אפשר קצת לפרט. לא כ"כ הבנתי. התכוונתי שהחלל חשוך יחסית, א עם תאורה חלשה ואורות מהבהבים, וזו הסיבה להזכרת האורות מדי פעם.יפה מאוד.
מפריע לי שפעמיים כתבת שהחדר ללא תאורה, ויותר מכפול פעמים- על המנורות...
שקית ובתוכה מאפים לא פולטת חום כשרק נוגעים בה. זו הסיבה שבמאפיות יש שקיות נייר - הן לא מעבירות חום בקלות.ניר נוגע בשקית, החום הנפלט ממנה מוכיח לו שהאישה שמולו דוברת אמת.
במקום לחזור פעמיים על הביטוי "בני דודים" ועוד בגרשיים - אפשר לכתוב בפעם השניה "את צמד המילים האחרונות"."נראה לכם יביאו לכאן גם את ה'בני דודים'?", אלי קרץ בעינו השמאלית כשאמר את צמד המילים 'בני דודים'.
משפט ארוך מאוד, במיוחד יחסית לשאר הסיפור. תהליך שלם שקורה בלי שום נקודה באמצע. לא נוח לקריאה.אלי שואל ברצינות, ניר מתעלם ממנו ומרים את האבן הכבדה בשתי ידיו, לאחר מכן הוא מביט בזהירות אל התהום החשוכה שתחתיו, העלטה ששררה שם בקושי מאפשרת לו לגלות מה נמצא 2 מטר מתחתיו, מכאן והילך הדמיון ושריקות הרוח שלפעמים נשמעים מעלים השערות שונות.
מכאן ואילך.מכאן והילך
הוא עכשיו מגיש והילד לפני כן התרצה. זו בעצם המשמעות של המשפט בניסוחו הנוכחי.מגיש לילד שהתרצה והסכים לאכול.
תודה רבה. אני אקח לתשומת ליבי. ישר כוח.עכשיו קוראת, נהנתי מאוד. עוקבת.
מקורי, ייחודי וכתוב היטב.
כמה הערות (שאולי שונו בגרסאות החדשות יותר של הסיפור) :
שקית ובתוכה מאפים לא פולטת חום כשרק נוגעים בה. זו הסיבה שבמאפיות יש שקיות נייר - הן לא מעבירות חום בקלות.
במקום לחזור פעמיים על הביטוי "בני דודים" ועוד בגרשיים - אפשר לכתוב בפעם השניה "את צמד המילים האחרונות".
משפט ארוך מאוד, במיוחד יחסית לשאר הסיפור. תהליך שלם שקורה בלי שום נקודה באמצע. לא נוח לקריאה.
ואם כבר:
מכאן ואילך.
דבר נוסף, לאורך הסיפור ישנן קפיצות רבות בין זמן עבר והווה. זה מצד אחד חלק מהיופי, ומצד שני - לא נחשב מקצועי. בולט במיוחד המשפט הזה:
הוא עכשיו מגיש והילד לפני כן התרצה. זו בעצם המשמעות של המשפט בניסוחו הנוכחי.
מעריכה שאם כבר הסיפור משוכתב שוב ושוב - שווה לשים אצבע ולבחור באיזה זמן קורה הסיפור.
הסיפור נכתב רובו ככולו בלשון עבר. (אני בשעות האחרונות מתקן מה שצריך לתקן), אבל לדעתך אפשר להשאיר מילים בודדות בלשון הווה, כדי לתאר פעולה עכשווית, או שזה פוגם / לא מקצועי?ישנן קפיצות רבות בין זמן עבר והווה. זה מצד אחד חלק מהיופי, ומצד שני - לא נחשב מקצועי.
בנוסף:הסיפור נכתב רובו ככולו בלשון עבר. (אני בשעות האחרונות מתקן מה שצריך לתקן), אבל לדעתך אפשר להשאיר מילים בודדות בלשון הווה, כדי לתאר פעולה עכשווית, או שזה פוגם / לא מקצועי?
לדעתי פשוט תכתוב. תזרום עם הסיפור. אל תשים לב, אח"כ אם תעבור עליו ומשהו יפריע לך- תשנה.בנוסף:
מעניין אותי לדעת אם אפשר לשלב. סתם עיינתי בספר המצולע, רפרוף מהיר, ראיתי קטעים של הווה ועבר מעורבבים. מעניין אותי עד כמה זה נורא? ועד כמה כדאי להימנע מזה?
(אני לא רוצה לחשוב שאני פראייר שמתקן מילים כמה שעות רצופות...)
הסיפור נכתב רובו ככולו בלשון עבר. (אני בשעות האחרונות מתקן מה שצריך לתקן), אבל לדעתך אפשר להשאיר מילים בודדות בלשון הווה, כדי לתאר פעולה עכשווית, או שזה פוגם / לא מקצועי?
יש דרך שבה זה תקין, כאשר כותבים בסגנון של הווה ממושך או עבר ממושך.בנוסף:
מעניין אותי לדעת אם אפשר לשלב. סתם עיינתי בספר המצולע, רפרוף מהיר, ראיתי קטעים של הווה ועבר מעורבבים. מעניין אותי עד כמה זה נורא? ועד כמה כדאי להימנע מזה?
(אני לא רוצה לחשוב שאני פראייר שמתקן מילים כמה שעות רצופות...)
בכנות:רמת המתח עולה.
אתה עושה את זה טוב!
והתייאש מהרויתייאש מהר
אתה רוצה ספויילרים?טעיתי?
הדו- שיח הזה לא כל כך ברור."לא הבנתי למי היא ממוענת", דן שלח את ידו לכיס חולצתו הקדמית.
"יש כאן מישהי שמגיעה?", ניר נדרך.
"לא", דן ענה, "לא שידוע לי",
כדאי להוסיף פסיק. צבי מביט עליו, קצת משועשע,צבי מביט עליו קצת משועשע,
הדו- שיח הזה לא כל כך ברור.
הכוונה למעטפה. ניר חושב שמדובר באישה.לא הבנתי למי היא מיועדת
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יד
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל: