חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 
מעשה ושאל הרקליטוס נערים
אמרו לי אתם עוקרי ההרים
זכר ונקבה לבשו הנפטרים
והנה בעתו יחשבו טהורים
והנה הטהרה תמצא בזכרים
בפרשת תזריע נזכרים
וגם בני עלי הנשארים
אל אחיהם אנשי משמרים
מיחלים להיות נקשרים
אשר ידיהם בקלחת והבשר בסירים
ויוועצו הנערים בחברים
ויאמרו על הרקליטוס להערים
תנה לנו שבעה ימים אחרים

מחידת שמשון עקורים:
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לכאורה שני ביאורים אלו (הרמ"ק והאוה"ח) סותרים זה את זה לגמרי. ואפשר שצריך מספר הקדמות כדי ליישבם באופן שיעלו בקנה אחד.
יש 2 סוגי "נגע טהור", יש שצריך כיבוס בגדים, והוא מספחת המובא באוה"ח, ויש שאינם צריכים כיבוס בגדים כגון בהרות בהרות לבנות.​
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כיוצא בזה בדברי הנשר הגדול:
הצרעת הוא שם האמור בשותפות כולל עניינים הרבה שאין דומין זה לזה, שהרי לובן עור האדם קרוי צרעת, ונפילת קצת שיער הראש או הזקן קרוי צרעת, ושינוי עין הבגדים או הבתים קרוי צרעת, וזה השינוי האמור בבגדים ובבתים שקראתו תורה צרעת בשותפות השם אינו ממנהגו של עולם אלא אות ופלא היה בישראל כדי להזהירן מלשון הרע, שהמספר בלשון הרע משתנות קירות ביתו, אם חזר בו יטהר הבית, אם עמד ברשעו עד שהותץ הבית משתנין כלי העור שבביתו שהוא יושב ושוכב עליהן, אם חזר בו יטהרו, ואם עמד ברשעו עד שישרפו משתנין הבגדים שעליו, אם חזר בו יטהרו ואם עמד ברשעו עד שישרפו משתנה עורו ויצטרע ויהיה מובדל ומפורסם לבדו עד שלא יתעסק בשיחת הרשעים שהוא הליצנות ולשון הרע.​
ומקורו במדרשים: אֵין בַּעַל הָרַחֲמִים נוֹגֵעַ בַּנְּפָשׁוֹת תְּחִלָּה וכו' וְאַף נְגָעִים הַבָּאִים עַל הָאָדָם, תְּחִלָּה הֵן בָּאִים בְּבֵיתוֹ, חָזַר בּוֹ טָעוּן חֲלִיצָה, וְאִם לֹא, טָעוּן נְתִיצָה, הֲרֵי הֵן בָּאִים עַל בְּגָדָיו, חָזַר בּוֹ טָעוּן כְּבִיסָה, וְאִם לֹא, טָעוּן שְׂרֵפָה, הֲרֵי הֵם בָּאִים עַל גּוּפוֹ, חָזַר בּוֹ יִטְהָר, וְאִם לֹא בָּדָד יֵשֵׁב.​
 

דבי מ.

משתמש מקצוען
מעשה ושאל הרקליטוס נערים
אמרו לי אתם עוקרי ההרים
זכר ונקבה לבשו הנפטרים
והנה בעתו יחשבו טהורים
והנה הטהרה תמצא בזכרים
בפרשת תזריע נזכרים
וגם בני עלי הנשארים
אל אחיהם אנשי משמרים
מיחלים להיות נקשרים
אשר ידיהם בקלחת והבשר בסירים
ויוועצו הנערים בחברים
ויאמרו על הרקליטוס להערים
תנה לנו שבעה ימים אחרים

מחידת שמשון עקורים:
אפשר לקבל הסבר מה הכיוון?
מילה או מושג מהמקרא?
 

אבי אברהמי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חייב בשלושה
יכול בשניים ואחד
מיהו?
שאלה זו, היה לה אב עטרה, ותשובתה במסכת פרה.
ר' יוסי אומר: מצות אזוב שלשה קלחים ובהם שלשה גבעולים, ושיריו שנים וגרדומיו כל שהוא:
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
תנה לנו שבעה ימים אחרים
מחידת שמשון עקורים:
חידת שמשון הייתה כזו, שמלכתחילה לא יוכלו בכלל לפתור אותה
כי היא הייתה בנויה על מקרה שקרה לשמשון עצמו
(אלא א''כ היו בודקים מחוץ לעיר ומגלים את גוויית האריה)
אז אם החידה הזו בלתי פתירה בעליל, לא רק עבור עזרת הנשים
אלא גם עבור ה-
כשירים להשלים מניין
אז לפחות שיהיה גילוי נאות.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חידת שמשון הייתה כזו, שמלכתחילה לא יוכלו בכלל לפתור אותה
לא מסתבר שהוא ירמוז לזה שהחידה בלתי פתירה..
יותר מסתבר שכוונתו לומר שיש רמז בחידה הקודמת, וכדברי שמשון 'לולי חרשתם בעגלתי..'
וזה נראה יותר לאור התקדים שהיה בניק הקודם, זה שלפני הראשון..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מעשה מהגמרא?
לא נראה שזה מעשה, הכוונה היתה להציג את החידה כסיפור דברים בין החכם היווני לבין הנערים.(בכל אופן, לגבי מה שכתב המחדד שהסיכויים נמוכים מאפס, נראה לי שהוא עוד יופתע מהכשרונות שמסתובבות כאן..)
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
לא מסתבר שהוא ירמוז לזה שהחידה בלתי פתירה..
לא התכוונתי שהוא מרמז
אלא כמו שחידתו של שמשון הייתה (אמורה) להיות בלתי פתירה
גם החידות של החכם היווני עוד מהגלגול הראשון היו בלתי פתירות :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה