חדשות בעולם כ-133 נרצחו בפיגוע טרור של דאעש במוסקבה

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

פיגוע טרור אדיר ממדים במוסקבה גבה את חייהם של למעלה ממאה ושלושים בני אדם. ארגון הטרור דאעש נטל אחריות. 11 בני אדם נעצרו במעורבות בפיגוע בהם ארבעה שנטלו בו חלק בפועל. חמושים פתחו באש באולם קונצרטים מקומי​

הנשיא פוטין הכריז על יום אבל לאומי בשל פיגוע קטלני באולם קונצרטים בעיר קורקוס, ליד מוסקבה שאירע אמש (שישי) בערב, ובו נרצחו למעלה מ-133 בני אדם. 11 חשודים נעצרו במעורבות בפיגוע, בהם ארבעה שנטלו חלק ישיר בביצועו. את האחריות לאירוע הטרור לקח דאעש. אך ברוסיה קשרו בין המחבלים לבין "גורמים באוקראינה".

פוטין הביע תנחומים למשפחות הקורבנות, ואמר כי האבטחה במדינה הוחמרה בעקבותיו. פוטין גם הכריז על יום אבל לאומי שיתקיים מחר. הוא איים להעניש את כל "האחראים לתקיפה", וטען כי המחבלים ניסו להימלט לאוקראינה.

באתר וואלה דווח כי ברוסיה פורסם סרטון שמציג את חקירתם של שניים מהחשודים, אזרחי טורקיה שאינם דוברי רוסית. אחד מהם הודה כי ביצע את הפיגוע לאחר שעוזר של איש דת מוסלמי יצר עימו קשר: "הובטחו לי חצי מיליון רובל. ביקשו ממני לירות באנשים - לא משנה מי".

חמושים לבושים במדי צבא פתחו באש באולם קונצרטים הסמוך לבירת רוסיה. בתיעודים אחרים נראו החמושים צועדים בתוך האולם, גופות היו שרועות במתחם, אחרי שנורו מטווח אפס על ידי המחבלים.

לטענת שירותי הביטחון הרוסיים, למחבלים היה קשר עם גורמים באוקראינה. בקייב הכחישו אתמול בתוקף מעורבות בטבח. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארצות הברית הזהירה את רוסיה בתחילת מרץ כי גורמים עוינים מתכננים פיגוע המוני במדינה.
נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב על הטבח: "אני מגנה נחרצות את פיגוע הטרור הברברי ליד מוסקבה אתמול שגבה קורבנות רבים. שוחחתי עם השגריר הרוסי והעברתי תנחומים בשם העם בישראל ובשמי למשפחות, לעם הרוסי ולהנהגתו על אובדן החיים הנורא ואיחלתי החלמה מהירה לפצועים בגוף ובנפש. הדגשתי שהטרור באשר הוא, ובייחוד הטרור הגי׳יהאדיסטי פועל ללא הבחנה כנגד אמונות, עמים ודתות; תוך זריעת אימה וחורבן. זהו אתגר בין-לאומי עצום ועל מדינות העולם לעמוד כנגדו יחד בצורה נחושה ולהלחם בו ביד קשה".

בחדרי חרדים
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט”א, שיגר הוראה לכלל הקהילות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקאלים בחג הפורים.
עם היוודע במוצאי שבת קודש על הטרגדיה הקשה שחוותה מוסקבה בליל שבת, הגיב הרב הראשי שליט”א את הדברים הבאים לכלי התקשורות הרבים ברוסיה בדברים אלו:
“הידיעה על האסון במוסקבה גורמת לנו ולכל הקהילה שלנו תחושת צער רב. אנו משתתפים בצערם של משפחות הקורבנות ומתפללים להחלמתם של הפצועים.
פיגוע הטרור בבירתנו התרחש בערב פורים – חג שבו אנו זוכרים את גורל אבותינו, שגם הם עמדו בפני איום הרס, ומודים לה’ על הצלת החפים מפשע והעניש את הפושעים. חג פורים מלמד אותנו שהקב”ה רוצה מאיתנו קודם כל לגלות אחדות בעצמנו, לעמוד לצדו של השני. כאשר כוחות הטוב מאוחדים, כוחות הרשע, השנאה והפנאטיות יובסו לחלוטין.
כעת כולנו מתאבלים על הקורבנות. לכן, כל הקונצרטים ואירועי השמחה שתוכננו לחג הפורים מבוטלים. אבל חשוב על אחת כמה וכמה לקיים את מצוות פורים, כי הן נועדו בדיוק לחזק את אחדותנו. לכן אני קורא לכל היהודים להתאסף הערב ומחר בבתי הכנסת ובמרכזים קהילתיים לקריאת מגילת אסתר וקיום כל מצוות החג.

ובזכות כך, נזכה לבטח שהקב”ה יעזור לנו ויגן עלינו מפני המן הצורר של דורנו”.
השורה האחרונה מכוונת לפוטין??
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
אתמול דווח כי בעת תפיסת אחד החשודים בביצוע הפיגוע במוסקבה חתך איש הכוחות המיוחדים הרוסים את אזנו של החשוד והניח אותה בפיו.
הסכין באמצעותה נחתכה האוזן נמכרת כעת במכירה פומבית במרשתת.
(אבו עלי)
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אתמול דווח כי בעת תפיסת אחד החשודים בביצוע הפיגוע במוסקבה חתך איש הכוחות המיוחדים הרוסים את אזנו של החשוד והניח אותה בפיו.
הסכין באמצעותה נחתכה האוזן נמכרת כעת במכירה פומבית במרשתת.
(אבו עלי)
אוזן המן...
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
דיווח של רויטרס- איראן העבירה לרוסיה התראה ממוקדת ימים ספורים לפני הטבח, המידע הגיע מחקירות עצורים בחשד לפיגועי טרור..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה