוץ-תשפג-לוח-רכבות-מעודכן-הוספות-•-ברסלב-נייעס
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אמש קבוצה עוכבה למעל שעתיים בגבול מסלובקיה ליד אוז'גרוד.
אחרי שעתיים הם שוחררו ללא שום צורך במסמכים נוספים וכדו'.
בגבולות אם שואלים, להגיד שנוסעים לאומן!
אין מה לפחד ולא עוזר להכחיש!
ניתן לשמוע את כל הפרטים האלו ועוד בראיון ב"מערכת ברסלב" אמש...
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מזג האוויר באמן שימו לב:

בבוקר ה-7 בספטמבר נרשם כפור על הקרקע באומן​

Uman'News.City
הלילה שבין 6 ל-7 בספטמבר היה הקר ביותר מאז תחילת ספטמבר: כפור נרשם באומן בגובה של 2 ס"מ מפני השטח של כדור הארץ, ונרשם שיא טמפרטורה בזולוטונוש, - מדווח ראש הצ'רקאסי. המרכז האזורי להידרומטאורולוגיה Vitaly Postrygan.

כפור בספטמבר​

הטמפרטורה היומית הממוצעת של היום האחרון הייתה 10-11°, שזה 5-6° מתחת לערכי האקלים.
בבוקר ה-7 בספטמבר, תחנת מזג האוויר זולוטונושה רשמה רק 1.7° של חום באוויר, ושברה את השיא בן 63 השנים של +3.7° ב-1959.

בבוקר ה-7 בספטמבר ירדו המדחום:
  • באוויר עד חום של 1-3°;
  • על האדמה עד 1-2 מעלות חום, בזולוטונוש - 0.2 מעלות של כפור;
  • בגובה של 2 ס"מ מפני השטח של כדור הארץ 0-1° חום. וב- Zolotonosh, Zhashkov, Zvenigorodka ואומן כפור של 1-2° נרשמו. זו השנה השנייה ברציפות שגל קור כה עז נצפה בתקופה זו ב-74 שנים של תצפיות מטאורולוגיות.על פי החזאים, ההסתברות לכפור של 0-3° על פני הקרקע נשארת ביום המחרת .
התייחסות : ויטלי פוסטרגאני קורא לא רק לפלישה לארקטיקה, אלא גם לשמים נטולי העננים, הסיבה לטמפרטורות הנמוכות. בלילה בהיר, מטר מרובע של פני השטח מאבד כ-500 קילוג'אול של אנרגיית חום. זה מספיק כדי להרתיח קומקום עם קיבולת של ליטר וחצי. אבל אם השמים מכוסים בעננים, כדור הארץ מתקרר לאט יותר. 50% עננות מפחיתה את אובדן החום פי 1.5, וכיסוי עננים מוצק ב-3.
(תרגום גוגל)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה