חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וָיֶקֶב לֹא יִרְעֵם וְתִירוֹשׁ יְכַחֶשׁ בָּהּ
יפה.
ורק בשביל השלמות:
הסגילו פניהם של המסמרים האמצעיים מוסר לבבות.
הכוונה שסרו לבבותיהם (ירדו שני הדגשים). ואגב, הנקודה בסוף - שבדרך כלל מציינת @sl disign בדייקנות להורות על סיום הופעה ומעבר לאחרת - בטעות באה כאן.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

דבי מ.

משתמש מקצוען
אחרון לקח עקבות כרמו
שלישית הורידה כתרה יחד עם לבה
הוסיפה עוד כדי נקודה לזכות בסגולה
ובארבעה מגירות ההופעה
אצל חמור במצרים ובקר בשומרון.
מסמר אחרון הוסיף שלושים
מסמר שלישי קיבל זבנג באמצעו
התפתחו מסמרי האמצע
במגילה בסוף חגיגה.
ויקן
ויקן את חלקת השדה חמור מיד בני חמור
וַיִּקֶן יוֹסֵף אֶת-כָּל-אַדְמַת מִצְרַיִם לְפַרְעֹה כִּי-מָכְרוּ מִצְרַיִם
וַיִּקֶן דָּוִד אֶת-הַגֹּרֶן וְאֶת-הַבָּקָר בְּכֶסֶף שְׁקָלִים חֲמִשִּׁים
וַיִּקֶן אֶת-הָהָר שֹׁמְרוֹן מֵאֶת שֶׁמֶר בְּכִכְּרַיִם

נ' הוסיף שלושים זה פ'
בסוף מגילת איכה
בסוף חגי ג' ה'
בָּנָה עָלַי וַיַּקַּף רֹאשׁ
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בין עורות ניצבו מאירות, חמש נערות, הסירו כף מעל הראש, שם החליפו מרכבות, ובחולשת לבבות, מול פתרון הן ניצבות.
משלם (מושלם)
עִוֵּר כִּמְשֻׁלָּם וְעִוֵּר
ללא האות כ', בשינוי ניקוד.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כדאי לך גם לקרוא את ההגדרות של הניקוד.
@sl disign מדייקת מאוד בהגדרות! (וזה בכלל לא דבר פשוט).
שלישית הורידה כתרה יחד עם לבה
הוסיפה עוד כדי נקודה לזכות בסגולה
'ירדה' הנקודה של החולם (=כתר) להיות חיריק, 'ירד' גם הדגש והוסר. (הרי לנו 'ירידה' משמשת לשתי פנים).
נוספה נקודה על הצירי ונעשה סגול. (וגם המשל - נחמד מאוד)
מסמר שלישי קיבל זבנג באמצעו
התפתחו מסמרי האמצע
זבנג הוא הדגש, כמובן.
ושני האמצעיים בניקוד פתח.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
גזירי בדים מפוזרים
בשלשה הם ננערים
כל איש יושב על השולחן
בין עבדים מקום הוכן
כָל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם לֹא יִקְרָב אִישׁ עִוֵּר אוֹ פִסֵּחַ
ישֵׁב בִּירוּשָׁלִַם כִּי עַל-שֻׁלְחַן הַמֶּלֶךְ תָּמִיד הוּא אֹכֵל וְהוּא פִּסֵּחַ
עַבְדְּךָ אֶחְבְּשָׁה-לִּי הַחֲמוֹר וְאֶרְכַּב עָלֶיהָ וְאֵלֵךְ אֶת-הַמֶּלֶךְ כִּי פִסֵּחַ עַבְדֶּךָ

חור הובא בבד ראשון
עור נכפל ממול לשון
חמשה מהר הגיעו
את החולה הם ראו
וְאֶת-הַפִּסֵּחַ וְאֶת-הַחוֹלֶה
צרה נוספה על חריקה
פתיחה לאחור נזרקה
בין הפח הבד נחלש
לפני כף מקומם נדרש
הַפֶּסַח
ס' ללא דגש ס ' בין אותיות פ' ח'
לפני כף- 19 פעמים המילה הזו מופיעה
בראשון ראשון חנה
באחרונה חי שנה
הַפֶּסַח בָּרִאשׁוֹן
שָׁנָה לְמַלְכוּת יֹאשִׁיָּהוּ נַעֲשָׂה הַפֶּסַח
בא קמצן תמורת שלשה
בעשרה היתה פגישה
ובקצוותיהם נדבקו
זקנים משכו ויזרקו
הַפָּסַח * 10
זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מִשְׁכוּ וּקְחוּ לָכֶם צֹאן לְמִשְׁפְּחֹתֵיכֶם וְשַׁחֲטוּ הַפָּסַח
וַיִּשְׁחֲטוּ הַפָּסַח וַיִּזְרְקוּ
שבו שלשה למקומם
חמש עשרה על ראשם
נתחורר בד ראשון
לא נעשה ולא עשו
מהממליך הראשון
ומכל אשר שפטו
ה' + 15 = האות כ'
כִּי לֹא נַעֲשָׂה כַּפֶּסַח הַזֶּה מִימֵי הַשֹּׁפְטִים אֲשֶׁר שָׁפְטוּ אֶת-יִשְׂרָאֵל וְכֹל יְמֵי מַלְכֵי יִשְׂרָאֵל
וְלֹא-נַעֲשָׂה פֶסַח כָּמֹהוּ בְּיִשְׂרָאֵל מִימֵי שְׁמוּאֵל הַנָּבִיא וְכָל-מַלְכֵי יִשְׂרָאֵל לֹא-עָשׂוּ כַּפֶּסַח
יד ניתנה על הראש
שבו למרכבת כפל עור
איש מתייסר לפני לימוד
טוה רגלים אחרי עור
כ' + י' = ל'
איש מתייסר לפני לימוד- איוב פרק כט (לפני ל')
לַעִוֵּר וְרַגְלַיִם לַפִּסֵּחַ
יד נוספת עליהם
על מרכבה חרוקה
דלי ושבט לפניהם
ובמשל משל חיכה
ל'+ י' = מ'
דלי ושבט -דליו
ובמשל- בספר משלי
משל חיכה- מפסח ומשל
דַּלְיוּ שֹׁקַיִם מִפִּסֵּחַ וּמָשָׁל
הסירו ראש באו נרפים
נקמץ הצר לפני הפתח
בבית עזרה נאספים
מט מושבם אצל הדלת
ללא האות הראשונה, ללא דגש
בספר עזרא פרק ב' פסוק מט, מילה רביעית
בְּנֵי-עֻזָּא בְנֵי-פָסֵחַ
בנחמה ראו גזם
חור בראש זה כבר מוגזם
החזיקו בתחינה
ולא נראו עוד בשכונה
נחמיה:
בְּנֵי-גַזָּם ב... בְּנֵי פָסֵחַ
חור בראש זה כבר מוגזם-
תודה על ההתחשבות :)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
רק קצת שיפוץ וסיימנו..
באחרונה חי שנה
שָׁנָה לְמַלְכוּת יֹאשִׁיָּהוּ נַעֲשָׂה הַפֶּסַח
'חי' רומז למילים שהחסרת:
בִּשְׁמוֹנֶה עֶשְׂרֵה שָׁנָה לְמַלְכוּת יֹאשִׁיָּהוּ נַעֲשָׂה הַפֶּסַח הַזֶּה.
איש מתייסר לפני לימוד
טוה רגלים אחרי עור
איש מתייסר לפני לימוד- איוב פרק כט (לפני ל')
לַעִוֵּר וְרַגְלַיִם לַפִּסֵּחַ
'טוה' הוא פסוק טו מילה חמישית.
בנחמה ראו גזם
חור בראש זה כבר מוגזם
החזיקו בתחינה
ולא נראו עוד בשכונה
נחמיה:
בְּנֵי-גַזָּם ב... בְּנֵי פָסֵחַ
חור בראש זה כבר מוגזם-
תודה על ההתחשבות:)
המילים 'זה כבר מוגזם' אכן מתחשבות, אבל כנראה לא מספיק..
יש כאן עוד שתי הופעות..
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אמר הרקליטוס
לאחר שמזה זמן רב נתגלגלו פניניו של רשי הקדוש באשכול זה (כמדומני האחרונה ע"י @רפי ב"ש )
חשקה נפשי להמליץ עליו ז"ל הממשלה זכותו תגן עלינו לנצח סלה:

וכה אשא משלי:

הוד והדר מדרשי
ותפארת מקדשי
גדול הוא מפרשי

דבריו קצרים
ורמזים מורים
אל סודות צרורים

רבינו שלמה
שמלתך שלמה
בתלמוד יוצקת כעמוד ובתנ"ך ופרשו את השלמה:

בכל דבריו פנינים
בעליונים ובתחתונים
מודים ועונים:
אין כרבינו שלמה בפרשנים בראשונים ובאחרונים
רמז ? כיון כלשהי ?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יא

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד בַּיהוָה חָסִיתִי אֵיךְ תֹּאמְרוּ לְנַפְשִׁי (נודו) נוּדִי הַרְכֶם צִפּוֹר:ב כִּי הִנֵּה הָרְשָׁעִים יִדְרְכוּן קֶשֶׁת כּוֹנְנוּ חִצָּם עַל יֶתֶר לִירוֹת בְּמוֹ אֹפֶל לְיִשְׁרֵי לֵב:ג כִּי הַשָּׁתוֹת יֵהָרֵסוּן צַדִּיק מַה פָּעָל:ד יְהוָה בְּהֵיכַל קָדְשׁוֹ יְהוָה בַּשָּׁמַיִם כִּסְאוֹ עֵינָיו יֶחֱזוּ עַפְעַפָּיו יִבְחֲנוּ בְּנֵי אָדָם:ה יְהוָה צַדִּיק יִבְחָן וְרָשָׁע וְאֹהֵב חָמָס שָׂנְאָה נַפְשׁוֹ:ו יַמְטֵר עַל רְשָׁעִים פַּחִים אֵשׁ וְגָפְרִית וְרוּחַ זִלְעָפוֹת מְנָת כּוֹסָם:ז כִּי צַדִּיק יְהוָה צְדָקוֹת אָהֵב יָשָׁר יֶחֱזוּ פָנֵימוֹ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה