עזרה כמה נותנים אצלכם לרב במכירת חמץ?

castamir

מהמשתמשים המובילים!
לא נראה לי…
אבל צריכים לשאול רב.
ולתת לו שטר בסוף.
מה שמחזיר אותנו לשאלה הראשונה.
 

איציק010

משתמש פעיל
ענין התשלום לרב במכירת חמץ - זה יותר ההזדמנות להכיר ולהוקיר טובה לרב, איתו אנחנו מתייעצים במשך השנה, ולפעמים גם מבלבלים לו את השכל בימים או בשעות שלא נח לו, ובפרט כשרוצים תשובות הלכתיות דחופות...
 

יצחק טל

משתמש צעיר
ענין התשלום לרב במכירת חמץ - זה יותר ההזדמנות להכיר ולהוקיר טובה לרב, איתו אנחנו מתייעצים במשך השנה, ולפעמים גם מבלבלים לו את השכל בימים או בשעות שלא נח לו, ובפרט כשרוצים תשובות הלכתיות דחופות...
ראיתי בספר אחד שכתב שהסטייפלר היה מוכר אצל שלושה רבנים באומרו שזה הזדמנות להכיר להם טובה.
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בלת"ק
יש בנדרים פלוס מחירה של רבי עמרם פריד בחינם
[אם אפשרות לתרום לו]
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
את הכלים עצמם…
סיפור ארוך, אחפש אם יש עליו פרטים מלאים ברשת.

בכל מקרה גם בשטרות מכירת חמץ רגילים מופיע שהמכירה היא חלוטה.
כנראה שהכינוי למכירת חמץ עם עו"ד בשם "חלוטה" הוא מקומי בלבד.
אסור לכוון בעת המכירה שהכלים יהיו מכורים לגוי, כי אז הם צריכים טבילה. כך שהגוי המדובר היה כנראה גנב, מלבד היותו גוי.
בכל אופן, נשמע מאוד תמוה.
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!

החמץ האבוד​

הגוי הסתלק עם החמץ של תושבי שכונת רמת שלמה​

חברי קהילת "משכנות יעקב" הפקידו מצרכים בשווי אלפי שקלים בבית המדרש, והתפלאו כשהאדם שהופקד לשמור על החמץ לקח אותו​

20/04/2011 14:02
תגיות: מכירת חמץ · רמת שלמה · "כיכר השבת"
ביעור חמץ. צילום: shanily, wikipedia
ביעור חמץ. צילום: shanily, wikipedia
עשרות מתושבי שכונת רמת שלמה בירושלים הופתעו בערב פסח, לאחר שהגוי שבידיו הפקידו את החמץ שלהם החליט לקחת את החמץ לעצמו.
בדרשה שנשא לרגל שבת הגדול, ימים מעטים לפני החג, אמר שמחה רבינוביץ, רב הקהילה "משכנות יעקב" שבשכונה, כי בבית המדרש יוקצה חדר מיוחד שבו ישימו כולם את מוצרי החמץ שלהם. חיים שקדי כותב ב"כיכר השבת", כי עשרות אנשים שרצו להתהדר במצווה העבירו לחדר המיוחד את המשקאות החריפים שבידיהם. כן הפקידו בחדר בבית המדרש מוצרים רבים נוספים.
הם קיוו כי במקום לזרוק לפח את המוצרים והמשקאות, השווים כסף רב, או למכור אותם לגוי במכירת החמץ הכללית,
לעיניהם המשתאות של חברי הקהילה, האיש לקח מהחדר את התכולה היקרה ונעלם
יוכלו לשוב ולהשתמש בהם לאחר הפסח. סמוך לכניסת החג הגיע למקום הגוי עם רכבו. האיש החליט לממש את המתנה שקיבל, ולעיניהם המשתאות של חברי הקהילה לקח מהחדר את התכולה היקרה ונעלם.
שוויים של המשקאות שהיו בחדר נאמד בעשרות אלפי שקלים. כן נעלמה מהחדר עגלת תינוקות בשווי של אלפי שקלים. העגלה הונחה במקום לאחר שבעליה לא הספיקו לנקותה כראוי לפני החג. החדר נותר ריק ולחברי קהילת "משכנות יעקב" אבדו מצרכים יקרים.
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
אסור לכוון בעת המכירה שהכלים יהיו מכורים לגוי, כי אז הם צריכים טבילה.

"גם באופן שכתוב בשטר שמוכרים את הכלים, דעת רוב פוסקים שלא צריך לחזור ולהטביל את הכלים, מכיון שדעת הקונה והמוכר שלא יתקיים המקח לעולם, לא נתפס השם של הגוי על הכלי ואינו חייב בטבילה. כן דעת החכמת שלמה סימן תמ"ח וכ"ד הערוה"ש יו"ד סימן ק"כ סעיף נ"ב ועיין בדרכי תשובה ביו"ד שם ס"ק צ' וכ"ד רבים מהפוסקים, וכן מנהג העולם להקל בזה".
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
"גם באופן שכתוב בשטר שמוכרים את הכלים, דעת רוב פוסקים שלא צריך לחזור ולהטביל את הכלים, מכיון שדעת הקונה והמוכר שלא יתקיים המקח לעולם, לא נתפס השם של הגוי על הכלי ואינו חייב בטבילה. כן דעת החכמת שלמה סימן תמ"ח וכ"ד הערוה"ש יו"ד סימן ק"כ סעיף נ"ב ועיין בדרכי תשובה ביו"ד שם ס"ק צ' וכ"ד רבים מהפוסקים, וכן מנהג העולם להקל בזה".
מודה שלא למדתי בעיון.
ראיתי את זה בליקוט הלכות לחג הפסח, ושם היה כתוב כדבר מוסכם. כנראה שיש בזה מחלוקת בין הפוסקים.
 

דוב ס

משתמש מקצוען
ענין התשלום לרב במכירת חמץ - זה יותר ההזדמנות להכיר ולהוקיר טובה לרב, איתו אנחנו מתייעצים במשך השנה, ולפעמים גם מבלבלים לו את השכל בימים או בשעות שלא נח לו, ובפרט כשרוצים תשובות הלכתיות דחופות...
 

יצחק טל

משתמש צעיר
אסור לכוון בעת המכירה שהכלים יהיו מכורים לגוי, כי אז הם צריכים טבילה. כך שהגוי המדובר היה כנראה גנב, מלבד היותו גוי.
הבעיה היא בעיקר לפוסקים כמרן, בבדצים לאורו של הרב עובדיה פתרו את זה, ועיי' חזו"ע
 

sking

משתמש חדש
ערב טוב.
אני לא מבין בנושא מניות ושוק ההון כלל, אך לפני פסח ברצוני לעורר את הציבור על מכירת המניות.
מאחר וכיום כמעט כל המניות מושקעים במוצרי מזון, ממילא יש צורך למוכרם בערב פסח.
אך דא עקא, שמבחינה חוקית אין תוקף למכירת חמץ משום שזה נחשב בעיניהם כ"טקס דתי" בלבד (כלשון השופטים שדנו בעניין), וכבר החמיר בכך הגרי"ש אלישיב זצוק"ל וביקש שהמכירה תעמוד גם מבחינה חוקית.
{בנוסף, שעד כמה שבעלי החברה אינם מחויבים למכירה, דינית יש לדון האם בכלל המכירה תקפה}

ישנו כשרות בשם "הדרת קודש" בנשיאות הרב גרוס שליט"א שמוכרים חמץ ע"י חוזה מוחלט שתקף חוקית, הם קוראים לזה "המכירה החלוטה" , מדובר בחוזה מכירה המכיל כ 8 עמודים, שעליו חותם היהודי בערב החג.
בנוסף, הגוי שקונה הוא עורך דין בדואי!!
וגם, יש שם הרבה תוספות מכל מכירה רגילה, כמובן שזה כרוך בתשלום סימלי (נראה לי 25 ש"ח ).
לכל מי שמעוניין אשלח לו בפרטי דרך ליצירת קשר איתם.
בהצלחה.
 

יצחק טל

משתמש צעיר
מאחר וכיום כמעט כל המניות מושקעים במוצרי מזון, ממילא יש צורך למוכרם בערב פסח.
אך דא עקא, שמבחינה חוקית אין תוקף למכירת חמץ משום שזה נחשב בעיניהם כ"טקס דתי" בלבד (כלשון השופטים שדנו בעניין), וכבר החמיר בכך הגרי"ש אלישיב זצוק"ל וביקש שהמכירה תעמוד גם מבחינה חוקית.
{בנוסף, שעד כמה שבעלי החברה אינם מחויבים למכירה, דינית יש לדון האם בכלל המכירה תקפה}
כל המכירות כיום חוקיות לחלטין, לאחר דו"ד שהיה בין הגרי"ש ללהבדיל בין טהור לטמא אהרן ב. שר"י שכיום הוסיפו שורה נוספת שכל הטקס מתנהל ע"פ דין תיירה וע"פ חוק הבוררות שאז בתי המשפט לא יתערבו, המכירה חלוטה לחלוטין לפיז ועיי' באורך בספרים הכותבים בעניין זה. וע"כ כל סעי' זה שטות גמורה
ישנו כשרות בשם "הדרת קודש" בנשיאות הרב גרוס שליט"א שמוכרים חמץ ע"י חוזה מוחלט שתקף חוקית, הם קוראים לזה "המכירה החלוטה" , מדובר בחוזה מכירה המכיל כ 8 עמודים, שעליו חותם היהודי בערב החג.
בנוסף, הגוי שקונה הוא עורך דין בדואי!!
וגם, יש שם הרבה תוספות מכל מכירה רגילה, כמובן שזה כרוך בתשלום סימלי (נראה לי 25 ש"ח ).
לכל מי שמעוניין אשלח לו בפרטי דרך ליצירת קשר איתם.
בהצלחה.
זה שהקונה הוא עו"ד מצוי בהרבה מכירות ובאמת יש עניין להביא לכמה שיותר אדם רציני עם יכולת כספית, לא דווקא עו"ד... וזה רוב ככל הבדצים הרציניים.
אשמח עכ"פ לראות את המסמך של השמונה עמודים, לראות מה החידושים שרוצים לעשות עליהם מסחרה נוספת....
 

sking

משתמש חדש
כל המכירות כיום חוקיות לחלטין, לאחר דו"ד שהיה בין הגרי"ש ללהבדיל בין טהור לטמא אהרן ב. שר"י שכיום הוסיפו שורה נוספת שכל הטקס מתנהל ע"פ דין תיירה וע"פ חוק הבוררות שאז בתי המשפט לא יתערבו, המכירה חלוטה לחלוטין לפיז ועיי' באורך בספרים הכותבים בעניין זה. וע"כ כל סעי' זה שטות גמורה

זה שהקונה הוא עו"ד מצוי בהרבה מכירות ובאמת יש עניין להביא לכמה שיותר אדם רציני עם יכולת כספית, לא דווקא עו"ד... וזה רוב ככל הבדצים הרציניים.
אשמח עכ"פ לראות את המסמך של השמונה עמודים, לראות מה החידושים שרוצים לעשות עליהם מסחרה נוספת...
ראשית, נכון שכל המכירות משתדלים לעמוד בהגדרה חוקית, אך במקרה של אובדן החמץ למעשה הגוי לא ישלם את שאר התשלום שהוא התחייב, כי מבחינתו בשעה שהוא יפסיד אין לו שום הכרח להתייחס לביה"ד ורק להבדיל ביהמ"ש, בשונה מכך ה"מכירה החלוטה" שהגוי לא מוכן לקנות כמות חמץ גדולה ללא ביטוח וחוזה מסודר, ושלל חידושים נוספים

כמו"כ, חלק מהיותה "חלוטה" זה שהגוי משלם מזומן לכל אחר שמוכר, ולא רק בשליחות וכו', מדובר בעסקה רצינית לגמרי!!!, לכן זה מאד מועיל למוכרים חמץ בעין ומניות או קרנות פנסיה וכדו'.
אם תרצה אשלח לך בפרטי את כל החומר, כולל פסקי דין שהיחס המשפטי הוא רק טקס דתי.
(אני מאמין שכשרות של הרב גרוס שליט"א לא מחפשת רק מסחרה.... מעניין אותם אידישקייט!)
 

יצחק טל

משתמש צעיר
ראשית, נכון שכל המכירות משתדלים לעמוד בהגדרה חוקית, אך במקרה של אובדן החמץ למעשה הגוי לא ישלם את שאר התשלום שהוא התחייב, כי מבחינתו בשעה שהוא יפסיד אין לו שום הכרח להתייחס לביה"ד ורק להבדיל ביהמ"ש, בשונה מכך ה"מכירה החלוטה" שהגוי לא מוכן לקנות כמות חמץ גדולה ללא ביטוח וחוזה מסודר, ושלל חידושים נוספים

כמו"כ, חלק מהיותה "חלוטה" זה שהגוי משלם מזומן לכל אחר שמוכר, ולא רק בשליחות וכו', מדובר בעסקה רצינית לגמרי!!!, לכן זה מאד מועיל למוכרים חמץ בעין ומניות או קרנות פנסיה וכדו'.
אם תרצה אשלח לך בפרטי את כל החומר, כולל פסקי דין שהיחס המשפטי הוא רק טקס דתי.
(אני מאמין שכשרות של הרב גרוס שליט"א לא מחפשת רק מסחרה.... מעניין אותם אידישקייט!)
אשמח שתשלחי לי בפרטי, או במייל aotsar11 וכו'
תודה
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
12
צפיות
688

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  35  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה