דרוש מידע רגע לפני רישום: בבקשה מידע על תחום הטיפול הרגשי

מצב
הנושא נעול.

תמר ה.

משתמש מקצוען
לא כולם טיפשים.
בדיוק. לא כולם טפשים ואפילו לא חלקם.
זה ל א עניין של טפשות.
זה עניין - שאנשים כמהים למצא מישהו חכם, בטוח בעצמו, יודע, קובע! מנהיג! אומר! מושיע!
במיוחד כשהם חווים מצוקה, הם מחפשים מאד את המטפל עם התכונות האלו. שיידע ויסחף.
לחילופין, אנשים כמהים לאהבה. כמהים כמהים. למצא מי שיבטיח לה אהבה. חמלה. רוך.
במיוחד כשהם חווים חסר.
ואז, כשהעניינים טיפ טיפה מעורערים בפנים, הם נופלים לרשת של מי שמבטיח להם הבטחות מסוג זה או אחר.
להיות בטיפול אמיתי, הרבה יותר עמום, מעורפל, שהצעדים בו איטיים יותר והמטפל לא כל יודע, אלא מאמין שהידיעה תגיע מעבודה מאומצת משותפת, זה לוותר על חלום ועל פנטזיה.
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
ושאלה למפתח השיטה - מי מפקח על תכני הקורס? מהי הביקורת החיצונית על תהליכי הלמידה והתקדמות התלמידים? מהם הקריטריונים החיצוניים לקבלת התואר "מטפל" ובידי מי הם?
 

חיבור*

משתמש מקצוען
כבוגר תכנית ההכשרה של צישינסקי אני יודע לענות לעצמי את התשובות...
כאחד שעקב פה דיי הרבה על הדיונים בנושא אני זוכר 3 שאלות שחזרו על עצמם ואני יציף אותם פה לתועלת:
  1. איך ניתן ללמוד מקורס וידאו ללא מרצה שעומד מולך. השאלה מתעצמת כשמדובר בלימודי הכשרה לייעוץ רגשי.
  2. אם תרפיית הבחירה זה בעצם CBT, אז למה ללמוד אצלך 2-3 שנים. תכנית הכשרה של CBT לוקחת פחות זמן.
  3. מה ההבדלים בין קיויתי לאקדמיה ומה רמת ההכשרה שקיויתי מסוגלת לתת ביחס לרמת ההכשרה שהאקדמיה מסוגלת לתת.
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
לשם ההוגנות חושבת שלשאלות הללו תהיה צריכה להיות תשובת משקל מפי מטפל/ת מוסמכ/ת. צישינסקי לא יכול להעיד על עיסתו, אלא להשיב תשובות לשאלות,
ואם השאלות הן ביחס ללימודים מוסמכים, צריך שמי שישיב הוא איש טיפול מוסמך.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
אם תרפיית הבחירה זה בעצם CBT, אז למה ללמוד אצלך 2-3 שנים. תכנית הכשרה של CBT לוקחת פחות זמן.
תוכנית ההכשרה בCBT המאושר ע"י איטה לא לוקחת פחות זמן.
מדובר בהכשרה של שנתיים, כולל הידע הטיפולי איתו מגיעות הלומדות..
כל השנתיים מכווננות ללמידה של CBT, על ענפיה השונים, וההפרעות להן מתאימה.
ואגב, אני לא מטפלת CBT. מתחברת לגישות אחרות...
אבל חשוב בעיניי לחדד את הדברים וההבדלים.
 

בדוח

משתמש מקצוען
בעלי מסיים כעת לימודים אצל צישינסקי.
הוא מגיע ממשפחה של מטפלים שעברו את כל המסלול, ולכן גם לו מדגדגים חלק מהשאלות. אבל רק חלקם.
הוא מאוד היה רוצה לענות על דברים שעלו כאן, על סגנון הלמידה, הסרטות, הבדלים בין הגישות
(לא בהקשר האקדמי בו אין לו ידיעה מספיקה ויכולת להשוות, פשוט כי הוא לא למד באקדמיה)
אבל מכיוון ששמחה עצמו יעלה כאן הכי הגיוני בעיניו להשאיר לו את הבמה.

גם ההתקפות החזקות מידי לא עשו כל כך חשק. הם לא מביאות לשיח מאפשר...
ממטפלות כל כך מקצועיות מצופה לשיח קצת יותר קשוב ומזמין דיון. התחושה של הלחץ כאילו לוקחים כאן משהו קדוש חזקה מידי, ובמקום לשדר ביטחון בדרככן, שומעים תוקפנות. כך להרגשתנו האישית.

חשוב מאד לציין, שדווקא מאנשי מקצוע בכירים מאוד הוא קיבל הרבה מאוד ביטחון (מהסקרנות שלהם והענין אותו הביעו לגבי הדברים שהוא למד ולגבי מקרים בהם הוא התייעץ איתם ושהוא מטפל בהם).
את ה'כתף הקרה' הוא קיבל רק מהדרג הנמוך יותר של הלומדים והמלומדים.
מה אתן אומרות על כך?
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ראשית תודה על היוזמה!
שנית. לי מפריע בדיוק הפוך מהמלומדים הכבודים לעיל.
כמה צריך להסתמך על דברים ומושגים שהגיעו מבחוץ, כגון שלילת זכות הבחירה מאדם. [שהוא מונהג ע"פ טבע ר"ל]
ואיך אפשר לבנות עולם שלם ע"פ התורה שלא צריך להסתמך על כפירה. ורעיונות לא נכונים. [מסתבר שיש גם דברים אמיתיים שהגויים חקרו, אבל איך אפשר לברור מה נכון ומה לא.]
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
בעלי מסיים כעת לימודים אצל צישינסקי.
הוא מגיע ממשפחה של מטפלים שעברו את כל המסלול, ולכן גם לו מדגדגים חלק מהשאלות. אבל רק חלקם.
הוא מאוד היה רוצה לענות על דברים שעלו כאן, על סגנון הלמידה, הסרטות, הבדלים בין הגישות
(לא בהקשר האקדמי בו אין לו ידיעה מספיקה ויכולת להשוות, פשוט כי הוא לא למד באקדמיה)
אבל מכיוון ששמחה עצמו יעלה כאן הכי הגיוני בעיניו להשאיר לו את הבמה.

גם ההתקפות החזקות מידי לא עשו כל כך חשק. הם לא מביאות לשיח מאפשר...
ממטפלות כל כך מקצועיות מצופה לשיח קצת יותר קשוב ומזמין דיון. התחושה של הלחץ כאילו לוקחים כאן משהו קדוש חזקה מידי, ובמקום לשדר ביטחון בדרככן, שומעים תוקפנות. כך להרגשתנו האישית.

חשוב מאד לציין, שדווקא מאנשי מקצוע בכירים מאוד הוא קיבל הרבה מאוד ביטחון (מהסקרנות שלהם והענין אותו הביעו לגבי הדברים שהוא למד ולגבי מקרים בהם הוא התייעץ איתם ושהוא מטפל בהם).
את ה'כתף הקרה' הוא קיבל רק מהדרג הנמוך יותר של הלומדים והמלומדים.
מה אתן אומרות על כך?
לגבי התוקפנות - זוהי בדיוק העברה והעברה נגדית :) שווה חקירה במקום ההדרכה.
לגבי אנשי המקצוע שהביעו סקרנות והתעניינות, אדרבא, נשמח לשמוע דברים בשם אומרם.
 

שלמה12

משתמש חדש
בלי קשר,
חושב שחשוב להעלות כאן סילבוס של איטה ושל צישינסקי כמו גם אחרים.
מי שיש ברשותו אותם - שיעלה לכאן למען הכלל. תודה
 

ר מ

משתמש מקצוען
שלום לקוראי הפורום,
מקוצר זמן לא קראתי את כל האשכול, אני מבינה שהיו גם אשכולות נוספים בעבר שהיו ונמחקו,
איני מבקרת כאן כסדר ואיני בקיאה בחוקי ונהלי הפורום, מה גורם למחיקה ואיך אוכל למנוע שדבריי לא ימחקו לאלתר
אבל בכל אופן, אצא מגדרי ואגיב, אחרי שמשהו הסב את תשומת ליבי לנכתב כאן.

כמי שעוסקת בטיפול שנים רבות, מטפלת בשירות הציבורי, במרפאות לבריאות נפש ובקליניקה פרטית
כמי שמרצה במקומות הכשרה שונים
כמי שהוסמכה להדרכה של מטפלים
כמי שלמדה שנים ארוכות, כבר עקפתי די מזמן את העשור הראשון ללמידה, ועדיין לומדת
כמי שמקבלת הדרכה שנים ארוכות ועדיין מודרכת למרות שאני מדריכה בעצמי.
כמי שבעצמה עברה טיפול, אצל 3 מטפלות שונות, כל אחת לפחות שלוש שנים:

לא ממליצה בשום פנים ואופן ללמוד טיפול שלא אקדמי!
שוב: לימודי טיפול? אך ורק במקום אקדמי המוכר למלג, הכרוך בשנים רבות של למידה, השקעה כלכלית ובעיקר רגשית,
קריאת אינסוף ספרות ענפה (לא רק בעברית...) הדרכות, סטאז' ועוד...


האם אני מעודדת ללכת לאקדמיה? חלילה. שכל אחד ישאל את רבו ומוריו ויבחר באופן מושכל.
נפש היא לא פחות מגוף, לא יעלה על הדעת ללכת ללמוד רפואה בקורס של שנה-שנתיים-שלוש. אז למה טיפול נפשי כן???
אכן, אין לנו בינתיים מלג חרדי, אולי זה חבל, אולי בעוד כמה שנים יהיה ואולי לא,
אבל בינתיים, שום קורס/תכנית הכשרה שאינה מפוקחת תחת המלג, לא ראויה מספיק מבחינה מקצועית ולא עוברת את תנאי הסף של להיות מטפל.

אפשר לשבר קולמוסים רבים על למה לומדים קורסים "מיותרים" בטיפול, למה צריך סטטיסטיקה, למה צריך עוד הרבה מעבר ללימודי טכניקות ו"כלים", האם לימודים באקדמיה הם כפירה והאם יש מצב של תוכו אכול קליפתו זרוק ואני מתיימרת להכנס לכל זה

רק מרשה לעצמי להתפלא בקול: איך מזמינים אדם לדבר על קורס אותו משווק תחת כל עץ רענן, לבא ולהגיב פה?
האם הוא מגיב בתשלום? זה קידום מכירות?

אז רק כמה מילים על הCBT של צישינסקי היקר
איני מכירה אותו, אבל במהלך השנים האחרונות פגשתי:
- מטופלים ומטופלות ש"טופלו" בשיטתו אצל מתלמדים ומתלמדות, והגיעו חבולים למרפאות שאני עובדת בהם
ורבים הסיפורים אצל קולגות מטפלים בכל הארץ.
- מטופלים ומטופלות בקליניקה שלי וכן במרפאות ציבוריות שאני עובדת בהן, שהוכשרו כמטפלים! ידועים! בשיטה!
(כן, אנשים בעלי אישיות מורכבת, שלא היו עוברים ראיון ראשון בלימודים לתואר שני כלשהו בטיפול, עוסקים בטיפול נפשי אחרי בשיטת הבחירה וכו')
- מטפלים שלמדו אצלו והיו כנים להגיד שאינם מרגישים שיכולים וראויים לטפל באנשים והלכו ללמוד באופן מסודר או לפחות מקווים לעשות זאת...
פגשתי בעיות אתיקה איומות, בורות, פגיעה של ממש הנובעת מביטחון עצמי גדול וידע דל,
חוסר הבנה למפגש הטיפולי, טיפולים כושלים, פגיעות שצריך לתקן רק מעצם הטיפול ועוד..
ולגבי המטפלים- אני לא סבורה שאדם הנזקק לסיוע נפשי או אפילו פסיכיאטרי, אינו ראוי לטפל. כולנו- מטופלים ומטפלין כאחד, זקוקים לעזרה מקצועית,
אבל-מכאן ועד העובדה שכל מי שמשלם מתקבל ללימודים ומי שאף מצליח בשיווק מאסיבי ואגרסיבי ממלא קליניקה... זה נורא בעיני.
(פגשתי לפני כשנה וחצי אישה, במרפאה פסיכיאטרית, במצב נפשי מאוד לא יציב... שהתפארה בפני על הקליניקה המשגשגת בעקבות צישינסקי... ועל גובה הסכום שגובה לטיפול- אם שאלתם- יותר יקר ממני....)
ומפאת כבודו של האיש ומפאת כבודם של אלו שלמדו אצלו, לא אכתוב עוד ולא אסכן עוד את מחיקת האשכול.
רק אגיד שוב: אין קיצורי דרך בלימודי טיפול נפשי. מדובר במסלול ארוך, יקר, מפרך המצריך ללא הרף התפתחות אישית ומקצועית, אתיקה, ידע מקיף ורחב
ואנשי מקצוע מבינים היטב, שאין דבר כזה "להמציא" שיטה. שזה כמעט מביך להגיד את זה,
כמו שלא נלך לממציאי שיטה החוסכת ניתוח מעקפים.

ועכשיו אסיים, כי עלי לקרוא למחר לסמינר קריאה (מה זה?) שני מאמרים ארוכים מאוד שלא נכתבו בעברית
ולכתוב וורבט (מה זה?) להדרכה
ולחשוב על מקרה להצגה בסמינר קליני (מה זה?)
ולהכין ראשי פרקים לסוגיה שנדון בה בוועדת אתיקה (מה זה?)
ולסכם אינטייקים חדשים שזקוקים לקידודים בICD... ולכתוב מכתבים לקופות חולים על מטופלים שצריכים הארכה בטיפול (חינם, אגב, זו סוגיה שלא הזכרתי בנ"ל. נכון להיום כל אזרח בישראל זכאי לטיפול נפשי איכותי ללא עלות במרפאות לבריאות נפש הפזורות ברחבי הארץ וגם בריכוזים חרדיים, דרך הרפורמה בבריאות נפש)

שבוע טוב ובריאות איתנה לכולם

למרות שהנחיית מנהל האתר היא להעלות רק שאלות ענייניות, כאחת מתלמידות צישינסקי שעובדת בשטח - קשה לי להשאיר את הקוראים מבלי מענה. אשתדל לקצר...

לגמרי מבינה שאשת אקדמיה שהשקיעה את כל חייה שם, תנסה לבטל מהשורש כל כיוון חשיבה אחר. זה אנושי.
אבל הנוסח המשחיר, התוקפני והדורסני, מאלץ אותי להניח אצבע על כמה נקודות.


1. "פגשתי לפני כשנה וחצי אישה, במרפאה פסיכיאטרית, במצב נפשי מאוד לא יציב"... - בדיית כזב. ולמה? כי לפני שנה וחצי לא הייתה אף תלמידה של צישינסקי שסיימה את ההכשרה. מלבדי. ואותי לא פגשת :) (למדתי לפני שהיו קבוצות לנשים)
רק לפני שנה התחילו לצאת היועצות הראשונות להשמה, תחת הדרכה מקצועית צמודה, לאחר עמידה במבחנים, ותנאי סף נוספים עם פיקוח מלא גם על המקצועיות וגם על האתיקה. האירוע המתואר כאן פשוט לא היה יכול להתרחש טכנית. ואולי מעיד על אינטרס של כותבת התגובה..


(מלבד זאת, לא יתכן שיש לאשה המטופלת במרפאה פסיכיאטרית, במצב נפשי מאוד לא יציב וחסרת כישורים אמיתיים, קליניקה עמוסה ומשגשגת רק כי היא עברה אצל צישינסקי. נו, באמת...)

2. "מטפלים ומטפלות שהגיעו חבולים"... כל איש מקצוע מתחיל יודע שתמיד יהיו כאלו שהטיפול יהיה להם לא מוצלח ולפעמים הם גם ירגישו אכזבה.
תתפלא או לא, הפסיכולוגית האקדמית להתעדכן, שגם ב'קיויתי' מקבלים המוני מטופלים והמוני מטופלות שמגיעים מאוכזבים ופגועים ממטפלים אקדמיים מדופלמים. ודווקא גישת 'תרפיית הבחירה' סייעה להם. אז מה, לכן נתקיף ונשלול לגמרי את האקדמיה?


ובהחלט, יש כאלו שלמדו ב'קיויתי' והרגישו שחסר להם גישה אחרת ומסלול לימודים אחר ופנו לאקדמיה, וכך יש, והרבה, אנשי אקדמיה, מטפלים ומטפלות בפועל - שהגיעו ל'קיויתי' לאחר אכזבה עמוקה ממסלול ההכשרה ומרמת הידע שלהם (וממש לא רק הידע התורני הקריטי ששם רמת אנשי האקדמיה היא אפס, אלא מהצד המקצועי), וב'קיויתי' הם מרוצים ביותר.


3. רמת ההקפדה על כל הנדרש היא בלתי מתפשרת. החל משלב ההתאמה והקבלה להכשרה, ועד ההשמה בפועל.

האחריות המקצועית של הרב צישינסקי קנתה לה שם דבר, ובאה לידי ביטוי במסלול ההכשרה היסודי והייחודי בהיקפו ועומקו, ההדרכה בשפה הקלינית, והדגש הרב על האתיקה.
עובדה, הוא היחידי במגזר החרדי שמעניק סדרת לימודים כל כך רחבה ויסודית (ואולי אולי זו הסיבה שעליו מכוונת התקפתך. כי הרי על אותם קורסים קצרצרים את כלל לא מדברת).
איננו באים לא בגאווה ושחצנות אבל גם לא בביטול עצמי אוטומטי מפני ה'אקדמיה', ולא רק מסיבות ערכיות, אלא תתפלאי לשמוע, גם מנסיבות מקצועיות.


4. לגבי "המצאת שיטה'':

ההיפך לגמרי מהנאמר בתגובתך, כאילו קם מישהו יום אחד והמציא שיטה, העובדות הן שונות וכמופיע בהרחבה בסילבוס (מה, לא ראית אותו?).
חומר הלימודים מבוסס על שיטות הטיפול המוכרות, הנחקרות והמקובלות, בשפה קלינית מלאה, כאשר הייחודיות היא הבנה יסודית יותר של דרך פעולת שיטות אלו, הבנה שנרכשה אצל שמחה צישינסקי לאחר שנים ארוכות של טיפול והדרכה, ומתוך כך התגבשה הגישה המאחדת את העקרונות הקליניים לשפה חדה וברורה בהרבה, שאכן יש בה חדשנות פורצת דרך.

אולם לאחר העובדות, ארשה לעצמי גם להתייחס לנימה התוקפנית משהו בדבריך:
האם לא קמו וקמים כל העת תיאורטיקנים המפתחים שיטות טיפול?
זה מגוחך? להיפך. אלו העובדות בשטח לכל אורך התפתחות עולם הטיפול הקליני.
כל העת מתפתחות תיאוריות טיפוליות ובעקבותיהן מתודות של גישות קליניות.
אלא מה?
מקובל כנראה על הכותבת האקדמית, שפרויד ובק וסקינר ופרנקל ואריקסון וכל היתר, "ימציאו שיטות" כי הם הרי אנשי האקדמיה הנערצים,
אבל שאדם חרדי "ימציא שיטה"??? נו באמת. מה הוא כבר יודע...
 

מולטימד

משתמש פעיל
אני שמה לב משום מה
שרוב רובם של הדיונים הן בין צישינסקי לאקדמיה, למה?
 

חיולה

משתמש מקצוען
@ר מ, יש לי רק שאלה אחת:
היית הולכת לטיפול רפואי אצל רופא שלמד 3 שנים שיטה חדשה שהמציא אדם (ולא 'האקדמיה הנערצת')
וההתמחות היא לטפל ב10 מקרים קליניים ולצאת לשטח?

נכון שלפעמים יש רופאים שלמדו באקדמיה ואפשר למצוא מטופלים שלא מרוצים או גרוע מכך- ניזוקו מרשלנות כזו או אחרת, אבל עדיין אף אחד לא חושב בגלל זה ללמוד רפואה מחוץ לאקדמיה.
 

נחמד לעזור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
בדיית כזב. ולמה? כי לפני שנה וחצי לא הייתה אף תלמידה של צישינסקי שסיימה את ההכשרה. מלבדי.

בלי קשר לשאלה אם הסיפור אכן היה או שמדובר בבדיית כזב, בעיתון 'הבית שלנו' - המודיע, לפני כמה שנים טובות, פורסמה שיחה עם אחת מלונדון שמפעילה קליניקה בשיטת 'צישינסקי'

מקובל כנראה על הכותבת האקדמית, שפרויד ובק וסקינר ופרנקל ואריקסון וכל היתר, "ימציאו שיטות" כי הם הרי אנשי האקדמיה הנערצים,
אבל שאדם חרדי "ימציא שיטה"??? נו באמת. מה הוא כבר יודע...

נראה לי קצת מביך להשוות את הרב צישינסקי לפרויד או לויקטור פרנקל
ואגב, גם פרויד וגם פרנקל פרסמו מחקרים בצורה מסודרת, זכו ל'ביקורת עמיתים' כמקובל בעולם הרפואה.

כל עוד מדובר בקורסים והשתלמויות למורים ואנשי חינוך שרוצים וצריכים לדעת מושגים מעולם הנפש על קצה המזלג לצורך עבודתם, אין מבורך מזה.
אבל הכשרת מטפלים ועוד ב'שיטה ייחודית' (שלפי הפרסומים בהמודיע ועוד השיטה עוד תחדור לאוניברסיטאות) נשמעת יומרנית מגוחכת ולא רצינית, במחילה.
 
נערך לאחרונה ב:

תמר ה.

משתמש מקצוען
כל עוד מדובר בקורסים והשתלמויות למורים ואנשי חינוך שרוצים וצריכים לדעת מושגים מעולם הנפש על קצה המזלג לצורך עבודתם, אין מבורך מזה.
חושבת שזו אמירה כל כך חכמה.
וחושבת, שאם לכולנו הייתה צניעות, העולם היה יכול להיות טוב יותר.
קראתי מחקרים (אקדמיים :) ) שמדברים על כך, שבבני נוער, ההתערבויות הטובות ביותר מתרחשות על ידי גורמי הוראה ולא על ידי אנשי טיפול.
אלא מה? אם באנשי הטיפול תהיה צניעות מה הם לא יודעים לעשות, ובאנשי החינוך תהיה הצניעות להבין מה הם לא יודעים לעשות, ואיש איש יביא את ברכתו, העולם יהיה יפה יותר, לא?
 
נערך לאחרונה ב:

7880

משתמש פעיל
בוקר טוב
אני מוצא את עצמי מתפלא שוב ושוב
ככל הידוע לי אני מנהל האתר, וכמנהל האתר מותר לי לקבוע כללים ולאכוף אותם.
היו לאחרונה הרבה אשכולות שדנו על שיטות לימוד כאלו ואחרות בנושא הפסיכולוגיה, היות ואני מכיר מקרוב את הרב שמחה צישינסקי ביקשתי ממנו שיואיל לענות לשאלות שנשאלו. כדי להשאיר את האשכול ממוקד ויעיל ציינתי שהאשכול מעתה ואילך ימוקד בשאלות ענייניות ושאם יש למישהו השגה או הערה או דיון הוא יכול לפנות אלי באישי או לפתוח אשכול חדש.
לצערי יש אנשים ציניים שבמקום לנצל את ההזדמנות לשמוע תשובות מלאות ממקור ראשון מעדיפים להטריל ולנתב את הדיון שוב למחוזות של ויכוחים והכפשות.
אני חוזר שוב ומבקש, האשכול הזה מיועד עתה לשאלות ממוקדות, כל מי שרוצה לפתוח דיון בנושא או להציע שם נוסף שאליו יופנו שאלות מוזמן לפנות אלי באישי.


אני שמחה לראות שהאשכול (עדיין) לא נמחק וכי יש סובלנות למתיחת הביקורת.
אני עם תואר שני קליני ולמדתי גם קורסים משלימים עם גישות טיפוליות.
אנשים שואלים כאן שאלות מעולות. חשוב מאד שאיש מקצוע מקצועי יגיב לשאלותיהם

תמוה בעיני לתת את כובע המקצוען שיענה על השאלות לבן אדם שמקצועיותו מוטלת בספק בפני כל כך רבים מהאוכלוסיה והאסכולה הטיפולית בפרט.
אני משתדלת לעבד את הכעס שאני חשה בהעברה ולא להגיב בתקפנות אך רוצה להביע את תחושת הכאב על הנושא הפרוץ כל כך בחברה החרדית והזילות לנפש האדם שקוראת גם כאן באתר מקצועי שכזה...
מן הראוי, הנכון, ומבחינת הזהירות בנפש האדם לתת למטפל מקצועי מוכר מטעם האקדמיה להגיב לשאלות.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
יש לי תחושה שאנשים מנצלים כאן את האופציה שפרוג נתנו לפתוח את הנושא...
ואז מתחילים "לפרגן".
אנשים כלל לא שואלים שאלות,אלא יותר מביעים דעות...
הבעיה, שברגע שניקח את הדעות האלה ונעמיד אותם כדעה לדיון, כולם יהיו נגדה וחוזר חלילה....

בקצב הזה: גם אם צישינסקי יביא הסכמה של פרויד ולהבדיל ר' שלמה הופמן ז"ל ,זה לא יעזור לו .
 

בנימיני

משתמש מקצוען
יש כאן עניין מובנה של פוזיציה
אף אחד לא מצפה שאדם ששילם לצישינסקי 20 אלף שח יודיע קבל עם ועדה שבעקבות פוסט בפרוג הוא 'הבין' שהוא כילה את ממונו ולמען ההגינות הוא סוגר את 'הקליניקה' העמוסה שלו...
ברור שהם יגנו על השיטה, הם מגינים על פרנסתם ועל הבחירה שהם עשו.
זה נכון לא פחות לגבי אלה שלמדו באקדמיה
הטענה העיקרית שלי היא על הפרסום הבלתי פוסק של צישינסקי תוך מצג של תחליף ללימוד טיפול מקצועי
זה מה שגורם לאנשים ללמוד אצלו, אחר כך הם כבר לקוח שבוי כנ"ל והם יאמינו וידבררו את כל מה שהם למדו בסרטונים בקורס

הפרסום הסיבה לדעתי שהוא מותקף כאן בצורה תדירה
כשיש הרבה חאפרים בשוק מי שנמצא בפרונט יחטוף את מרבית האש
בגלל הפרסום המאסיבי הוא מייצג את התופעה של טיפול לא מקצועי עם ביטחון של איש טיפול רב נסיון.
 
נערך לאחרונה ב:

דינה הדס

משתמש רשום
עיצוב גרפי
@ר מ, יש לי רק שאלה אחת:
היית הולכת לטיפול רפואי אצל רופא שלמד 3 שנים שיטה חדשה שהמציא אדם (ולא 'האקדמיה הנערצת')
וההתמחות היא לטפל ב10 מקרים קליניים ולצאת לשטח?

נכון שלפעמים יש רופאים שלמדו באקדמיה ואפשר למצוא מטופלים שלא מרוצים או גרוע מכך- ניזוקו מרשלנות כזו או אחרת, אבל עדיין אף אחד לא חושב בגלל זה ללמוד רפואה מחוץ לאקדמיה.

אם הרופא הזה יודע במה הוא יודע לטפל ובמה לא, והוא יודע להפנות לאחרים בעת הצורך, וכן אם את מה שהוא יודע, הוא יודע מצוין וגם קוצר הצלחות מטורפות, אז בודאי שהייתי הולכת אליו, למה לא??
(אני מכירה באופן אישי הרבה מקרים שטופלו אצל מטפלים של צישינסקי.
ליויתי כמה וכמה מטופלים כאלו, ושמעתי מכלי ראשון שהם פשוט נולדו מחדש! אנשים שיצאו מדיכאון, מהתמכרות, מאוסידי, מחרדות, והם מתארים יציאת מצרים אמיתית!)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה