עוגות/עוגיות עוגת מזונות בפסח (לא שרויה)

צפורה. ב.

משתמש פעיל
למי שרוצה להתפנק בשבת בבוקר אחרי קידוש עם עוגה שווה שברכתה מזונות....

לפני המתכון אוסיף את החלק הטכני בזהירות שלא יבוא חלילה מים במגע עם המצות...
1. מנקה ומיבשת היטב את השיש
2. פורסת נייר מגבת על כל השטח
3. מייבשת היטב את כל כלי ממיקסר+ קערה +כף
4. מכינה את כל המוצרים הדרושים ליד המיקסר
וקדימה לעבודה...


8 ביצים מופרדות
2 כוסות סוכר
להקציף לקצף יציב

1/3 כוס לימון
1/3 כוס שמן
8 חלמונים
לערבב בנפרד ולהוסיף לקצף

1/2 כוס שקדים טחונים
3/4 כוס אגוזים טחובים
3/4 כוס קוקוס
ניתן להוסיף שוקולד ציפס לאלו שנוהגים...

לערבב בנפרד ולהוסיף לקצף במהירות נמוכה



להוסיף 1 כוס קמח מצה (טוחנת לבד עם כלים יבשים)
ולערבב בכף בתנועות קיפול (מאד קשה לנקות את המקצף בצורה יבשה מפרורי המצה)
להכניס לתבנית בינונית ולאפות 10 דק' על 250 מעלות
ולהוריד על 180 מעלות עד שהעוגה יבשה...



אח"כ אני מנגבת את כל הכלים בנייר מגבת ורק אז שוטפת במים...
צפה בקובץ המצורף IMG_2235.JPG
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
איזו השקעה!
הטחינה יוצאת טוב?
(יש לי מתכון מעולה לעוגיות לא שרויה מקמח מצה, אבל הבעיה שלי היא שזה מצות מכונה. תוהה עד כמה שווה להשקיע בטחינת מצות יד)
 

צפורה. ב.

משתמש פעיל
איזו השקעה!
הטחינה יוצאת טוב?
(יש לי מתכון מעולה לעוגיות לא שרויה מקמח מצה, אבל הבעיה שלי היא שזה מצות מכונה. תוהה עד כמה שווה להשקיע בטחינת מצות יד)
זה ממש לא השקעה
העניין הוא רק במודעות ובתכנון
נראה לי שמתחילת העבודה לקח לי 20 דק' עד שהעוגה נכנסה לתנור...
יש לי בלנדר יד שעושה עבודה מצוינת...
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
יש פה שילוב של מצה עשירה עם פ"ת הבאה בכיסנין.
איך המוציא?
קמח מצה אינו מצה עשירה.
זו מצה שברכתה המוציא וכדי להוציאה מברכת המוציא יש צורך שתעבור בישול או טיגון
(לא יודעת בדיוק לצטט את ההלכה. תבדקו)
 

נעמה :)

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איזו השקעה!
הטחינה יוצאת טוב?
(יש לי מתכון מעולה לעוגיות לא שרויה מקמח מצה, אבל הבעיה שלי היא שזה מצות מכונה. תוהה עד כמה שווה להשקיע בטחינת מצות יד)
אנחנו טוחנים כל שנה ממצות יד (במטחנת תבלינים) ויוצא דק ומעולה.
תשמרי לשנה הבאה ;)
 

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הערה קטנטנה- מיץ לימון רק אם סוחטים לבד זה בלי מים- אל תסמכו על החנות!!! כנל בכל מיצי פרות לעניין שרויה- גם מה שכתוב 100%
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
@צפורה ב.
לא מספיק בקיאה בהלכות,
אבל זה נקרא לא שרויה?
שרויה זה לא רק במים, זה גם במיצי פירות (ונראה לי שיש דעה בהלכה שמיצי פירות חמורים אפילו ממים)
שרויה זה רק במים!
אמנם כשיש מעט מים אז מי פירות מחמיצים הרבה יותר מהר וזה אפי' חמור יותר ממים לבד, אבל כשאין טיפת מים אין מי הפירות מחמיצים כלום.
(מה שרואים שגם חלב וביצים מתפיחים, אין זה חימוץ. התפחה אינה חימוץ אלא בלש' חז"ל- סירחון. ההתפחה שהינה חימוץ היא רק בחמשת מיני דגן בתערובת מים, כולה או מקצתה)
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
מברור אצל רבנים
רציתי ליידע שבמקומות שהחמירו לא לאכול שרויה החמירו גם לא להכין מאכלים ועוגות מקמח מצה שנטחן לבד ומי פירות, מפני כמה טעמים ואכמ’’ל.
 

צפורה. ב.

משתמש פעיל
@צפורה ב.
לא מספיק בקיאה בהלכות,
אבל זה נקרא לא שרויה?
שרויה זה לא רק במים, זה גם במיצי פירות (ונראה לי שיש דעה בהלכה שמיצי פירות חמורים אפילו ממים)

מברור אצל רבנים
רציתי ליידע שבמקומות שהחמירו לא לאכול שרויה החמירו גם לא להכין מאכלים ועוגות מקמח מצה שנטחן לבד ומי פירות, מפני כמה טעמים ואכמ’’ל.

אכן אלו המקפידים רחוק בשרויה, מהדרים לא להביא במגע את המצה גם לא למי פירות אפי' ללא תערובת מים בכלל

אני התייחסתי לאלו שלא מחמירים עד כדי כך ולא אוכלים מצה עם ניילון או שולחן נפרד...
ואכן תערובת מי פירות עם מים אפי' מעט מחמיצה מהר אבל לא כשהיחס של המים במי פירות הוא אפסי
יש מחלוקת אחרונים בזה והמשנ''ב מחמיר גם כשהתבטל המים במי פירות
אבל ברוב החומרים שהם 100% פרי/חלב, גם אם יש בהם טיפה מים אין סבירות שזה יהפוך את כל המי פירות למחמיצים בגלל כמות מים המינורית
הכותב הוא בעלי...
ואני מוסיפה..
שנראה לי שהפורום הוא לא מקום לדיון הלכתי. שכל אחד ימשיך לפי מנהגו...
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אכן אלו המקפידים רחוק בשרויה, מהדרים לא להביא במגע את המצה גם לא למי פירות אפי' ללא תערובת מים בכלל

אני התייחסתי לאלו שלא מחמירים עד כדי כך ולא אוכלים מצה עם ניילון או שולחן נפרד...
ואכן תערובת מי פירות עם מים אפי' מעט מחמיצה מהר אבל לא כשהיחס של המים במי פירות הוא אפסי
יש מחלוקת אחרונים בזה והמשנ''ב מחמיר גם כשהתבטל המים במי פירות
אבל ברוב החומרים שהם 100% פרי/חלב, גם אם יש בהם טיפה מים אין סבירות שזה יהפוך את כל המי פירות למחמיצים בגלל כמות מים המינורית
הכותב הוא בעלי...
ואני מוסיפה..
שנראה לי שהפורום הוא לא מקום לדיון הלכתי. שכל אחד ימשיך לפי מנהגו...
זה לא עניין של מחמירים ואוכלים רק עם ניילון
והשאלה כאן היא לא אם מי פירות מחמיצים או לא
אלא בגלל גזירה שגזרו לא לטחון מצה יבשה כלל, בגלל מעשים שהיו.

וכשמביאים מתכון כזה חשוב ליידע באותו מקום שיש כאן מכשול שיש כאלה שלא יודעים.
 

צפורה. ב.

משתמש פעיל
זה לא עניין של מחמירים ואוכלים רק עם ניילון
והשאלה כאן היא לא אם מי פירות מחמיצים או לא
אלא בגלל גזירה שגזרו לא לטחון מצה יבשה כלל, בגלל מעשים שהיו.

וכשמביאים מתכון כזה חשוב ליידע באותו מקום שיש כאן מכשול שיש כאלה שלא יודעים.

''גזירה'' ?
מי גזר
כל עניין השרויה הוא חומרא שנוצרה מחששות
אין תקנה או הלכה על זה
זה הכל גדר על גדר וסייגים ע''ג סייגים
וכל אחד מכיר את רמת ההידור של משפחתו ובית אביו

מי שלא יודע כנראה שאכן לא מקפדים אצלו ע''ז
כשיבוא גר צדק בלי מסורת אולי אדגיש לו שיש מנהגים שונים
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
''גזירה'' ?
מי גזר
כל עניין השרויה הוא חומרא שנוצרה מחששות
אין תקנה או הלכה על זה
זה הכל גדר על גדר וסייגים ע''ג סייגים
וכל אחד מכיר את רמת ההידור של משפחתו ובית אביו

מי שלא יודע כנראה שאכן לא מקפדים אצלו ע''ז
כשיבוא גר צדק בלי מסורת אולי אדגיש לו שיש מנהגים שונים
המג"א מביא בכנסת הגדולה מעשה שהיה באשה ששמה בדגים קמח מצה וסברה חברתה וכו' ושמה קמח רגיל.
אמנם יש שם נושא ויש חולקים, אך זה לא הטעם היחיד ויש עוד טעמים

וברוב רובם (ככה"נ כולם) של החצרות החסידיות שמחמירים בשרויה אינם טוחנים מצה לקמח מצה.
הערה: ייתכן מאד שיש כאלה שאם ישאלו יתברר להם שלא נוהגים כך, רק שהרעיון לא עלה על דעתם ולכן לא שאלו.
רציתי ליידע שיש פה דבר שצריך לדעת. מעבר לזה הויכוח ההלכתי מיותר
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  51  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה