תוכנית "מפתחים" לגברים חרדים

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
(וזאת גם הסיבה שאנחנו אכן למדנו מכניקה אלמנטרית (מה שאתם כיניתם פיזיקה). המטרה היא לא לדעת פיזיקה, וברור שאי אפשר בקורס של כמה שבועות ללמוד פיזיקה. המטרה היא ללמד את הסטודנטים להיכנס לעולם חדש לגמרי של ידע - ולהצליח לדבר בצורה טובה את השפה שלו בתוך זמן קצר מאוד. וזאת תכונה שלדעתי היא הכרחית להשתלבות בהייטק).
והשיעורים באנגלית?
 

ישראל100

משתמש חדש
לא, ההרצאות לא באנגלית (וגם כמעט אין הרצאות בכלל). המנטור היחיד שמתעקש לדבר באנגלית, זה המנטור שאחראי על לימודי האנגלית, אבל גם הוא לא מוסר שיעורים, אלא יותר מחלק הוראות, אז תמיד יש מישהו שמבין את מה שהוא אמר, וזה ממש לא נורא.
ולגופו של ענין, מתייחסים אצלנו מאוד ברצינות ללימודי אנגלית. פעמיים בשבוע מקדישים לזה חצי יום, והלימודים נערכים, כמו כל הלימודים במפתחים, בצורה של פעילויות משותפות. יש כל מיני סוגים של פעילויות ופרויקטים, שאמורים להקיף ולכלול מגוון של מיומנויות שנדרשות בהמשך בעבודה; קריאה, דיבור ולאט לאט גם כתיבה.
באופן אישי אני מרגיש שהאנגלית שלי השתפרה בכמה רמות מאז שהתחלתי את ההכשרה, ואם בהתחלה לא ידעתי לחבר 2 מילים, היום אני קורא ספרים שלמים וגם מצליח לנהל שיחות קצרות ברמה טובה, כך שעם הרמה הבסיסית של עבודה בהייטק והתנהלות עם חומרים כתובים באנגלית אני מסוגל להתמודד גם היום, אבל כמובן שהשאיפה היא להמשיך לשפר את הרמה הלאה כמה שיותר.
אבל בסופו של דבר קליטה של שפה זה באמת דבר אינדיבדואלי, שאין בו קסמים. זה הכל ענין של הרבה עבודה קשה, ובעיקר, כמו שהמנטור שלנו אומר בצדק, 'תקיפו את עצמכם באנגלית'. זה אומר לשמוע פודקאסטים, לקרוא ספרים, לקרוא מאמרים. כל מה שאפשר. אם אתה אוהב חדשות, אפשר לקרוא חדשות גם באנגלית, ואז, בגלל שאתה מכיר את הנושא, יותר קל לך להבין את התוכן וללמוד מילים חדשות. זה העיקרון, והוא כמובן מחייב השקעה מעבר לשעות הלימודים, בשביל מי שרוצה להגיע למקום טוב עם האנגלית שלו, שזה תנאי הכרחי להצלחה בהייטק.
ובגלל שבסוף ההצלחה באנגלית היא פונקציה של זמן שהושקע באימונים, לדעתי כדאי להתחיל להשקיע בזה כמה שיותר מוקדם, גם לפני תחילת ההכשרה.
ואם השאלה היא במה להשקיע, אז זה כמובן אינדיבידואלי, אבל אותי באופן אישי הכי קידמה הקריאה באנגלית. בהתחלה זה היה קשה מאוד ולא הבנתי כמעט מילה, ובכל משפט הייתי מוכרח לתרגם לפחות 2 מילים, אבל מאוד מהר התחלתי לקלוט את המבנים של המשפטים ואת המילים הבסיסיות, ומשם זה כבר ממש רץ, כי אם מבינים את המבנה של המשפט, אפשר כבר לנחש מה המשמעות של המילה הלא מוכרת שתקועה שם באמצע. לדעתי היתרון הגדול בקריאה, הוא שזאת פעילות שלא מצריכה פרטנר שישתתף בה. ברור שהדבר שהכי מלמד זה להתאמן על דיבור, אבל הרי אי אפשר לדבר אנגלית עם עצמך... לכן לפחות בשבילי היה הכי נוח לעבוד על האנגלית שלי דרך קריאת ספרים/מאמרים/חדשות
 

חוייי

משתמש צעיר
@ישראל100 אתה אומר שמחזור מעליך עכשיו בראיונות עבודה
אתה יכול לתת נתונים מהמחזור הזה?
מתי הם התחילו?
כמה התחילו?
כמה התקבלו כבר לעבודה?
וכמה עדין מחפשים?
 

ישראל100

משתמש חדש
האמת שהמחזור מעליי עדיין לא סיימו את ההכשרה, אלא הם בשלבי סיום. פרוייקט גמר או משהו כזה. בינתיים לפי מה שאני יודע התחילו לשלוח לראיונות את מי שכבר בשל להתמודד עם התהליך, ונכון לעכשיו יש לדעתי בערך 6-7 שכבר התקבלו לעבודה (אגב, אני לא בטוח עד כמה אתה מכיר את התהליכים, ואני באופן אישי לא הכרתי את העולם הזה לפני ההכשרה, אבל ראיונות לחברת הייטק זה תהליך ארוך שכולל כמה וכמה ראיונות ומבחנים/משימות שיכולים להימשך גם חודש ויותר מזה).
על כל פנים, מהמחזור הקודם, שסיימו את הלימודים לפני קצת יותר מחצי שנה, אני חושב שכולם (אולי מלבד 1 או 2) מסודרים כבר מזמן בעבודות.
 

איש הפלדה

משתמש חדש
נתקלתי במקרה בשרשור, והאמת שמעולם לא כתבתי כאן בפורום, אבל כנראה שתמיד יש פעם ראשונה...
אני סטודנט ב'מפתחים', ואני ממש (ממש) ממליץ על המקום.
יש למפתחים כמה מעלות משמעותיות על פני ההכשרות החרדיות האחרות להייטק, אבל הנקודה החשובה ביותר, היא ההשמה בסוף ההכשרה.
בכל ההכשרות האחרות (אני מדבר כמובן על הכשרות מקוצרות, לא על לימודי תואר מלאים, שזה נושא אחר לחלוטין), אין התחייבות להשמה. בדרך כלל מה שקורה זה שמכשירים את הסטודנטים לתכנת (ברמה כזו או אחרת), ואז משחררים אותם לחפש לעצמם עבודה, כשבמציאות מה שקורה זה שרוב הסטודנטים נתקעים הרבה מאוד זמן בלי עבודה (כי הדבר הכי קשה, והכי חשוב, הוא למצוא את המשרה הראשונה), ואז בסוף הם מתחילים לעבוד באחד מבתי התוכנה החרדיים במשכורת רעב (כפי שלמשל קורה בהכשרה של אברטק, שלפי מה ששמעתי מחבר שלומד שם, הם מקבלים את ה*טובים* בכל כיתה לעבוד כמה שנים בחברת התוכנה שלהם בשכר קרוב למינימום, כביכול כדי 'להמשיך את ההכשרה').
במפתחים, לעומת זאת, המודל שונה לגמרי. מפתחים זה לא עמותה פילנתרופית, אלא חברה שאמורה להניב רווחים, וה'מוצר' שהם מוכרים זה הבוגרים שלהם שעובדים בתעשיה. המודל הכלכלי פשוט: הסטודנטים מסיימים הכשרה של 18 חודש, ואז מפתחים שולחים אותם לראיונות בחברות הייטק *מובילות* (באמת חברות איכותיות; רק לדוגמה: סימילאר-ווב, פאלו-אלטו, רפאל ועוד חברות), וכשהסטודנט מתקבל לעבודה, בשלושת השנים הראשונות הוא מקבל את המשכורת דרך מפתחים (לא מדובר במשכורות רעב, אלא במשכורות יפות מאוד: בשנה הראשונה 10 לחודש, בשנה השניה 11.5 ובשנה השלישית 13.5), ואחרי שלוש שנים הבוגרים מסיימים את החוזה ויכולים לקבל את המשכורות המקובלות בשוק.
מה שחשוב להבין זה, שבגלל שהמשימה הקשה ביותר במעבר להייטק היא למצוא את העבודה הראשונה, ובפרט משרה ראשונה *איכותית*, אז כשהבוגרים של מפתחים מסיימים את החוזה אחרי שלוש שנים, יש להם ברזומה חברת הייטק מובילה שכולם בתעשיה מכירים, ואז ממילא הערך שלהם בשוק גבוה מאוד. בדרך כלל החברה שהם עבדו בה אמורה לרצות שהם ימשיכו לעבוד אצלה, וממילא היא תציע להם חוזה גבוה (לפי מה שאני מבין, זה בעצם מה שקרה עד עכשיו עם כל הבוגרים שסיימו חוזה, שכולם מקבלים היום בסביבות 35,000), אבל גם אם הבוגר יבחר לעזוב את החברה שהוא עבד בה - יש לו אחלה קורות חיים ביד, והוא יכול לקבל משכורת גבוהה בשוק.
זה הרציונל שעומד מאחורי התוכנית של מפתחים: החברה מרוויחה מזה שהיא 'גוזרת' הפרש מסוים על המשכורת של העובד בשלושת השנים הראשונות, והסטודנטים מרוויחים שהם מתברגים לתעשיית ההייטק אחרי הכשרה קצרה יחסית, למשרות שאף הכשרה אחרת לא יכולה להציע.
עכשיו, בגלל שהמודל הכלכלי של מפתחים בנוי על זה שהבוגרים יעבדו, מובן מאליו שהם עושים את כל המאמצים למצוא לכל הבוגרים עבודה כמה שיותר מהר. אבל כאן יש נקודה שחייבים להבין: אין בעולם מושג של מאה אחוז. אף מנהל הכשרה לא יכול לקחת את התלמידים שלו ולהציב אותם בחברות שהוא בוחר. בסוף הקבלה לחברת הייטק (בטח חברה מובילה) כרוכה בתהליך ארוך של כמה וכמה ראיונות טכניים ואישיותיים, ואת הראיונות הללו צריך בסופו של דבר לעבור בהצלחה. אז מפתחים מכשירים את התלמידים שלהם ברמה הטכנית, ומספקים להם את הראיונות, אבל בסוף הבוגר צריך לעבור בהצלחה את התהליך לפני שהוא מתקבל לחברה.
לכן אי אפשר להבטיח מאה אחוז, ותמיד גם לוקח זמן עד שההשמה של הבוגרים מסתיימת. אבל ברמת העיקרון מפתחים עושים הכל כדי למצוא עבודה לכל הסטודנטים שלהם, ובמבחן הזמן, לפי מה שאני רואה - כמעט כולם מוצאים עבודות - ובאחלה חברות.
זה, לדעתי דבר שאף הכשרה אחרת לא מספקת.
בנוסף מה שכדאי לדעת לגבי ההכשרה, זה שהיא מתנהלת באופן שונה לגמרי משאר ההכשרות. הלימודים בנויים על עבודה עצמית, ולא על שיעורים, באופן די דומה למה שעשינו בישיבה. ברוב הזמן אנחנו מקבלים חומרים מעובדים על הנושאים הנלמדים (מעין תרגילים מורכבים עם הפתרונות שלהם) וצריכים ללמוד אותם ולהבין אותם. מהזווית האישית שלי זאת שיטה שעובדת נהדר, ואנחנו באמת מתקדמים בקצב גבוה מאוד (לדעתי).
דבר נוסף שצריך להדגיש הוא, שמפתחים זה תוכנית יוקרתית. הלימודים הם ברמה גבוהה ממש, ולכן הם ממש לא מקבלים כל אחד שמעוניין, אלא עושים סינונים מיוחדים כדי לוודא שרק אנשים מעל רמה מסוימת יתקבלו ללימודים. לכן לדעתי (וזה גם מה ששמעתי מכמה אנשים שמבינים בתחום כשהתלבטתי לאיזו הכשרה ללכת) העצה למי שמתלבט בין מפתחים להכשרות אחרות, היא פשוט לבוא למיונים של מפתחים, ואם הם יקבלו אותך - סימן שאתה ברמה המתאימה בשבילם, ואז אין לך מה להתלבט בינם לבין הכשרות אחרות...

אם יש לך (או למישהו אחר שנתקבל בהודעה) שאלות נוספות לגבי המקום, אתה יכול לשאול כאן בשרשור, או להשאיר הודעה אישית, ואני מקווה שאוכל לענות ולעזור:)
אתה בטוח במה שאתה אומר לגבי השמה ששוה ללמוד במפתחים בגלל שהם מתחייבים לעבודה בשבילך ולשל להם שלוש שנים או ללכת למקום אחר בלי הקנס הזה
 

אני_רק_שאלה

משתמש צעיר
בעצם, זה כמו מטריקס רק לגברים?

המשכורות יותר גבוהות אבל עדיין בפער מהשוק, בטח למפתח עם וותק של שנתיים +

יש קנס למי שפורש באמצע ה3 שנים המדוברות?
 

חדוה טוקר

משתמש צעיר
אל תתקרבו למקום הזה...
אשמח לפרוט.
אנשים מתייעצים איתי לפעמים על לימודים וחשוב לי לדעת.

(אגב, כשהוא כתב שאחרי 3 שנים מרווחים 35 אלף נדלקו לי הרבה נורות אדומות...יש מאט מאוד משרות בשכר הזה לגברים חרדים, בטח ובטח עם 3 שנות ניסיון.... אולי עוד 5-6 שנים, כשראשוני הגברים חרדים יגיעו ל10 שנות ניסיון, נשמע יותר על גברים בסכומים האלה. לא מדברת על בודדים שהלכו ללמוד תארים, אלא על הכשרות במסות של חרדים-בנים)
 

י.ז.

משתמש פעיל
דווקא אני מכירה אישית מישהו שלמד שם ועובד עכשיו דרכם
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בתור צופה מהצד [אני מקמא-טק],

1. זו תכנית מעולה. אנחנו מקבלים בוגרים שלהם לתכניות הבוטקמפים שלנו, והם מגיעים ברמה גבוהה ומעולה!

2. המודל העיסקי שלהם מתבסס על רווח מ3 שנות ההעסקה של הבוגרים שלהם. וזה כבר נותן להם אינסנטיב למקד את כל הכוח על השמות. [בניגוד למוסדות הכשרה אחרים שמרווחים מעצם "ספירת גולגולות אברכים שלומדים"].

3. השכר ב3 שנים הללו הוא 10 לחודש בערך. לדעתי הקטנה, זה לגמרי הגיוני - שאדם ללא ניסיון יקבל משכורת כזו. אם היה לי בן בשלב לימודים כזה - בהחלט הייתי משלב אותו אצלם.

4. להבנתי, בשנת 2022 היתה להם כמות נמוכה של השמות - אבל זו היתה מכה של כל התעשייה, וגם שלנו בקמא-טק [רק שבקמא-טק שיקפנו את זה מראש לבנות: השנה צפו לכמות נמוכה של השמות], וגם של בוגרי הטכניון ושל יוצאי 8200.

[גילוי נאות, אין לי שום קשר עיסקי איתם או איזה רווח מכתיבת ההודעה הזו + אולי אני לא יודע בדיוק את מצב ההשמות שלהם כל השנים ביחד לתעשייה, וכל מה שכתבתי זה רק על סמך הבנה מהצד]
 

אושרי88

משתמש רשום
בתור צופה מהצד [אני מקמא-טק],

1. זו תכנית מעולה. אנחנו מקבלים בוגרים שלהם לתכניות הבוטקמפים שלנו, והם מגיעים ברמה גבוהה ומעולה!

2. המודל העיסקי שלהם מתבסס על רווח מ3 שנות ההעסקה של הבוגרים שלהם. וזה כבר נותן להם אינסנטיב למקד את כל הכוח על השמות. [בניגוד למוסדות הכשרה אחרים שמרווחים מעצם "ספירת גולגולות אברכים שלומדים"].

3. השכר ב3 שנים הללו הוא 10 לחודש בערך. לדעתי הקטנה, זה לגמרי הגיוני - שאדם ללא ניסיון יקבל משכורת כזו. אם היה לי בן בשלב לימודים כזה - בהחלט הייתי משלב אותו אצלם.

4. להבנתי, בשנת 2022 היתה להם כמות נמוכה של השמות - אבל זו היתה מכה של כל התעשייה, וגם שלנו בקמא-טק [רק שבקמא-טק שיקפנו את זה מראש לבנות: השנה צפו לכמות נמוכה של השמות], וגם של בוגרי הטכניון ושל יוצאי 8200.

[גילוי נאות, אין לי שום קשר עיסקי איתם או איזה רווח מכתיבת ההודעה הזו + אולי אני לא יודע בדיוק את מצב ההשמות שלהם כל השנים ביחד לתעשייה, וכל מה שכתבתי זה רק על סמך הבנה מהצד]
בשנתיים האחרונות היה להם כמות מאוד נמוכה של השמות לצורך העניין קבוצה שסיימה לפני שנה בפסח עד אזור חנוכה היה להם 4 השמות בשכר מתוך כ 25 תלמידים בכיתה...
ואדם ניכר ב.. כיסו ו.. הם לא נהגו כ"כ בישרות כשהיו לחוצים על הכסף,
ניסו להאריך את תקופת הלמידה לתלמידים, להעסיק בחינם תלמידים עבור פרויקטים שלהם וכדו'.
היו מחזורים אח"כ שהם דיללו הרבה תלמידים לטובת כאלה שהגיעו הם איזה שהוא ידע מראש למרות שלא עברו את כל המסלול אצלם ובעצם זרקו אותם לכלבים כי אין שום תעודה על מה שלמדו.

העניין הוא שהלימודים אצלם הם ברמה מאוד גבוהה ובאמת מגיעים לידע מטורף מבחינת כמות החומר הנלמד בזמן כה מועט.
לאחד שיש לו רקע באנגלית ובמתמטיקה לכאו' כדאי לשקול להיכנס לשם, בתנאי שהוא הולך להקדיש את כל תקופת הלמידה אך ורק לזה...
אז יש לו סיכוי לסיים את המסלול.
ובחודש האחרון הם קצת חוזרים למסלול מבחינת השמות ושולחים לראיונות יותר תלמידים,
כך שיתכן וימצאו לו עבודה דרכם.

נ.ב. @אלי אלימלך נשמח לשמוע קצת פרטים על הבוטקמפים שעושים אצלכם בקמא טק לגברים חרדים ולמי זה מתאים
 

מה שבטוח

משתמש פעיל
אשמח לפרוט.
אנשים מתייעצים איתי לפעמים על לימודים וחשוב לי לדעת.

(אגב, כשהוא כתב שאחרי 3 שנים מרווחים 35 אלף נדלקו לי הרבה נורות אדומות...יש מאט מאוד משרות בשכר הזה לגברים חרדים, בטח ובטח עם 3 שנות ניסיון.... אולי עוד 5-6 שנים, כשראשוני הגברים חרדים יגיעו ל10 שנות ניסיון, נשמע יותר על גברים בסכומים האלה. לא מדברת על בודדים שהלכו ללמוד תארים, אלא על הכשרות במסות של חרדים-בנים)

גם אני אשמח לפירוט
ואם יש יותר מידע על ההשמה שלהם -
האם הצליחו בשנה האחרונה, איך נכון לעבוד איתם כדי להגיע להשמה, מה חסר לבוגר ממוצע שלהם כדי להצליח להתקבל לעבודה?
תודה!!
וודאי שיש כאלה שעובדים דרכם, אם זה לא היה מצליח זה היה קורס מזמן
ויש שיוצאים משמם עם רמה מאוד גבוהה טכנולוגית
אבל
ובזהירות
יש חיסרון שאתה יוצא בלי שום תעודה ואם הם לא הצליחו בהשמה קשה מאוד למצוא עבודה לבד (והם לא מצליחים עם כולם, ולא בטוח שימצאו לך עבודה בתום שאתה רוצה להתמקצע בו)
ובעיקר-
לא הייתם משלמים כל מחיר כדי לקבל הכשרה ולמצוא עבודה, נכון?
ואני לא מדברת על מחיר כספי.
בהצלחה.
עריכה: @אושרי88 ניסח מצוין
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה