הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה...

רבות מחשבות

משתמש פעיל
צילום מקצועי
חגי סגל: "וויתור על רפיח וסיום המלחמה לפי דרישת חמאס יהיו אסון כבד, על סף מפלה, מעילה בַּהבטחות לנופלים, אבל גם יצירת תחושה שנכנסים לרפיח ומוותרים על החטופים כדי לשמור על הקואליציה - היא אסון כבד. נכון לעכשיו, מפלגות הימין כאילו מתאמצות ליצור תחושה כזאת".
 

רבות מחשבות

משתמש פעיל
צילום מקצועי
סוכנות הידיעות פוליטיקו דיווחה מפי גורמים בארה"ב ובצה"ל כי צה"ל הודיע לארגוני סיוע ולממשל האמריקני על תוכניתו לפינוי האזרחים מרפיח לפני הפעולה הצבאית בעיר.

בצה"ל עידכנו כי הם עבדו על תוכנית לפינוי התושבים לכפר אל-מוואסי שבדרום הרצועה. במקביל, גורם אמריקני הדגיש השיחה עם רשת ABC כי לא מדובר בתוכנית סופית.

ב"חדשות 12" נחשפו לפני כשבועיים פרטי התוכנית ההומניטרית של צה"ל. השלב הראשון כולל הכנסת סיוע הומניטרי באופן רציף ושינועו בהתאם לצרכים שיעלו.

השלב השני יכלול פעילות צה"ל למען הבטחת קיומן של התשתיות החיוניות במרחבים אליהם תושבי רפיח יתפנו. כחלק מכך, לפני כחודש הסתיים התיקון של קו המים שפועל מישראל לתוך עזה.

במסגרת השלב השלישי בתוכנית צה"ל, בצבא פועלים לוודא את הנגישות של העקורים מרפיח לשירותי הרפואה ולבתי החולים. כחלק מכך, בצה"ל פועלים להחזיר לפעילות את בתי החולים נאסר ואל-אמל שבח'אן יונס. (כל רגע)
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
צה''ל: חוסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי ברפיח

דובר צה"ל:
בתקיפה משותפת לצה״ל ולשב״כ, חוסל אחד ממפקדי חטיבת רפיח בארגון הטרור גא״פ; ממובילי מתקפת הטרור של הארגון לשטח מדינת ישראל באירועי ה-7 באוקטובר

בהובלת אוגדת עזה, אמ״ן ושב״כ מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו מוקדם יותר היום (ש') בדרום רצועת עזה את המחבל אימן זערב, בכיר בגא״פ ברצועה אשר פיקד והכווין מספר מתווים התקפיים, ופיקד בשנים האחרונות על מספר ניסיונות פשיטה שונים לשטח הארץ.

זערב פיקד על מתקפת הטרור של מחבלי הנח'בה בגא״פ ביישוב ובמוצב סופה ב-7 באוקטובר, והוביל בימים האחרונים ממקום מסתורו את היערכות הגא״פ לקראת לחימה בדרום הרצועה.

יחד עם זערב חוסלו שני מחבלים נוספים מארגון הטרור גא"פ ששהו עמו בדירת המסתור.
 

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עמית סגל: אחרי שבועות של ערפל ומסך צנזורה, אישור ישראלי ראשון שישראל היא שתקפה באיראן בתגובה למאות הטילים: חברת הקבינט מירי רגב בערוץ 14 - ״הגבנו, המסר עבר״.
 

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

3 שלבים, למשך 124 ימים: טיוטת ההסכם שהוצגה לחמאס​

טיוטת ההסכם שהוצגה לחמאס: שחרור של 20 אסירים כבדים עם דם על הידיים על כל חיילת שתשוחרר בחייםחמאס מחזיקים בין 3 ל-5 חיילות, מה שאומר שבשלב הראשון של העסקה ישוחררו בין 60 ל-100 אסירים כבדים עם דם על הידיים שנידונו למאסר עולם.לפי הפרסומים ההצעה שהוצגה לחמאס מתחלקת ל-3 שלבים למשך 124 ימיםהשלב הראשון בהסכם:-הפסקת אש למשך 40 ימים-שחרור של 33 חטופים-שחרור של עד 800 אסירים פלסטינים-חזרת העזתים לבתיהם בצפון הרצועההשלב השני בהסכם:-הפסקת אש למשך 42 ימים-שחרור יתר החטופים כולל חיילים-שחרור אסירים פלסטינים(טרם סוכם אילו אסירים וכמה)השלב השלישי בהסכם:-הפסקת אש למשך 42 יום-שחרור כל גופות החטופים-שחרור כל גופות המחבלים-נסיגה של צה״ל מרצועת עזה-שיקום הרצועה למשך 5 שניםיש להדגיש כי בשלב זה ישראל לא מוכנה להתחייב על סיום המלחמה.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
השלב הראשון: 40 ימים
על פי ההצעה, בשלב הראשון יוכרז על הפסקת אש בת 40 ימים עם אפשרות להארכה. במהלכה מתחייבת חמאס לשחרר 33 חטופים לפחות, שכולם מצויים בחיים, מתוך השמות שנמצאים כעת בידה. רשימה זו כוללת את כל הנשים הישראליות המוחזקות בעזה (אזרחיות וחיילות), ילדים (עד גיל 19), מבוגרים (מגיל 50 ומעלה), חולים ופצועים.
תמורת כל אחד מן החטופים הללו, למעט חיילות, תשחרר ישראל 20 פלסטינים מתוך רשימה שחמאס תגיש. רשימת המשוחררים הזו כוללת נשים פלסטיניות, מבוגרים מעל גיל 50, בני נוער ואסירים חולים. מבין האסירים המבוגרים, ישוחררו אלה ששארית מאסרם איננה עולה על עשר שנים. הוותיקים ישוחררו תחילה בסדר יורד.
כן מתחייבת חמאס לשחרר בשלב הזה את כל החיילות שבידיה ומצויות בחיים (יש חמש כאלה). תמורת כל חיילת, תשחרר ישראל 40 אסירים פלסטינים לפי החלוקה הזאת: 20 מן המשוחררים הם מבין אלה השפוטים למאסר עולם, ו־20 הנותרים ישוחררו מאלה שנותרו להם עד עשר שנות מאסר.
את הרשימה תגיש חמאס, ולישראל שמורה זכות סירוב. עם זאת, הסירוב הישראלי בפעימה הזאת יכלול לכל היותר 200 שמות. עוד הוצע, כי כל אחד מן האסירים השפוטים למאסר עולם שהוחלט לשחררו, רשאית ישראל לגרשו לעזה או לחו"ל.
בנוגע ללוח הזמנים, נקבע כי חמאס תשחרר שלושה חטופים ביום הראשון להסכם, ואחר כך תשחרר שלושה נוספים בכל שלושה ימים. בתחילה ישוחררו כל הנשים (אזרחיות וחיילות). מנגד תשחרר ישראל את האסירים הפלסטינים מבתי הכלא הישראליים על פי רשימות שעליהן יוסכם.
בחמאס אמרו כי ייתכן שיש חטופים נוספים שהקשר עמם נותק, והם מוחזקים בידי אחרים. לכן ההצעה מחייבת את חמאס לגבש עד היום השביעי להפסקת האש רשימה של כל השבויים שנמצאו בקבוצה הנוכחית. בני ערובה אלה ישוחררו יחד ביום ה־34 להפסקת האש. אם יתגלו עוד חטופים אזרחים, תוארך הפסקת האש ביום אחד לכל חטוף שישוחרר. במקרה הזה, תשחרר ישראל עוד אסירים ביטחוניים לפי המפתח שנקבע לפעימה הראשונה ותואר לעיל.
סעיף הנוגע לישראל קובע כי ביצוע החילופים כרוך במחויבותה למלא אחר סעיפי ההסכם, בכללם הפסקת הפעילות הצבאית, פריסה מחדש של הכוחות, שיבת העקורים וכניסת הסיוע ההומניטרי. עוד נקבע כי האסירים הפלסטינים שישוחררו לא ייעצרו באותה אשמה שבגללה הם נעצרו בעבר (כפי שנעשה ערב מבצע צוק איתן ב־2014). כמו כן נקבע כי מפתח השחרור בפעימה הזאת לא יחייב את חמאס בשלב השני. זאת מאחר שההסכם אינו קובע מפתח לשלב השני. הצדדים ידונו בו רק לאחר שייצא לדרך.
הסעיף הנוגע להפסקת המלחמה קובע כי סוגיה זו תוסכם במהלך הפעימה הראשונה ותוך כדי החילופים ההדדיים. "לא יאוחר מן היום ה־16 לשלב הראשון (ואחרי שכבר שוחררו מחצית מן העצורים)", נכתב בהצעה, "יחלו שיחות עקיפות בין הצדדים בנוגע להסדרי החזרה לשקט התמידי".
בשלב הראשון מתחייב צה"ל להתבסס מחדש ברצועת עזה. שני הצדדים ינצרו את האש, וצה"ל יתחייב לסגת מכל רחבי רצועת עזה, ובמיוחד מן הערים רוויות האוכלוסין, מזרחה לכיוון הגבול. התנועה האווירית בשמי הרצועה (גם של מטוסי תצפית) תיעצר למשך 8 שעות ביום, ובזמן שחרור העצורים והשבויים – למשך 10 שעות.
לאחר שיושלם שחרור כל הנשים החטופות, נטען בהצעה, ואז ייסוגו הכוחות הישראליים מכביש החוף של הרצועה, המכונה רחוב אל־רשיד. הם ינועו מזרחה אל קרבת השדרה המקבילה, רחוב סלאח א־דין (המרוחק כשני קילומטרים משם). נסיגה זו תקל את כניסת הסיוע ההומניטרי ותאפשר להתחיל בחזרת המפונים הפלסטינים. תחילה, נקבע בטיוטה, ישובו העקורים הלא־מוסלמים לאזורי מגוריהם. במקביל, יורשה חופש תנועה של אזרחים בכל רחבי הרצועה.
ביום ה־22 (אחרי שחרור שני שלישים מן החטופים, ייסוגו הכוחות הישראליים ממרכז הרצועה (במיוחד מציר נצרים וציר כיכר כווית) וממזרח לכביש סלאח א־דין – אל אזורים הקרובים לגבול. אז תתחיל חזרת ההמונים שפונו מבתיהם לאזורי מגוריהם בצפון הרצועה.
בשלב הזה תתאפשר הכנסת כמויות רבות כנדרש של סיוע הומניטרי, וכן אמצעי רפואה ודלק. הוצע כי יוכנסו 500 משאיות, מחצית מהן לצפון הרצועה, ו־50 מהן מכליות דלק. הדלק מיועד להפעלת תחנת הכוח, לבתי עסק, להפעלת ציוד לסילוק פסולת, וכן עבור חשמל לבתי חולים, מרפאות ומאפיות בכל שטחי רצועת עזה. כך יימשך כל שלבי ההסכם.
עוד נכתב: "האו"ם, סוכנויותיו הנוגעות בדבר והארגונים הבינלאומיים האחרים יפעלו למתן שירות הומניטרי בכל רחבי הרצועה וימשיכו בכך בכל שלבי ההסכם. יוחל בשיקום התשתיות (חשמל, מים, ביוב, תקשורת וכבישים) בכל רחבי רצועת עזה, בהכנסה מתואמת של כלים הדרושים לכוחות החירום האזרחיים, ובפינוי הפסולת והחורבות. כן תתאפשר הכנסת כל הדרוש להקמת מחנות מחסה לעקורים שאיבדו את בתיהם במהלך המלחמה. כך יימשך לאורך כל שלבי ההסכם".
סעיף נוסף בעל רגישות ביטחונית קובע כי החל ביום ה־14 לפעימה הראשונה תרשה ישראל לפצועים מקרב אנשי הפלגים לצאת דרך מעבר רפיח לקבל טיפול רפואי. מספרם טרם נקבע, והוא יוסכם בשיחות.
השלב השני: 42 ימים
על פי ההצעה, הצדדים נדרשים להגיע לשלב השני אחרי שיחות שהם כבר קיימו בשלב הראשון. בשיחות הללו יסוכם כמה אסירים פלסטינים ישוחררו תמורת כל קצין או חייל, מיהם אותם אסירים, וכיצד בדיוק יתבצעו החילופים הללו. אז גם ייצא צה"ל מן הרצועה לגמרי. בפרסומים קודמים שמקורם בחמאס נאמר כי בידיהם כ־30 חיילים וקצינים חיים המיועדים להשתחרר בשלב הזה.

בלשון ההצעה: "ההסדרים הנדרשים לחזרת השקט התמידי וההודעה על כניסתו לתוקף יסוכמו עוד לפני ההתחלה בחילופין בין הצדדים – של אלה שנותרו מבין הגברים הישראלים הנמצאים בחיים (אזרחים וחיילים).
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה