שניאור רובינשטיין
משתמש מקצוען
מקובל היום בחברות מוצרי החשמל (ולא רק),
שהצרכן זכאי לטכנאי להתקנה והדרכה חינם,
ורובנו אומרים חינם ?! למה לא.
אמרתי את זה גם לעצמי, כשרכשתי מוצר חשמל של חברה מסויימת,
המוצר כשלעצמו לא הצריך מתקין באופן עקרוני, אבל מה אכפת לי שיבוא בחינם,
ואפי' הופתעתי מהשירות המהיר שהעניקה החברה כשהסכימו לדחוף את המתקין ליום קודם מהתאריך שנקבע לי,
עד כאן הכל טוב ויפה, עד שהגיע הטכנאי...
אפילוג קצר: אני הייתי אחר יום עמוס בסידורים, היה חם והייתי כבר תשוש פיזית ונפשית,
כשלקראת הערב הגיע המתקין, אדם נחמד מאוד.
וכאן מתחיל התכל'ס של הסיפור, המתקין אחז בידו קרטון שבתוכו אל פסק (שמגן על מוצרי החשמל מפני הפסקות חשמל וכיוצ"ב),
ואמר/קבע שחייבים להתקין את זה וזה עולה 250 ש"ח במקום 350 ש"ח,
אני כבר הייתי עייף והיה לו כריזמה אישית שהצליחה לעבוד עליי, אמנם עוד ניסיתי למחות בטענה 'שראיתי בטמבור כזה ב 60 שקלים', והוא אמר לי 'כן, זה הפשוט', וכדי שאשתכנע סופית הוסיף ואמר 'תשמע למוצר מסויים באמת מספיק הפשוט, אבל למוצר שרכשת חייבים את המוצר הנ"ל, מכיוון שיש לו מחשב ועוד דברים שלא הבנתי...(ולא בטוח שגם הוא הבין על מה הוא מדבר),
בקיצ'ר עשה עליי סיבוב ומכר לי לא אחד אלא שתיים. סה"כ 500 ש"ח (במקום 120 ש"ח בטמבור)
הוא כמעט מכר לי גם אחריות ב 1000 ש"ח אבל פה החושים שלי עדיין קצת עבדו וסירבתי בנימוס,
את העקיצה הזאתי אחזתי רק לאחר שישנתי לילה והתעוררתי חד כתמיד, ואמרתי לעצמי 'אני לא מאמין שעשו עליי כזה סיבוב'.
המסקנא שלי 'אין בחינם', מסקנא פשוטה שלא יודע למה לא תפסתי את זה לפני זה,
ואם יש בחינם תתעקשו שיישאר בחינם,
ואל תתפתו לשום אחריות או שום מוצר שהטכנאי טוען שחייבים אותו (כי מה שבאמת חייבים נמצא עם המוצר),
גם אם הוא אומר שרק בביקור מתקין זה בהנחה ואח"כ תפסידו, עדיף להפסיד בשביל להרוויח.
שיהיה לתועלת
שהצרכן זכאי לטכנאי להתקנה והדרכה חינם,
ורובנו אומרים חינם ?! למה לא.
אמרתי את זה גם לעצמי, כשרכשתי מוצר חשמל של חברה מסויימת,
המוצר כשלעצמו לא הצריך מתקין באופן עקרוני, אבל מה אכפת לי שיבוא בחינם,
ואפי' הופתעתי מהשירות המהיר שהעניקה החברה כשהסכימו לדחוף את המתקין ליום קודם מהתאריך שנקבע לי,
עד כאן הכל טוב ויפה, עד שהגיע הטכנאי...
אפילוג קצר: אני הייתי אחר יום עמוס בסידורים, היה חם והייתי כבר תשוש פיזית ונפשית,
כשלקראת הערב הגיע המתקין, אדם נחמד מאוד.
וכאן מתחיל התכל'ס של הסיפור, המתקין אחז בידו קרטון שבתוכו אל פסק (שמגן על מוצרי החשמל מפני הפסקות חשמל וכיוצ"ב),
ואמר/קבע שחייבים להתקין את זה וזה עולה 250 ש"ח במקום 350 ש"ח,
אני כבר הייתי עייף והיה לו כריזמה אישית שהצליחה לעבוד עליי, אמנם עוד ניסיתי למחות בטענה 'שראיתי בטמבור כזה ב 60 שקלים', והוא אמר לי 'כן, זה הפשוט', וכדי שאשתכנע סופית הוסיף ואמר 'תשמע למוצר מסויים באמת מספיק הפשוט, אבל למוצר שרכשת חייבים את המוצר הנ"ל, מכיוון שיש לו מחשב ועוד דברים שלא הבנתי...(ולא בטוח שגם הוא הבין על מה הוא מדבר),
בקיצ'ר עשה עליי סיבוב ומכר לי לא אחד אלא שתיים. סה"כ 500 ש"ח (במקום 120 ש"ח בטמבור)
הוא כמעט מכר לי גם אחריות ב 1000 ש"ח אבל פה החושים שלי עדיין קצת עבדו וסירבתי בנימוס,
את העקיצה הזאתי אחזתי רק לאחר שישנתי לילה והתעוררתי חד כתמיד, ואמרתי לעצמי 'אני לא מאמין שעשו עליי כזה סיבוב'.
המסקנא שלי 'אין בחינם', מסקנא פשוטה שלא יודע למה לא תפסתי את זה לפני זה,
ואם יש בחינם תתעקשו שיישאר בחינם,
ואל תתפתו לשום אחריות או שום מוצר שהטכנאי טוען שחייבים אותו (כי מה שבאמת חייבים נמצא עם המוצר),
גם אם הוא אומר שרק בביקור מתקין זה בהנחה ואח"כ תפסידו, עדיף להפסיד בשביל להרוויח.
שיהיה לתועלת
נערך לאחרונה ב: