דרוש מידע תיכון "שווה"

י.ז.

משתמש פעיל
@י.ז. אשמח לשמוע ממך...
מה שהכי תפס אותי,זה מורה אחת
שבאמת עזרה לי
וניכר כי באמת היה חשוב לה-אני!
לא השקט והמשמעת בכיתה
לא להעביר חומר...


לאלאסור כל מה שאפשר או אי אפשר אלא אם כן זה באמת בעייתי.
למשל לא יצא שום דבר רע מזה שבת תלבש שומו שמים- גרביים שחורות! אבל אם יעעלמיו עין מגרביים בהירות מידי זה נוגד את ההלכה. בקיצור לשים דגש על הלכה ופחות על דברים אחרים. וגם מה שכן להסביר לבנות למה לא, ולא לאסור סתם! ומודה זה לא סיבה לאסור.
את כ"כ צודקת,רואים איך הסמינר נלחם מחלחמת חורמה על שטויות קפוצון וכאלה (והקטע אצילנו שבסוף הכניסו קפוצונים לתקנון ואז הסמינר כאילו נכנע...) במקום להתמקד בדברים חשובים
 

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
וכדי לשמור על השם הטוב של הסמינר- על מה שחשוב באמת לא להתפשר!
לא להתפשר פלאפונים לא כשרים- להתיעץ עם רב מה לעשות במקרה שמוצאים אצל בת. לתת הרבה הסברה בנושא.
לא להתפשר על צניעות!
אבל מצד שני לא להחדיר לבנות שפאות עדיפות על מטפחות, לא להחדיר לבנות שלא טוב חצאיות ארוכות, לא להחדיר לבנות שגרבי רגל עדיפות על גרביים שחורות. אני רואה מה הולך בסמינרים ומתפלצת!
זה פשוט לא אמיתי!
ככה למשל להכניס בתקנון- גרביים- מי שלובשת שחור- אשריה וטוב חלקה, מי שלא- להקפיד על צבעים לא בהירים וכן לפחות 50 דנייר הן בשחור והן ברגל.
במקום- אין ללבוש גרביים שחורות בסמינר, יש להקפיד על לפחות 40 דנייר- כלומר 40 דנייר כן ושחור לא... זה בדיוק עיוות ההלכה
 

י.ז.

משתמש פעיל
אתן רציניות שאתן בטוחות שאי התקטננות תקנונים תהפוך את הסמינר לסמינר "שווה"?
לא,אבל לדעת לפעמים להתמקד בדברים החשובים של התקנון ולא לריב עם התלמידות כל היום
עם מורה בשער שלא מסכימה למי שעם תיק לא לא תקנון להכנס לסמינר....
לא להחדיר לבנות שלא טוב חצאיות ארוכות
לדעתי לא כדאי להכניס חצאיות ארוכות כחלק מהתלבושת זה ישר מסמל כסמינר מסגנון שונה
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
את מדברת גבוהה גבוהה

במציאות,
אם את רוצה למשוך בנות מבתים "איכותיים" אז בראש ובראשונה את צריכה רמה לימודית גבוהה ותקנון קשוח.

על זה את יכולה לנסות להוסיף עוד נדבכים רק אל תחשבי שאת הראשונה שרוצה "לבנות" את הבנות. את לא, חשבו על זה הרבה לפנייך...

אם את רוצה בנות פחות "נוצצות" אז יש יותר מקום "לבנות" אבל יש, לפחות בירושלים, המון תיכונים שעושים את זה כבר בהצלחה.

(הבהרה: אני נגד הרצון של הסמינר "לבנות" את הבנות שלי. תנו לי לעשות את העבודה. בקשתי הצנועה - אל תזיקו, יהיה נחמד אם תתמכו)
 

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לא,אבל לדעת לפעמים להתמקד בדברים החשובים של התקנון ולא לריב עם התלמידות כל היום
עם מורה בשער שלא מסכימה למי שעם תיק לא לא תקנון להכנס לסמינר....

לדעתי לא כדאי להכניס חצאיות ארוכות כחלק מהתלבושת זה ישר מסמל כסמינר מסגנון שונה
לא כחלק מהתלבושת, אבל לא לאסור!
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
כדי להקים תיכון רגיל צריך מליון וחצי שקלים השקעה, בתור התחלה.
אם רוצים להקים תיכון מצליח, צריך עוד תקציב לרשמים ושיווק ממוקד. בלי זה, עדיף לא להתחיל.
צריך להקים מגמות, הקבצות, כיתות מתחת לתקן, אין עלות שולית פוחתת במספר תלמידות קטן.
אז אם שמים 2 מליון- זה יכול להצליח. אם לא, חבל לנסות.

תבדקו את הסמינרים החדשים בירושלים. איזה הצליח ואיזה לא. יש לי שמות ומידע ברור. ההבדל היחיד זה כמה כסף השקיעו ב5 השנים הראשונות. כולם קמו עם המטרות שכתבת פה ובחלקם יש עבודה חינוכית יוצאת מן הכלל.
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל

0719

משתמש צעיר
צילום מקצועי
לדעתי הכי חשוב שירגישו שיש עם מי לדבר, למי לפנות כשצריך.
לתת הרגשה אימהית ונעימה (לא חונקת...)
להסביר את המהלכים מדוע עושים זאת כאשר מחליטים לאסור/ להגביל/ לקבוע כלל חדש
 

אילה9

משתמש פעיל
אני חושבת שבכל מקום אדם צריך להיות כלי קיבול על מנת לקבל...
לבוא עם נכונות ורצון לשמוע
כאחת שלמדה בסמינר שבנה בי המווון, וידוע כסמינר שבונה מהיסוד-
אני יכולה לשמוע חברה שעברה איתי את אותם אירועים, שמעה את אותם תכנים-וטוענת שהיא
לא קיבלה כלום מהסמינר...
אני חושבת שאחד הדברים הבסיסיים הוא צוות חינוכי טוב, מרצים באים והולכים, אבל אם נעשה סקר
לשמוע מבוגרות סמינר מסקנה/שיעור שהן לקחו איתן לחיים מחיי הסמינר, לרוב המוחלט זו תהיה תובנה
שהן שמעו מהצוות. (יכול להיות גם מזכירה...)
דבר שני-רב שמקובל על הציבור אליו הסמינר פונה, אשר מלווה את הסמינר בכל החלטה.
כשבנות שומעות שההחלטות התקבלו עם דעת תורה, ואפילו ניתן לשתף לפעמים בדיון/צדדים שהיו
כדי לחבר אותן לנושא-הרבה יותר קל לקבל. הן רואות שגם המורות כפופות למישהו שמנחה אותן.
מה זה לדעתי צוות חינוכי טוב?
להיות אדם נכון במקום הנכון. מורות שמגיעות משליחות ואידיאל, שיודעות גם להתיעץ ולהודות בטעויות,
ויודעות לנצל דווקא את הרגעים הקטנים שהם לא דווקא אמצע שיעור חינוך כדי להחדיר את המסרים שבאמת נחקקים.
 

תיקתוק

משתמש סופר מקצוען
בנוסף לכל מה שכתבו למעלה,
קשר אישי עם המחנכות. אכפתיות אמיתית.
שיחות אישיות
להכיר כל בת ובת מעבר למצב הלימודי וההתנהגותי.
סמינר שבא לקראת תלמידות אם יש קושי.
מתחשב.
 

נחמה למה

משתמש פעיל
להסביר את המהלכים מדוע עושים זאת כאשר מחליטים לאסור/ להגביל/ לקבוע כלל חדש
כהורים אנחנו לא מסבירים הכל לילדים שלנו, נכון? לפעמים מגיבים מבחירה: למה, כי אמא אמרה. זהו.
יש מושג ביהדות של 'חוק', כללים שלא מסבירים מסיבות כלשהן.
אמנם, תמיד צריך לתת הרגשה שיש סיבה וחשיבה מקיפה ולא סתם איסור
אבל לתת הסבר לכל כלל לטעמי זה טעם לפגם, אנחנו לא יכולים ליצור התניה שהחלטה שלנו כמוסד מחייבת הסבר מניח את כל כלל הדעות ואם לא היא לא מקבלת את כל תוקפה.
 

כוכבה ה.

משתמש פעיל
להכניס לשיעורי השקפה את טובי המרצים/ מרצות
לשים דגש על יח פתוח עם המורות.
לאלאסור כל מה שאפשר או אי אפשר אלא אם כן זה באמת בעייתי.
למשל לא יצא שום דבר רע מזה שבת תלבש שומו שמים- גרביים שחורות! אבל אם יעעלמיו עין מגרביים בהירות מידי זה נוגד את ההלכה. בקיצור לשים דגש על הלכה ופחות על דברים אחרים. וגם מה שכן להסביר לבנות למה לא, ולא לאסור סתם! ומודה זה לא סיבה לאסור.
להפסיק עיוותים של שנים- גרביים שחורות, חצאיות ארוכות, נעלי ספורט, פאות. אלו דברים שנעים בין הפך ההלכה לעיוות של סדר עדיפויות.
דברי טעם
באופן כללי הסמינרים שיש כיום מתעסקים המון בשטויות ודברים ממש לא נכונים הלכתית
גם בשיעורים וכו' ולא רק בתקנון.
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
זה. אבל איזה נושאים?
הבסיס-כל מה שמקבלים חוזרים בתשובה בערכים.
יסודות האמונה.

למשל לא יצא שום דבר רע מזה שבת תלבש שומו שמים- גרביים שחורות! אבל אם יעעלמיו עין מגרביים בהירות מידי זה נוגד את ההלכה. בקיצור לשים דגש על הלכה ופחות על דברים אחרים. וגם מה שכן להסביר לבנות למה לא, ולא לאסור סתם! ומודה זה לא סיבה לאסור.

סליחה, אבל לבית יעקב יש את הדרך שלו.
קרוב למאה שנה...
 

כוכבה ה.

משתמש פעיל
סליחה, אבל לבית יעקב יש את הדרך שלו.
קרוב למאה שנה...
זה בדיוק הנקודה, לבית יעקב יש את הדרך שלו שהצליחה בגדול ובעז"ה תמשיך הלאה
אף אחד לא מנסה לבטל את זה
אבל בהחלט יש מקום לנסות עוד מקומות עם קצת שינויים שיתאימו למי שיתאימו
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
זה בדיוק הנקודה, לבית יעקב יש את הדרך שלו שהצליחה בגדול ובעז"ה תמשיך הלאה
אף אחד לא מנסה לבטל את זה
אבל בהחלט יש מקום לנסות עוד מקומות עם קצת שינויים שיתאימו למי שיתאימו
התגובה שלי נכתבה לאמירה מאד ספציפית.
שימי לב.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
השאלה שלי לאון את מכוונת
תיכון קטן או גדול??
זה מאוד משנה
תמקדי את עצמך לאן את שוטפת
 

ציפור גן עדן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
וכדי לשמור על השם הטוב של הסמינר- על מה שחשוב באמת לא להתפשר!
לא להתפשר פלאפונים לא כשרים- להתיעץ עם רב מה לעשות במקרה שמוצאים אצל בת. לתת הרבה הסברה בנושא.
לא להתפשר על צניעות!
אבל מצד שני לא להחדיר לבנות שפאות עדיפות על מטפחות, לא להחדיר לבנות שלא טוב חצאיות ארוכות, לא להחדיר לבנות שגרבי רגל עדיפות על גרביים שחורות. אני רואה מה הולך בסמינרים ומתפלצת!
זה פשוט לא אמיתי!
ככה למשל להכניס בתקנון- גרביים- מי שלובשת שחור- אשריה וטוב חלקה, מי שלא- להקפיד על צבעים לא בהירים וכן לפחות 50 דנייר הן בשחור והן ברגל.
במקום- אין ללבוש גרביים שחורות בסמינר, יש להקפיד על לפחות 40 דנייר- כלומר 40 דנייר כן ושחור לא... זה בדיוק עיוות ההלכה
יש תקנון
ויש הלכה.
גרביים בהירות, חצאית באורך בינוני, עגילים צמודות וחולצה תכלת = תלבושת, ולא הלכה!!
ולצורך העניין גרביים שחורות זה בדיוק כמו גרביים כתומות, מבחינת הסמינר.
התקנון והתלבושת הכרחיים מאד בשביל המסגרת,
ובשביל שהבת שלך לא תבלה כל היום (גם) בלחפש דוגמאות של גרביים.....
 

כוכבה ה.

משתמש פעיל
המציאות היא שמאות אלפי נשים ובנות בטוחות עד היום שגרביים שחורות זה לא צנוע
אז כנראה שהפרשנות שניתנת בסמינרים לתקנון היא צניעות ולא תלבושת בעלמא.
 

ציפור גן עדן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
המציאות היא שמאות אלפי נשים ובנות בטוחות עד היום שגרביים שחורות זה לא צנוע
אז כנראה שהפרשנות שניתנת בסמינרים לתקנון היא צניעות ולא תלבושת בעלמא.
הבנות יודעות בבירור שאם מורה פוגשת אותן אחה"צ עם גרביים שחורות, היא לא אומרת מילה.
ולפעמים גם המורה לובשת את זה:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה