יוזמה מעשית: "בעד הנוסעים, לא נגד אגד"

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוזמה מעשית, פשוטה ואפשרית לכל אחד!
"קמפיין בעד הנוסעים. לא נגד אגד"

הכנתי "רב מעקב" שכל נוסע (לא רק גרפיקאים, גם נוסעים מכל הציבור) יוכל לדווח לע"ר "אמון הציבור" ב5 שניות על השעון.

"רב מעקב" נותן לכל נוסע אפשרות לדווח בצורה מתומצתת, קלה ומהירה.
על כל קו, נהג ומעשה מסוים, בזמן מדויק. (כל אחד יכול להוריד / להוסיף את הנקודות שהוא חושב הנקודות והניסוח שאני כתבתי הם על דעתי בלבד, תתפרעו..)

כיון שפורום זה הוא בעיקר פורום של אנשים הנוגעים בתחומי ה- פרסום, גרפיקה וכו'.
סביר להניח שלרובכם יש מדפסת תקינה בבית.

לכן לדעתי כל אחד יוכל להשתמש בקובץ זה, להדפיס כמה עותקים בודדים ולהניח (בזמן שהוא נמצא בתחנה... או להעביר) את הפתקים הללו במקום שנוסעי התחנה נמצאים.

פניתי בעניין זה ל"אמון הציבור", הדוברת של הארגון אמורה ליצור קשר בכדי לבדוק את הנושא.
אני חושב שחוקית אין לי צורך לשאול, אך אני חושב שעדיף לעשות זאת בשיתוף פעולה איתם במידת האפשר.

במידה ויש לכם דרך לשפר את המסמך הזה, כל אחד רשאי על דעת עצמו לעשות זאת בכל דרך (חוקית) שהוא רואה לנכון.
לדוגמא:
מי שרוצה יכול להשים מס' פקס שלו ולרכז את הפניות לתביעות קטנות, או להעביר לעו"ד (חבר / מכר / בן משפחה) שמוכן לייצג קבוצות על סמך רווח. וכן הלאה. הרעיון הוא: לשנות אחת ולתמיד את בעיית התחבורה בישראל.

בהצלחה.
נ.ב. לכל מי שיש דוגמאות נוספות לפיתוח כרטיס "רב מעקב" זה מוזמן לעשות זאת.

מומלץ: חבר שחושב לעשות זאת, כדאי שיכתוב זאת בפורום בכדי להמריץ את כולם לעשות זאת, (אם בא לכם אתם יכולים להוסיף היכן שמתם ובאיזה יום בשביל תוספת אקשן..) לענ"ד עם הכרטיס הפשוט הזה אפשר יהיה לעשות מהפיכה שעוד ידברו עליה. מהפיכה אמיתית בתחבורה הציבורית, אבל זה תלוי לגמרי במרץ ובמעשיות של כל בעל מדפסת שנמצא פה (:

נ.ב. במידה ואתם רוצים קבצים פתוחים, אשמח להעלות רק תבקשו.
בהמשך היום אוסיף מסמך וורד, בכדי שתוכלו להעביר גם לחברים שאינם גרפיקאים, לכל אדם בעל מחשב, לחברים בפייסבוק וכו'..

אנחנו יכולים להמשיך ולדון, או פשוט לעשות מעשה!


הערה: לגבי הקובץ נמצא בתוכו מסמך word עם אפשרות לשינויים וכיוון שלא הצלחתי להוסיף את הקובץ כמות שהוא, העלתי אותו בקובץ RAR, מי שיודע איך להעלות את הword בצורה נורמלית מוזמן לעשות זאת.
 

קבצים מצורפים

  • כרטיס אגד לתלונות.pdf
    KB 81.9 · צפיות: 4
  • doc.rar
    2 MB · צפיות: 7

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
מצ"ב תמונת קובץ

..
 

קבצים מצורפים

  • lo n-eged.gif
    KB 287.9 · צפיות: 5

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
סליחה, אבל זו פעם שניה שהשורה הזו מפתיעה אותי -
האם אסור לנהג להרים קול על נשים בדווקא?
מה עם הגברים, אפשר לצעוק עליהם?
אולי אפשר להחליף את זה באמירה כללית כמו חוסר עדינות, הרמת קול וכד', למה נשים?
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
1. שמתי את אותם סיבות כמו פעם שעברה בלי לעבור עליהם שוב.
2. בנוגע לתמיהתך, גברים יודעים ומרימים קולם בחזרה בעת הצורך גם בפורום של 50 נוסעים, בנוגע לאישה ידוע מאמר חז"ל "כל כבודה של בת מלך פנימה" לכן לא מצוי אישה שתצעק חזרה על נהג חצוף. מקובל עלייך? (:

כמובן שאת יכולה ואפילו כדאי שתוסיפי / תשני את הסיבות כרצונך.
 

אבי 24

משתמש רשום
כל הכבוד על הרעיון האופרטיבי!!!

אני גם חשבתי על רעיון של מחאה- להדפיס מדבקות עם סלוגן של מחאה ולחלק.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לא יודעת... ההדגשה נשמעת לי מוזרה.
נהג לא אמור להרים את קולו על נוסע (אא"כ ארע משהו חמור שמצדיק הרמת קול)
ללא קשר לגילו, מינו, דתו, או צבע עורו של הנוסע.
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
טוב, מתנצל עם פגעתי בך (:
הנושא אולי בולט כיון שהייתי נוכח במקרה כזה וזה צרם לי מאוד. זה הכל.
 

yechi

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
האם ה'עליהום' על אגד קשור לקמפיין החדש (האנטישמי!) שפורסם לאחרונה. (-כמו חלה, גם על נסיעה באוטובוס צריך לשלם..)

ימים יגידו..
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י n_eli;1052844:
טוב, מתנצל עם פגעתי בך (:
הנושא אולי בולט כיון שהייתי נוכח במקרה כזה וזה צרם לי מאוד. זה הכל.

דברת אלי? כי לא מובן לי למה הייתי אמורה להפגע...
רעיונית, זה נשמע לי לא נכון לכתוב ככה.
יוזמה נחמדה ביותר. :)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
יוזמה מעולה!!!
להפיץ במיילים!
 

sh12

משתמש מקצוען
מה הכוונה מס' בעיה?

ולמיטב ידיעתי לא מספיק לרשום מס' קו תאריך ושעה
אגד לא יתייחסו לשום ארוע אם לא יהיה להם עוד פרטים שחובה לשמור:

עיר |מס' קו | כיוון נסיעה | תאריך | שעת יציאה | שעת ארוע | פרטי ארוע מפורטים | עדים לארוע!!

ללא עדים נוספים לכל ארוע, אגד מתחמקים בקלות בטענה שהנהג טוען אחרת!!
קרו לנו כמה נזקים באגד, הנהג ראה ואפילו היה ג'נטלמן והציע את עזרתו... לאחר מכן פנינו בתלונה לאגד, ותשובתם: "מברור מול הנהג עולה שלא קרה מקרה כזה בתאריך שציינת..." :cool:
כנ"ל לגבי ארועים כמו איחור אוטובוס. דילוג על תחנות, כי היה אוטובוס אחר במפרץ וכו'
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שים לב שהפנייה אינה לאגד, אלא ל"אמון הציבור"
את אותם מסמכים שהעלתי כל אחד יכול לשנות כרצונו.

תעשו מהכרטיס פנייה ל:
"תביעות קטנות / יצוגית"
"משרד התחבורה"
וכן הלאה כיד הדמיון, אל תחשבו בקטן.
 

sh12

משתמש מקצוען
ומה אמון הציבור יעשו עם מס' קו ושעת ארוע?
הרי הם לא יוכלו לבדוק מול אגד...
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לגבי עדים, כל האוטובוס עדים.
כשהכרטיס יתפוס תאוצה, אני מעריך שיהיו פעמים של'אמון הציבור' או כל משרד יעודי אחר, יגיעו 10 פניות מאותו קו, באותה שעה ועל אותו נושא, כך שדרישה לעדים תהיה מגוחכת. והאפקט שהוא יצור יגרום לכך שלא יוכל להתעלם יותר. העדכונים יהיו און ליין.
 

sh12

משתמש מקצוען
אוקי.
לדעתי, אם יוסיפו עוד כמה מילים על הארוע,
גם באמון הציבור או בכל ועדת תחבורה, יהיה מה לעשות עם הנתונים.
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
ועזוב רגע אם אגד יצפצפו על זה או לא. זה לא מעניין כלל ועיקר!

הכוח שכרטיס זה נותן הוא: להתאגד מול אגד או כל חברת תחבורה אחרת ולעשות תביעה ייצוגית.
והתיעוד האמיתי שכרטיס זה נותן (ללא צורך בזכרון), יאפשר לעו"ד בתביעה ייצוגית להוכיח כשמש את האירוע...
וכנראה שהפיצויים לנוסעים לא יאחרו לבוא, או שהשיפור בקווי התחבורה יילקח ברצינות. המוקדם מבניהם.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
אפ מדפיסים בשחור לבן כדאי לשנות את הגוונים שיצא קריא.
יישר כוח על היוזמה.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
אם כבר מגבשים יוזמה כזו, עדיף להפנות את התלונות.למועצה הישראלית לצרכנות, שהוא ארגון ציבורי ממשלתי ולא אל אמון הציבור שהוא ארגון שנותן תו אמון לעסקים שהתחייבו לכללי הארגון ושילמו דמי חבר.
הכוח של אמון הציבור הוא לא משמעותי מההיבט של תלונות של נוסעים בתח"צ. פשוט אין להם שיניים.
אז כאמור, המועצה לצרכנות, היא כתובת מתאימה יותר.
אבל אם רוצים באמת ליצור שינוי, רק תביעות בבית משפט באמת ישפיעו.
תביעה בבית משפט לתביעות קטנות היא תהליך קל יחסית, אבל עם תוצאות מובטחות.
בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם מאבדים שעתיים בהמתנה לאוטובוס שלא מגיע, דעו כי בבימ"ש תוכלו לקבל פיצוי בגובה אלפי שקלים.
תביעות כאלה הן הדבר היחיד שיעורר שינוי לטובה בהתנהלות של אגד
http://www.consumers.org.il/category/public-transportation-delays
 

sh12

משתמש מקצוען
אך כפי שכבר כתבו כאן קודם,
פניה לתביעה בעייתית מ2 סיבות
1. הלכתית - רק לאחר שאלת רב
2. טכנית - הגשת תלונה, דיונים, עמידה מול טענות וזכיה...

מי שפחות חושב על ה"מליונים" שיעשה מתביעה,
אז פשוט יותר לפנות לתלונות הציבור של "אגד" ובמקביל ל"ועדת תחבורה"
כש"אגד" יראו שהציבור לא שותק ושולח שוב ושוב תלונות מסודרות. הם יהיו חייבים לתת מענה!!
ובמקום להושיב עוד ועוד פקידים לתת מענה לתלונות. ינסו לפתור אותם!!:rolleyes:

לדוג': כשארעה תקלה בקו מסוים, כגון איחור / אי עצירה בתחנה / עומס חריג וכו'
כמה אנשים מתוך העשרות נוסעים באמת התלוננו לאגד? אחד? הלוואי!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה