עזרה למורה חדש

הכי הכי טוב

משתמש פעיל
אשמח לקבל כל חומר בנושא
משמעת בכיתה פרקטיקות וכדומה ולא הרצאות משעממות על ההבדלים בין השיטות השמרניות למערביות
אלא יותר דברים מעשיים
וכן חומר בנושא איך למסור שיעור הכי מרתק מושך מלהיב וכו'
תודה לעוזרים
 

אברך.

משתמש מקצוען
א. אתה צריך לזהות את שתים שלוש המובילים והדומיננטים בכיתה ו"לגייס" אותם לשירותך, הם צריכים לאהוב אותך ולהיות קשורים אליך, לא יודע בדיוק איך האם בממתקים או מילה טובה או גם וגם אבל כשהם בכיס שלך הכול קל יותר וחלק יותר גם במשמעת וגם בהקשבה וההשתפות של התלמידים בשיעורים,
ב. לחלק ממתקים לא צריך שוקולדים או חטיפים ודברים גדולים מספיק כל פעם שתי עדשים קטנים הילדים הרבה יותר מעריכים את זה ותתפלא לשמוע יתנהגו מאוד יפה ויקשיבו וישתתפו בשיעור בשביל שתי עדשים קטנים.
 
נערך לאחרונה ב:

ראובן ליבוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
ב. לחלק ממתקים לא צריך שוקולדים או חטיפים ודברים גדולים מספיק כל פעם שתי עדשים קטנים הילדים הרבה יותר מעריכים את זה ותתפלא לשמוע יתנהגו מאוד יפה ויקשיבו וישתתפו בשיעור בשביל שתי עדשים קטנים.
מה יקרה בימים שהוא לא יביא, או שיגמר לו?
הדבר הכי חשוב במשמעת זה, עקביות אמרת משהו, גם בטעות, תקיים את מה שאמרת, גם אם יפול טיל, זה יקרה, הן לטוב והן למוטב
א. אתה צריך לזהות את שתים שלוש המובילים והדומיננטים בכיתה ו"לגייס" אותם לשירותך, הם צריכים לאהוב אותך ולהיות קשורים אליך, לא יודע בדיוק איך האם בממתקים או מילה טובה או גם וגם אבל כשהם בכיס שלך הכול קל יותר וחלק יותר גם במשמעת וגם בהקשבה וההשתפות של התלמידים בשיעורים,
גם כאן, ילד לא יכול להיות מוערך רק מ-ממתקים, ביום שהוא לא קיבל ממתק, סימן שהוא לא התנהג טוב? מבחינת הילד, כן! (אם זה מה שאנחנו משדרים לו) הקשר צריך להיות גם פה בצורה עקבית ובשום אופן לא בצורה חברית! שלא ירגישו שהם חברים של הרב'ה אלא הרב'ה הוא חבר שלהם, ושזה לא יגרום שהוא לא יעניש אותם בגלל שהוא "צריך" אותם.
לסיכום,
עקביות במשמעת זה שם המשחק, תיהיה עקבי תצליח בגדול!
איך למסור שיעור הכי מרתק מושך מלהיב
שאלה,
כמה זמן ילד יכול להתרכז בשיעור?
חמש דקות מקסימום!!!
כמה היית קרוב לזמן הזה?
אבל, והאבל הוא גדול!
השיעור שלנו נע בין 20דק' בגיל הצעיר ל-40 דק' ויותר בגיל המבוגר, מה עושים?
הפתרון הוא, דבר ראשון וקודם כל, להסתובב בכתה! לא לשבת על המקום ולהרדם וככה למסור שיעור גם אנחנו לא יכולים לשמוע מרצה שמשתעמם מהתוכן של עצמו, דבר שני,
כל חמש דקות (פחות או יותר) לעשות משהו אחר בשיעור, לדוגמא,
אם דברת בקול נמוך תגביה את הטון, לא לרמה של צעקה אבל כן טון יותר גובה ודרמטי ש"ימלא" להם את "הבטריה"
אחרי חמש דקות לשאול איזה ילד שנראה כאחד שהקשיב שאלה (לא קשה) כדי להחיות חזרה את הכיתה ("הרב'ה שואל שאלות תוך כדי, כדאי לי להקשיב!" ציטוט מתוך מוחו של התלמיד) וכן על זה הדרך.
בהצלחה!
 

**Moko**

משתמש מקצוען
זכור לי שיעור מאוד משמעותי בסמינר שהמורה נכנסה ופתחה ברצף של בקשות: "תפתחו שם את החלון, תלכו קצת אחורה עם השולחן" ואח"כ הסבירה שכדי ללכוד את תשומת הלב ובעיקר למען המשמעת צריך להתחיל בדברים קטנים שהגיוני לבקש מהם, וככה ההתחלה היא ברגל ימין
כלומר אם במהלך השיעור תצטרך לבקש שקט או לאיים שתוציא מהכיתה - המילה שלך תיהיה חזקה יותר כי כבר הראית להם בתחילת השיעור שאתה מוביל.
 

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
בלת"ק

לגבי משמעת- הזמן שבו רוכשים את המשמעת הוא התקופה הראשונה של הלימודים , בחודש חודשיים הראשונים, לא לוותר לאף תלמיד ולא לותר על אף תלמיד, לחזור על הכללים שוב ושוב כמו מנטרה ואם יש חלילה תלמיד שפחות בא לנו בטוב - ליצור איתו שיחות וכנ"ל עם הוריו , כשהוא יראה שגם המורה וגם ההורה ביחד - זה החוט המשולש השלם!
ליצור טבלאות התנהגות לנהוג ביד חזקה ואוהבת!
בד"כ אין משמעת שמשעם ואין לתלמידים רצון ללמוד או תעסוקה הולמת.

ככל שתלמידים מעורבים בשיעור ופעילים בו - החומר הלימודי יכנס להם טוב טוב לראש....יכול להיות שהכיתה לא תהיה דוממת אבל זה שווה,
וגם דבר נוסף שאני עושה בכיתתי אם אני מלמדת נושא מסוים אז להכניס אותו בכל הרבדים לדג' הבאתי טקסט על סוגי בתים והחומרים ממנו הם נוצרים - אז יהיה דף בחשבון עם בנינים וקומות של תרגילים שצריך לפתור ואח"כ לצבוע את התוצאה הגדולה ביותר, ויצירה- לתת לכל קבוצת תלמידים ליצור בית מחומר שונה, כל ילד שלך לי תמונה שלו מפינה שהוא אוהב בבית וסיפר לנו עליה וכך נוצר קיר בכיתה בקיצור להשתדל לא ללמד משעמם! להכניס חיים למקצוע, גם אם זה גמרא או כל מקצוע תורני אחר- אפשר לעשות מיצג של תיבת נח של 10 המכות וכו'

אפשר גם לעשות מצע כיתתי - לדג' לקחתי בקבוק רחב של 2 ליטר וחילקתי אותו עם סלוטיפ צבעוני ל_4 לרוחב (כמין שנתות ) ובכל קו - שהוא קו יעד התלמידים יקבלו תצופר , ממלאים את הבקבוק ע"י גולות אתה קובע מראש מה המטרות ולפיהן אתה מציב את הכלל למשל כולם מחכים בכיתה בצלצול - אז ניתן להחליט כמה גולות מקבלים על כך כעין תמחור לדג' קו ראשון הארכת הפסקה קו שני גלידה וכו'
בהצלחה רבה!
 

**Moko**

משתמש מקצוען
בלת"ק

לגבי משמעת- הזמן שבו רוכשים את המשמעת הוא התקופה הראשונה של הלימודים , בחודש חודשיים הראשונים, לא לוותר לאף תלמיד ולא לותר על אף תלמיד, לחזור על הכללים שוב ושוב כמו מנטרה ואם יש חלילה תלמיד שפחות בא לנו בטוב - ליצור איתו שיחות וכנ"ל עם הוריו , כשהוא יראה שגם המורה וגם ההורה ביחד - זה החוט המשולש השלם!
ליצור טבלאות התנהגות לנהוג ביד חזקה ואוהבת!
בד"כ אין משמעת שמשעם ואין לתלמידים רצון ללמוד או תעסוקה הולמת.

ככל שתלמידים מעורבים בשיעור ופעילים בו - החומר הלימודי יכנס להם טוב טוב לראש....יכול להיות שהכיתה לא תהיה דוממת אבל זה שווה,
וגם דבר נוסף שאני עושה בכיתתי אם אני מלמדת נושא מסוים אז להכניס אותו בכל הרבדים לדג' הבאתי טקסט על סוגי בתים והחומרים ממנו הם נוצרים - אז יהיה דף בחשבון עם בנינים וקומות של תרגילים שצריך לפתור ואח"כ לצבוע את התוצאה הגדולה ביותר, ויצירה- לתת לכל קבוצת תלמידים ליצור בית מחומר שונה, כל ילד שלך לי תמונה שלו מפינה שהוא אוהב בבית וסיפר לנו עליה וכך נוצר קיר בכיתה בקיצור להשתדל לא ללמד משעמם! להכניס חיים למקצוע, גם אם זה גמרא או כל מקצוע תורני אחר- אפשר לעשות מיצג של תיבת נח של 10 המכות וכו'

אפשר גם לעשות מצע כיתתי - לדג' לקחתי בקבוק רחב של 2 ליטר וחילקתי אותו עם סלוטיפ צבעוני ל_4 לרוחב (כמין שנתות ) ובכל קו - שהוא קו יעד התלמידים יקבלו תצופר , ממלאים את הבקבוק ע"י גולות אתה קובע מראש מה המטרות ולפיהן אתה מציב את הכלל למשל כולם מחכים בכיתה בצלצול - אז ניתן להחליט כמה גולות מקבלים על כך כעין תמחור לדג' קו ראשון הארכת הפסקה קו שני גלידה וכו'
בהצלחה רבה!
(y)(y)(y) מורה מהחלומות
 

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
(y)(y)(y) מורה מהחלומות
משתדלת מאוד למרות שלא נראה לי שהייתי כזו בשנה הראשונה שלי,
אבל עובדת עם ציבור מעורב שאם חלילה ילד עוזב זה לחילוני ואז מרגישה מאוד לא טוב ושנכשלתי...וחבל כי גם אם לא כל הילדים בכיתה שלי יהיו דוסים עם פאות אני מקווה שזיקה ורגש חם ליהדות יהיה להם!
 

הכי הכי טוב

משתמש פעיל
רוב תודות על כל העצות המחכימות יש המון מה ללמוד מהנסיון שלכם
קראתי על רעיון לחלק פתקי ממו לכל הילדים ביום הראשון
ושכל ילד יכתוב איזה התנהגות מוכרחת בכיתה לדוגמא שהמורה נכנס כולם עומדים במקום וכדומה
הרעיון שזה גם כלל משמעתי מצד שני זה מגיע מהילדים
אני רק לא בטוח שזה מתאים לילדים בגילאי 8
מה דעתכם?
 

יאט

משתמש פעיל
רוב תודות על כל העצות המחכימות יש המון מה ללמוד מהנסיון שלכם
קראתי על רעיון לחלק פתקי ממו לכל הילדים ביום הראשון
ושכל ילד יכתוב איזה התנהגות מוכרחת בכיתה לדוגמא שהמורה נכנס כולם עומדים במקום וכדומה
הרעיון שזה גם כלל משמעתי מצד שני זה מגיע מהילדים
אני רק לא בטוח שזה מתאים לילדים בגילאי 8
מה דעתכם?
לא חושבת שזה נכון.
המורה הוא זה שצריך לומר מה צריך להיות בכיתה , אתה המוביל, אתה המחליט!
 

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
יש באחיה ידע הרבה חומר לימודי טוב,
אפשר לשוחח עם הילדים על מה צריך בכיתה כדי שנצליח אבל זה קצת יבש אפשר אולי לדמות את זה לאמא שמכינה עוגה, אילו חומרים חייב שיהו בעוגה ? אם חלילה היא שכחה קמח מה קורה? לספר ולהרחיב כמו שיש בעוגה חומרים בסיסים כך גם בכחיתה שלנו חייבים חומרים בסיסים כדי להצליח....מה אתם חושבים אילו דברים יכולים לגרום לנו להצלחה ? וכו'
 

הכי הכי טוב

משתמש פעיל
אם יש למישהו הרצאות עדיף בעברית אפשר גם באנגלית על משמעת וניהול שיעור אשמח לקבל
תודה
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אשמח לקבל כל חומר בנושא
משמעת בכיתה פרקטיקות וכדומה ולא הרצאות משעממות על ההבדלים בין השיטות השמרניות למערביות
אלא יותר דברים מעשיים
וכן חומר בנושא איך למסור שיעור הכי מרתק מושך מלהיב וכו'
תודה לעוזרים
איזה כיתה?
 

ZIPI31

משתמש צעיר
הרב משה בלוי דיבר לפני בין הזמנים בהאזינו באולם בית ישראל תחפש באינטרנט ותשמע,
אני עושה את מה שהוא אמר בכיתה והכל פשוט עובד
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
וואלה זה הכיתה שלימדתי ב4 שנים האחרונות (השנה אני עולה לכיתה ה ב"ה)
אשמח לעזור לך בשמחה במייל (כתוב את המייל שלך ואשלח לך)
וכן אתה יכול להצטרף לפורום מלמדים אצל @שוקי פרוגר ולקבל הרבה טיפים ועצות וכו' וכו'
 

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
כלל חשוב שמאוד מבסס משמעת בכיתה-
אף פעם לא לאים בעונש שלא תוכל לעשות בסוף.
הרבה מורים מתחילים טועים בזה ובלי לשים לב נכנסים למאבקי כוח עם התלמידים.
שניה לפני שמוציאים משפט לחשוב ברצינות אם תעמוד מאחוריו.

זכור לי לפני כמה שנים תלמיד בכיתה ב' שממש לא עשה כלום בכיתה.
אחרי כמה שיחות רציניות עם ההורים שהסברתי להם את ההרס במצב הנוכחי
סיכמתי איתם שאני יום אחד לא אשחרר אותו הביתה אם הוא לא יבצע את המטלות הלימודיות.
בחרתי ביום שהיתי צריכה להישאר בכל מקרה בבית ספר (הוא כמובן לא ידע מזה)
והודעתי לו שאם היום הוא לא יבצע את המשימות הוא לא ילך הביתה.
הוא לא האמין לי, אבל לקח לו כמה שעות להבין.
בתכלס נשארתי איתו בכיתה עד 4 וזו היתה הפעם האחרונה שלו בהשתמטות ממשימות לימודיות!!
הוא פשוט ידע שאני אהיה מסוגלת לזה שוב.
א"א לתאר את הרווח המשמעתי הענק שיצא מזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה