ב. לחלק ממתקים לא צריך שוקולדים או חטיפים ודברים גדולים מספיק כל פעם שתי עדשים קטנים הילדים הרבה יותר מעריכים את זה ותתפלא לשמוע יתנהגו מאוד יפה ויקשיבו וישתתפו בשיעור בשביל שתי עדשים קטנים.
מה יקרה בימים שהוא לא יביא, או שיגמר לו?
הדבר הכי חשוב במשמעת זה,
עקביות אמרת משהו, גם בטעות, תקיים את מה שאמרת, גם אם יפול טיל, זה יקרה, הן לטוב והן למוטב
א. אתה צריך לזהות את שתים שלוש המובילים והדומיננטים בכיתה ו"לגייס" אותם לשירותך, הם צריכים לאהוב אותך ולהיות קשורים אליך, לא יודע בדיוק איך האם בממתקים או מילה טובה או גם וגם אבל כשהם בכיס שלך הכול קל יותר וחלק יותר גם במשמעת וגם בהקשבה וההשתפות של התלמידים בשיעורים,
גם כאן, ילד לא יכול להיות מוערך רק מ-ממתקים, ביום שהוא לא קיבל ממתק, סימן שהוא לא התנהג טוב? מבחינת הילד, כן! (אם זה מה שאנחנו משדרים לו) הקשר צריך להיות גם פה בצורה עקבית ובשום אופן לא בצורה חברית! שלא ירגישו שהם חברים של הרב'ה אלא הרב'ה הוא חבר שלהם, ושזה לא יגרום שהוא לא יעניש אותם בגלל שהוא "צריך" אותם.
לסיכום,
עקביות במשמעת זה שם המשחק, תיהיה עקבי תצליח בגדול!
איך למסור שיעור הכי מרתק מושך מלהיב
שאלה,
כמה זמן ילד יכול להתרכז בשיעור?
חמש דקות מקסימום!!!
כמה היית קרוב לזמן הזה?
אבל, והאבל הוא גדול!
השיעור שלנו נע בין 20דק' בגיל הצעיר ל-40 דק' ויותר בגיל המבוגר, מה עושים?
הפתרון הוא, דבר ראשון וקודם כל, להסתובב בכתה! לא לשבת על המקום ולהרדם וככה למסור שיעור גם אנחנו לא יכולים לשמוע מרצה שמשתעמם מהתוכן של עצמו, דבר שני,
כל חמש דקות (פחות או יותר) לעשות משהו אחר בשיעור, לדוגמא,
אם דברת בקול נמוך תגביה את הטון, לא לרמה של צעקה אבל כן טון יותר גובה ודרמטי ש"ימלא" להם את "הבטריה"
אחרי חמש דקות לשאול איזה ילד שנראה כאחד שהקשיב שאלה (לא קשה) כדי להחיות חזרה את הכיתה ("הרב'ה שואל שאלות תוך כדי, כדאי לי להקשיב!" ציטוט מתוך מוחו של התלמיד) וכן על זה הדרך.
בהצלחה!