תוכנית "מפתחים" לגברים חרדים

ההמזכיר

משתמש חדש
האם יש כאן בוגר/סטודנט או לכה"פ מישהו שמכיר טוב את תוכנית מפתחים?
אשמח להתיעץ בכמה נקודות קטנות.
בתודה מראש
 

ישראל100

משתמש חדש
נתקלתי במקרה בשרשור, והאמת שמעולם לא כתבתי כאן בפורום, אבל כנראה שתמיד יש פעם ראשונה...
אני סטודנט ב'מפתחים', ואני ממש (ממש) ממליץ על המקום.
יש למפתחים כמה מעלות משמעותיות על פני ההכשרות החרדיות האחרות להייטק, אבל הנקודה החשובה ביותר, היא ההשמה בסוף ההכשרה.
בכל ההכשרות האחרות (אני מדבר כמובן על הכשרות מקוצרות, לא על לימודי תואר מלאים, שזה נושא אחר לחלוטין), אין התחייבות להשמה. בדרך כלל מה שקורה זה שמכשירים את הסטודנטים לתכנת (ברמה כזו או אחרת), ואז משחררים אותם לחפש לעצמם עבודה, כשבמציאות מה שקורה זה שרוב הסטודנטים נתקעים הרבה מאוד זמן בלי עבודה (כי הדבר הכי קשה, והכי חשוב, הוא למצוא את המשרה הראשונה), ואז בסוף הם מתחילים לעבוד באחד מבתי התוכנה החרדיים במשכורת רעב (כפי שלמשל קורה בהכשרה של אברטק, שלפי מה ששמעתי מחבר שלומד שם, הם מקבלים את ה*טובים* בכל כיתה לעבוד כמה שנים בחברת התוכנה שלהם בשכר קרוב למינימום, כביכול כדי 'להמשיך את ההכשרה').
במפתחים, לעומת זאת, המודל שונה לגמרי. מפתחים זה לא עמותה פילנתרופית, אלא חברה שאמורה להניב רווחים, וה'מוצר' שהם מוכרים זה הבוגרים שלהם שעובדים בתעשיה. המודל הכלכלי פשוט: הסטודנטים מסיימים הכשרה של 18 חודש, ואז מפתחים שולחים אותם לראיונות בחברות הייטק *מובילות* (באמת חברות איכותיות; רק לדוגמה: סימילאר-ווב, פאלו-אלטו, רפאל ועוד חברות), וכשהסטודנט מתקבל לעבודה, בשלושת השנים הראשונות הוא מקבל את המשכורת דרך מפתחים (לא מדובר במשכורות רעב, אלא במשכורות יפות מאוד: בשנה הראשונה 10 לחודש, בשנה השניה 11.5 ובשנה השלישית 13.5), ואחרי שלוש שנים הבוגרים מסיימים את החוזה ויכולים לקבל את המשכורות המקובלות בשוק.
מה שחשוב להבין זה, שבגלל שהמשימה הקשה ביותר במעבר להייטק היא למצוא את העבודה הראשונה, ובפרט משרה ראשונה *איכותית*, אז כשהבוגרים של מפתחים מסיימים את החוזה אחרי שלוש שנים, יש להם ברזומה חברת הייטק מובילה שכולם בתעשיה מכירים, ואז ממילא הערך שלהם בשוק גבוה מאוד. בדרך כלל החברה שהם עבדו בה אמורה לרצות שהם ימשיכו לעבוד אצלה, וממילא היא תציע להם חוזה גבוה (לפי מה שאני מבין, זה בעצם מה שקרה עד עכשיו עם כל הבוגרים שסיימו חוזה, שכולם מקבלים היום בסביבות 35,000), אבל גם אם הבוגר יבחר לעזוב את החברה שהוא עבד בה - יש לו אחלה קורות חיים ביד, והוא יכול לקבל משכורת גבוהה בשוק.
זה הרציונל שעומד מאחורי התוכנית של מפתחים: החברה מרוויחה מזה שהיא 'גוזרת' הפרש מסוים על המשכורת של העובד בשלושת השנים הראשונות, והסטודנטים מרוויחים שהם מתברגים לתעשיית ההייטק אחרי הכשרה קצרה יחסית, למשרות שאף הכשרה אחרת לא יכולה להציע.
עכשיו, בגלל שהמודל הכלכלי של מפתחים בנוי על זה שהבוגרים יעבדו, מובן מאליו שהם עושים את כל המאמצים למצוא לכל הבוגרים עבודה כמה שיותר מהר. אבל כאן יש נקודה שחייבים להבין: אין בעולם מושג של מאה אחוז. אף מנהל הכשרה לא יכול לקחת את התלמידים שלו ולהציב אותם בחברות שהוא בוחר. בסוף הקבלה לחברת הייטק (בטח חברה מובילה) כרוכה בתהליך ארוך של כמה וכמה ראיונות טכניים ואישיותיים, ואת הראיונות הללו צריך בסופו של דבר לעבור בהצלחה. אז מפתחים מכשירים את התלמידים שלהם ברמה הטכנית, ומספקים להם את הראיונות, אבל בסוף הבוגר צריך לעבור בהצלחה את התהליך לפני שהוא מתקבל לחברה.
לכן אי אפשר להבטיח מאה אחוז, ותמיד גם לוקח זמן עד שההשמה של הבוגרים מסתיימת. אבל ברמת העיקרון מפתחים עושים הכל כדי למצוא עבודה לכל הסטודנטים שלהם, ובמבחן הזמן, לפי מה שאני רואה - כמעט כולם מוצאים עבודות - ובאחלה חברות.
זה, לדעתי דבר שאף הכשרה אחרת לא מספקת.
בנוסף מה שכדאי לדעת לגבי ההכשרה, זה שהיא מתנהלת באופן שונה לגמרי משאר ההכשרות. הלימודים בנויים על עבודה עצמית, ולא על שיעורים, באופן די דומה למה שעשינו בישיבה. ברוב הזמן אנחנו מקבלים חומרים מעובדים על הנושאים הנלמדים (מעין תרגילים מורכבים עם הפתרונות שלהם) וצריכים ללמוד אותם ולהבין אותם. מהזווית האישית שלי זאת שיטה שעובדת נהדר, ואנחנו באמת מתקדמים בקצב גבוה מאוד (לדעתי).
דבר נוסף שצריך להדגיש הוא, שמפתחים זה תוכנית יוקרתית. הלימודים הם ברמה גבוהה ממש, ולכן הם ממש לא מקבלים כל אחד שמעוניין, אלא עושים סינונים מיוחדים כדי לוודא שרק אנשים מעל רמה מסוימת יתקבלו ללימודים. לכן לדעתי (וזה גם מה ששמעתי מכמה אנשים שמבינים בתחום כשהתלבטתי לאיזו הכשרה ללכת) העצה למי שמתלבט בין מפתחים להכשרות אחרות, היא פשוט לבוא למיונים של מפתחים, ואם הם יקבלו אותך - סימן שאתה ברמה המתאימה בשבילם, ואז אין לך מה להתלבט בינם לבין הכשרות אחרות...

אם יש לך (או למישהו אחר שנתקבל בהודעה) שאלות נוספות לגבי המקום, אתה יכול לשאול כאן בשרשור, או להשאיר הודעה אישית, ואני מקווה שאוכל לענות ולעזור:)
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
@ישראל100
תודה
אם אפשר לשאול כמה שאלות:
א. מה אחוזי הנשירה? (זה חשוב מאוד כי יש כאלו שיורדים לגמרי מהרעיון של עבודה בתחום כי עברו לימודים מיד י קשים וחושבים שככה זה גם בעבודה)
ב. מה יעשו אם יהיה "חורף" בהייטק בשנים הקרובות ויהיה קשה למצוא עבודה בקלות בחברות המובילות?
כבר עכשיו יש פיטורים של מאות עובדים ויש צפי לאלפים זה גורם לכך שלחברות המובילות אין עניין לקחת ג'וניורים כי יש שפע של סניורים.
השאלה היא בעיקר ממתי הם מחשבים את ה3 שנים? אם יש קושי בלמצוא עבודה בגלל השוק זה לא אשמתם אבל רק שלא יחשבו את ה3 מאז שהשוק יחזור לעצמו.
ג. למה לא לקבל את כולם לקורס ושינשרו באופן טבעי. ממילא זה בנוי על לימוד עצמי.
 

ישראל100

משתמש חדש
א. אחוזי הנשירה לא גבוהים. יש נשירה, אבל היא פחות נובעת מהקושי אלא יותר מסיבות אובייקטיביות (לדוגמה, נסיבות אישיות/משפחתיות חריגות) או מחוסר רצון להתחייב להשקעה הנדרשת. כלומר, הלימודים באמת מאתגרים, אבל אלו שנשרו לא היו כאלו שלא הצליחו להתמודד עם הרמה של הלימודים, אלא כאלו שהיה להם קשה להתחייב לרצינות והאחריות האישית שההתמדה בהכשרה האינטנסיבית של מפתחים דורשת. כך שאם החשש שלך הוא שלא תעמוד ברמה הנדרשת, לדעתי אין לך ממה לחשוש - אם אתה נחוש להתמיד, אתה תצליח להתמודד עם קצב הלמידה כמעט בוודאות.
ב. זאת באמת שאלת השאלות, שלאף אחד אין עליה תשובה אמיתית. נקודת המוצא שלי באופן אישי היא ש-א. יש מחסור אמיתי בשוק באנשי פיתוח איכותיים, ובשונה ממשברים קודמים רוב החברות בשוק כיום הן חברות יותר בשלות, שגם כשהן נאלצות להתייעל ולפטר חלק מהעובדים, לא ימהרו לפטר את אנשי הפיתוח, שהם הליבה של החברה (גם אם אכן קצב הגיוסים של עובדים חדשים באמת הואט באופן משמעותי). ב. מניסיון העבר, המשברים בענף ההייטק נמשכים בין שנה לשלוש שנים, כך שאם תירשם עכשיו למפתחים, עד שתסיים את תקופת המחויבות שלך למפתחים, המשבר הנוכחי אמור להיות מאחורינו, כך שהמשכורת העתידית שלך לא אמורה להיפגע (כאן באמת צריך לצאת מתוך הנחה שאת המשרה הראשונה כן תצליח למצוא גם בתקופה פחות נוחה, אם הקיפאון לא יחלוף בשנה - שנה וחצי הקרובות).
אגב, לגבי ההעדפה לסיניורים, בהיותי סטודנט דעתי כמובן לא שווה יותר מהדעה שלך, אבל שים לב שעלות השכר של ג'וניור, בטח בוגר מפתחים שהמשכורת שלו קשיחה וידועה מראש, היא כנראה משהו כמו חצי מהשכר של סיניור. אז אולי זה דווקא משתלם לחברות להעסיק ג'וניורים למשרות מסוימות.
בכל אופן, במענה לשאלתך, מפתחים מחשבים את שלושת השנים מהרגע שבו אתה מתחיל לעבוד (לדעתי זה משיקולים כלכליים. בסופו של דבר הם חברה שאמורה להרוויח, והמודל הכלכלי בנוי על רווחים ממשכורות של 3 שנים), אבל אם אתה לא מוצא עבודה בתוך פרק זמן מסוים אחרי סיום הלימודים (לדעתי 7 חודשים, אבל אני לא זוכר בוודאות), אתה משוחרר מהחוזה מולם, ולא מחויב לעבוד רק דרכם, כך שיש להם אינטרס משמעותי שתמצא עבודה בתוך התקופה הזאת.
ג. הלימודים במפתחים אינטנסיביים מאוד מבחינת קצב ההתקדמות. אנחנו מתקדמים בלימודים מהר מאוד, בקצב שכנראה לא מתאים לכל אחד, וגם צורת הלימודים שונה ממקומות אחרים, ולכן זה מאוד הגיוני שהם בוחרים לסנן מראש את מי שמסוגל לעמוד בקצב ההתקדמות וגם סגנון החשיבה שלו מתאים לאופי הלמידה במפתחים, כדי לגבש מראש קבוצה שמסוגלת לרוץ קדימה עד לסיום ההכשרה (שים לב, שהעובדה שההכשרה בנויה על לימוד עצמי, לא אומרת שאתה מתנהל לבד לאורך ההכשרה. אנחנו לא לומדים לבד מהאינטרנט, אלא עובדים מול חומרי לימוד ספציפיים שהותאמו בשבילנו, והלמידה נתמכת כל הזמן על ידי מנטורים שמלווים את הלמידה באופן אישי, וגם מתאימים במידה מסוימת את היעדים לכל סטודנט לפי הקצב שלו, כך שאי אפשר להעמיס עוד ועוד תלמידים על המערכת בלי הגבלה).
 

אושרי88

משתמש רשום
סורי שאני חדש כאן וירוק.. ואין לי מושג איך מפנים לשרשור אחר אבל אשמח שתגיבו בדיון

תוכנית הכשרת גברים להייטק "מיגו",​

ותיתן את חוו"ד על מה שקורה במפתחים.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
סורי שאני חדש כאן וירוק.. ואין לי מושג איך מפנים לשרשור אחר אבל אשמח שתגיבו בדיון

תוכנית הכשרת גברים להייטק "מיגו",​

ותיתן את חוו"ד על מה שקורה במפתחים.
למה לערבב בין שני הנושאים?
אין סיבה שיהיה מידע כפול בשני שרשורים קרובים
 

אושרי88

משתמש רשום
למה לערבב בין שני הנושאים?
אין סיבה שיהיה מידע כפול בשני שרשורים קרובים
אתה בהחלט צודק.
אבל כפי שאמרתי אני חדש כאן ואין לי מושג איך מפנים אדם להתייחס לטענות שנאמרו בשרשור אחר.
עמך הסליחה..

וכעת להתלבטות המדוברת..

כאחד שמתלבט בין 2 המקומות להיכן ללכת,
אשמח לדעת האם שווה ההתחייבות למפתחים, קנס/3 שנים עבודה דרכם וכו'.
כשיתכן ויש מקום שנותן את אותם התנאים בלי התחייבויות.

כמובן שהם גם לא מתחייבים להשמה כמו מפתחים, אבל זה שהם מתחייבים בהשמה למסיימי המסלול. והם לא מתחייבים (ולא יכולים להתחייב) שתסיים את המסלול.
ואני לא בא להגיד שמשהו כאן לא טוב. זה דווקא מאוד הגיוני. מי שלא מסוגל לתת תפוקה - אין סיבה שיעסיקו אותו.
מאידך, מי שכן מסוגל לתת תפוקה, אין סיבה שלא ימצא עבודה.
ולכן אולי אין חשיבות גבוהה מדי לזה שמפתחים מתחייבים להשמה.

כשהמוצלחים ימצאו עבודה אולי אפי' בשכר גבוה יותר..
או שיאמרו שזה שכר מאוד מכובד ל 3 שנים ראשונות..
 

h.m Automation

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
@ישראל100 וואו!!
בטוח שאתה רק סטודנט?;)
תכלס מה בדיוק לומדים? מה היקף השעות? כמה ימים בשבוע? יש מלגת קיום? מה ההתחייבויות מצד התלמיד? מה הסטנדרט הבסיסי להכנס לתוכנית (יש ידע מסוים שצריך לדעת או מבחני התאמה או מה בדיוק?)
תודה רבה
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
א. אחוזי הנשירה לא גבוהים. יש נשירה, אבל היא פחות נובעת מהקושי אלא יותר מסיבות אובייקטיביות (לדוגמה, נסיבות אישיות/משפחתיות חריגות) או מחוסר רצון להתחייב להשקעה הנדרשת. כלומר, הלימודים באמת מאתגרים, אבל אלו שנשרו לא היו כאלו שלא הצליחו להתמודד עם הרמה של הלימודים, אלא כאלו שהיה להם קשה להתחייב לרצינות והאחריות האישית שההתמדה בהכשרה האינטנסיבית של מפתחים דורשת. כך שאם החשש שלך הוא שלא תעמוד ברמה הנדרשת, לדעתי אין לך ממה לחשוש - אם אתה נחוש להתמיד, אתה תצליח להתמודד עם קצב הלמידה כמעט בוודאות.
אני מכיר לפחות אחד (וזה בעצם בן אדם היחיד שאני מכיר מקרוב שלמד שם) שבמקרה שלו זה היה ממש לא נכון. בן אדם בא עם הרבה מוכנות (אני לא יודע האם היו לו מספיק כישורים), ונשר בגלל שלא עמד בעומס הלימודים. מה ששבר אותו - כשהתחילו ללמוד פיזיקה באנגלית.

לא באתי לומר שהתוכנית לא טובה. אבל אני חושש שאתה צובע את הדברים בצבעים וורודים מדי. נראה יותר כמו פרסומת.
אני חושב שמי שרציני, וגם יש לו כשרונית הדרושים - יצליח. אבל כדאי להיות מוכן לקרב, ולא לחשוב שאם נכנסתי לתוכנית אז אני כבר מסודר.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לפי מה שהבנתי, במפתחים לומדים פיזיקה. לפחות כך היה בעבר. הנימוק הוא, שלא יתכן להיות ממש עם הארץ במדעים. (אני נוטה להסכים את עם זה, דרך אגב)
אפשר ללמוד גם נוירולוגיה כי זה נותן השראה לAI, עוזר להבין UX, ובכלל עוזר להבין איך ללמוד נושאים חדשים (שזה כישור מאוד חשוב כדי להיות מפתח טוב) (אני אומר את זה כי אני מתעניין בתחום לאחרונה אם הייתי מתעניין בתחום אחר הייתי אומר שזה חשוב יותר)
תמיד נחמד שיש מפתח עם ידע רחב אבל להכניס את זה בתור קורס חובה נשמע לי מופרך.

אם זה היה קורס בפיזיקה ברמה של כיתה ד', אז אם החבר הזה היה חכם הוא היה לומד את זה מהאינטרנט בעברית
ואם הוא לא עשה את זה כנראה מגיע לו לנשור.
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
תמיד נחמד שיש מפתח עם ידע רחב אבל להכניס את זה בתור קורס חובה נשמע לי מופרך.
זה מופרך עבור מי שיש לו ידע במדעים מדוייקים. לחלק גדול מאברכים אין שום ידע במדעים מדויקים. הבעיה היא לא בזה שמפתח לא יודע את החוק הראשון של ניוטון, אלא בגישה הכללית. הלימוד הישיבתי עוזר בעניין הזה מאוד, אבל כנראה נשאר עוד איזה מימד בצורת החשיבה שכדאי למלא אותו.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
זה מופרך עבור מי שיש לו ידע במדעים מדוייקים. לחלק גדול מאברכים אין שום ידע במדעים מדויקים. הבעיה היא לא בזה שמפתח לא יודע את החוק הראשון של ניוטון, אלא בגישה הכללית. הלימוד הישיבתי עוזר בעניין הזה מאוד, אבל כנראה נשאר עוד איזה מימד בצורת החשיבה שכדאי למלא אותו.
אפשר למה שזה יהיה חובה? אפשר בתור קורס ההעשרה
וגם אם זה מאוד חשוב זה לא צריך להיות באנגלית.
 

ישראל100

משתמש חדש
וואו. יש לי הרבה מה לכתוב, ואני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל...
אנסה להתייחס לכל הנקודות שעלו כאן.
דבר ראשון, אני אכן סטודנט במפתחים (וממילא אין לי שום אינטרס חיצוני לקדם אותם, מעבר לרצון הטבעי של אדם שנהנה במקום שהוא נמצא בו), ומכאן ההיכרות שלי עם המקום.
זה גם אומר שאני לא בהכרח מכיר את כל הסיפורים שאירעו בעבר ואת הכישלונות הספציפיים שאולי היו בשנים קודמות. מטבע הדברים, ההיכרות שלי מתמקדת בעיקר בכיתה שלי, וקצת בכיתה מעליי. מה היה לפני כן? אני מעריך שבגדול אותו דבר, אבל אני לא באמת יודע.
ממילא גם יכול להיות שהיו בעבר אנשים שנשרו מהקורס בגלל העומס בלימודים, למרות שהם באו עם נכונות גבוהה ללמוד. אין לי כלים להפריך או לאשר את הסיפור הזה. אני רק יכול להעיד על סמך החוויה האישית שלי, שלמרות שהלימודים מאתגרים מאוד, וממריצים את הסטודנטים להוציא מעצמם את המיטב, בסופו של יום ההכשרה מאפשרת מרחב גמישות מספיק גדול בשביל שכל אחד יוכל להגיע לאיזשהו רף מסוים שיאפשר לו להמשיך להתקדם בלימודים, ולכן גם סטודנטים שיש להם הבנה קצת פחות מהירה יכולים להשתלב בהכשרה. אולי הם יגיעו ליעדים פחות גבוהים, אבל הם בהחלט יכולים להצליח ולהשתלב בהייטק.
וזאת בעצם נקודה חשובה שכדאי להדגיש: יש בהכשרה של מפתחים משהו מאוד ייחודי (כלומר, נראה לי. אני לא באמת מכיר מקומות אחרים...), שההכשרה פחות מבוססת על הספקים קשיחים שמגובים במבחנים שעוקבים אם התלמיד עומד בקצב. כל המודל כאן שונה לגמרי; ההכשרה למעשה מתמקדת בכישורי הלמידה של הסטודנטים, והתכלית האמיתית שלה הוא להביא את הסטודנטים שהם מסוגלים לקבל חומר חדש ומסובך שהם לא מכירים - ולהצליח לעכל אותו במהירות גבוהה. כל ההכשרה מכוונת ליעד הזה (וזאת גם הסיבה שאנחנו אכן למדנו מכניקה אלמנטרית (מה שאתם כיניתם פיזיקה). המטרה היא לא לדעת פיזיקה, וברור שאי אפשר בקורס של כמה שבועות ללמוד פיזיקה. המטרה היא ללמד את הסטודנטים להיכנס לעולם חדש לגמרי של ידע - ולהצליח לדבר בצורה טובה את השפה שלו בתוך זמן קצר מאוד. וזאת תכונה שלדעתי היא הכרחית להשתלבות בהייטק).
לכן גם בלי להתייחס לגופו של מקרה, ואני בהחלט מאמין שזה דבר שיכול לקרות שמישהו יתייאש מהלימודים ויחליט לפרוש מהם, לדעתי זה לגמרי מקרה קצה שלא מאפיין את ההכשרה במפתחים באופן כללי.
אגב, גם בנוגע לאופי הלימודים, התוכנית במפתחים לא הולכת בתלם הרגיל של ההכשרות; הלימודים כאן הם פחות לרוחב ויותר לעומק. בכל תחום שלמדנו, פחות הניחו את הדגש על זה שנלמד את כל רוחב היריעה של התחום, ונדע לעשות בעל פה את כל התרגילים, אלא יותר התמקדו בתרגילים מסובכים ספציפיים, כשכנראה המטרה היא גם שנלמד את הטכניקות החשובות דווקא מתוך פרקטיקה מעשית של תרגילים, בגלל שבאופן כזה התובנות מופנמות בצורה יותר איכותית, וגם שנבין את העומק של הנושא - גם אם זה בא על חשבון חלק מהפרטים הפחות חשובים (לכן גם בקורס מכניקה, למרות שהוא היה יחסית קצר - זה ממש לא אומר שהוא היה ברמה נמוכה; הקורס פשוט התמקד בכמה תחומים ספציפיים, ואותם למדנו ברמה עמוקה וגבוהה. ואגב, הקורס היה בעברית ולא באנגלית).

באופן כללי, ביחס לנושאים האחרים: ההכשרה נמשכת 18 חודשים, שמתחלקים פחות או יותר ל-9 חודשים הכשרה מדעית (בעיקר מתמטיקה ואנגלית), ו-9 חודשים הכשרת תוכנה.
בעיקרון לא נדרש ידע מקדים לפני ההכשרה, ורוב התלמידים באמת לא מגיעים עם ידע מקדים. יש כמובן כמה בוגרי ישיבות תיכוניות/מכינות שמגיעים עם ידע כלשהו (לצד כמובן אנשים שמגיעים עם רקע באנגלית מהבית - שזה יתרון סופר משמעותי, שלצערי חסר לרובנו), אבל בגלל האופי הייחודי של הלימודים כאן, הם איבדו תוך תקופה קצרה את היתרון המוקדם שלהם ונדרשו לאותה השקעה כמו שאר התלמידים.
מה שכן, בגלל החשיבות של השפה האנגלית, ובגלל שבסופו של דבר לימוד אנגלית (כמו כל שפה אחרת) זה פונקציה של כמה שיותר אימונים, כדאי מאוד להשתדל כבר לפני הלימודים להתקדם כמה שיותר באנגלית, כדי להגיע ללימודים עם רמה כמה שיותר גבוהה באנגלית. אני באופן אישי ממליץ לשבור את השיניים כמה שיותר באנגלית וללמוד עוד מילה ועוד מילה. זה משתלם מאוד ומקל על ההתמודדות עם ההכשרה.
לגבי מלגת קיום, לפי מה שידוע לי יש אפשרות לקבל הלוואה ללא ריבית למטרות מחיה בתקופת הלימודים (בסכום שנע סביב 3,000 ש"ח בחודש), כשהחזר ההלוואה אמור להתחיל רק אחרי שמתחילים לעבוד בפועל בהייטק. אני לא מספיק בקיא מהם תנאי הזכאות להלוואה, ולכמה תשלומים היא נפרסת אחר כך, אז אין לי הרבה מה לפרט בנושא.
מה עוד נשאר לי להוסיף? בגדול הלימודים מאוד אינטנסיביים, חמישה ימים בשבוע מתשע עד חמש, עם הפסקה של 3/4 שעה בצהרים. אני מוכרח לומר שזה באמת אינטנסיבי וזה דורש רצינות והתמסרות.

ונקודה אחרונה, לגבי קבלה לעבודות: זה ממש ממש לא פשוט למצוא תפקיד ראשון בהייטק. זה מאוד קשה, ובפרט בחברות מוצלחות ונחשבות. אני רואה כאן איך החבר'ה בכיתה מעליי קורעים את עצמם כדי להתקבל לעבודה, ואני רואה שגם הטובים והמוצלחים ביותר צריכים לעבוד מאוד (!) קשה בראיונות כדי להתקבל. אז באופן אישי קשה לי להאמין שאפשר למצוא עבודה לבד, בלי תמיכה של מערכת כמו של מפתחים שמסדרת לתלמידים את הראיונות, וגם קשה לי להאמין (אם כי, כאמור, אני לא מכיר ולא רוצה להתייחס לזה) שהכשרות אחרות שלא מתחייבות להשמה (ולא זקוקות לה כחלק מהמודל הכלכלי שלהן) יפגינו הצלחה מרשימה בתחום הזה.
 

ווארעמקייט

משתמש פעיל
מה שכן, בגלל החשיבות של השפה האנגלית, ובגלל שבסופו של דבר לימוד אנגלית (כמו כל שפה אחרת) זה פונקציה של כמה שיותר אימונים, כדאי מאוד להשתדל כבר לפני הלימודים להתקדם כמה שיותר באנגלית, כדי להגיע ללימודים עם רמה כמה שיותר גבוהה באנגלית. אני באופן אישי ממליץ לשבור את השיניים כמה שיותר באנגלית וללמוד עוד מילה ועוד מילה. זה משתלם מאוד ומקל על ההתמודדות עם ההכשרה.
תוכל לפרט איזה רמת אנגלית לומדים במפתחים
ובמה להשקיע לפני הלימודים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה