דרוש מידע נטחן לאחר הפסח?!

אי הבנה

משתמש צעיר
רק שימו לב שהתגובה לגבי הקמח השנה זוהי תגובת המפעל
מהעדה החרדית לא שמענו כלום...
זה פשוט לא מעניין אותם כי הם לא מכירים במושג הזה של נטחן או לא נטחן
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
אני בעד שכולם יחמירו ככה אני יכול להיכנס לחנות אחרי פסח ולקנות מכל הבא ליד למרות שיש ממש קצת כי כל החנויות מוציאים כמעט את כל החמץ לפני פסח....
אז רבוייסי נא להחמיר חשוב מאוד!!:ROFLMAO::ROFLMAO:
חבל תחכה קצת יגיע סחורה טרייה
ככה אולי תשאיר לנו גם משהו
 

תגובתי

משתמש מקצוען
עד כמה שידוע לי רוב החנויות היום קונות בקומיסיון, כלומר שבמידה מסוימת הסחורה נשארת בבעלות החברה המייצרת, והחנות משמשת כעין מתווך, לכן לקנות מחנות של גוי לא בהכרח פותר את העיה.
יתכן שווה בדיקה
ומה עם החזרות שאם מישהו רכש חמץ לפני פסח ולא מכר את החמץ ולאחר החג הוא מחזיר את זה לחנות ומגיע יהודי טוב וצורך חמץ שעבר עליו הפסח
 

שמעון963852741

משתמש פעיל
יתכן שווה בדיקה
ומה עם החזרות שאם מישהו רכש חמץ לפני פסח ולא מכר את החמץ ולאחר החג הוא מחזיר את זה לחנות ומגיע יהודי טוב וצורך חמץ שעבר עליו הפסח
אני לא רב, אבל לדעתי זה מיעוט מבוטל שלא צריך לחשוש לו.
החברה המייצרת אם יש לה כשרות הכל בסדר כי הם דואגים גם למכירת חמץ
הבעיה היא בעיקר סוחרים פרטיים
וחזרות מחנויות שלא מכרו
אני חושש לגר"א שמכירת חמץ נראית בהערמה, ולכן מחמיר בנמכר.
 

חכמיהרזים

משתמש מקצוען
יש כאן קצת בלבול
בענין חמץ שנמכר יש חומרא ידועה שלא לאכול אותו אחרי הפסח
וודאי שלא למכור חמץ גמור בפסח
לענין קמח שהוא מעיקר הדין לא חמץ וזה כבר היה כך מימים קדמונים
ובדור האחרון עוד יותר קל כיון שכמעט שהוא לא נרטב
על זה הקיל הסטייפלר
והדעת הפשוטה היא שאין מקום כלל להחמיר בזה
ולכן באמת בקמח אי אפשר לומר שיש כאן תקלה כ"כ חמורה בקדשי ישראל וכו'
ולכן ת"ח שיודעים משהו מקילים הרבה בקמח
והמחמירים הרבה פעמים הם אלו שלא יודעים כ"כ ונסחפים אחר הרוח בלי להעמיק בענין
 

RBF

משתמש צעיר
הגרי"ש אליישיב זצוק"ל היה אחד המחמירים הגדולים בנושא
לא ידוע לי אם גם על קמח יבש
 

אי הבנה

משתמש צעיר
בענין חמץ שנמכר יש חומרא ידועה שלא לאכול אותו אחרי הפסח
מקור?
החומרא היא לא למכור חמץ בעין, וכן האיסור של חמץ שעבר עליו הפסח בלא מכירה הוא קנס שרבנן קנסו את מי שהשהה חמצו בפסח ועבר על איסור דאורייתא.
החומרא הידועה שלא לאכול מה שנמכר היא רחוקה מאד והמקור שלה הוא גימיק שיווקי של 'מחזיקי הדת' כשרצו להכנס לשוק 'ולהיחשב'. (תברר אצל המבוגרים שזוכרים את ימי טרום ההכשר הזה אם היה כזה מושג בעולם).


נ.ב. בעיקר הסיבה בחומרא זו היא 'ציבורית', שאם הציבור לא יצרוך אז גם המפעלים והספקים לא ימכרו אלא ייצרו חדש מיד אחרי פסח, מה שתחזינה עיננו שלא קורה, כאשר כל שנה מחדש דולפת בראש חודש ניסן תמונה של חמץ גמור (זוכרני לפני כמה שנים פסטה של אוסם- שוב העד"ח) עם החותמת של נטחן לאחר הפסח...
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
ברור
אין אחד שמחמיר לא לקנות מגוי לאחר הפסח ומי שמבין יודע שגם אין סיבה
לעומת זאת למכור חמץ לגוי לפסח ע"ז כל הפולמוס, פעם אנשים פרטיים לא היו מוכרים רק בעלי עסקים,
אגב רעק"א והגר"א ועוד החמירו בזה מי שבאמת רוצה להבין את הנושא בעייני אמת יכול להתקשר לקו המידע של הרב חיים כ"ץ שליט"א 03-6171144
יש שם שיעורים מאוד ברורים בנושא אז קודם תבדקו טוב את הנושא לפני שאתם כותבים שטויות
רוב הרבנים החשובים בארץ לא משתפים איתו פעולה
חפשו בקול הלשון שיעורים של
הרב צבי ובר
הרב שבח רוזנבלט
הרב אפרתי
הרב ברונפמן
ועוד...
הרב חיים כץ ידש מלחמה על הנושא, ובמיוחד גם על נושא הקמח שנחשב כבעייתי במכירת חמץ, בעוד רובם של גדולי הרבנים מורים כי אין בזה שום בעיה.
אם תשאלו רב ולא תאזינו לקווים, תראו שתוך שבוע כבר ניתן לאכול את רוב המוצרים . אצל הרב חיים כץ הנ"ל עד חנוכה עוד יש דיוווחים על מה מותר ומה אסור
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מעשה רב הלכות פסח סימן קפ-קפב
קפ שלא למכור שום דבר חמץ כי אם מכירה עולמית:
קפא אחר הפסח אין ליקח מן השוק מה שאופין מקמח של ישראל ומשמרים ויי"ש ושכר של ישראל כי המכירה גרוע ע"כ לא יקנה רק שיהא משל א"י או הקמח של ישראל אם אינו לתותה ויי"ש ושכר של ישראל לא ישתה עד שיעשה מחדש:
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
אני זוכר איך לפני עשור בערך זה לא היה מצוי בכלל. היה בערך מאפיה אחת בארץ שמכרה 'נטחן'.

מסורת של כמה עשרות שנים אחרונות
נכנס לציבור ע"י הכשר בעלזא שרבותיהם הקפידו על זה (נראה לי רק עד שבועות)
ואומץ בחום בעיקר אצל הליטאים (שכן כתוב על הגר"א במעשה רב שהחמיר לעצמו ולא לאחרים)
את וועד הכשרות עדה"ח זה בכלל לא מעניין
וייתכן שלכן יש כל כך הרבה פאשלות אצלם

מקור?
החומרא היא לא למכור חמץ בעין, וכן האיסור של חמץ שעבר עליו הפסח בלא מכירה הוא קנס שרבנן קנסו את מי שהשהה חמצו בפסח ועבר על איסור דאורייתא.
החומרא הידועה שלא לאכול מה שנמכר היא רחוקה מאד והמקור שלה הוא גימיק שיווקי של 'מחזיקי הדת' כשרצו להכנס לשוק 'ולהיחשב'. (תברר אצל המבוגרים שזוכרים את ימי טרום ההכשר הזה אם היה כזה מושג בעולם).


נ.ב. בעיקר הסיבה בחומרא זו היא 'ציבורית', שאם הציבור לא יצרוך אז גם המפעלים והספקים לא ימכרו אלא ייצרו חדש מיד אחרי פסח, מה שתחזינה עיננו שלא קורה, כאשר כל שנה מחדש דולפת בראש חודש ניסן תמונה של חמץ גמור (זוכרני לפני כמה שנים פסטה של אוסם- שוב העד"ח) עם החותמת של נטחן לאחר הפסח...
כותבים פה בחוסר ידע מוחלט.
משפחות ליטאיות רציניות גם לפני 40 ו60 שנים הקפידו על זה. הרבה לפני שמחזיקי הדת נכנסו לתמונה ובתנאים הרבה יותר קשים מהיום. לא היו אוכלים תוצרת מפעל לפני שבועות.
היום זה קל, ונגיש, ויש מענה, ואפשר לעקוב כל השנה ולראות שלא דחפו חזרות או פסטה מלפני שנה. וכן, עוקבים כל השנה אחרי זה.
 

במשרה מלאה

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לענין קמח שהוא מעיקר הדין לא חמץ וזה כבר היה כך מימים קדמונים
ובדור האחרון עוד יותר קל כיון שכמעט שהוא לא נרטב
על זה הקיל הסטייפלר
והדעת הפשוטה היא שאין מקום כלל להחמיר בזה
ולכן באמת בקמח אי אפשר לומר שיש כאן תקלה כ"כ חמורה בקדשי ישראל וכו'
ידוע לי מאחד שעבד במעבדה של טחנת קמח ידוע
מרטיבים את החיטים!!!
 

rubi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הטעות וההתנצלות

חברת קמח הפיצה בטעות קמח עם הכיתוב נטחן לאחר הפסח.
ומשנודע הטעות לציבור, שלחה התנצלות והבהרה

כאחד שמקפיד כל השנה בכלל ובפסח בפרט, וגם לאחר הפסח לרכוש את המוצרים עם ההכשרים הכי מהודרים בלי פשרות וכו'
ההבהרה לא מניחה את דעתי

נכון טעות אנוש יכולה לקרוא
אבל:

1. בעיני הטעות היותר גדולה זה לא מה שבא עכשיו לחנויות,
אלא מה שבא אחרי פסח לחנויות, ומי יודע כמה טעויות יש בדומה למקרה של הקמח. נכון בשביל זה יש קוד ייצור, אבל עדיין לא כולם יודעים להשתמש בו.
2. מה זה אומר לגבי טעויות אחרות במשך השנה, אם טעות כזאת יכולה להיות, אין טעויות אחרות שאנחנו לא יודעים עליהם?

אני אדגיש שהדיון שלי לא במיקרו של הטעות הנוכחית של החברה הנ"ל, אלא במאקרו של הענין

1680175541126.png
1680175551828.jpeg
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
שמעתי אישית מאחד המומחים (הרב שיינברגר מוועדת מהדרין תנובה שמתמחה בכלל בכשרות)
שבכל כיכר לחם מצויה ישנם חומרים שלוקח להם כשנה להיות מוכנים (חומרי טעם - התפחה וכו') שהם חמץ גמור שמוכרים אותו לגוי.
וכן בעוד הרבה מוצרים (וכידוע בכלל שאין לנו מושג וחלום איך בנוי תעשיית המזון היום)

זאת אומרת שכל כיכרות הלחם מ'קמח שנטחן' לאחר הפסח
יש בהם חומרים שחייבים לימכר לגוי וחייבים לסמוך על המכירה
 

חצקלוביץ

משתמש צעיר
הטעות וההתנצלות

חברת קמח הפיצה בטעות קמח עם הכיתוב נטחן לאחר הפסח.
ומשנודע הטעות לציבור, שלחה התנצלות והבהרה

כאחד שמקפיד כל השנה בכלל ובפסח בפרט, וגם לאחר הפסח לרכוש את המוצרים עם ההכשרים הכי מהודרים בלי פשרות וכו'
ההבהרה לא מניחה את דעתי

נכון טעות אנוש יכולה לקרוא
אבל:

1. בעיני הטעות היותר גדולה זה לא מה שבא עכשיו לחנויות,
אלא מה שבא אחרי פסח לחנויות, ומי יודע כמה טעויות יש בדומה למקרה של הקמח. נכון בשביל זה יש קוד ייצור, אבל עדיין לא כולם יודעים להשתמש בו.
2. מה זה אומר לגבי טעויות אחרות במשך השנה, אם טעות כזאת יכולה להיות, אין טעויות אחרות שאנחנו לא יודעים עליהם?

אני אדגיש שהדיון שלי לא במיקרו של הטעות הנוכחית של החברה הנ"ל, אלא במאקרו של הענין

צפה בקובץ המצורף 1348798צפה בקובץ המצורף 1348799
בוקר טוב אליהו
כל שנה יש את זה עם חברה אחרת ובחנות אחרת זה כבר בכלל לא בדיחה לפני שנתיים הגיע באיזה סופר משטח שלם של ביילגאך חודש לפני פסח עם הכיתוב נאפה ונטחן וכו'
אגב הכשרויות השונות אומרות בפירוש שאין להם שום אחריות ושום פיקוח על הכיתוב הזה
הדרך היחידה לבדוק זה לפי תאריך ייצור שבזה אין משחקים כי זה פלילי
 

הקוטב הצפוני

משתמש מקצוען
ובדיוק בגלל שדברים כאלו קוראים בכל שנה(לפחות כמעט)
אבא שלי,
משגיח כשרות למעלה מ20 שנה במיטב ההכשרים,
מעדיף לצרוך בחנויות עם תעודת מכירה מהודרת.!
עדיף לו ע"פ סיפורים כגון אלה.
(כמובן שכל אחד יעשה עפ"י הוראת רבותיו
אין פה שום פסיקת הלכה וכו)
 
נערך לאחרונה ב:

שיהיה תמיד שמח

משתמש רשום
צריך לקחת בחשבון שלא תמיד זה לא נכון
יש קמח שלא נשטף במים ובעצם אין איתו בעיה כי הוא כמו חיטה של מצות
וחלק מהחברות כותבות נטחן לאחר הפסח גם על זה וגם על זה כשאין בעיה מבחינת כשרות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה