דיון עמוד השדרה של המשקיע הפאסיבי

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
‘עמוד השדרה של המשקיע הפאסיבי’ אינו עוד מאמר.
“עמוד השדרה” הוא עמוד הנותן מענה לתהיות רבות שמשקיע פאסיבי חייב לדעת לענות לעצמו.
ב”עמוד השדרה” רוכזו מחקרים ומאמרים שבדרכם הוכיחו את נכונותה של ההשקעה הפאסיבית. העמוד המתין ליום שאולי יעשה בו שימוש.

מי צריך עמוד שדרה?!​

משקיעים פאסיביים, כמו אנשים רבים וטובים, נוהגים לפעמים לבזבז את זמנם בקריאת חדשות. מטבע הדברים הם נחשפים לעודף אינפורמציה שלא אמורה להגיע לידיעתם. על הרוב האינפורמציה גם לא מדויקת ופעמים רבות שגויה. (אחד המקורות, אך יש לכך מקורות רבים. חפשו.)
אתם מכירים ויודעים שנטלתי על עצמי את המשימה לחזק את ההשקעות הפאסיביות במגזר החרדי. כעת מתוקף המשימה שנטלתי על עצמי מוטל עלי: להרגיע.
מתוך הסולידית:

לגיטימי לא לעשות דבר

השוק מזמן לנו “מצבי סכנה” רבים. הנטייה האינסטינקטיבית במצבים כאלה היא לעשות משהו או לברוח, למכור בבהלה, לבצע שינויים חדים בהקצאת הנכסים, להציל את מה שאפשר. דרך הפעולה הסבירה ביותר והמועילה ביותר מנקודת המבט של המשקיע לטווח ארוך היא לקפוא במקום, להיצמד לתכנית המקורית ולא לעשות דבר נוכח הסערה. האויב הגדול ביותר של המשקיע הוא הוא עצמו, וליתר דיוק דחפיו האמוציונליים. זה בסדר לחוות בהלה – אבל אסור לפעול על פיה. במילותיו של בוגל –DON’T JUST DO SOMETHING, STAND THERE!. (מתוך הסולידית עם שינויים שלי)
משקיעים פאסיביים
לעיתים במוחו של המשקיע הפאסיבי מנקרת הפאסימיות: “אולי צריך לשנות במהירות האפשרית את הקצאת הנכסים”?!.
חברים יקרים!
אל תתנו לפאסימיות ומחשבות קיצוניות להיכנס למחשבות שלכם!
תרחישים פאסימיים כמו אלה שעולים במחשבה שלכם, נמצאים רק בראש שלכם. חבל, תוציאו אותם! תראו תמיד את המצב הקיים, כי רק הוא מה שקורה באמת.
עצה שלי: תמעטו ככל האפשר בצריכת תקשורת. התנזרו לחלוטין מתקשורת בקבוצות והודעות מידיות. מה שתצטרכו לדעת כבר יגיע לידיעתכם.
אל תתנו לרגש לאכול אתכם!
שנאת ההפסד כמו תאוות הבצע הם האויבים הכי גדולים להשקעות שלכם.
התעסקו בתחביבים שלכם. תחשבו על דברים שמשמחים אתכם. תשדרו חוסן. תעזרו לאחרים. היו רגועים!
בעמוד זה רוכזו מספר קישורים למחקרים ומאמרים המוכיחים שדרך ההשקעה הנכונה והמניבה ביותר היא ההשקעה הפאסיבית.
קריאה מהנה!
כך כתב לי היום שלמה:
שלום אהרן !
עקב המצב הקשה השורר בארץ
רציתי לשאול האם בטוח להשאיר את הכסף שיש לי בקרן מיטב כספית שקלית כשרה (800 אלף שקל של הדירה)
בינתים לא ראיתי שם שינויים. אבל שמעתי שהמדדים בארץ יורדים. האם זה קשור לזה ?
תודה ושנתבשר רק בשורות טובות.
ענו לשלמה בתגובות, נטרלו את הרגש וענו מהשכל. היו אופטימיים!
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה