קפצנו לביקור בשביל לתת קצת תשובות...
ראשית אני רוצה להודות בשם אשתי (וגם בשמי ) על התגובות המפרגנות כאן, בפרטי, ובפורומים השונים. וגם כמובן במייל. למי שלא שם לב או שהספר אינו תחת ידו המייל הוא - yhydy1234 שטרודל ג'ימייל וכו' גם אם לוקח קצת זמן להגיב, אשתי קוראת את התגובות והן משמחות, מחזקות ונותנות כוח לקראת הספר הבא בעז"ה.
תחילה בנוגע לשאלות של כותב הביקורת, על חלקן כבר ענו כאן באשכול, אבל אני מעתיק את התגובה שענינו בפרטי:
"ראשית כל - אנחנו לא סבורים שהספר חף מטעויות. מושלמות כידוע קיימת אצל מישהו אחד!
(ד"א השאלות חשובות מאוד! כתיבת ספר נוסף מאפשרת לענות על שאלות שלא חשבנו עליהם)
בנוסף סגנון הכתיבה של אשתי מאופיין בנתינת ספייס לקורא להשלים מדמיונו את מה שהיא לא כתבה במפורש.
בנוגע לשאלות:
1. להיכן נעלמה הציפור של יחידאי? הוא נעצר על ידי המשטרה השוויצרית, נלקח למעצר, וציפורו אינה עוד. מה קרה איתה?
התעופפה עם הרוח... היא לא גודלה על ידו מינקות והנאמנות הפכפכה מעט בימים אלו...
2. הקופסונית שבה נוסעים יחידאי, סנטון וסקראפ משוויץ לצרפת. הייתי שמח לקרוא קצת יותר כיצד מצליחים שלושה בני אדם לסחוב קראוון שיכול להכיל בתוכו בקלות שלושה אנשים, לגרור אותו במקום הומה יצורי ענק שיכולים לדרוך עליהם בכל רגע בטעות, מדביקים אותו לתחתית רכבת ומטפסים אל תוכו? אז נכון שיחידאי טוען בפני הרב שטיין (דמות מופת, דרך אגב. הקטע עם כוס הפליימוביל והמכתב שכתב ליחידאי מקורי וסחט קריאת התפעלות (פיזית ממש...) מפי) שכוחם הפיזי גדול הרבה יותר ביחס לכוחו הפיזי של אג, אבל בכל זאת...
אכן נקודה למחשבה. אפשר למצוא תשובות להכל (ישנו מנשא מיוחד על גלגלים, הקופסונית נבנתה מחומר קל יחסית (כמו בנייה קלה למשל) וכו' וכו'
3. בתקופת טרום הטכנולוגיה, כיצד יצרו האקטים קשר ביניהם? כיצד ידעו היכן להיפגש בכדי להילחם, לצורך העניין?...
יוני דואר. בגדול חייהם נותרו דומים מאוד לחייהם בעבר, ארנסט מנסה לשנות את זה עד כמה שיכול.
4. נקודה משעשעת יותר מאשר ביקורתית: הקטע בו מתארת הסופרת את הרגעים בהם גילו האקטים הראשונים את התקטנותם (קטע שמתואר באמנות ומחדיר בקורא היטב את תחושת חוסר האונים של אלו), כיצד הצליח, בסופו של דבר, הכושי לצאת מתוך המגף שאל תוכו נפל?...
הכושי מת מרעב בתוך מגפו... או לחילופין טלטל את המגף מבפנים עד שהוא נפל על צידו או ש... אני יודע?! תמציא לבד...
5. שמותיהם של בני הקהילה האקטית, יחידאי, רייף, רשל, דולאן (גיבור הספר הבא, מהמר על יהדותו...) וכו' וכו', מילא אם מדובר היה בתקופה קדומה שעליה עוד לא נכתב דבר (לדוג', סדרת ממלכה במבחן) או בספר פנטזיה שאינו מחויב לדבר והעלילה שבו מתרחשת ביקום שאינו קיים (לדוג': להי נאאר) - לא הייתי אומר מילה על שמות מסוג זה. אבל מכיוון שמדובר בספר שמתיימר להיות מדע בדיוני, וזה לא שקהילות היהודים האקטים מנותקות לגמרי, הם מכירים את התורה, מכירים שמות יהודיים למכביר, אז כיצד הגיעו שמות כאלו אל ילדים יהודים תמימים?
השמות רייף ורשל שכיחים מאוד אצל חוצניקים (רייף - רפאל, רשל - רחל) יחידאי דולאן - כל תקופה ובכל עדה נולדים שמות שונים (כמו שיראל ו נויה הישראליים. דולאן - עוד חזון למועד ביאור השם...)
6. כשיחידאי משוחח עם הרב הוא מציין בפניו כמה מצוות אותן לא יכולים בני הקהילה האקטית לקיים, כדוג' הוא מציין בפניו את מצות ארבעת המינים, כזית מצה... מדוע הוא אינו יכול לציין בפניו מצוה בסיסית הרבה יותר, מצוות תפילין, למשל?...
מה הבעיה הטכנית/ הלכתית להכין תפילין זעירות?
בנוגע לסנטון אכן ניסינו לטשטש את בגידתו עד כמה שיכולנו (העורכת טענה שזה לא מאוד ברור שהוא הבוגד וגם עוד כמה קוראי בטא. ד"א ישנה טכניקה מקובלת לתת לקורא היותר מתוחכם לנחש דבר או שניים לפני כולם. סוג של ג'סטה לקורא... אז הכל ביחד...)
בקשר לד"ר רובינס אולי עד הספר הבא הוא יחלים... ואולי בספר שאחריו... מי יודע?!
בנוגע לכריכה הנעל מסמלת יציאה מאיזור הנוחות, יציאה למסע, טיפוס ועלייה
המעצבת @אוריה ; ) פירטה כאן . בנוגע לציפור, רכיבה על ציפור היא דבר מאוד נפוץ בספרות פנטזיה, אני מאמין שכוונת לדופליקטים, אבל אשתי שביקשה מהמעצבת איור שלו רוכב על ציפור לא ראתה אפילו את הכריכה של הספר הזה ורצתה באיור הזה הרבה לפני שהספר הנ"ל יצא לאור."
עד כאן בנוגע לביקורת של @חגי שהם .
שאלה טובה.
זהו הקונפליקט לפניו ניצבו בלגארד וכאמיל האם משהדבר כבר נעשה ננצל את אפקט הרציחות לטוב או שכפי שהתנסח בלגארד בנאומו האחרון "אי אפשר לפרוש מפה צחורה של עולם טוב יותר על שולחן של טרור וחורבן" (ליחידאי וחבריו לא היה קונפליקט שכזה, הם כידוע לא היו מודעים לסיבת הרציחות)
ואחרי כל זה, כפי שנכתב כאן
(אגב גם אנחנו עוד לא קראנו את הספר הבא)
איזה ארגז? של הקברניט? לא זכור לי שמדובר שם על ארגז אלא על חפציו האישיים
זה עשוי להיות גם בכמה ארגזים
ההכרח לא יגונה...
לא שמענו מעולם על הספר הזה (ואני מאמין שכמונו תשעים ותשע אחוז מגולשי הפורום הזה), אפשר לומר שההשראה ל"יחידאי" נלקחה כמו כל הספרות ועולם המדיה שנגע בדמויות זעירות - מספרו המפורסם של ג'ונתן סוויפט שנכתב לפני כ300 שנה "מסעי גוליבר"
יחידאי מסמל את היותו יחידי לבוראו, בעל תפקיד יחודי בעולם, כמו כל אחד מאיתנו, בעצם
גם אנחנו. הרעיון של @אש קודש! הצחיק אותנו מאוד.
ושוב תודה על הביקורות והמחמאות.
אכן זה היה שקוף, כפי שכתבנובעיניי, זה היה מדיי שקוף שסנטון הוא הבוגד.
כבר מהרגע שיחידאי שוחרר מהכלא, נופל לידו מישהו שאומר לו שגם הוא שוחרר והוא רוצה לעזור לו ומתלווה אליו מייד.
זה מחשיד מאוד!
חשבנו שכיוון שזה לא כ"כ קריטי לעלילה שלא יידעו מיהו הבוגד, אז מי שיקלוט מייד ייהנה שהבין לבד, ומי שלא יופתע.בנוגע לסנטון אכן ניסינו לטשטש את בגידתו עד כמה שיכולנו (העורכת טענה שזה לא מאוד ברור שהוא הבוגד וגם עוד כמה קוראי בטא. ד"א ישנה טכניקה מקובלת לתת לקורא היותר מתוחכם לנחש דבר או שניים לפני כולם. סוג של ג'סטה לקורא... אז הכל ביחד...)
בנאומו של בלגארד בסוף הספר, הוא מספר שנחשף להוראה של ארנסט לחסל את יחידאי, והוא שלח מישהו מטעמו למנוע את החיסול.וכן, מי זה היה הפורץ שפרץ לחדר של יחידאי וניסה להרוג אותו, ומי זה מי שהציל אותו?
אנחנו מחכים לזהבעזרת ה' אני מקווה ביום מן הימים להעלות מאמר, בו אפרט את הטיפים שליקטנו לאורך המסע של הספר, מן המחשב - אליכם בערסל שבגינה.
הספר מסתיים בכך שהניחו על ידיו ועל ידי השלושה אזיקים ועצרו אותו ואת השלושה.עצרו אותו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: