קריאטיב וואו! קריאייטיב גאוני, סטימצקי - שבוע הספר

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
2.jpg


3.jpg


IMG-0849.jpg

ניתוח קמפיין: סטימצקי להיפרד מהמסך // עטרה בילר​


בהתחלה אמרתי לעצמי ״סטימצקי שינו כיוון״. במשך זמן רב קידמה רשת סטימצקי את הבעלות על מהות הסיפור בחיינו. את החשיבות של הסיפור בחיינו כצורך חיוני הצליחה לספר סטימצקי דרך הדגמת אותו יקום מקביל ומפצה שהסיפור מצרף לחיינו. לפעמים אלו שאיפות שהסיפור מעצים. לפעמים זוהי הבדידות שהספר מפיג על ידי הכנסת דמויות לחיינו. לא חשוב מאיזה צד מספרים את זה, הסיפור תמיד חיוני לנו כמו מזון ואוויר. אנחנו צריכים אותו כדי לשרוד וכל אינפורמציה שאינה מאורגנת במודל של סיפור נשמטת מהתודעה שלנו.
לאחרונה, ומי כמו סטימצקי יודעת את זה, הסיפור נצרך שלא דרך הספר. אנחנו ממשיכים לחיות חיים של אחרים, להפיג את הבדידות ולהשלות את עצמינו שחיינו עשירים ומלאים מכפי שהם. לא כי חיינו לא מספיק טובים אלא כי חייהם של אחרים מעשירים אותם. הסיפור נצטרך לאחרונה דרך המסך שנותן לנו את ה kick הזה.
ההתמכרות לעבור מעבר טרנסצנדנטאלי לעולם אחר מסופקת לנו דרך בינג׳ של סדרות ורשתות חברתיות. אם פעם ניסינו להגביל את עצמינו לזמן מסך כזה או אחר, איבדנו את זה. במיוחד מאז פרוץ הקורונה. הסגרים והבידודים סתמו את הגולל על הסוגיה האם וכמה צריך לבהות במסך. זה הפך חזק מאתנו והפסקנו לספור. המסך הפך המשך רציף שלנו, של הגוף ושל החיים שלנו.
כותבת שורות אלו עלתה לא מזמן מטיול עם הכלבה ומולה חלפו עוד מוליכי כלבים רובם ככולם היו קבורים במסך. איך חצו את הכביש וכיצד ידעו לאן לחזור – זו שאלה גדולה. אבל מה שבטוח – מזמן לא הרמנו את העיניים ממנו, ונדמה שהגבול בין המציאות (מה זה בכלל?) למסך הלך לאיבוד. בתוך הזליגה הזו טמונים אינספור סיפורים קצרצרים כמו יותר ארוכים. פוסטים בני משפט או תמונה, סטורי שנמוג תוך כמה שניות או סדרה בת חמישה או תשעה או שמונים פרקים.
סטימצקי מוכרת ספרים.
הדבר הזה מנייר שכורכים אותו ואז כל דף ממוספר, וכשמגיעים למספר הגדול ביותר סימן שסיימנו אותו.
סטימצקי עושה אותו דבר כמו נטפליקס והרשתות רק שהיא עושה את זה בעזרת ספרים, וכל מה שהיא מנסה להזכיר לנו זה שאפשר להמשיך לחיות חיים של אחרים ביקומים מקבילים, לברוח מחיינו שלא מושלמים, בעזרת ספרים. לא רק בעזרת מסכים.
לקראת שבוע הספר העברי עושה סטימצקי מהלך יחיד במינו. במקום להטיף לנו ולחנך אותנו לקרוא ספרים כבימי קדם, היא מתייצבת במקומות אליהם האף שלנו רגיל להיכנס. שם במסך הממכר. שם, בצורה של הלוגו של נטפליקס, של פייסבוק ושל אינסטגרם, אנחנו פוגשים את סטימצקי פגישה מפתיעה. לראות את המילה ׳סטימצקי׳ כתובה אחרת, בתחפושת של לוגו אחר, נותן לנו בוקס בבטן. עוצר אותנו ומשבש משהו בשגרה שלנו. בהתחלה חשבתי שהם החליפו לוגו אבל זה נראה מוזר כי זה הזכיר לי משהו ועוד לא הבנתי מה. וכשהבנתי היה לי ברור. במקום לדרוש ממני לקרוא ספרים – פקודה שכולנו צמחנו עליה מגיל שעמדנו על דעתנו ולמדנו קרוא – היא הצטרפה אלי למקומות בהם אפשר למצוא אותי 99% מהזמן.

טדאאם! הנה אנחנו. סטימצקי. זוכרת? הקטע הזה עם הספרים מנייר? אז קדימה. תעשי לעצמך קצת זמן מחוץ למסך הזה, ותני לעצמך לשקוע בספר – חוויה שכנראה שכחת עד כמה היא מופלאה, ממלאת וטוטאלית.
אהבתי את הניקיון והאומץ של המהלך.
בגילוי נאות אומר שאני קוראת ספרים בקינדל וב׳עברית׳ במשך שנים רבות. כלומר – אני משתמשת במסך כדי לקרוא ספרים. אז למרות שאני בטוחה שסטימצקי שקלה את החריקה הזו (שיש קוראי ספרים דיגיטליים ולאחרונה גם אודיטוריים) היא הלכה על הצעד למרות הכל כי המסה הקריטית בכל זאת נטשה את הקריאה הקלאסית לטובת הקלות הבלתי נסבלת של הפיד, הסטורי, הפוסט והבינג׳.
ואין סיכוי שפייסבוק או נטפליקס או אינסטוש ירגישו מאוימים ויעשו פעולת נגד בדמות כתיבת שמם דרך לוגו סטימצקי הירוק לבן. ולכן מבחינת סטימצקי יש פה בינגו.
ואפרופו בינגו – זה שמשחקים במתנ״ס ולא בדיגיטל…

עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים. היא עושה שימוש במודל הנרטיב במטרה לאתר את התפקיד הייחודי של המותג, ולתרגם את יתרונו האסטרטגי לכדי כלי ניהולי אפקטיבי, כזה שמטפח זיקה בקרב השוק, בונה מערכת יחסים מניבה עם קהלי היעד ומאפשר החזר על ההשקעה.
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

c.s.h.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עימוד ספרים
השפה העיצובית שמתקשרת למסך גם מאוד מעולה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  31  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה