חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
@שרלוט
על איחור שהוא חיסור נדרשת תגובה
תבוא חידה מאתגרת כמעט בלי תשובה

בשבוע חדש, בו עם הפוך אשר נשבה הקיף צר חולם
רגבי עפר מפוזרים
בשני מקומות נהדרים
בקריאת יד ויאנח
לצד עצים מקומם הונח
צרים אצל ראש היו מתייצבים
הלכו אל הים כל הרגבים
וילכו להם אחר דודים אהובים
תחת הצר הופיע קמצן
ולפני הפתחים ריח ניצן
שבה צרה תחת קמיצה
חמשה נוספו על קמיצה
עין על רקיע תחת עשרה הובאה
בחרי אף רצינות חסרות התראה
נתפררו רגבים הופיעו לבדם
שופט כף לחי משאת לצידם
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בשבוע חדש, בו עם הפוך אשר נשבה הקיף צר חולם
מצרע
רגבי עפר מפוזרים
בשני מקומות נהדרים
בקריאת יד ויאנח
לצד עצים מקומם הונח
שני
אֶת הַצִּפֹּר הַֽחַיָּה יִקַּח אֹתָהּ וְאֶת עֵץ הָאֶרֶז וְאֶת שְׁנִי הַתּוֹלַעַת. ויקרא יד, ו מילה עשירית.
וְלָקַח אֶת עֵץ הָאֶרֶז וְאֶת הָאֵזֹב וְאֵת שְׁנִי הַתּוֹלַעַת. ויקרא יד, נא, מילה שמינית.
צרים אצל ראש היו מתייצבים
הלכו אל הים כל הרגבים
וילכו להם אחר דודים אהובים
ישנים - אותיות ים נוספו, ש' צירה
וַיֵּלְכוּ לָהֶם וְאֵין רֹאֶה וְאֵין יוֹדֵעַ וְאֵין מֵקִיץ כִּי כֻלָּם יְשֵׁנִים.
הוֹלֵךְ לְדוֹדִי לְמֵישָׁרִים דּוֹבֵב שִׂפְתֵי יְשֵׁנִים.
תחת הצר הופיע קמצן
ולפני הפתחים ריח ניצן
ישנים - ש' קמץ
הַדּוּדָאִים נָתְנוּ רֵיחַ וְעַל פְּתָחֵינוּ כָּל מְגָדִים חֲדָשִׁים גַּם יְשָׁנִים דּוֹדִי צָפַנְתִּי לָךְ.
חמשה נוספו על קמיצה
עין על רקיע תחת עשרה הובאה
בחרי אף רצינות חסרות התראה
העשנים - נוספה ה' קמוצה, ע' במקום י'.
אַל תִּירָא וּלְבָבְךָ אַל יֵרַךְ מִשְּׁנֵי זַנְבוֹת הָאוּדִים הָעֲשֵׁנִים הָאֵלֶּה בָּחֳרִי אַף רְצִין וַאֲרָם וּבֶן רְמַלְיָהוּ.
נתפררו רגבים הופיעו לבדם
שופט כף לחי משאת לצידם
העשן
וְהַמּוֹעֵד הָיָה לְאִישׁ יִשְׂרָאֵל עִם הָאֹרֵב הֶרֶב לְהַעֲלוֹתָם מַשְׂאַת הֶעָשָׁן מִן הָעִיר. שופטים כ, לח מילה עשירית.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אכן, בפרשת תזריע יש פסוק שבאמצעו יש ארבע מילים ושלוש מתוכם עם אותו שורש !
יישר כח על ההבהרה.
(המילים 'פסוק בן ארבע מילים' משמען שכל הפסוק מורכב מארבע מילים בלבד..)
אִישׁ צָרוּעַ הוּא טָמֵא הוּא טַמֵּא יְטַמְּאֶנּוּ הַכֹּהֵן בְּרֹאשׁוֹ נִגְעוֹ:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בין איש וחלומו בהסרת כף, עמדו חמשה בהופעה, אחרי אצליהו בן הצטרפו ארבעה, החליפו מרכבות וניצבו ברינה.
חמשה נוספו על קמיצה
עין על רקיע תחת עשרה הובאה
בחרי אף רצינות חסרות התראה
העשנים - נוספה ה' קמוצה, ע' במקום י'.
לפי שלא נתפרשו המשפטים המודגשים, אשלים עניינם.
עין נוספה עם 'רקיע', כלומר פתח (בנוסף לשווא שהיה קודם, והרי לנו חטף פתח).
ובחרי אף 'רצינות חסרות' = המילה רצינות 'חסר ו'ת'= רצין. התראה = נראה. כלומר כעסו של רצין נראה בפסוק.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
ל"ג (ימי טוהר) שבאו אחר ז' (ימי טומאה).

וזה פתרונו:
הילולת התשב"י = ל"ג בעומר (ואל תשיבני כי תחת אחרית אמורה לבוא ראשית, כי אילו היה כותב המחדד 'הרשב"י' כי אז היה מגלה צפונותיו בטרם עת, מה גם שאילצו החרוז ופיתהו המבנה הארוז לגרוס דווקא 'תשב"י'. ועוד יש לפרש בדרך אחרת נעלמת עד יבוא התשבי..)
על גבי תשבי = לשון הכתוב נקט: ושלשים יום ושלשת ימים 'תשב' בדמי טהרה. והרי הל"ג האמורים על גבי המילה הזאת.
והרי הם ל"ג ימי טוהר, שיצאו מימי טומאה (וסובר המחדד כדקיי"ל מעיין אחד הוא, התורה טמאתו והתורה טיהרתו).
ועל כן המשיך בחריזתו:
מי יתן לא אחד - הוא הכתוב בדברי המתייסר: מי יתן טהור מטמא - לא אחד? (הקב"ה שהוא יחידו של עולם).
ובימים ההמה הרי היולדת כטבולת יום ארוך, שיסתיים בסוף הארבעים. וזו כוונת המשפט:
יום כהתארך לא נכחד. (תיבת 'נכחד' לא ידעתי לפרשה זולת אילוץ החרוז, וה' יאיר עיני).
וכיון שנזכר המחדד במספר ארבעים, שוב צפו ועלו לפניו כל הארבעים אשר בתורה שבכתב ושבע"פ, ומתוכם בחר שנים וחרזם כאחד:
כימי יקותיאל (הוא משה רבינו, ככתוב בדברי הימים ודרשוהו חז"ל במגילה) בהר (סיני).
וכן 'כשנת התורה ביאר' (כשנה שבה נתבארה התורה, ככתוב בריש דברים, שבשנת הארבעים 'הואיל משה באר').
ויהיו הדברים להצלחת היולדת הטרייה (היא ועוללה), השבה לחדש כנשר נעוריה, להנאות האשכול מפתרוניה (ובהמשך - אחר ימי התאוששות ספורים - גם מחידודיה..).
ואיפה מרומז (בתזריע) שמותר להתגלח בל"ג בעומר, ובג' ימי הגבלה ?
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
בין איש וחלומו בהסרת כף, עמדו חמשה בהופעה, אחרי אצליהו בן הצטרפו ארבעה, החליפו מרכבות וניצבו ברינה.
נעמדו שניים המשמשים בלשונות ארבעה, אחרי ובפתחי הבתים ודבר חוברו שניים לידן, לפני פן נשרף אותך הסתרכו אחריהם הארבעה, ובין הם שקיהם בלשון יחיד ובתוספת השני בשני, והנה תמצאו נחת, והכול על מקומו יבוא בשלום
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
נעמדו שניים המשמשים בלשונות ארבעה, אחרי ובפתחי הבתים ודבר חוברו שניים לידן, לפני פן נשרף אותך הסתרכו אחריהם הארבעה, ובין הם שקיהם בלשון יחיד ובתוספת השני בשני, והנה תמצאו נחת, והכול על מקומו יבוא בשלום
לא הברקה יש כאן לחבר, אף לא אחרי לפני שבר, שעשוע של מה בכך, תעתוע לעת פנאי נלקח..
גם ברוך תהיה על חידותיך המאתגרות!
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חבורת מנומשים
בארבעה הם משים
ראו את הכהנים
בתוך היד חונים
העבירו שן לימין, מראם כעת חביב
אצל המלך בין בתים והמזבח הוא סביב
נישאו שוב על כתפיים, כשהביטו אחורנית
ראו גם את הבית, בצד הימנית
נמש אחרון שהיה כה נועז
נעלם והלך, והנה בועז
והנה לאחר מספר ימים
בועז ויכין הקימו העמודים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה